oortjes kuisen

Moderators: Sandy, mini

oortjes kuisen

Berichtdoor babz » 22 aug 2011, 15:26

'k Kom daar eerlijk gezegd nog niet te graag aan maar voor 't weekend had ie echt vuile oortjes :shock:. Was echt donker oorsmeer.
De eerste maandjes kwam dat vanzelf 'los' en kwam er dan zo'n brokje oorsmeer af.
Nu blijft het allemaal wat plakken precies.

Hoe vaak kuisen jullie de oortjes van jullie pruts?
Afbeelding

Afbeelding
babz
Embryo

Re: oortjes kuisen

Berichtdoor Vivache » 22 aug 2011, 16:15

ik probeer het bij Pepijn te beperken maar hij heeft helaas mijn genen dus veel oorsmeer
bij iedere douchebeurt kuis ik even de buitenkant, echt met zo'n oorstokje alleen als ik zie dat het té erg wordt
want hoe meer kuisen...hoe meer oorsmeer heb ik altijd gehoord
ik zou niet willen dat hij zoals z'n mama om de vijf botten naar de dokter moet om een prop te verwijderen :?
Vivache
Baby

Berichtdoor Sandy » 22 aug 2011, 16:22

Goh, ik bekijk dat een beetje.
Als ik iets zie, neem ik het weg. Maar er kunnen daar zeker 2 weken tussenzitten.
Afbeelding Afbeelding
Sandy
Foetus

Berichtdoor Linda » 22 aug 2011, 16:58

Als het echt geel ziet veeg ik het met een kleenex weg maar enkel wat ik kan zien, ik ga niet in het oor.
Afbeelding Afbeelding
Afbeelding Afbeelding
Linda
Blastocyste

Berichtdoor Snoopie » 22 aug 2011, 19:13

ik 1 à 2 keer per week, ewoutje heeft echt wel veel oorsmeer. Blijkbaar had de papa dat ook als kindje.
Bah, ik doe dat echt niet graag...

Vivache schreef:want hoe meer kuisen...hoe meer oorsmeer heb ik altijd gehoord

ah, dat wist ik niet! Ga ik wel rekening mee houden hoor nu ;)
Snoopie
Zygote

Berichtdoor Linda » 22 aug 2011, 19:15

Snoopie schreef:
Vivache schreef:want hoe meer kuisen...hoe meer oorsmeer heb ik altijd gehoord

ah, dat wist ik niet! Ga ik wel rekening mee houden hoor nu ;)

Heb ik ook gehoord ja, beter om het vanzelf naar buiten te laten komen.
Afbeelding Afbeelding
Afbeelding Afbeelding
Linda
Blastocyste

Berichtdoor babz » 22 aug 2011, 19:46

Echt in het oortje durf 'k niet met het stokje, is nog zo klein eh.
Afbeelding

Afbeelding
babz
Embryo

Berichtdoor cindyd » 22 aug 2011, 20:56

hier als ik ze afdroog als ze uit bad komt doe ik telkesn met hoekje van doek het begin van haar oortje maar niet erin hoor enkel als je het zo echt ziet dat het te word durf ik het wel eens met stokje doen en dan met zulke voor baby's en kinderen met een dikke bol aan denk niet dat er daar veel mee mis kan gaan want je kan er sowieso niet diep mee in het oor ;)
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
cindyd
Zygote

Berichtdoor kyrodu » 23 aug 2011, 13:23

Enkel aan de buitenkant,in de gehoorgang ga ik niet!
En ik doe dat iedere keer ik zie dat er wat smeer is,soms 3 keer per week,bij de grotere soms maar om de 14 dagen.
Is enkel niet alleen gevaarlijk maar ook niet zo gezond,je duwt al het smeer op een hoopje,waardoor alles een prop vormt en dan gehoorverlies veroorzaakt.
Mijn mama deed dat vroeger dus wel bij ons met als gevolg dat we regelmatig naar de dokter mochten gaan om de boel te laten uitspuiten(spoelen).
Was echt niet leuk en onaangenaam,en heb dat altijd onthouden,dus ik waag mij daar niet aan.
De oorschelp zelf doe ik met een wattenstaafje speciaal voor kinderen,dus met een dikke bol aan,maar ik ga er nooit aan de gehooringang mee zitten,want heb al gemerkt dat sommige van die wattebollen niet zo stevig zijn en je dan gewoon de boel recht kan trekken,dus neen,wil het risico niet nemen om dan zo per ongeluk in dat oortje te gaan schieten.
Trotse mama van Kyana (1998),Ronan (2001),Duncan (2004) en Ona (2010)!
AfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeelding
kyrodu
Blastocyste

Berichtdoor bioMam » 23 aug 2011, 19:38

Toen ze klein waren had ik speciaal wattenstaafjes met een verdikking zodat het veilig was voor babyoortjes en dan kon je niet in de gehoorgang ... Maar voor R heb ik zo een metalen lepeltje moeten kopen dat eerd een staafje in een lusjes is dat de orm heeft van een holle minilepelwattenstaaf ( nu ja, zoiets dus ) omdat hij vaak droge velletjes in zijn oren had en dat is gebeterd, maar die heeft dus weinig oorsmeer en regelmatig velletjes. J die doet het intussen zelf, maar ik keek en kijk gewoon zo af en toe na hun badmoment eens of het nodig is. Mijn poetsmaniakale moeder deed dat elke dag bij mij en ik doe dat bij mezelf uit gewoonte nog zo vaak, maar eigenlijk is het niet per sè zo vaak nodig en soms is het eigenlijk helemaal niet nodig en dan weer eens wel heel fel dus tja ...
Bij het babyzwemmen zeiden ze ons indertijd ook om dat niet allemaal weg te poetsen, omdat het een natuurlijk beschermlaagje is.
Laatst bijgewerkt door bioMam op 23 aug 2011, 22:40, in totaal 1 keer bewerkt.
Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding
bioMam
Embryo

Berichtdoor Sandy » 23 aug 2011, 20:10

Milan heeft dat ook, droge oren. Als er eens iets inzit, dan is het zo korrelig. Zijn oren zijn dus bijna nooit vuil.
Bij Yana veelal wel. Maar ik overdrijf er dus niet mee ;)
Afbeelding Afbeelding
Sandy
Foetus

Berichtdoor bioMam » 23 aug 2011, 22:48

Hier was de dokter er toch bezorgd om en ik moest die dan met zo een lepeltje weghalen om die gehoorgang vrij te houden.
Trouwens: ik vraag me wel eens af of hij met momenten misschien niet enkel oostindisch doof is zoals zo vaak, maar mogelijk toch al wel eens last heeft gehad van gehoorvermindering door die vellekes en dat in combinatie met zijn levendige fantasie en zijn niet al te geweldige focus op de dingen waar hij niet vanuit zichzelf mee bezig is (concentratie is een heel bizar ;) begrip in combinatie met dat kind eigenlijk) en na die lezing over beelddenkers en zeker de opmerking die ze daar maakten dat het vaak kinderen zijn die in hun jonge jaren veel kampten met oorproblemen (buisjes of oorontstekingen heeft hij nooit gehad) ben ik zo soms wel eens aan het twijfelen, want hij is dus echt veel meer op beelden ingesteld dan op klanken ... alhoewel hij zeker goed hoort en nu is het tegenwoordig weer allemaal te veel voor hem: hij begint te wenen als er te veel geluiden voor hem zijn en te veel kan al zijn als we aan tafel gewoon allemaal zitten te praten :o :? en dat is nu al 2 dagne op rij dat hij daarvoor begint te bleiten :roll: terwijl er eigenlijk niks speciaals is, maar ik voel hem alweer op de topjes van zijn tenen lopen de laatste dagen en vanmorgen was het ook weer wenen in bed door een nachtmerrie. Toeval zeker dat het net een dikke week is voordat de school gaat beginnen ... Tja, gedaan met ons genot. Het zal weer even wegen. :roll:
bioMam
Embryo

Berichtdoor bioMam » 23 aug 2011, 22:50

Ah ja, back ontopic ;) even een foto van die babywattenstaafjes en dat lepeltje delen:

Afbeelding

Afbeelding
bioMam
Embryo

Berichtdoor Sandy » 24 aug 2011, 13:49

Dat kan wel hé, dat jij denkt: hij doet erom, om niet te luisteren. Maar dat er wel degelijk iets aan de hand is.

Die wattenstaafjes waren mij wel bekend, dat je overal krijgen hé.
En die lepeltjes heb ik al bij de dokter gezien.
Afbeelding Afbeelding
Sandy
Foetus

Berichtdoor Vivache » 24 aug 2011, 14:07

oh maar zo'n prop vermindert je gehoor dan ook serieus hoor ;) ik kan getuigen
Vivache
Baby

Berichtdoor Sofie » 24 aug 2011, 14:17

Daan en Tijl hebben echt altijd vuile oortjes, net zoals hun papa. Thilde en ik hebben geen oorsmeer denk ik :?

Nu ja, ze worden dus veel gekuist, want das toch maar een vies zicht vind ik. Tijl vind dat eigenlijk wel super, die wordt daar helemaal stil van :lol:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Sofie
Blastocyste

Berichtdoor Sandy » 24 aug 2011, 16:36

Oh, maar ik kan daar ook van genieten: dat kan zo'n deugd doen.... ;)
Afbeelding Afbeelding
Sandy
Foetus

Berichtdoor Sylvie S » 26 aug 2011, 20:51

Ik doe dat eigenlijk bijna nooit, tot nu toe zowel bij mezelf als bij de kinderen heel weinig last van. Bij Kjell doe ik af en toe met zo'n babywattestaafje maar ook niet diep.
Afbeelding
Afbeelding
Sylvie S
Blastocyste

Berichtdoor kyrodu » 26 aug 2011, 21:37

Die wattenstaafjes gebruiken we hier.
Dat lepeltje had mijn moeder vroeger al van toen wij klein waren.
Trotse mama van Kyana (1998),Ronan (2001),Duncan (2004) en Ona (2010)!
AfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeelding
kyrodu
Blastocyste

Berichtdoor Ingetjeuh » 26 aug 2011, 21:51

Dat lepeltje vond ik dus zo zalig en gemakkelijk, mijn ma had da thuis.
ik zou dat eigenlijk willen aanschaffen omda da in feite veel beter is dan een gewoon oorstokje. je zou met een gewoon oorstokje het meeste oorsmeer naar binnenduwen waardoor de kans op een prop groeit.

Bij beiden doe ik na de douche de oorschelp met een oorstokje. en als er zo'n beetje vuil bijna uitkomt, durf ik da er ook uit te halen. Maar bij renske moet ik da zowa vermijden, omdat zij snel last heeft van een prop.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Ingetjeuh
Zwemmertje

Volgende

Keer terug naar Babies