opnieuw nachtelijke voeding

Moderators: Sandy, mini

opnieuw nachtelijke voeding

Berichtdoor miere » 24 aug 2011, 19:36

Hey,

na weken zonder voeding 's nachts, is ons miss er sinds zondag opnieuw mee begonnen.
Ze sliep al weken door 's nachts, en sinds haar verkoudheid van dit weekend is alles weer om zeep.
Nu wil ze 's nachts opnieuw een flesje melk (180cc), en ze drinkt het echt helemaal leeg.
Mijn ma zegt dat ik ze aan het miskweken ben. :( Dat ik daar niet opnieuw mocht mee beginnen. :?
En ze denkt dat ons meisje misschien aan vaste voeding wil beginnen.

Wat denken jullie hiervan?
miere
Zwemmertje

Re: opnieuw nachtelijke voeding

Berichtdoor mini » 24 aug 2011, 19:42

Je doet er zeker niks mis mee met haar een voeding te geven! ;)
Wat moet je dan doen in haar ogen? Laten liggen en honger laten lijden?
En waarom denkt ze dat jullie meisje met vaste voeding wil starten?
AfbeeldingAfbeelding
F. geboren op 27/11/2009 om 17u09 - 3kg810 en 52 cm
L. geboren op 11/07/2011 om 12u30 - 3kg410 en 51 cm
mini
Baby

Berichtdoor EEE » 24 aug 2011, 19:45

hoe laat krijgt ze normaal haar laatste fles en haar eerste fles?
Mss kan je daarin wat schuiven, zodat die laatste later valt... en zodat ze dan de nacht doorkomt...
ik denk maar eventjes mee hoor

maar ik vind er idd ook niks mis mee hoor, als je kind honger heeft... tja, dan geef je die eten toch?!
met vaste voeding heeft dat volgens mij niet veel te maken,
daarvan zijn ze (zeker int begin) minder van verzadigd dan van hun flesje!
Afbeelding
Afbeelding
EEE
Blastocyste

Berichtdoor Sandy » 24 aug 2011, 20:14

Of de laaste fles wat indikken.
Leuk is het niet, maar dat kan wel dat ze opnieuw wat voeding vraagt.
Maar dat ze op die manier vaste voeding 'vraagt', dat is wel larie hoor.
Afbeelding Afbeelding
Sandy
Foetus

Berichtdoor miere » 24 aug 2011, 20:21

De laatste voeding is om rond 18h30, en om 19h zit ze dan al in bed. En de eerste voeding is normaal om 6h 's morgens.
Dus ik had wel de luxe dat ons miss 11uur sliep. Met soms nood aan haar tuutje omdat ze die was kwijtgespeeld.

Mijn ma denkt dat ik misschien beter wat water geef 's nachts, want nu krijgt ze toch plots een extra voeding op haar dag.
Maar mijn ma bedoelde het echt niet slecht hoor. Ze was gewoon een beetje grumpy, problemen met de buurman. ;)
Alleen vind ik het toch maar gek om nu plots water te beginnen geven.

Maar kan het misschien een groeispurt zijn of zo?

Ik wil zelf op mijn gemak de vaste voeding introduceren, ik wil zelf die eerste hapjes meemaken, en zeker niet iemand anders er laten voor opdraaien als het niet zo vlot gaat. Dus wou ik nog een dikke week wachten, want dan ben ik enkele dagen thuis.
miere
Zwemmertje

Berichtdoor Sandy » 24 aug 2011, 20:26

Ik weet het niet hé (tis echt wel al een tijdje geleden), maar is 18.30u niet wat vroeg voor haar laatste fles?
Anders wat vlokjes bijdoen hé?
Afbeelding Afbeelding
Sandy
Foetus

Berichtdoor mini » 24 aug 2011, 20:27

Water zou ik zeker ni geven, want dan vult haar maagje wel maar kan ze er niks uithalen. :?
Een sprong zou wel kunnen
18u30 is idd wel wat vroeg voor een laatste fles, allezja zo heb ik het toch ervaren.
AfbeeldingAfbeelding
F. geboren op 27/11/2009 om 17u09 - 3kg810 en 52 cm
L. geboren op 11/07/2011 om 12u30 - 3kg410 en 51 cm
mini
Baby

Berichtdoor Sandy » 24 aug 2011, 20:30

Hoe laat drinkt ze s'morgens eigenlijk haar eerste fles?
Ik weet nog dat ik Milan een laaste droomvoeding gaf. Niet meer wakker maken, maar de tut vervangen door een flesje. En dan was het rond 22u-22.30u. Maar ik weet natuurlijk niet meer hoe oud hij dan was.....
En dan nog wat later een laatste fles om 20u en dan de volgende rond 8u
Afbeelding Afbeelding
Sandy
Foetus

Berichtdoor EEE » 24 aug 2011, 20:37

Bij ons was het eigenlijk tot 6 maanden de laatste fles rond 22u en dan sliep die tot 8u
En dan zijn we dat wat beginnen afbouwen met kwartiertjes... zodat ze dan om 20u in bed ging.
11u slaap is wel veel hoor voor zo'n klein kindje. Dus das best normaal dat ze 's nachts nog wat extra willen
Ik zou proberen dan mss als ze dan toch vroeg in bed wil, ze wakker te maken rond een uur of 22 en ze dan nog wat geven zodat ze de nacht doorkomt.
Ik zou zowiezo proberen de avondfles later te geven zodat ze 's nachts kan doorslapen.
Want als je ze water gaat geven, dan kweek je eigenlijk een ritme dat ze 's nachts wakker wordt uit gewoonte...
en dat moet je er dan weer uit krijgen...
dus mss een extra fleske voor jullie gaan slapen?
Afbeelding
Afbeelding
EEE
Blastocyste

Berichtdoor babz » 24 aug 2011, 20:38

Denk ook sprongetje aan 4,5 maanden...
Heb ook nogal gevloekt in 't begin van die helse periode :mrgreen:.
Allez, hier was dat toch zo hoor, terug wakker in 't midden van de nacht, voeding vragen, slecht inslapen, heel vroeg wakker.
Heb ook gewoon gegeven wat ie vroeg, tis teken dat ze het (terug efkes) nodig hebben..
Afbeelding

Afbeelding
babz
Embryo

Berichtdoor cindyd » 24 aug 2011, 20:47

Zoals eerder vermeld 't is teken dat ze het nodig heeft ;)
Hier is ons meidje bijna 10 maand na enkele weken sliep ze door en opeens iedere nacht voeding en nog steeds,ik maar er geen probleem van in 5minuten is haar flesje op en slaapt ze terug verder :mrgreen:
Hier gaat ze slapen om 18u omdat ze dan echt omvalt van moeheid,letterlijk hè,die valt om in haar park :lol: ,nog een fles rond 23u en meestal rond 3a4u s'nachts is ze daar voor nog een fleske en dan word ze s'morgens wakker rond 7u30 en rond 8u krijgt ze terug een fles.
Heb al meerdere malen geprobeerd met tutje en wat is het gevolg heel de tijd uit je bed nog eens tutje proberen en uiteindelijk mag ik toch fles maken :roll:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
cindyd
Zygote

Berichtdoor miere » 25 aug 2011, 22:42

Zo'n dikke maand geleden sliep ze ook vaak de klok rond, maar dan van 21h tot 9h.
Maar omdat we ze dan moeten wakker maken 's morgens (om naar de crêche te doen), hebben we de laatste voeding naar 18h30 gebracht. Op die manier kan ze om 19h in bed en wordt ze wakker van zichzelf op het juiste uur. Zo krijgt ze haar eerste voeding van de dag rond 6h.

Ik heb ze vandaag nog eens gewogen, en ze is op 9 dagen tijd meer dan 500gr bijgekomen. Misschien toch een kleine groeispurt, wie weet.
In elk geval, ik blijf ze haar melkje geven. En volgende week begin ik dan wel met een groentenpapje erbij. Dan zal haar eet- en slaappatroon misschien opnieuw veranderen. We zien wel.
miere
Zwemmertje

Berichtdoor mamavans » 25 aug 2011, 23:58

krijgt ze 5 voedingen om de 3uur of 4voedingen om de 4uur? indien het laatste kan het zijn dat ze idd nog een flesje extra nodig heeft. en ik zou ze dat flesje blijven geven als ze zelf aangeeft dat ze honger heeft...(wij eten ook als we honger hebben he?) en vaste voeding daar ga je nog niet beter mee zijn. melkje vult toch nog beter. je bent goed bezig ;)
mamavans
Zygote

Keer terug naar Babies