Onthaalmoeder/creche

Moderators: Sandy, mini

Re: Onthaalmoeder/creche

Berichtdoor smurfje » 04 nov 2012, 14:11

EllenG schreef:Heb je ondertussen al een goede opvang gevonden?

Ja de onthaalmoeder , op 2 km van ons af ;). Heel huiselijk en ze was kei vriendelijk. Tis via kind & gezin . Maar k verschoot er toch van wa we moesten betalen eigelijk , alle ik had daar totaal geen gedachte van , ons kindje moet maar halve dagen gaan en dat zou een dikke €10,- zijn en €19,- voor ne ganse dag.
Afbeelding
smurfje
Zwemmertje

Berichtdoor Muffin » 04 nov 2012, 21:24

smurfje schreef:
EllenG schreef:Heb je ondertussen al een goede opvang gevonden?

Ja de onthaalmoeder , op 2 km van ons af ;). Heel huiselijk en ze was kei vriendelijk. Tis via kind & gezin . Maar k verschoot er toch van wa we moesten betalen eigelijk , alle ik had daar totaal geen gedachte van , ons kindje moet maar halve dagen gaan en dat zou een dikke €10,- zijn en €19,- voor ne ganse dag.

Wij betalen bijna 25 euro voor een ganse dag. 'T is allemaal vrij duur, maar zolang je een écht goede onthaalmoeder hebt is ze natuurlijk onbetaalbaar! ;)
Muffin
Zwemmertje

Berichtdoor Spooky » 05 nov 2012, 08:59

amaai zeg wat een prijzen! :shock:
Wij hadden een onthaalmoeder van de Landelijke Kinderopvang berekend op het loon, 25€/d dan ga je voor niets werken...
Spooky
Embryo

Berichtdoor smurfje » 05 nov 2012, 10:01

Dan zitten wij nog redelijk goeiekoop ... Maar toch
Afbeelding
smurfje
Zwemmertje

Berichtdoor Sylvie S » 05 nov 2012, 16:51

Bij ons 22eur/dag en dat is echt het gemiddelde in onze streek. Maar nog twee maanden en we zijn er van af! Olé weer extra centjes!
Afbeelding
Afbeelding
Sylvie S
Blastocyste

Berichtdoor Muffin » 05 nov 2012, 19:57

Spooky schreef:amaai zeg wat een prijzen! :shock:
Wij hadden een onthaalmoeder van de Landelijke Kinderopvang berekend op het loon, 25€/d dan ga je voor niets werken...

Uhu, ik ga bijna voor niets werken ook (zeker nu er een tweede auto moest komen omdat we met twee gaan werken), maar ik kon de VDAB-oproepen niet verdragen. Trouwens, 11 euro per dag krijg je terug van de belastingen, het duurt alleen lang.
Muffin
Zwemmertje

Berichtdoor smurfje » 05 nov 2012, 22:24

Aniek schreef:

Uhu, ik ga bijna voor niets werken ook (zeker nu er een tweede auto moest komen omdat we met twee gaan werken), maar ik kon de VDAB-oproepen niet verdragen. Trouwens, 11 euro per dag krijg je terug van de belastingen, het duurt alleen lang.

€11 ,- voor ne ganse dag ?? dat je terug krijgt ? tis nog allemaal nieuw voor mij dusja ...
Afbeelding
smurfje
Zwemmertje

Berichtdoor Muffin » 06 nov 2012, 00:20

smurfje schreef:
Aniek schreef:

€11 ,- voor ne ganse dag ?? dat je terug krijgt ? tis nog allemaal nieuw voor mij dusja ...

Ja hoor, als je onthaalmoeder erkend word (d.w.z. dat ze goedgekeurd wordt door de jaarlijkse controle van kind en gezin) krijg je elk jaar een fiscaal attest. Als je dat hebt mag je al je kosten van de onthaalmoeder invullen op de belastingaangifte van de persoon die het kind ten laste heeft en zo krijg je alles dan terug, met een maximum van 11.20 euro per kind per dag. Het duurt wel een hele tijd hé! Stel je kindje gaat in 2012 naar de onthaalmoeder, dan kan je dat op je belastingsaangifte van 2013 invullen en dan krijg je dat bedrag terug eind 2013 of begin 2014. Wacht, ik post hier eventjes een link, je kan het natuurlijk ook altijd vragen aan de onthaalmoeder zelf, die weten dat ook wel.

http://www.belgopocket.be/nl/content/kinderopvang-en-fiscaliteit
Muffin
Zwemmertje

Vorige

Keer terug naar Babies