Op 8mnd naar de kribbe

Moderators: Sandy, mini

Op 8mnd naar de kribbe

Berichtdoor evy83 » 13 sep 2012, 18:41

Hey allemaal! Ik ben net terug aan het werk na 8mnd zalig genieten van mijn klein meisje! Hier thuis was het altijd rustig en volgde ze haar eigen ritme... Nu gaat ze naar de kribbe... Ze voelt zich er goed en huilt niet, dat vind ik al super!! maar ze wil er onmogelijk slapen! Soms 20mn op een hele dag terwijl ze vroeger tot 2uur aan een stuk kon slapen... Gevolg is natuurlijk dat ze DOODMOE is! Gisteren is ze om 18u gaan slapen tot half 7 de volgende ochtend... Ik zie haar bijna niet meer... :-( ik hoop echt dat het gaat beteren want ik vind het verschrikkelijk om haar zo doodmoe te zien... Ze heeft walletjes als ik haar ga halen!! Kvoel er me al schuldig over dat ze moet gaan ook al zijn het maar 3dagen in de wk...
evy83
Eicelletje

Re: Op 8mnd naar de kribbe

Berichtdoor vlindertje » 14 sep 2012, 16:03

Heel herkenbaar. Mijn kleintje sliep in het begin ook nauwelijks bij de onthaalmoeder.. ik ben ook (tot vandaag ;) ) thuis gebleven met hem maar liet hem wel 2 dagen naar de opvang gaan, om te wennen en zodat ik het hele huis onder handen kon nemen en de poets kon doen. Dat terzijde. :D
Maar sinds hij al 2 weekjes méér gaat (4 dagen), slaapt hij daar ook meer. Soms zelfs langer dan thuis :) Maar in het begin was hij ook doodmoe bij thuiskomst en direct bed in. Dat is niet zo leuk, inderdaad.
Jammer genoeg kan je er niets aan doen. Enkel hopen dat zij zich gaat aanpassen en toch goed gaat slapen. Maar als ze enkele dagen na elkaar gaat krijgt ze die slaap 's nachts niet meer ingehaald en móét ze die overdag wel inhalen, en dan is het probleem opgelost.
Doen ze hetzelfde 'ritueel' om te gaan slapen als jij? En leggen ze haar op vaste uren in bedje of enkel als ze moe is/erom vraagt?
Afbeelding
vlindertje
Vruchtje

Keer terug naar Babies