plots niet meer doorslapen en uitslag in gezicht

Moderators: Sandy, mini

plots niet meer doorslapen en uitslag in gezicht

Berichtdoor leenie » 09 jul 2013, 08:52

Mijn dochtertje is intussen 7 en halve maanden oud. Ze heeft 's nachts altijd vrij goed doorgeslapen (behalve in de periodes dat ze in een sprong zat en ze plots reuzehonger had).
Ik ben sinds een maand beginnen werken en sindsdien moet ik gemiddeld 3 keer per nacht opstaan omdat ze haar tutje wil. Eens ik haar tutje gegeven heb draait ze zich om en slaapt ze gewoon verder.
Kan dit gelinkt worden aan het feit dat ze mij plots minder ziet? Voor ik begon te werken ging ze 3 dagen in de week naar de crèche. Nu gaat ze nog steeds naar de crèche, maar ook 1 dag naar de moeke en een dag dat ze met papa thuis is.

Een ander "probleem" dat we hebben is dat onze dochter regelmatig pukkeltjes in haar gezicht heeft. Ze heeft dit al wel een tijdje, maar we dachten altijd dat het kwam door de pikkende baard van opa of papa (zowel mijn man als mijn schoonvader hebben last van een ruwe huid). Nu hebben we gemerkt dat ze het ook op andere momenten heeft. Ze lijkt er geen last van te hebben en verder dan haar wangen komen de pukkeltjes niet.
We hebben ook al gedacht aan babyacne omdat ze er geen last van heeft, maar als ik hier meer over opzoek, zou dit maar een beperkte tijd duren en komt dit meer bij jongere baby's voor.

Vrijdag gaan we sowieso naar de KA om haar eens te laten onderzoeken. Heeft iemand nog bepaalde tips waar me op moeten letten? Of enig idee wat dit zou kunnen zijn?

De reden dat we naar de KA gaan is omdat ze heel wisselende stoelgang heeft en ook regelmatig verkouden is. We hebben een fantastische dochter met een hele hoge pijngrens, wat het voor ons ontzettend moeilijk maakt om in te schatten of er iets ernstig gaande is. Laatst had ze 39°koorts, maar bleef ze vrolijk lachen en tateren.
leenie
Eicelletje

Re: plots niet meer doorslapen en uitslag in gezicht

Berichtdoor EEE » 09 jul 2013, 10:33

Ik heb ook al wel eens ergens gelezen dat er baby's zijn die uitslag krijgen van melkvoeding
en anderen die het door het warme weer hebben, door te zweten...
voor de rest zou ik het niet direct weten,
het doorslapen kan mss wel zijn omdat de situatie veranderd is, waarschijnlijk is dat gewoon een periode die je even doormoet
Afbeelding
Afbeelding
EEE
Blastocyste

Re: plots niet meer doorslapen en uitslag in gezicht

Berichtdoor aquake » 15 jul 2013, 20:42

Jitse heeft ook regelmatig uitslag in zijn gezicht maar dan meer rond zijn mond. Zou het mss niet van de natte doekjes kunnen zijn? Ik denk nl dat het van Jitse daardoor komt ... Zijn het echt precies puistjes? Mss eens Daktozin aan doen als ze een dutje gaat doen? Dan kan het inwerken en wordt het niet meteen weggeveegd :). 'k Weet het, da's luierzalf maar als ze van die 'puistjes' op hun poep hebben, helpt dat wel. Bij Jitse helpt dat maar zodra ik ermee stop, komt de uitslag terug ...

Van dat doorslapen zal ik je niet meteen kunnen helpen ... Hebben ze rond die periode geen verlatingsangst, is dat niet rond 8M?
AfbeeldingAfbeelding
aquake
Zygote

Keer terug naar Babies