overprikkelde baby - moeilijke schoonmoeder!

Moderators: Sandy, mini

Re: overprikkelde baby - moeilijke schoonmoeder!

Berichtdoor vlindertje » 30 nov 2011, 17:41

Ik begrijp wat je bedoelt, maar ik kan het dus héél moeilijk loslaten als ik constant kritiek krijg. Dat ze dan tenminste ervoor zorgt dat ik het niet kan horen, dan kan ik misschien doen alsof ik haar iets gun.

Ach misschien betert het wel met de tijd. Ik hoop het voor haar, anders zal ze me niet veel zien.

Ik ben vandaag naar m'n toekomstige onthaalmoeder geweest voor een gesprekje, ben in totaal een dik uur weg geweest met N, en toen we thuiskwamen was hij weer erg onrustig. Zelfs paniekaanvallen als hij z'n tutje kwijtraakt! :( De hele voormiddag is alles goed geweest en was hij rustig, en sinds ik terug thuis ben is het weer om zeep. Hij is precies echt wel supergevoelig!
Zijn het enkel nieuwe prikkels wat hem overstuur maken? Of ook de oude, die hij al gewend is? (radio, tv, badje in),.. ik heb geprobeerd zoveel mogelijk info te zoeken online maar vind soms tegenstrijdig advies..
Afbeelding
vlindertje
Vruchtje

Berichtdoor beefje » 30 nov 2011, 17:54

ik zou na een uitje met hem, hem een tijdje in de draagdoek dragen dan is hij even afgesloten van alles en lekker dicht bij mama, zo krijgt hij mss tijd om die prikkels rustig te verwerken.
Mss heeft hij wel een grote huidhonger. En wat volgens mij soms ook kan zijn, als je ermee weg bent, ben je meestal in beweging (op arm, in buggy, in auto) en dat zijn ze gewend. Thuis liggen ze vaak gewoon plat en dat is soms erg moeilijk voor baby'tjes. Je kindje met een gebold rugje in een zwangerschapsworst leggen kan soms een extra geborgen gevoel geven wat ze soms nodig hebben (iets wat maxi-cosi soms ook geeft, het kan zijn dat hij met al die ruimte in zijn park of bedje niet goed omkan)

je kunt hem nu jammer genoeg niet afschermen van prikkels, hij moet ermee leren omgaan.
Als je naar iets gaat dat erg druk is of met veel prikkels, steek hem dan ook in de doek, goed weg zodat de prikkels gefilterd worden
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
beefje
Embryo

Berichtdoor newbie » 18 nov 2013, 17:35

Hoi,

Als eerste bericht zou ik ook graag eens mijn frustraties uiten over mijn schoonouders :D (typisch!)
Mijn schoonouders zijn heel goede mensen, doen alles voor iedereen... ze willen alles doen voor mij alsof ik hun eigen dochter ben, maar daar zit het addertje nu net. Ik ben geen familiemens... ik heb dit al 1000 keer gezegd en ik voel me al jaren zo verschrikkelijk ongemakkelijk bij heel de situatie dat het voor mij nogal een stressfactor is. Iedereen zegt altijd : " wees toch blij dat ze je zo graag zien"... maar het is echt zo frustrerend omdat ik niet hetzelfde voel en ik mezelf ook totaal niet kan zijn als ik bij deze mensen ben. Mijn schoonmoeder blijft haarzelf wijsmaken dat ze mijn surrogaatmoeder is en ze zegt dit ook overal. Wij zijn helemaal geen 2 handen op 1 buik... ik heb al een moeder en daar kan ik wel mezelf zijn. Met mijn schoonvader heb ik nooit echt gebabbeld, maar die is gewoon iets zwijgzamer. Dit is nu al jaren de situatie en zelfs al zegt mijn man daar iets van... daar wordt gewoon niet naar geluisterd.
Omdat we nu een kindje hebben is de situatie nog erger geworden... Mijn schoonouders doen nu net alsof we 1 groot gezin zijn... maar dat zijn we niet! Ik zal mijn kind nooit verbieden om haar grootouders te zien... maar ik word stiekem ziek van de situatie. Ik zou er al een heel boek over kunnen schrijven. Het probleem was eerst alleen mijn schoonmoeder, maar nu de baby er is, is mijn schoonvader plots veranderd en doet hij net alsof hij even belangrijk is als mij ( de mama :| !). Ze zijn zo belachelijk( echt belachelijk) overbezorgd. Als ze hier zijn, staan ze allebei in mijn nek te hijgen en panikeren ze bij het minste. Vorig weekend hebben ze voor de eerste keer op ons kleintje moeten oppassen, de baby was goed verkouden en moest nogal hoesten. Ik ben uiteindelijk anderhalf uur weggeweest omdat ons kindje uiteindelijk ontroostbaar was. Ik ben naar huis gekomen en ik was na 5 minuten zo op van de stress omdat ze weer met 2 boven die klein hingen als gieren en stonden te panikeren, want het is toch ook een beetje hun kind ( wie zegt nu zoiets :evil: tegen een jonge mama!). Ik ken mijn eigen kindje ondertussen al wel en het is een baby'tje dat snel overgeprikkeld is. Door deze situatie heb ik totaal geen vertrouwen meer in mijn schoonouders omdat ze gewoon continu zo zenuwachtig zijn. Mijn schoonvader geeft ook constant subtiele kritiek alsof ik niet weet hoe ik een kind moet verzorgen, terwijl ze gewoon hun eigen stress doorgeven aan hun kleinkind. Ik weet totaal niet hoe ik hiermee moet omgaan, want zelfs al probeer ik dit subtiel over te brengen, daar wordt gewoon niet naar geluisterd. Ik vind een baby hebben nog niet zo moeilijk, maar al die familiale verplichtingen zorgen ervoor dat mijn haren recht gaan staan :D .
newbie
Eicelletje

Vorige

Keer terug naar Babies