niet willen drinken

Moderators: Sandy, mini

niet willen drinken

Berichtdoor vlindertje » 02 apr 2012, 08:45

Ik ben (weer eens) compleet ten einde raad :cry:

Vrijdag ben ik naar de kinderarts geweest omdat N. zijn fles weigert te drinken. Hij drinkt met moeite 40cc en dan slaat hij wild de fles weg (of mijn handen)..zij dacht dat hij misschien last had van de voeding dus heeft hem weeral op andere voeding gezet. Ditmaal nutramigen. Ik begrijp het niet echt, want hier zit terug koemelkeiwit in, terwijl dat bij Novarice helemaal niet zo is. Zoals ik dacht gebeurt, zijn allergie komt na 1 dag pas tegoei naar boven en zijn hoofdje weer helemaal vol uitslag, geconstipeerd, teruggeven,... en sindsdien weigert hij zijn fles nog meer. Nu heeft hij pas om half 5 deze morgend gedronken ('s nachts drinkt hij wél z'n fles leeg) maar hij weigert nu weeral. Ik heb met moeite 70cc erin gekregen, maar de rest wil hij écht niet..spartelen, tong uitsteken, kokhalzen,.. alles om niet te moeten drinken..
Ik voel me enorm schuldig want ik had nooit die andere voeding moeten geven..daardoor weigert hij nu waarschijnlijk nog erger..

De dokter wilde hem vrijdag al laten opnemen 'ter observatie' maar dit wil ik niet meer. Straks moet ik terug langsgaan, en ze zal hem weer willen opnemen, maar ik wil hem echt niet in't ziekenhuis. Vorige keer hebben ze daar alles tegen mijn principes gedaan met hem en dat wil ik niet meer. (ze doen blijkbaar zelfs candarel in de fles??! :shock: ) en thuis kan ik hem ook observeren en die papieren invullen zoals ze het daar doen.

Is het maar een fase dat hij z'n flesje zo weigert?? Herkennen jullie dit uit een sprongetje ofzo? Uiteindelijk heeft hij toch 600cc zeker binnen op een dag hoor. (maar dat zou 900 moeten zijn) Zijn wangetjes waren gisterenavond ook vuurrood dus misschien is het omwille van de tandjes?
Ik weet niet meer wat ik moet denken, maar ik vind dat de dokters maar 'vanalles uitproberen' en dan 'zien wat er gebeurt' maar hij is geen proefkonijn he :roll:
Afbeelding
vlindertje
Vruchtje

Re: niet willen drinken

Berichtdoor evy83 » 03 apr 2012, 19:51

Ik vind dat Je groot gelijk hebt hem niet naar het ziekenhuis te brengen. Ik ben daar ook ni voor... Kheb er ook slechte ervaringen mee... Onze meid huilde constant haar eerste weken... ( koemelk allergie en verborgen reflex) ik moest ook naart ziekenhuis en daar hebben ze in haar maag gekeken uiteindelijk voor niks!!!!! Een baby van 3 weken! En da was nog zo ne gevoellozen dokter! Moest ik u zijn ik zou ook idd alles wat je merkt goed noteren en hem terug zijn oude melk geven. Uwen dokter is nogal nonchalant om gewoon ff te vergeten dat n. Koemelkallergie heeft!! Nu heb je nog meer problemen... Mijn meisje heeft ook wel wispelturige momenten soms drinkt ze 100ml soms 180... Ik zou het niet forceren (ben daar ook mee gestopt) als ze honger heeft zal ze wel eten, en als ze niet afvalt is er geen reden tot paniek... Alles dat denk ik ervan hè... ;)
evy83
Eicelletje

Berichtdoor bioMam » 03 apr 2012, 20:54

Ik heb altijd op vraag gevoed en ook met de fles - die ik J al op 3M gaf (iers dat ik nu nooit meer zou doen, maar soit) en goh, dat die hoeveelheden dan meestal niet waren wat de dokters en de boekjes beweerden daar keek ik niet naar. Ik gaf hem een fles als hij die vroeg en niet eerder of later en ik goot weg wat er overbleef. Je moet rekenen dat zo een klein kind eigenlijk nog een maagje ter grootte van een walnootje of zoiets heeft - ik herinner me niet meer juist op hoeveel weken of maanden het die omvang had, maar vlak na de geboorte is het amper zo groot als een hazelnootje of knikker hè. Zolang je kind gezond en gelukkig lijkt en niet vreselijk veel afvalt dan zou ik hem niet naar het ziekenhuis doen of per sé grotere hoeveelheden geven en ik zou eerd terug op die vorige melk omschakelen en eens een andere arts raadplegen ja, maar dan liefst eentje die niet zo zit te experimenteren :roll: want ja, dat gevoel krijg je wel zo hè - ik herinner me dat wij met J ook meerdere donters afgesjokt zijn indertijd en uiteindleijk al die kinderatrsen links hebben laten liggen om met een homeopaat een beter traject te starten. Misschien kan je beter eens naar een homeopaat of een osteopaat gaan of zo. Nu ja, ik zou die kinderarts ofwel eens ferm zeggen dat dit toch echt niet kan, zomaar vergeten om rekening te houden met die allergie voor koemelk en/of daar niet meer gaan.
Trouwens, waar halen die dat in het ziekenhuis daar uit om Candarel in een papfles van een zuigeling te doen??? :shock: Nee, volg je gevoel en zoek je een andere dokter, echt ...
Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding
bioMam
Embryo

Berichtdoor vlindertje » 05 apr 2012, 10:59

Ik ben ten rade geweest bij een osteopaat..hij zei dat N. de associatie maakt met de fles dat als hij drinkt hij dan pijn krijgt. Logisch eigenlijk, daar had ik ook al aan gedacht maar hoe moet je't oplossen hé. Hij zei om soep te doen in z'n flesje zodat hij weet dat hij niets slechts te drinken krijgt, en ik heb het geprobeerd (aangelengd want het was te dik natuurlijk, en het waren alleen maar groenten, geen aardappel of kruiden ofzo) en het smaakte hem enorm. Hij drinkt alweer wat beter. De osteopaat zei ook dat het erg belangrijk is dat zijn darmen minstens 4 uur de kans krijgen om te rusten, want het werkt allemaal serieus op zijn systeem als hij te snel achter elkaar zijn flesjes krijgt. Ik heb me dus even niks aangetrokken van 'hoeveel hij binnenkrijgt' omdat hij toch heel erg goed op de curves ligt, en nu ik niets meer heb geforceerd is't vanzelf opgelost se.
De KA wou mij op de duurste melk zetten (met aminozuren) maar ik heb geweigerd. Hij is goed met deze melk en ik blijf erbij.
Biomam, ik ben ook heel erg pro-borstvoeding, en ik heb me héél schuldig gevoeld omdat ik gestopt ben, maar ik kon echt niet anders meer. Ik zat met 'problemen' ermee die geen enkele vroedvrouw kon oplossen, en achteraf vond ik het antwoord op mijn problemen gewoon op internet. Ik had dat zelf ook al bedacht maar de verpleging zei dat ik ongelijk had. Om dan achteraf te ontdekken dat ik niet had hoeven stoppen, was ik razend van :o Maarja, een nieuw kindje, ik was oververmoeid, ik ging toen echt niet zelf een beetje surfen, de vroedvrouwen (die ook nog eens lactatiedeskundigen waren) hadden mij veel beter kunnen helpen,maar dat is niet gebeurd.
Bij een volgend kindje gaat het allemaal heel anders lopen hoor!! De dokters en verpleging kunnen me wat, ik volg eerst m'n eigen gevoel want tot nu toe is dat altijd juist geweest!
Alleen de osteopaat is een grote hulp :)
Afbeelding
vlindertje
Vruchtje

Keer terug naar Babies