Nurofen siroop of perdolan supo

Moderators: Sandy, mini

Re: Nurofen siroop of perdolan supo

Berichtdoor tima » 08 jan 2011, 11:26

Ik heb ook Nurofen in huis en perdolan. Nurofen werkt zegt mijn ka sneller en is ook sterker spul maar wekt bij vele kinderen diarree in de hand. Ik heb zowat alle twee al es gebruikt t'is te zien hoe hoog de koorts is. Die bucco en eucalyptus tapkes vivache gebruik ik ook maar tis niet zo denk ik dat je het een week gebruikt en dan na 2 dagen weer bv. Ik gebruik heel dat doosje uit (er zitten er maar 10 in) zo zegt die in de apotheker het altijd. Het is nooit goed medicatie maar ja kgeef dan nog liever die bucco of eucalyptus dan direct al nurofen. Iedere mama weet wel goed wanneer wat moet denk ik.
Afbeelding
Afbeelding
tima
Zygote

Berichtdoor boo » 08 jan 2011, 13:46

aquake schreef:Mijn HA zegt onder de 39° Perdolan siroop, boven de 39° Nurofen. Maar voor Jitse is het wel belangrijk om koorts goed naar beneden te krijgen omdat hij een hartafwijking heeft. Als hij verkouden is, heb ik tot nu toe nog niks gegeven, enkel zijn neus spoelen met Sterimar. Ben een beetje bang van neusdruppels en hoestsiropen, die laatste zou niet helpen en veroorzaakt slaperigheid zeker? Nu krijgt hij wel Bisolvon druppels en Nesivine neusdruppels omdat ik maandag naar de HA geweest ben. Zou ik dat telkens hij verkouden is doen? Aan de ene kant voel ik me schuldig omdat ik hem niks geef maar ik ben ook bang om meer kwaad dan goed te doen ... AB heeft hij in december gehad omdat hij een oorontsteking had.

ik heb Nessivine in huis, maar gebruik dat enkel als ze bvb 's nachts wakker wordt met een volledig verstopte neus. maar ze krijgt dat dan echt maar 1x per dag, meestal zelfs niet. ik ben daar niet aan...ik gebruik dat zelf ook nooit, en probeer altijd eerst een heel arsenaal andere middeltjes.

als Maité verkouden is (veel dus ;) ), spoel ik heeeel vaak met Nesi fysio (zo'n zeewater toestand), omdat het anders op haar oren slaat. verder smeer ik 's avonds en voor haar tukje overdag haar borstje in met iets van Mustella met kruiden in. als ze echt zwaar verkouden is krijgt ze voor het slapen gaan een eucalyptus suppo, en gaat ze in bad met Weleda Welterustenbad. dat ruikt heerlijk naar thijm, en zet de luchtwegen open. 't is ook rustgevend.
soms zet ik ook een kom met heel heet water in haar kamertje, met een scheut van dat Welterustenbad erin.
haar bedje staat altijd wat schuin.
mama van een lief klein sterretje, een prachtig meisje en een stoere zoon!

Afbeelding

Afbeelding
boo
Zygote

Berichtdoor aquake » 08 jan 2011, 14:56

Waar kun je Weleda producten kopen, is dat bij de apotheek? Ga daar toch eens voor kijken en ook voor die suppo's en voor die Mustela, Jitse heeft ook de ene verkoudheid na de andere.
AfbeeldingAfbeelding
aquake
Zygote

Berichtdoor bioMam » 08 jan 2011, 17:19

sommige apothekers verkopen dat wel, maar ik koop dat in de natuurvoedingswinkel :)
en ik heb altijd suppo's èn siroop van Perdolan in huis: intussen krijg ik ze die suppos niet meer gegeven maar ik heb vroeger afgewisseld. Nurofen heb ik ooi ook wel eens gehad, maar ze zijn altijd goed geweest met Perdolan & onze dokter zegt dat we dat onder de 39°C niet moeten geven dus ik bekijk het of ze dan echt al afzien en er net onder zitten en anders als het ook zonder uit te houden is dan laat ik ze eerst zo uitzieken ... schandalig ;).
Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding
bioMam
Embryo

Berichtdoor boo » 08 jan 2011, 19:49

aquake schreef:Waar kun je Weleda producten kopen, is dat bij de apotheek? Ga daar toch eens voor kijken en ook voor die suppo's en voor die Mustela, Jitse heeft ook de ene verkoudheid na de andere.

in de biowinkel hebben ze dat meestal wel. Essenza heeft 't ook.

ik ga sebiet eens kijken hoe dat heet van Mustella ;)

Afbeelding

Afbeelding
boo
Zygote

Berichtdoor boo » 09 jan 2011, 16:42

't is 'Baume Réconfortant' van Mustella ;)

Afbeelding

Afbeelding
boo
Zygote

Berichtdoor tima » 09 jan 2011, 22:01

ik heb ook eerst een hele resum van middeltjes
- eucalyptus zalf voor rug en buik van ... zou es moeten kijken
- zwitsal eucalyptus voor in bad
- kruidenolies voor in luchtbevochtiger
- sterimar voor neus te spoelen
- druppelkes voor op hoofdkussen
- eucalyptus en bucco tapkes

en dan pas nurofen of suppo
Afbeelding
Afbeelding
tima
Zygote

Berichtdoor mamavans » 21 jul 2011, 09:43

kan je dafalgan suppo's ook in nederland kopen? en waar koop je die homeopatische?
mamavans
Zygote

Berichtdoor newbie » 19 nov 2013, 20:19

Hey,

Het is misschien nogal laat om te reageren in dit forum :) ... een paar jaar zelfs. Maar ik wou toch even mijn ervaring met perdolan siroop delen. Ons kleintje heeft sinds vorige week een goede verkoudheid binnengehaald. De ene dag zijn het dikke snottebellen, dan weer wat koorts en nu heeft ze af en toe superharde hoestbuien. 2 keer bij de dokter geweest om het wat op te volgen en nu is haar keeltje ook wat ontstoken... omdat het drinken wat moeilijker ging heeft de dokter me aangeraden om af en toe wat perdolan te geven tegen de keelpijn. Ik heb dit ook gedaan, maar mijn dochtertje is echt bijna in de siroop gestikt (terwijl ik echt wel heel voorzichtig was met het te geven aan haar)... ze is zo verschrikkelijk hard beginnen hoesten (bijna blaffen!). Ze liep rood aan en had overduidelijk pijn, ik was echt in kei harde paniek. Uiteindelijk kwam er een hele brok slijm naar boven en moest ze wat overgeven. Ik snap volkomen dat het veiliger is om geneesmiddelen goed te doseren bij zulke kleine kindjes, maar als er wat gesnotter bij komt ga ik dit toch echt niet meer zo snel doen. Ik was zoooo bang dat ze er in zou blijven...pfff...
newbie
Eicelletje

Vorige

Keer terug naar Babies