Opnieuw willen eten s'nachts

Moderators: Sandy, mini

Opnieuw willen eten s'nachts

Berichtdoor evy83 » 18 apr 2012, 09:33

Hey allemaal,
Ik zit (opnieuw) met vragen... :roll:
Ons meisje sliep haar nachten door na een 8tal weken... In het begin werd ze in de vroege uurtjes wakkeren dan gaf ik haar een flesje en sliep ze nog een 3a4uur verder.
Even daarna sliep ze aan een stuk door tot 8a9uur.
Haar laatste flesje was altijd rond 9a10u s'avonds.
Afgelopen weken werd ze rond 6-7uur wakker haar laatste flesje kreeg ze soms niet meer omdat ze doorsliep... Maar nu sinds eergisteren wordt ze rond4u s'nachts wakker en schreeuwt vd honger.ik dacht dit is eenmalig want ze hadde avond ervoor om 19u gegeten en meteen doorgeslapen... Maar de dag erna was ze lastig sliep telkens minder dan 1uurtje en at heel weinig ( 100ml) normaal 180! S'avonds heeft ze bij haar laatste flesje wel 210ml gedronken... Die nacht werd ze weer wakker rond 4uur maar even later sliep ze terug znd flesje en was ze om 6uur wakker die dag heeft ze heel veel geslapen en flink gedronken. S'avonds heb ik haar even wakker gemaakt rond 22u30 voor haar laatste flesje (in de hoop dat ze dan de nacht terug deed ) ze dronk wel maar 100ml en sliep meteen door. Maar vannacht was ze terug wakker om 4uur en heeft ze 180ml naar binnen geslokt! Vanmorgen weer hetzelfde liedje als eergisteren... Niet willen eten... Ze dronk na 4uen half maar 100ml. Een groeispurtje kan het denk ik niet zijn want ze drink niet heel veel en ze is bijna 4mnd en heeft alle spurtjes al gehad.... Ze is altijd wel heel onregelmatig in het slapen en vragen naar voeding (reflux kindje) maar dat ze nu plots terug s'nachts wil drinken begrijp ik niet en ze is de dag erna veeeel moeilijker...
Ik weet echt niet wat ik kan doen haar laten huilen is niet te doen want het is echt honger... Hebben jullie hier soms ervaring mee??
evy83
Eicelletje

Re: Opnieuw willen eten s'nachts

Berichtdoor elien » 18 apr 2012, 09:47

ervaring wel, maar hoe ik je moet helpen niet hoor. Mijn dochter is 18 maanden en ik moet nog iedere nacht uit bed om ze een fles te geven. Hier is het voordeel wel dat ze die alleen in haar bed drinkt en dan sebiet doorslaapt.
Velen zeggen dat het een gewoonte is en dat zal misschien wel zo zijn, maar heb echt het fut niet om er tegen in te gaan, ben al blij dat ze erna sebiet terug doorslaapt.
AfbeeldingAfbeelding
Afbeelding
AfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeelding
elien
Blastocyste

Berichtdoor bioMam » 18 apr 2012, 09:55

4M is nog klein en er zijn vaak meer spurtjes dan de boeken vermelden hoor ... Ik zou ze toch terug eten geven, maar ik weet ook dat er veel zijn die dat niet zouden doen. Ik ben van het principe dat je het ritme van je kind volgt en als ze honger heeft dan geef je haar eten. Je zou zelf toch ook wel willen eten als jij honger krijgt hè en wij hebben het maar zelf te pakken, maar zo een kleintje is "overgeleverd" aan de verzorgers en goh ja, het kan vanalles zijn, maar het enige dat ik zeker NIET zou doen is ze laten huilen. Haar een beetje sussen en haar ritme geleidelijk met een kwartiertje per keer of zo proberen te laten opschuiven dat kan misschien wel al, maar ik vind 4M nog heel klein en in mijn ogen moeten ze dan nog niet doorslapen - al weet ik zeker dat ik binnenkort terug ga vloeken op die gebroken nachten ook hoor, maar het hoort er nu eenmaal bij hè.
Huidhonger stillen is ook van niet te onderschatten waarde trouwens hoor en OK, nachtvoedingen afbouwen als ze al groter zijn, maar goh, 4 maanden is nog heel mini hè en tja, zelfs maanden later dan dat moest ik nog niet proberen om R zijn nachtvoedingen te minderen en ik hoop stilletjes wel dat ons derde kleintje nu niet weer meer dan 2 jaar voor gebroken nachten gaat zorgen, maar ik zal er zijn als ze me nodig heeft ... NU ja, sommigen hebben daar duidelijk een andere mening over of vinden er zijn niet nodig en zeker 's nachts. Onlangs heb ik maar op mijn tong gebeten toen ik te horen kreeg dat een baby die 5kg weegt in principe kan leren doorslapen - en ze was duidelijk van mening dat je dan echt niet meer moeite moet doen en tja, zij steekt dat kind (intssen wel een peuter, maar ze heeft er overduidelijk geen geduld mee) als hij niet lang genoeg slaapt en haar wakkerhuilt dan maar in het "kot" :o (in een bedje in straf opzij in een aparte kamer waar ze hem niet meer kan horen) zodat hij "leert" om stil te zijn en haar te laten slapen. *slik* :cry: zoiets kan ik niet begrijpen ...

Nu ja, ik zou in jouw geval wat meegaan in haar ritme en zien of je er een regelmaat in kan vinden: is het om de zoveel nachten een voeding of echt elke nacht op hetzelfde uur en hoe zijn de dagen ervoor en erna? Misschien even de uren van de voedingen terug noteren en kijken of je een patroon ontdekt.
Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding
bioMam
Embryo

Berichtdoor evy83 » 18 apr 2012, 19:00

Amai zo erg! Kmoet zeggen kheb ook wel al van die verhalen gehoord, muziek luider zetten dat ze het babytje ni horen enzo.... Ni te snappen he!
Tis idd beter da ik gewoon ff op mijn tanden bijt kwas sowiso zeker ni van plan haar geen eten te geven daarvoor is ze idd veel te jong nog. En ik merk ook echt aan haar gekrijs dat ze echt wel honger had, haar hele flesje was meteen op... Maar ja twas wel leuker en minder vermoeiend als ze doorsliep... Kben benieuwd hoe het vannacht gaat gaan ze heeft bijna al haar flesjes flink uitgedronken ( op eentje na...) en straks ga ik haar wel nog ff wakker maken (als ze zelf niet wakker wordt) om haar laatste flesje te geven...
Bio mam ik hoor precies dat je terug in blijde verwachting bent?? Wanneer ga je bevallen??? Alvast veel succes!! En tis wel zo die nachten zijn na haar schattig lachje overdag al bijna vergeten.... Tis gewoon als je uit je bed moet kruipen s'nachts.... Dan vloek ik toch ff....
Kmoet wel zeggen dat ze de afgelopen dagen ook terug meer last had van haar reflux en ook veel meer kreuner en soms zelf schreeuwen in haar slaap... Dat was vandaag overdag wel beter... We zullen wel zien he wat ons meisje beslist om te doen... :D zo raar als ze dat doet... Zouden zo'n kleine kindjes al nachtmerries hebben??? Zo erg!!
evy83
Eicelletje

Berichtdoor evy83 » 18 apr 2012, 19:01

Ah ok het is voor 5mei, nu zie ik het! Super spannend!
evy83
Eicelletje

Berichtdoor bioMam » 18 apr 2012, 20:34

Uitgerekend voor 7 mei, maar dat kan dus nog net zo goed 21 mei worden ... Of evengoed al een beetje eerder zijn, maar ik zal maar niet te hard staan springen. ;)
bioMam
Embryo

Berichtdoor bioMam » 18 apr 2012, 20:37

Nachtmerries lijkt me wel heel snel, maar dat kunnen we niet echt vragen hè ... en ze verwerken ook wel alle prikkels van overdag in hun slaap natuurlijk.
Misschien dat ze toch een soort spanning in haar lijfje voelt of zo, want van reflux kan dat hè. Geen idee wat jullie voor de reflux al doen, maar je zou eens naar een osteopaat kunnen gaan om te horen of die kan helpen.
bioMam
Embryo

Berichtdoor evy83 » 20 apr 2012, 19:49

Ze slaapt in een reflux bedje, krijgt zantac (bha), drinkt ingedikte melk... We zijn ook al naar de osteopaat gegaan... Die heeft ons wel goed geholpen. Zo zijn we achter haar koemelk en eiwitallergie gekomen... Maar aan de reflux heeft ze niets kunnen doen... De laatste dagen wordt ze meestal vroeg in de ochtend wakker maar slaapt daarna terug... Als het zo blijft is dat prima voor mij. Vandaag sliep ze nog van 4 u tot 9u ! :) ze is heel wisselvallig... Ik zal me erbij neer moeten leggen en genieten van ochtenden zoals vanmorgen... ;)
Spring maar hoor bio mam, ik was uitgerekend voor 2jan en 31december ben ik nog dansend het nieuwe jaar ingegaan! :D
Mijn moeder zei altijd "de appel valt pas als hij rijp is' en idd ze is mooi blijven zitten terwijl ik die laatste weken liever had dat ze sneller kwam... Ik vond die 9de maand zoooooooo lang duren....
evy83
Eicelletje

Keer terug naar Babies