Slapen? Help!

Moderators: Sandy, mini

Re: Slapen? Help!

Berichtdoor g&f&s » 20 maart 2013, 19:50

Ik ga hier ff advies geven dat tegen er regels is. Maar leg je hem op rug te slapen? Mss slaapt hij liever op z'n buikje... Als hij bij jou in kamer ligt en alle andere risico's uitgesloten zijn zou ik het toch eens proberen. Slaapt hij overdag wel goed of enkel korte stukjes? Want overdag heb je er zelf minder last van, maar als het enkel 's nachts is moet je het mss ergens anders zoeken. Mss vindt hij het te stil of te donker enz...

Hier had ik er eentje die de eerste 4weken overdag enkel in m'n arm sliep. 'S nachts ging dan weer super goed. Tot ik ging werken... Maar was wel buikslapertje. Op rug werd ze hysterisch en sliep totaal niet. Overdag leren in bedje slapen in donkere kamer en helemaal moeten opbouwen...

Doei
G&F&S
AfbeeldingAfbeelding
g&f&s
Blastocyste

Berichtdoor beefje » 20 maart 2013, 19:52

oei, zal dan verward hebben met iemand anders zijn post ;)

duimen dat de medicatie werkt en hij terug wat rustiger kan slapen
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
beefje
Embryo

Berichtdoor Youcka » 21 maart 2013, 14:04

g&f&s schreef:Ik ga hier ff advies geven dat tegen er regels is. Maar leg je hem op rug te slapen? Mss slaapt hij liever op z'n buikje... Als hij bij jou in kamer ligt en alle andere risico's uitgesloten zijn zou ik het toch eens proberen. Slaapt hij overdag wel goed of enkel korte stukjes? Want overdag heb je er zelf minder last van, maar als het enkel 's nachts is moet je het mss ergens anders zoeken. Mss vindt hij het te stil of te donker enz...

Hier had ik er eentje die de eerste 4weken overdag enkel in m'n arm sliep. 'S nachts ging dan weer super goed. Tot ik ging werken... Maar was wel buikslapertje. Op rug werd ze hysterisch en sliep totaal niet. Overdag leren in bedje slapen in donkere kamer en helemaal moeten opbouwen...

Doei
G&F&S

Hij slaapt op zijn zij. En wisselen regelmatig af. Hij slaapt op zijn eigen kamertje. Er zijn nog mensen geweest die gezegd hebben hem op zijn buikje te leggen maar ik durf dat nog niet goed :?

Voorlopig gaat het nog steeds niet beter met zijn slaapgedrag. Overdag gaat het vrij goed. Hij wordt dan wakker in zijn bedje gelegd en valt dan zelf in slaap. Dat zijn soms dutjes van een half uur maar tegenwoordig kan hij ook soms 2uurtjes slapen na elkaar.

Ik ga nog eens proberen met wat meer licht in de kamer?
Youcka
Eicelletje

Berichtdoor Youcka » 21 maart 2013, 14:05

Oh ja, nog iets... Het is ongeveer 16-18°C op zijn kamertje mar toen ie vannacht wakker was had hij ijskoude handjes :? Hij heeft een slaapzakje en een dekentje op zich.
Youcka
Eicelletje

Berichtdoor beefje » 21 maart 2013, 14:15

dat is niet abnormaal, dat hadden die van mij ook vroeger
of hij daar van wakker wordt is natuurlijk de vraag, het ene kind heeft het graag wat warmer dan het andere eh?
beefje
Embryo

Berichtdoor Sylvie S » 22 maart 2013, 13:58

Die temperatuur is volgens mij ok hoor. 18° zou ideaal zijn...
Afbeelding
Afbeelding
Sylvie S
Blastocyste

Re: Slapen? Help! Nieuw vraagje

Berichtdoor Youcka » 02 apr 2013, 20:18

Ik heb nog een vraagje. Het doorslapen wil nog steeds niet lukken. Nu is hij 's avonds vaak heel moe en valt hij na zijn fles van 19.00u in slaap. Ik maakte hem dan wakker rond 21.00u, gaf hem een badje en dan laatste fles rond 22.00u en dan slapen voor de nacht (hij wordt dan vaak om 00.30u wakker en zo een keer of 4-10 per nacht).
Is het misschien beter om hem te laten slapen 's avonds? Ik heb bang dat hij dan de dag voor de nacht gaat wisselen?
Hij slaapt sinds enkele weken ook wel flink overdag. Soms 3u na elkaar!
Youcka
Eicelletje

Berichtdoor beefje » 02 apr 2013, 20:33

Mij hebben ze gezegd dat je best geen slapende kindjes wakker maakt
beefje
Embryo

Berichtdoor Vivache » 02 apr 2013, 20:43

ik zou hem ook eens niet wakker maken.
Het lijkt me precies een raar ritme, zo
probeer het eens, wakker wordt hij toch dus veel kan het niet verslechteren eh
en probeer misschien eens bij te slapen wanneer hij wel slaapt: van 19u tot... dus
ik deed het ook zo in hetbegin
Vivache
Baby

Vorige

Keer terug naar Babies