slaapt met gezichtje in matras...

Moderators: Sandy, mini

slaapt met gezichtje in matras...

Berichtdoor Mona » 15 jan 2014, 11:31

Mijn dochtertje van 5 maanden kan sinds een aantal weken vlotjes op haar zij draaien. Op haar buikje lukt nog niet (haar schouder zit in de weg ;) ).
Als ze slaapt draait ze zich in een ongemakkelijk ogende houding waarbij ze zich precies helemaal overstrekt. Je kan het het beste vergelijken met de letter C maar dan in omgekeerde richting. ;)
Tot hiertoe geen problemen, als ze zo graag slaapt dan laat ik haar maar doen.
Maar nu ging ik daarnet eens naar haar kijken toen ze in haar box aan het slapen was en ze had haar gezicht helemaal in de matras geduwd!! :shock:
Ik heb haar onmiddellijk wakker geschud en alles bleek in orde maar man, wat ging mn hart te keer!
En nu ben ik dus geen seconde meer gerust hé. Ik ben al om de minuut gaan kijken hoe ze ligt maar ik kan dit toch niet blijven doen... ook snachts heb ik er geen controle over.

Ik vraag me nu dus af of er nog kindjes zijn die dit deden/doen en wat jullie er aan gedaan hebben?
Alvast heel erg bedankt voor jullie reacties!
Mona
Eicelletje

Re: slaapt met gezichtje in matras...

Berichtdoor molly » 15 jan 2014, 12:31

Ik denk niet dat dat veel kwaad kan..
Ze is al sterk genoeg nu om zelf terug in een goede positie te gaan liggen denk ik.

Ik kan me natuurlijk wel voorstellen dat je geschrokken bent, toen je haar daar zo zag liggen.

Wat je mss wel kan doen, is een matrasbeschermer + hoeslakentje van aerosleep gebruiken voor haar.
Daar zitten van die gaatjes in die het ademen vergemakkelijken, voor mocht ze met haar gezichtje op de matras liggen;
Ik ken een woord,
een heel nieuw woord,
een woord dat niemand kent,
een woord waarmee ik zeggen wil,
dat jij de liefste bent!
molly
Blastocyste

Berichtdoor Mona » 15 jan 2014, 15:20

Hoi Molly,

Awel, dat vraag ik me dus af hé, of ze in haar slaap de reactie zal hebben om haar gezichtje te draaien... ze kan het wel als ze wakker is.
Ik heb haar wakker gemaakt toen ik het zag en ze keek me heel slaperig aan en sliep gewoon door in rugligging, dus ze was zich van niets bewust.

Ik heb aerosleep idd voor haar bedje, maar niet voor haar box, ik wist eigenlijk niet dat dat daar ook voor bestond.
Mona
Eicelletje

Berichtdoor molly » 15 jan 2014, 22:14

Ah oké, voor haar box... dat weet ik eerlijk gezegd ook niet.
Ik denk het niet.
Als ze in haar box slaapt, kan je wel af en toe es een kijkje nemen hé.
Ik ken een woord,
een heel nieuw woord,
een woord dat niemand kent,
een woord waarmee ik zeggen wil,
dat jij de liefste bent!
molly
Blastocyste

Berichtdoor EEE » 17 jan 2014, 17:41

in de box zou ik gewoon regelmatig eens gaan luisteren (of ze ademt)
ik doe dat nog steeds eigenlijk bij beide meisjes :-) ookal is de oudste 5, voor wij gaan slapen ga ik altijd even luisteren.
Ons Elodie heeft een tijd in zo'n zijligkussentje gelegen omdat ik het ook niet vertrouwde dat ze op haar buik met haar gezicht in de matras lag...
Afbeelding
Afbeelding
EEE
Blastocyste

Berichtdoor bioMam » 17 jan 2014, 19:05

Anders eens een osteopaat raadplegen: dat overstrekken dat kan ze doen doordat ze anders een spanning i. Haar lijfje voelt en een goeie osteopaat die er ervaring heeft met kleintjes die kan dat nakijken en verhelpen ... of je geruststellen als er niks is. ;)
Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding
bioMam
Embryo

Berichtdoor beefje » 21 jan 2014, 20:14

ik heb bij mijn kinderen altijd zo'n zijligkussentje gebruikt zodat ze niet konden overrollen. Ik verlegde hen na het voeden dan ook van kant
is een kussentje tegen de buik (in driehoekvorm) en een lang tegen de rug (in driehoekvorm) zodat ze niet kunnen overrollen
werkte prima hier, tot ze groot genoeg waren en het niet meer nodig hadden (weet niet meer wanneer ik het uit hun bed heb gedaan, maar duurde toch wel even hoor)
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
beefje
Embryo

Keer terug naar Babies