Naar zwembad met éénjarige

Moderators: Sandy, mini

Naar zwembad met éénjarige

Berichtdoor aquake » 20 jan 2011, 12:07

Omdat Jitse zo graag in bad zit, wil ik al een hele tijd eens naar het zwembad met hem. Alleen ... hoe en wat doe je best? Gewoon naar het zwembad, of ga je beter naar babyzwemmen zodat het pierenbadje niet vol kindjes zit en hij mss onder de voet gezwommen wordt? Of valt dat nog mee? 't Is niet de bedoeling om elke week te gaan of zo, gewoon eens op een weg als het past. Kan dat het hele jaar door of beter niet in de winter? Hij moet dan zo'n speciale zwempamper aan, is dat voldoende of moet hij ook een zwembroek dragen? Stomme vraag wss maar hij is nog zo klein, vandaar. Dragen ze op die leeftijd al zwembandjes of gaat dat nog niet? En bij een grote boodschap toch best uit het water gaan wss?
AfbeeldingAfbeelding
aquake
Zygote

Re: Naar zwembad met éénjarige

Berichtdoor EEE » 20 jan 2011, 12:42

Wij gaan regelmatig op zondag zwemmen in het zwembad van Lier (daar is héél veel voor kleine kindjes) het water is er ook lekker warm voor kleintjes...
je ziet er alle leeftijden, babytjes, peuters,...
Wij hebben ons pruts vooral eerst in zo'n zwemband gezet (band met zitje) daarin zitten ze veilig.
Nu gaat ze met zwembandjes in het water.
Wij doen altijd een zwempamper aan met daarover een badpakje, maar er zijn héél veel kindjes die in het water gaan met enkel een zwempamper aan.
In dat zwembad valt het goed mee.. van omver gelopen worden... dat is een redelijk groot kinderbad.
Denk wel dat je er best tijdig mee begint want wij zijn eigenlijk precies nogal laat begonnen waardoor ons pruts twijfelachtig in het water staat rond te koekeloeren... terwijl ik dan andere kindjes zie die kleiner zijn en echt niks bang zijn en zich megahard amuseren...
Wij hebben ons dus voorgenomen om nu op regelmatige basis te gaan zwemmen...
Het voordeel aan dat zwembad is ook dat er kleedkamers zijn die groter zijn voor met een kleintje.. dus met luierkussen aanwezig en je kan er iets eten zonder dan je buiten het zwembad moet gaan... beetje zoals in een centerparcs zwembad.. maar dan wat kleiner.
Afbeelding
Afbeelding
EEE
Blastocyste

Berichtdoor Hope » 20 jan 2011, 23:44

Wij zijn met Kobe de eerste keer gaan zwemmen toen hij 6 maanden oud was
Hij vond het toen super leuk. Hij kon toen al recht zitten in het pierebadje en hij zat de hele tijd te spetsen met het water
De tweede keer was hij net geen jaar, toen heeft hij effe zitten brullen en wou hij mij niet loslaten.
Al de keren dat we daarna geweest zijn, vond hij wel heel leuk.
Dan kon hij al stappen en ging van de kleine glijbaan.
In het grotere zwembad was hij toch wat bang en klampte hij zich serieus vast.

Hij heeft nooit zwembandjes aangedaan want volgens mij zijn die nog te groot (ik dacht dat wij daar ook achter hebben zitten zoeken)
Hij had wel zo'n drijvend 'stoeltje' waar zijn beentje door konden en dat vond hij wel leuk

Wij doen hem altijd een zwempamper en zwembroekje aan. Tot nu toe heeft hij nog geen enkele keer zijn behoefte gedaan in het zwembad maar ik zou hem wel direct verschonen als dat het geval was. ;)
Veel plezier en hopelijk mag de camera mee naar binnen!!! :D
Hope
Blastocyste

Berichtdoor Vivache » 21 jan 2011, 06:14

wij zijn geweest op 7 maanden, toen zat hij in zo'n band en dat vond hij heel leuk
de volgende keer was vorige winter, maar het was op een zondag in waregem, heel druk
Pepijn kon al stappen dus we zaten in het peuterbad maar het zat daar vol met grote jongens en Pepijn was bang
sindsdien niet meer geweest wegens zijn angst voor water :roll:
Vivache
Baby

Berichtdoor beefje » 21 jan 2011, 18:41

wij gaan al zwemmen met de kinderen sinds ze 3 maanden zijn
ze gingen toen een deel van de tijd in de zwemband en anders mee op de arm en we lieten ze ook wat drijven en met het hoofd onder water enzo.

Wij zitten in een zwemclub en nu zitten ze allebei in watergewenning ondertussen (tiegan groep 1 en miatan groep 2 als voorbereiding op leren zwemmen).
en het zijn echte waterratjes, wij zijn echt blij dat we op vroege leeftijd al geregeld ze in contact hebben gebracht met water, dat levert nu echt wel op.
Wij proberen elke week te gaan.
Wij hebben veel gehad aan de cursus babyzwemmen om de basis te leggen.
Tegenwoordig als we gaan zwemmen hebben ze eerst een half uur tot drie kwartier vrij zwemmen (dus spelen) afhankelijk van hoe laat we toekomen en dan nog 3 kwartier les.
Wij zien heel veel kleuters die op hun 3 of 4 in de watergewenning worden gedropt en die helse schrik hebben van water. Onze kinderen weten niet beter dan dat zwemmen normaal is. Tiegan ging al heel snel niet meer in haar band en zeker sinds ze stapt, is ze er nooit meer ingeweest (maar zelfs een aantal maanden daarvoor wou ze niet meer in haar band).
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
beefje
Embryo

Berichtdoor Anneleen_Fiene » 21 jan 2011, 22:45

Ik ga ook met Fiene vanaf ze 3 maanden was.
Ze vind het enorm leuk en zit momenteel nog in een band met zitje.
Soms mag ze ok " los ", maar dan in het laagste deel aan de trapjes.
Het babybadje is hier NOOIT gevuld tijdens schooldagen, wel spijtig.
Voor het babyzwemmen was ik altijd te laat met inschrijven, hopelijk de volgende reeks wel ( dan mag ze in de groep van 15 maanden ).

Maar kwa omverlopen hangt het nogal af van zwembad tot zwembad.

In de winter kan je evengoed gaan zwemmen ( hier is het dan ook veel minder druk dan in de zomer of lente ).

Soms krijgt Fiene een zwembroekje aan over haar zwempamper en soms niet. Er staan leuke afbeeldingen van visjes en schelpjes op, dus is nog vrij leuk.

Wat ik altijd doe als ik ga zwemmen is haar badjasje meenemen en aan de kant zetten zodat ze die direct aankan als we uit het water gaan zodat ze geen koud krijgt.
Bij het aankleden doe ik ook altijd haar eerst en dan mag ze een koekje of stukje fruit eten terwijl ik mij aankleed. En ook altijd drinken, Fiene (en ik ook ) heeft altijd veel dorst na het zwemmen.

Een leuke tip ( als het mag in het zwembad waar je heen gaat ), een strandbal of iets dergelijks meenemen.
AfbeeldingAfbeelding
Anneleen_Fiene
Zwemmertje

Berichtdoor bioMam » 21 jan 2011, 22:59

Je kan gerust zelf gaan hè en zeker als je niet aan een wekelijkse "verplichting" wil vasthangen. Met J volgden we babyzwemmen en met R deden we het gewoon zelf. Wij gingen ook al vrij vroeg met de kinderen zwemmen ('k denk dat ze allebei een week of 8 waren) en onze jongens hebben mijn waterrat-genen ;) maar er zijn perioden geweest dat we zelden gingen en dat 't terug wat wennen en (her)opbouwen, maar ik weet intussen wel heel goed wanneer de rustige momenten zijn in 't zwembad, maar dat is inderdaad ook weer overal anders.

Voor een kindje van 1 jaar kan je zeker een zwemband (rond de buik) gebruiken. Die zwemluiers daar heb ik 't nooit voor gehad, maar wij hadden van die babyzwembroeken met een ingebouwd netje en ik heb eigenlijk nooit accidentjes in 't water voorgehad ... maar pipi dat merk je natuurlijk niet :oops: en dat zou door die luiers net zo goed doorgaan naar 't schijnt en goh, die zuigen al dat chloorwater dan op. :? :roll: Wat je zeker kan meenemen is wat opblaasbaar speelgoed en eventueel een badeendje of zo (als dat mag, want hier is er een regel dat enkel opblaaspbar speelgoed mag en er mogen geen "harde" spullen mee in 't water omdat er dan soms mee gegooid wordt, maar dat zijn dingen voor de groten hè. Je kan wat watergewenningsspelletjes doen hè: pak de bal was hier een goeie manier om ze mee te krijgen ;) en als 't moeilijker gaat dan stapje voor stapje, telkens een tree lager/dieper en dan stilaan meer en meer spetterspelletjes. Elk kind is er anders in, maar hopelijk genieten jullie er in elk geval van.
Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding
bioMam
Embryo

Berichtdoor beefje » 22 jan 2011, 06:57

oh en hier hebben we nooit een zwempamper aangedaan (ook niet als ze zo klein waren).
Wel een strak zwembroek of pakje en ik heb op al die jaren mss 3 of 4 kaka accidentjes gehad en toen was het gewoon zwembroek-pak uit, uitspoelen, poepje proper maken en terug het water in. Er is niks van die kaka gaan ronddrijven in het zwembad hoor!
En die zwempampers nemen de pipi ook niet op hoor. Dus ja, pipi zal wel elke keer bijna gebeurd zijn in het zwembad (miatan nu niet meer, die is zindelijk eh?)
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
beefje
Embryo

Berichtdoor Anneleen_Fiene » 22 jan 2011, 08:32

Hier nemen de zwempampers de pipi wel op.
soms is die echt nog droog als we het water uit gaan, hier mag je ook niet zonder.
Er liggen er hier aan de kassa voor de ouders die er vergeten zijn of niet weten dat ze er eentje moeten aandoen.
AfbeeldingAfbeelding
Anneleen_Fiene
Zwemmertje

Berichtdoor ilse » 22 jan 2011, 09:22

ik heb hier ook maar een zwembroekje van popolini
makkelijk met knipperknoopjes open te doen aan zijkant

Met Jurre op leeftijd van 9 maanden in center parcs gaan zwemmen
had wel een badjasje bij de hand en zo dat hij meteen na het water warm ingepakt kon worden

maar moet zeggen Jurre is een grotere waterrat dan Sete
Afbeelding

Afbeelding
ilse
Vruchtje

Keer terug naar Babies