slaapproblemen

Moderators: Sandy, mini

Re: slaapproblemen

Berichtdoor Gucci » 22 feb 2011, 14:48

ik weet trouwens niet waar het verkeerd is beginnen gaan. tot een paar weken terug was ze supergoed in dat slapen :cry:
AfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeelding
Gucci
Zygote

Berichtdoor beefje » 22 feb 2011, 15:02

en haar proberen duidelijk te maken dat je enkel bij haar blijft als ze rustig is
je op een stoel naast haar bed zetten maar geen oogcontact en ook niet tegen praten
enkel evt handje vasthouden
gewoon zeggen 'mama blijft bij jou als je ophoudt met wenen', buiten gaan als ze blijft brullen, terug binnen gaan (na 10 à 15 seconden), evt herhalen indien nodig (meermaals zelfs)
hier snapte de kinderen dat echt heel snel
en dan bleef ik zitten tot ze terug sliepen, ok dan ben je soms 20 minuten bezig maar liever zo dan er een paar keer per nacht uit te moeten
in het begin is het even volhouden en vermoeiend maar eens ze het doorhebben, gaat dat redelijk

ik ben niet zo voor die 5 minutenregel maar dat is ook omdat ik het niet kan aanhoren van ze te horen wenen (echt wenen en brullen bedoel ik dan)
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
beefje
Embryo

Berichtdoor cindyd » 22 feb 2011, 15:43

hier ook nooit de 5 minuten regel toegepast
want als ze hier beginnen huilen en we wachten even dan ist nog veel erger,helemaal over hun toeren ,altijd op het randje van overhuilen(zonder adem) en duurt het nog veel langer eer ze kalm zijn
ook altijd eruit gehaald en na een tijdje gaat alles terug beter ;)
kan zijn door de tandjes of een fase ,die passeert
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
cindyd
Zygote

Berichtdoor Sylvie S » 22 feb 2011, 17:28

Bij mij is die 5minuten regel eigenlijk een 10min regel. Ik leg haar er in, zing een liedje, geef een kusje en ga dan weg. Meestal begint dan het concert mamaaaa!!! Maar soms is dat tegen dat ik van de trap ben al gedaan. Indien na 10 minuten nog niet gedaan, ga ik eens kijken. Soms kijk ik enkel op de camera en spreek iets sussend door de babyfoon. Ik ben nog nooit meer dan 3x na elkaar moeten gaan. Wat ze ook wel heeft is dat ze vaak luidop droomt, dat zie ik dan aan de camera (ze ligt met de oogjes toe te roepen). Tess heeft geen tuutje maar wel een knabbeldoekje, als ze dat kwijt is breng ik het meteen want dan is ze ontroostbaar. Veel succes!
Afbeelding
Afbeelding
Sylvie S
Blastocyste

Berichtdoor Gucci » 23 feb 2011, 08:37

gisterenavond had ik ze nog even op mijn schoot genomen in haar slaapzakje in de living omdat ze al begon te protesteren op voorhand, en na 5 min is ze in slaap gevallen. heb dus die 5min regel niet nodig gehad. ik was al heel content.

maar om 11u is het dan pas goed begonnen :cry:
terug wenen wenen wenen. ik heb dan die regel geprobeerd, maar dat heeft dus totaal niet gewerkt, na 3x terug binnen en weer buiten was ze totaal overstuur en heeft ze in al haar colere overgegeven :cry: dus ja, dan moest ik ze er wel uithalen.
heb ze dan terug bij mij genomen en dan is ze na heel lange tijd in slaap gevallen. rond een uur of 2 heb ik ze dan uiteindelijk in haar bedje kunnen leggen.

ik begin er een beetje door te zitten, niet zozeer van vermoeidheid, maar gewoon omdat ik echt niet weet wat ik moet doen. ik vraag mij af hoe het vandaag in de creche zal zijn.

ze wil plots ook geen melk meer drinken?? hoe komt dat nu ineens? gisterenavond wou ze dan wel een beetje koude melk uit een beker drinken, maar deze ochtend helemaal niets. als ik een flesje uithaal begint ze al te wenen.

moet ik eens met haar naar een dokter gaan? ik zie geen echte tekenen van ziekte, maar ik begin een beetje te panikeren stilaan.
ik heb zo'n pijnstillend middel voor haar kiezen die erdoor komen, maar mss helpt dat niet?

ik weet het op den duur echt niet meer. alst een fase is waar ze door moet, hoop ik dat ze snel voorbij is.
AfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeelding
Gucci
Zygote

Berichtdoor Gucci » 23 feb 2011, 15:49

heb hier eens zitten surfen op internet, en blijkbaar zou het toch door die kiezen komen?

ik heb besloten om haar toch altijd te troosten en bij mij te nemen. we zien wel hoe het uitdraait, maar ik wil mijn kind niet meer laten afzien zonder haar te troosten. kvoel mij nu al schuldig genoeg.
AfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeelding
Gucci
Zygote

Berichtdoor Thai » 23 feb 2011, 16:00

Ik heb Lana nooit laten wenen. Ik haal ze altijd uit bed om haar te troosten. Nu nog altijd.
Herinner me wel dat toen ze kiezen aan het maken was, dat we terug lastige nachten hadden. Maar eens die er door waren sliep ze terug veel beter.
AfbeeldingAfbeelding Afbeelding
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Thai
Embryo

Berichtdoor g&f&s » 23 feb 2011, 18:12

Ik zou ze ook niet laten wenen ze, een kind weent niet zomaar zonder reden hé en al zeker niet zo lang. Je merkt dat toch wel snel genoeg of er echt iets is hoor. Weent te vooral als ze plat ligt , want het doorkomen van kiezen kan ook wel een druk op haar oren geven, dus mss haar bedje weer even wat schuin zetten? En erbij blijven tot ze slaapt met je hand te geven, of over haar rugje te wrijven, heb ik bij Femke ook lang gedaan ze en dat werkte wel en na tijdje ging ze dan weer gewoon alleen slapen.

Doei
G&F&S
AfbeeldingAfbeelding
g&f&s
Blastocyste

Berichtdoor Gucci » 24 feb 2011, 10:30

gisteren heb ik over haar hoofdje geaaid tot ze in slaap viel, en dat duurde hoop en al een goeie 5 min. ik heb ze er zelfs niet moeten uitnemen. ze was wel heel erg moe natuurlijk van al dat slaaptekort al. ben heel blij want ze heeft ook doorgeslapen tot half 6. ik had haar wel een suppo opgestoken tegen de pijn, mss dat die er ook toe bijgedragen heeft? + gengigel gegeven.
er zijn ondertussen 2 kiezen door, en 2 andere zie je zo heel licht, haar tandvlees ziet wit van de tanden die aan het duwen zijn.
haar bedje staat sowieso een beetje schuin, heel in het begin eens zo gezet en is zo blijven staan.
AfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeelding
Gucci
Zygote

Berichtdoor Gucci » 26 feb 2011, 20:33

nog steeds een ramp dus. gisterenavond is ze bij oma blijven slapen, en heeft ze oma tot half 3 :o :shock: wakkergehouden.

vanmiddag ondanks de korte nacht geen middagdut willen doen, dus heb ik haar maar laten spelen. wie weet heeft ze geen middagdutje meer nodig? (alhoewel ik dat sterk betwijfel). ik dacht dat ze vanavond wel heel snel in slaap zou vallen, maar nee hoor. weeral huilconcert. heb ze dan maar bij mij genomen, op de stoel in haar kamertje, en is ze zo in slaap gevallen.

pfff, ik weet het toch niet meer .
AfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeelding
Gucci
Zygote

Berichtdoor Gucci » 04 maart 2011, 13:28

al 3 dagen geen problemen meer!!! :D
AfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeelding
Gucci
Zygote

Berichtdoor sann » 05 maart 2011, 20:24

houden zo!

heb je iets anders dan anders gedaan? Of was het vanzelf over?
Afbeelding

Afbeelding
sann
Zygote

Berichtdoor Gucci » 07 maart 2011, 11:21

twas vanzelf over. kiezen, sprongetje, waarschijnlijk beetje vanalles samen.
maar ze gaat nu weer perfect zonder morren slapen, dus ben heel blij!
AfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeelding
Gucci
Zygote

Berichtdoor Vivache » 07 maart 2011, 21:27

oef!
gelukkig heeft het zichzelf opgelost :)
Vivache
Baby

Vorige

Keer terug naar Babies