omrollen en zitten

Moderators: Sandy, mini

omrollen en zitten

Berichtdoor Nath » 14 sep 2011, 15:14

Hoi,

Overal lees ik dat kindjes rond 4 maanden beginnen met omrollen of dat toch proberen. Onze mie heeft daar totaal geen interesse in. Ze onderneemt geen enkele poging daartoe.
Op haar buik liggen vond ze ook echt niet leuk. Nu gaat dat al beter, plots kon ze wel op haar armpjes steunen en nu leg ik haar elke dag op het verzorgingskussen eens op haar buikje.

Zitten deed ze al vrij snel vind ik. Rond 3 a 3.5m zat ze al flink met steun. Aan 3.5m had ze zelfs genoeg steun aan met bijde handjes één vinger vasthouden.
Nu zit ze echt mooi (met enige steun wel) en ze zit super graag.
's Avonds zit ze bvb in haar eetstoel bij ons aan tafel als wij eten, en ze vindt dat de max!

Hoe zit dat bij jullie kindjes?

ps: niet dat ik me zorgen maak over haar ontwikkeling hoor, zo'n stresskip ben ik nog niet :D Ik was gewoon eens benieuwd of er nog niet-rollende-pagaddertjes zijn hier :D
Afbeelding
Nath
Zygote

Re: omrollen en zitten

Berichtdoor verena » 14 sep 2011, 15:43

Hier zit helena al van haar 2 maand met steun en na 2.5 maand had ze minder steun nodig
buikje liggen en hoofd heffen gaat al redelijk goed nu (problemen gehad met hoofdje nu veel beter na osteo )
omrollen heeft ze 1 keer gedaan onlangs maar dan van zij op rug en zij op buik :)

ongeloofelijk he wat die kleintjes al kunnen he :)
Louise Marie 6 maart 2007 om 14u17 48cm groot en 3kg15 zwaar
Helena 25 Mei 2011 om 15u28 50 cm groot en 3kg250 zwaar
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
verena
Zygote

Berichtdoor Vivache » 14 sep 2011, 19:56

@nath doet me een beetje aan Pepijn denken
lag ook nooit graag op zijn buik, kon op 4 maanden al mooi in de ikea-eetstoel zitten, zonder hem vast te maken, en zonder een extra steunkussen
omrollen kon Pepijn pas op 7 maanden, het interesseerde hem gewoon niet (en ik denk ook dat zijn armpje er wat voor tussen zat, maar soit)
Vivache
Baby

Berichtdoor Voila » 14 sep 2011, 20:22

Hier toont Jasmijntje daar ook nog absoluut geen interesse in zu, dus ni mee inzitten ;)

ze ligt ook totaaaaaaaal ni graag op haar buikje! maar zo was Jozefien ook ;) 'k probeer het toch af en toe te doen ze.

maar rollen, daar denkt ze nog ni aan ;)
AfbeeldingAfbeelding

Afbeelding
Voila
Zygote

Berichtdoor nonijn » 15 sep 2011, 07:32

Hier net het zelfde met onze Warre... nog niet omrollen ofzo... (totaal geen interesse in), op buikje mag maar heel eventjes of meneertje wordt kwaad. (terwijl hij in het begin dus wel een buikslaper was). Zitten met steun doet hij wel, en zich met de handjes tot zit of rechtstaan trekken, doet hij ook.
Die aprilbaby'tjes zijn precies nogal koppige ukjes wat betreft het omrollen :lol:
nonijn
Zygote

Berichtdoor Vivache » 15 sep 2011, 08:14

ik denk dat Floris ook die kant opgaat
was nochtans ook een buikslaper in het begin en leg hem nu veel op zijn buik om te oefenen maar hij wordt dan zo kwaad eh
veel liever rechtstaan, dan staat hij content te blinken
Vivache
Baby

Berichtdoor Nath » 15 sep 2011, 08:50

Hihi, ja, april-baby’s rollen blijkbaar niet graag :D
Ona duwt ook veel op haar voetjes. Ze wil ook graag rechtstaan.
Mag je ze dat al laten doen? Ik hoor wat tegenstrijdige berichten hierover. Sommige zeggen dat dat nog niet mag, dat hun beentjes daar nog niet klaar voor zijn. Anderen zeggen dat dit achterhaald is.

Met haar handjes is ze wel enorm bezig. Als ik K&G mag geloven dan verpakken ze pas dingen, of nemen ze twee dingen tegelijk vast vanaf 6 maanden.
Ona verscheurt papieren zakdoekjes (met een heel slagveld tot gevolg :lol: ), geeft dingen door van hand naar hand, en heeft soms in elke hand iets vast :)
Afbeelding
Nath
Zygote

Berichtdoor Voila » 15 sep 2011, 09:04

hier is Jasmijn ook héél behendig met haar handjes! tot vervelends toe soms, want ze trekt constant haar tut uit hare mond, grrr :shock: ;)

ja, die handjes zijn constant id weer, alles vastpakken en van de ene hand naar de andere brengen, schattig hé! en ook vooral: op sabbelen!!!! :)

xxx
AfbeeldingAfbeelding

Afbeelding
Voila
Zygote

Berichtdoor Nath » 15 sep 2011, 09:18

Aaaaargh, die tut uit die mond trekken! Ona doet ook niet anders! :roll:
Dan zit ze ermee te zwaaien, of hem te bestuderen. Steekt ze hem omgekeerd terug in haar mond :?
En idd, lekker dat die handjes zijn :D Gisteren zat ze op haar duim te zuigen, en ze smekte zo luid dat we de tv niet meer goed hoorden :lol:

Mama's haar uittrekken is ook heel leuk :roll:
Afbeelding
Nath
Zygote

Berichtdoor Voila » 15 sep 2011, 09:22

hahahah Nath! moet hier lachen met dat smekken!!! schitterend hahaha!

Jasmijn kan ook goe met hare tut zwaaien, en zo zien van "was da nu dat ze in mijn mond steken?" ;) hahah!

mama's haar is idd ook een grote favoriet hier!!! pijnlijk!!

Nath schreef:Aaaaargh, die tut uit die mond trekken! Ona doet ook niet anders! :roll:
Dan zit ze ermee te zwaaien, of hem te bestuderen. Steekt ze hem omgekeerd terug in haar mond :?
En idd, lekker dat die handjes zijn :D Gisteren zat ze op haar duim te zuigen, en ze smekte zo luid dat we de tv niet meer goed hoorden :lol:

Mama's haar uittrekken is ook heel leuk :roll:
AfbeeldingAfbeelding

Afbeelding
Voila
Zygote

Berichtdoor miere » 15 sep 2011, 10:41

Mijn madam rolt wel heel graag, al een dikke maand geloof ik. Das niet zo handig bij de pamperwisseling, want het is een echt 'wrikkelgat'. :lol: En ze ligt heel graag op haar buik, ze slaapt nu ook meestal op haar buik.
Zitten das iets minder. Daar heeft ze toch nog heel veel steun voor nodig. Die valt constant voorover, want haar voeten vind ze echt heel leuk voor de moment. Die heeft ze constant te pakken. :)
En idd alles gaat in de mond (behalve de groentenpap), alles vastpakken, niets is nog veilig. Mijn ketting die draag ik al niet meer sinds madam er is, want die is nooit veilig geweest. Maar mijn haar, daar kan ik geen weg mee, en als ze het vast heeft, dan heeft ze het vast hoor. Die heeft super veel kracht!
miere
Zwemmertje

Berichtdoor Voila » 15 sep 2011, 12:06

:D

miere schreef:Mijn madam rolt wel heel graag, al een dikke maand geloof ik. Das niet zo handig bij de pamperwisseling, want het is een echt 'wrikkelgat'. :lol: En ze ligt heel graag op haar buik, ze slaapt nu ook meestal op haar buik.
Zitten das iets minder. Daar heeft ze toch nog heel veel steun voor nodig. Die valt constant voorover, want haar voeten vind ze echt heel leuk voor de moment. Die heeft ze constant te pakken. :)
En idd alles gaat in de mond (behalve de groentenpap), alles vastpakken, niets is nog veilig. Mijn ketting die draag ik al niet meer sinds madam er is, want die is nooit veilig geweest. Maar mijn haar, daar kan ik geen weg mee, en als ze het vast heeft, dan heeft ze het vast hoor. Die heeft super veel kracht!
AfbeeldingAfbeelding

Afbeelding
Voila
Zygote

Berichtdoor Nath » 15 sep 2011, 13:03

Ona begint nu haar voetjes te ontdekken.
Denk dat haar dikke buik in de weg zit :lol:

Toen ik haar laatst aan het wassen was, was ze met haar armpjes aan het zwaaien en ik plooide net haar beentjes naar haar buikje. Ik duwde zo eens met haar voetje tegen haar hand en toen heeft ze er eens aan gevoeld. Ze vond het wel grappig :D Nu zit ze veel aan de zoom van haar broekje te prutsen, dus nog een paar cm verder en ze zit aan haar voetjes.
Nuja, mama is ook niet van de lenigste :mrgreen:
Afbeelding
Nath
Zygote

Berichtdoor Lizelore » 16 sep 2011, 10:01

Maaike rolde ook niet graag. Ik heb haar dat 1 keer zien doen in heel haar baby-tijd. Op haar buik moest je haar niet leggen, die brulde alles bijeen.
Afbeelding

Afbeelding
Lizelore
Zygote

Berichtdoor Nath » 16 sep 2011, 11:06

Jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa, omgerold vandaag :D

Ik had haar even op haar buikje gelegd, en plots *rol* op de rug :D

Was eerder een toevalstreffer, maar toch :)
Afbeelding
Nath
Zygote

Berichtdoor verena » 16 sep 2011, 15:24

Gisteren hier ook van buik naar rug gerold :)

bravo voor ona
verena
Zygote

Berichtdoor Voila » 16 sep 2011, 15:32

hier nog niks! :shock:
AfbeeldingAfbeelding

Afbeelding
Voila
Zygote

Berichtdoor Nath » 16 sep 2011, 22:38

Ze lag op haar buik, plots lag ze op één schouder, en hups op de rug.

Ze was er zelf van verwonderd :lol:
Afbeelding
Nath
Zygote

Berichtdoor verena » 16 sep 2011, 23:09

ja met vallen en opstaan zeggen ze he :lol:
verena
Zygote

Berichtdoor Hope » 17 sep 2011, 09:58

Ik denk dat Kobe ook 7-8 maand was voor hij kon omrollen.
Die deed ook absoluut geen moeite.
Zitten kon hij dan al vanaf 5 à 5.5 maand zonder steun maar af en toe viel hij nog wel om.
Hope
Blastocyste

Keer terug naar Babies