slaapproblemen

Moderators: Sandy, mini

slaapproblemen

Berichtdoor Gucci » 17 feb 2011, 11:46

Pfff, ik zit even met de handen in het haar.

Sinds een dikke 10 dagen geraakt Zoë heel moeilijk in slaap savonds (overdag geen probleem). Ik leg haar in haar bedje en na 5 min begint ze te krijsen en houdt ze niet op. Ik heb waarschijnlijk de fout gemaakt om er haar weer uit te halen en even bij mij te nemen op schoot in de living. Nu geraakt ze niet meer in slaap zonder dat 'ritueel' eens te doen. Op zich vind ik het niet erg (want ik geniet stiekem wel van die knuffels die ik dan krijg) maar sinds een paar nachten begint ze het snachts ook te doen. afgelopen nacht wou ik mij eens sterk houden en niet toegeven, maar na 1u en 22 min was mijn hart in duizend stukken gebroken en mijn dochter hees, en heb ik ze er dan toch weer uitgenomen. na een half uur is ze dan in slaap gevallen op mijn schoot en heb ik ze terug in haar bed gekregen (twas ondertss wel al 5u).

wat moet ik nu doen? Moet ik vanavond al op mijn tanden bijten en er haar niet meer uithalen? maar ik weet nu al dat ze echt niet ophoudt met huilen. en zelf kan ik het ook niet aan om haar zo lang 'aan haar lot' over te laten. maar langs de andere kant moet ik mss toch dat patroon terug proberen doorbreken?
pff, ik hoop dat het maar een fase is waar ze door moet, maar tbegint toch door te wegen.

daar voor had ze nooit problemen om te gaan slapen, en snachts was een tut geven voldoende. er is niets veranderd in haar kamer dus daar kan het ook niet aan liggen.
soms denk ik gewoon dat ze bang is om alleen te zijn? zodra ik haar opneem, ist natuurlijk gedaan met huilen.

weet iemand raad?
AfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeelding
Gucci
Zygote

Re: slaapproblemen

Berichtdoor beefje » 17 feb 2011, 12:00

ik weet dat het frustrerend is, maar waarschijnlijk is het gewoon een fase waar ze door moet

hier hadden de kinderen ook wel eens lastige slaapperiodes en dat is idd niet fijn, maar we hebben ze altijd bij ons gelegd of getroost en na verloop van tijd sliepen die weer gewoon in hun bedje.
Dingen die je kan uitproberen is een lichtje op de kamer, iets met jouw geur in bed leggen

wat ik ook wel probeerde te doen was ze soms in hun eigen bed houden maar als dat niet hielp, nam ik ze er wel uit
wat ik deed was: gehuil, ik ga kijken, tiegan wil uit bed genomen worden, ik zeg 'nee, leg je neer mama zal bij je blijven zitten', tiegan huilt nog harder, ik ga even kamer uit, kom na 10 sec terug binnen en zeg 'als je flink gaat liggen dan zal mama bij je blijven, anders gaat mama weg' (ik herhaal dit indien nodig). Meestal snapte ze het meteen en legde zich neer, ik bleef er dan bijzitten, evt met handje vasthouden tot ze terug rustiger was of sliep.
Maar ik zeg er wel bij, ik heb gemakkelijke kinderen op dat gebied...
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
beefje
Embryo

Berichtdoor jenny » 17 feb 2011, 13:01

Hier gaat dat ook en gaat dat weer gewoon weg, en ik laat ze zeker ook niet huilen, ik kan er niet tegen, en iedereen is er wakker van...
femke en mylo slapen goed in hun bedje, maar soms heb je soms van die periodes dat het wat minder is, we hebben net zo'n periode achter de rug, dat ons femke midden in de nacht bij ons moest komen kruipen, oké, dan laten we dat toe, en nu een goei week slaapt ze weer door in haar bedje :lol:...

Mylo van t'zelfde, als hij 's nachts wakker word, laat ik hem even woelen, als hij begint te wenen weet ik wat uur dat het is en ga ik hem gewoon halen, zijn hoofdje op mijn borst en met mijn hartje valt hij heel snel terug in slaap :lol: ...en ik meestal mee ;) :? ...
Maar eens hij vertrokken is kan ik hem terug in zijn bedje leggen en slaapt ie verder mooi door...
nu terug ook 3 dagen dat hij weer zijn ganse nachten doet...en dat we samen met mijn ventje ons bedje terug voor ons eigen mogen hebben :D
AfbeeldingAfbeelding
Femke, 40w1d bij mama, geboren op 12/02/2007 om 12h05, 3,950gr & 51cm

AfbeeldingAfbeelding
Mylo, 39w6d bij mama, geboren op 21/09/2009 om 7h07, 3,760gr & 51cm

AfbeeldingAfbeelding
Mylo is ermee gestopt, het waren fantastische momenten, bedankt lieve schat.

AfbeeldingAfbeelding
jenny
Zygote

Berichtdoor sann » 17 feb 2011, 13:25

ik lees hier graag mee. Alexander heeft dit vaak. Soms is het een weekje of 2 goed en soms hebben we hier enkele dagen/ weken dat er snachts niets mee te doen valt.
Vannacht bv nog.
Afbeelding

Afbeelding
sann
Zygote

Berichtdoor Sylvie S » 17 feb 2011, 13:30

Ik ga om de 10 minuten kijken maar neem ze niet bij me in bed. Ik doe de normale dingen, check temperatuur, check pamper,check boerke en als het dat allemaal niet is, neem ik ze er even uit(1min) of zo om ze te troosten.maar ik leg ze altijd terug. Soms zing ik een liedje om ze te kalmeren. En tegen Tess durf ik als dat allemaal niet helpt al eens op boze toon zeggen dat ze moet stil zijn... soms helpt dat ook. Wat bij Tess ook geholpen heeft tegen het wakker worden zelf: geen enge tv meer (plop in de wolken was al iets te spannend) en geen suikers meer na 16u.
Afbeelding
Afbeelding
Sylvie S
Blastocyste

Berichtdoor Gucci » 17 feb 2011, 14:33

ik heb gewoon schrik dat ik haar een patroon aanleer en dat ze niet meer zelfstandig in slaap gaat kunnen vallen.

lichtje, tutje, iets dat naar mama ruikt is er allemaal. haar er even uithalen en dan terugleggen is ook geen optie. ze voelt nog maar dat ik mij buk en ze klemt zich al vaster aan mij aan. :D gelijk een aapke.
als ik ze dan bij mij neem dan ligt ze ook met haar hoofd op mijn borst en dan blijft ze eerst wel mooi liggen, maar meestal begint ze dan met mijn haar te spelen of aan teen of tander te frummelen. om de x aantal minuten gaan kijken heeft ook niet veel effect, of toch niet het gewenste, meestal begint ze gewoon nog harder te huilen als ik weer wegga. boze toon heb ik vannacht geprobeerd. ze trok grote ogen, was even stil, en begon toen weer aan haar concert :shock:

mja, ik zal die fase gewoon moeten uitzitten zeker? en hopen dat het rap voorbij is :D
AfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeelding
Gucci
Zygote

Berichtdoor Gucci » 18 feb 2011, 12:57

ik heb te vroeg geklaagd :)

Zoë is gisterenavond zonder morren in bed gegaan en direct in slaap gevallen! en ze heeft de hele nacht doorgeslapen!
hopelijk blijft het nu zo :)
ik heb ze er wel een uur later ingestoken dan normaal. heb gewacht tot ze echt heel moe was.
AfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeelding
Gucci
Zygote

Berichtdoor Vivache » 18 feb 2011, 13:07

ewel ik ging het net vragen, hoeveel dutjes doet ze nog op een dag?
als wij zo'n periodes hadden, had het soms ook daarmee te maken.
Vivache
Baby

Berichtdoor beefje » 18 feb 2011, 13:07

soms is het eens nodig om erover te klagen en dan betert het eh? :lol: :D
beefje
Embryo

Berichtdoor Gucci » 18 feb 2011, 13:47

laat ons hopen dak nu niet te vroeg juich eh :)

ze slaapt 1x per dag, kort na de middag.

doen de kindjes nog middagdutjes als ze naar school gaan? (mss vroeg dak erachter vraag, maar heb mij dat onlangs afgevraagd)
AfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeelding
Gucci
Zygote

Berichtdoor beefje » 18 feb 2011, 14:15

hier miatan toch nog wel die eerste maanden
het hangt van kind tot kind af
maar ik zou zeker niks forceren hoor
tiegan slaapt hier ook nog makkelijk 2,5 tot 3u overdag
beefje
Embryo

Berichtdoor Thai » 18 feb 2011, 14:45

Mijn mie slaapt ook nog tussen het uur en de 3uur op de middag ;)
AfbeeldingAfbeelding Afbeelding
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Thai
Embryo

Berichtdoor Spooky » 18 feb 2011, 16:02

Hier is het met Ylian regelmatig...vaak is dat een uur nadat hij in z'n bedje ligt en sommige avonden is dat maar 3x, maar andere avonden is het helaas meer.
Soms haal ik hem eventjes uit bed en troost hem in mijn armen en leg hem daarna terug. Ik heb ook al eens een avond gehad dat ik een stoel naast zijn bed heb gelegd, hij was echt bang en ontoostbaar!
Maar hem laten wenen doe ik niet, ik denk dat hij droomt en dan erg onrustig is. G. heeft daar geen gedudl voor en na 5min is hij terug beneden en zit hij te zuchten... :roll:
s' Nachts valt het meestal goed mee, het gebeurt wel eens, maar tis eerder s'avonds...
We hebben het met Yerko ook voorgehad en dat was constant voor die tut en s'nachts...Yerko slaapt veel beter sinds hij geen tut meer heeft!
Spooky
Embryo

Berichtdoor g&f&s » 18 feb 2011, 18:57

Ik heb mijn kindjes ook nooit echt laten wenen, enkel als het echt komedie was. Sitske is nu 3,5j en slaapt nog altijd 's middags, zowel op school als hier thuis en hier thuis zelfs nog 2 à 3u dus hangt echt van kind tot kind af, want zie Sitske er nog niet zo gauw mee stoppen, ze heeft dat echt nog nodig. Maar tot haar 2j deed ze ook nog 2 slaapjes overdag.

Doei
G&F&S
AfbeeldingAfbeelding
g&f&s
Blastocyste

Berichtdoor elien » 18 feb 2011, 19:03

yarne heeft hier twee keer zo'n periode gehad. De eerste keer zat ik ook met de handen in het haar (en toen was ik hier nog niet geregistreerd om te komen vragen :mrgreen: ) de tweede keer advies gekregen van een vriendin die een tweeling heeft. Wij hebben toen de 5 min regel toegepast. 5 min laten wenen, even troosten hem terug neerleggen en kamer verlaten. Zo hebben we 2 weken op ons tanden moeten bijten. En soms zelf nen halve nacht gebleit van moeheid :roll: maar uiteindelijk is het toch gelukt.

Sinds kort gaat hij ook 's avonds ineens in zijn bed. Dat is nog niet zo lang. Hij kroop in ons bed 's avonds en als wij dan gingen slapen dan verlegde mijn man hem in zijn bed. Maar ons meneerke begon wat veel te wegen voor zo telkens te verleggen en we hebben dan ook 1 week van ons hart een steen moeten maken en hem sebiet in zijn bed moeten leggen. Nu is het geen probleem meer en geniet hij echt van zijn bed. In het weekend blijft hij soms tot 10u liggen om te soezen :D
AfbeeldingAfbeelding
Afbeelding
AfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeelding
elien
Blastocyste

Berichtdoor Gucci » 18 feb 2011, 19:39

lap, madam ligt hier dus terug op mijn borst, na een huilbui van jewelste toen ik haar in haar bed stak. binnen een paar minuutjes probeer ik haar er terug in te leggen. :?
AfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeelding
Gucci
Zygote

Berichtdoor beefje » 18 feb 2011, 19:42

vooral rustig blijven gucci
als je je er druk in maakt voelen ze dat ook aan wat tot meer aanklampgedrag leidt!
beefje
Embryo

Berichtdoor Gucci » 19 feb 2011, 15:14

na 2 keer uithalen is ze toch al bij al nog snel in slaap geraakt. vannacht wel 1x moeten uithalen, mr was maar voor een minuutje of zo.

maar mss heb ik wel de oorzaak gevonden? daarnet heb ik gezien, dankzij een lachbui van jewelste, dat ze kiezen aant krijgen is. mja, anders krijg ik niet echt de kans om in haar mond te kijken :D dus heb ik er van geprofiteerd toen ze aant schaterlachen was.
zou het daaraan liggen? ocharme dat schaap, en ik heb haar geen 1 keer iets gegeven tegen de pijn. :cry: :oops:
AfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeelding
Gucci
Zygote

Berichtdoor bioMam » 19 feb 2011, 19:55

Kiezen kunnen pijnlijk zijn en inderdaad je ziet dat niet altijd hè - of maar pas als ze er al door zitten :roll: echt duidelijk. Nu ja, als je haar nog iets wil geven dan moet je bij de apotheek maar vragen naar Chamodent = natuurlijk middel op basis van kamille. :)
Verder zou ik ze niet meteen vanalles gaan toedienen zenne. Tenzij ze koorts krijgt natuurlijk, want dat kan bij kiezen wel eens gebeuren, maar dat is lang niet bij alle kindjes zo ... en bij sommigen is het zo erg dat ze er zelfs rode billetjes en zo van krijgen, maar wat dat slapen betreft doet ze het dan toch wel goed hè. 't Blijft vermoeiend natuurlijk, maar als je haar met even troosten terug in slaap kan sussen dan is 't wel super en als er dan inderdaad zo'n mogelijke aanleiding is dan weet je ook dat het binnenkort weer overwaait hè.
Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding
bioMam
Embryo

Berichtdoor Gucci » 22 feb 2011, 14:47

tis dus nog steeds een ramp eh dat slapengaan. ik denk dat ze het stilaan gewoon geworden is dat ik ze er uit haal als ze haar keel openzet.

ik zou vanavond eens die 5-minuten regel willen proberen. wat zijn jullie ervaringen hiermee? hoe 'snel' zou dat helpen?
ik ga het proberen, maar vrees er al voor, want als ik eens kom kijken en ik ga terug weg, dan begint ze meestal nog harder te huilen.
moet ik haar eerst stil krijgen voor ik weer wegga? want ze stopt niet met wenen tot ik ze effectief opneem.
AfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeelding
Gucci
Zygote

Volgende

Keer terug naar Babies