nu nog reflux?

Moderators: Sandy, mini

nu nog reflux?

Berichtdoor Sofie » 17 dec 2010, 14:09

Kan het zijn dat Tijl nu pas last krijgt van reflux?
Het is nu al drie dagen dat hij zo veel terug geeft. Hij heeft dat de eerste twee weken eens gehad dat hij een hele gulp terug gaf, maar dan niet meer. Gisteren wel weer, boerke laten en hups een hele gulp er uit. Maar tis vooral dat hij zo'n kleine kloddertjes melk terug geeft. Hij schijnt er niet echt last van te hebben (hij weent gewoon eens als boertje vast zit, maar eens er uit, is hij weer content), maar zijn adem ruikt soms ook zuur?
Zou hij dat al niet eerder moeten gehad hebben?
Kga nog eens zien wat het weekend geeft en anders ga ik maandag toch eens naar de HA er mee.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Sofie
Blastocyste

Re: nu nog reflux?

Berichtdoor Marleen » 17 dec 2010, 14:24

mijn jongens hadden alletwee reflux. Na iedere maaltijd kwam daar altijd een gulp melk mee terug.
Mijn KA van indertijd zei, als ze goed bijkomen en ze hebben er geen last van, wordt er geen medicatie gegeven.
Er is eigenlijk nooit iets meer over gezegd geweest...
AfbeeldingAfbeelding Afbeelding
Marleen
Zwemmertje

Berichtdoor Sofie » 17 dec 2010, 14:31

Tis da, hij heeft er niet echt last van; buiten dat ik veel moet wassen nu ;) maar dat is het minste.
Maar kdenk voor de zekerheid toch maar eens naar HA te gaan, hij kan ook met een maagontsteking of zo zitten hé?
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Sofie
Blastocyste

Berichtdoor Spooky » 17 dec 2010, 14:40

Mijn 2 jongens hadden reflux, Yerko kreeg NAN AR melk,maa had verder geen last. Ylian heeft bijna 8 maanden borstvoeding gehad, maar na 5w had hij gaviscon, 2weken later gaviscon en motillium en daarna zijn we een PH metrie mogen gaan doen en heeft hij maanden aan de prepulsid gezeten, ook in begin Zantac.
Toen ik merkte dat het beterde ben ik zelf gestopt met de medicatie (ik denk rond 10maanden) na overleg met de kinderarts.
Hij heeft wel nog teruggegeven,maar aangezien hij geen pijn meer heeft...
Spooky
Embryo

Berichtdoor Linda » 17 dec 2010, 15:45

Hier dacht de arts van Kind en Gezin deze week bij Runa ook dat het misschien toch wel wat reflux is dat ze zou kunnen hebben, ondanks dat ze niet weent na het teruggeven en dat het niet zo spectaculair veel is als bij Torben. Wij dachten dat zij voornamelijk last had van krampen. Maar inderdaad, als we 's avonds gaan slapen en ze ligt neer dan begint ze te wenen en ze valt dan pas in slaap als ze schuin ligt ... dus wie weet? Ze heeft ons aangeraden eventjes een weekje Gaviscon te geven wanneer ze het moeilijk heeft, het resultaat zou snel te zien zijn. Hier niet enkel een onfrisse adem maar sinds de geboorte ook een wit beslagen tong (met nu ook groene vlekjes op). Dus tja, ik ben het niet zeker maar ik denk dat het nog kan, die reflux.
Afbeelding Afbeelding
Afbeelding Afbeelding
Linda
Blastocyste

Berichtdoor Vivache » 17 dec 2010, 18:40

Echte reflux kan pas ontdekt worden vanaf 6 weken, is ons verteld
en het kan zijn dat het al een tijdje sluimerend was, maar dat de slokdarm pas nu echt geïrriteerd is en het daardoor pas duidelijk wordt eh
bovendien heb je ook verborgen reflux, en dat kan soms maanden duren eer dat uitkomt

een gulp melk weerkeren kan inderdaad weinig kwaad
het is pas als ze niet kunnen slapen erdoor zoals Pepijn (die lag constant te 'gapen' en naar adem te happen en werd wakker omdat er melk terugkeerde) of als ze niet bijkomen
Vivache
Baby

Berichtdoor Sofie » 17 dec 2010, 18:53

Vivache schreef:
een gulp melk weerkeren kan inderdaad weinig kwaad
het is pas als ze niet kunnen slapen erdoor zoals Pepijn (die lag constant te 'gapen' en naar adem te happen en werd wakker omdat er melk terugkeerde) of als ze niet bijkomen

das hier alle twee geen probleem ;) :)
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Sofie
Blastocyste

Berichtdoor Vivache » 17 dec 2010, 20:04

ja, dan kun je er best eens voor kijken bij de dokter om erger uit te sluiten
maar ik zou niet aandringen op medicatie dan
Vivache
Baby

Berichtdoor nonijn » 18 dec 2010, 23:46

Bij Tobe is het ook maar naar boven gekomen na die 6 weken. Plots begon hij terug te geven, rook zijn adem zuur enzo. In het begin had hij er geen last van, maar dan was door het zuur toch zijn slokdarm wat aangetast en toen hadden we 's avonds wel van die huilbuien. We kunnen nu eindelijk na 11 maand zeggen dat hij van zijne reflux verlost is. En al 2-3 weekjes zonder zantac zit.
Als je het niet helemaal zeker bent, zou ik ook eens bij de KA langs gaan. (Osteopaat al eens geprobeerd, want dat hebben wij eerst geprobeerd voor we de KA hebben geraadpleegd)
nonijn
Zygote

Berichtdoor major » 18 dec 2010, 23:56

Runa heeft het iedere nacht moeilijk, op het moment dat we eigenlijk zouden willen gaan slapen. We hebben Gaviscon in huis gehaald en het lijkt te werken, in tegenstelling tot indertijd bij Torben.
AfbeeldingAfbeelding
Afbeelding
Afbeelding
major
Zygote

Berichtdoor Kattenvrouwtje » 19 dec 2010, 11:06

Het kan idd. nog reflux zijn, zoals hier al aangehaald wordt dat vaak pas later vastgesteld, omdat het niet altijd zo is dat de slokdarm meteen geïrriteerd raakt. Maar zolang je kleine man geen last heeft van het overgeven, zou ik toch ook niet starten met medicatie.
Afbeelding
Afbeelding
Ronde 1...
Kattenvrouwtje
Zygote

Berichtdoor Sofie » 19 dec 2010, 11:07

Hij zit ook weer met een flinke hoest, dus misschien gewoon last van slijmpkes hé.
Morgen naar de huisarts er mee en kdenk dat hij naar mij ook zal mogen kijken; kben slingerslecht :| Vannacht moeten overgeven :|
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Sofie
Blastocyste

Berichtdoor Vivache » 19 dec 2010, 20:42

veel beterschap ook voor jou Sofie
Vivache
Baby

Berichtdoor inneke » 20 dec 2010, 12:30