lichte reflux

Moderators: Sandy, mini

Re: lichte reflux

Berichtdoor Voila » 23 mei 2011, 15:15

en was je daar content van Sann, was je ventje er goed mee geholpen?

Jasmijn heeft echt héél veel last vandaag, zucht...mijn ventje gaat straks nog langs de Iu in stevens-woluwe dichtbij z'n werk om een doos Novalac melk te gaan kopen. We hebben 't al gevraagd aan onze KA en ze raadt het ook aan. 't is wel de Novalac Allernova AR die we gaan proberen; vrienden van ons gebruiken die ook voor hun dochtertje en gebruiken de spenen van tommee tippee nr 2. hebben die liggen dus ik hoop dat het lukt en dat we eindelijk een blij Jasmijntje mogen zien, want 't is echt zielig nu. stond er daarpas bij te huilen :(

xxx

sann schreef:wij hebben hier ook novalac gehad, die is redelijk dik en dikt nog in in de maag.
We gaven dit met mam-spenen nr 2.

wel opletten: tis een van de beste melken kwa smaak, ons ventje was daar al goed aan gewoon toen we moesten omschakelen naar nutramigen en dat was een ramp. Volgens de ka omdat hij die zo lekkere smaak gewoon was en nu de slechtste smaak plots moest gaan drinken...
Dus novalac is goed, maar moeilijk om mee om te schakelen. Was iets dat ka zelf aangaf en heb het van anderen ook gehoord!
AfbeeldingAfbeelding

Afbeelding
Voila
Zygote

Berichtdoor Winter » 23 mei 2011, 20:09

Veel succes meiskje... Jullie vinden wel wat er moet gebeuren om een blije Jasmijn te hebben. t is even zoeken en lastig momenteel en mss ook eventjes een trapje van de roze wolk af, maar troost je er zijn heel wat kindjes die dit probleem hebben hoor.

liefs Winter
Afbeelding

Afbeelding
Winter
Zygote

Berichtdoor Voila » 23 mei 2011, 20:24

merciekes Winter, das idd perfect verwoord... 't is zo zielig om haar zo te zien met momenten... hopelijk werkt de nieuwe melk snel...

dikke kus voor jou en je ventjes X

Winter schreef:Veel succes meiskje... Jullie vinden wel wat er moet gebeuren om een blije Jasmijn te hebben. t is even zoeken en lastig momenteel en mss ook eventjes een trapje van de roze wolk af, maar troost je er zijn heel wat kindjes die dit probleem hebben hoor.

liefs Winter
AfbeeldingAfbeelding

Afbeelding
Voila
Zygote

Berichtdoor sann » 24 mei 2011, 07:26

nee voor ons was het geen goede melk, maar dat ligt natuurlijk aan zijn koemelkallergie.
Ik heb van de novalac al wel veel goede verhalen gehoord dus denk dat ht wel ok is...
veel succes ermee!
Afbeelding

Afbeelding
sann
Zygote

Berichtdoor Voila » 25 mei 2011, 13:36

Hier zijn we vandaag begonnen met de Novalac AR melk en ze heeft ze zonder problemen helemaal uitgedronken :) achteraf wel nog een paar keer teruggegeven maar dat heeft wsl een week of zo nodig voordat we resultaat zien van de melkverandering?
AfbeeldingAfbeelding

Afbeelding
Voila
Zygote

Berichtdoor Nath » 27 mei 2011, 09:58

Ik denk dat Ona ook last heeft van lichte reflux.
De ene dag meer dan de andere.

Naar welke KA ga jij Voila?
Afbeelding
Nath
Zygote

Berichtdoor Voila » 27 mei 2011, 10:48

Hoi Nath!

Wij gaan naar Dr. Morotti, in de Baliestraat in Brugge, heel tevreden van!

Ik moet wel zeggen, we geven de Novalac AR melk nu al 3 dagen en Jasmijn heeft echt meer last... :( ze is de ganse dag praktisch wakker en kronkelt enorm, en kreunen, heeft ook veel oprispingen en krampen ook gelijk :(

Voor de Novalac gaven we de Nutrilon Omneo, daar had ze gelijk veel minder krampjes van, maar gaf ze wel veel meer van terug, omdat het dunnere melk is dan de Novalac AR. Nu geeft ze nog altijd een beetje terug, maar niet meer zoveel, maar heeft ze wel meer last :(

Ik vraag me dan af of het niet beter is dat we overschakelen naar de Novalac Allernova AR, omdat die ongeveer dezelfde samenstelling heeft als de Omneo, ik bedoel dan op vlak van eiwitten, enz...

xxx
AfbeeldingAfbeelding

Afbeelding
Voila
Zygote

Berichtdoor Voila » 27 mei 2011, 10:49

zou dat trouwens kunnen dat ze van die melk minder goed kaka kan doen?? want ze zit hier praktisch constant te duwen en te duwen ...ocharme toch...
AfbeeldingAfbeelding

Afbeelding
Voila
Zygote

Berichtdoor Winter » 28 mei 2011, 20:04

Voila schreef:zou dat trouwens kunnen dat ze van die melk minder goed kaka kan doen?? want ze zit hier praktisch constant te duwen en te duwen ...ocharme toch...

Ja dat kan hoor, t is te zien wat de samenstelling van de melk is.
Afbeelding

Afbeelding
Winter
Zygote

Berichtdoor Vivache » 29 mei 2011, 13:22

toch opletten met teveel verschillende melkjes uitproberen op korte tijd
het spijsverteringsstelsel moet er steeds aan wennen eh
wij hebben ook wat moeten proberen hoor, ik denk een melk of vijf er we het gevonden hebben
en de kinderarts zei toen ook telkens toch proberen zeker een dag of 3, liefst een week met dezelfde melk
bij ons was het uiteindelijk de combinatie nutrilon AR en omneo, die geholpen hebben (samen in één fles, ons aangeraden door de apotheker die ook een refluxkindje had gehad en het was de enige combinatie die bij hem hielp: omneo tegen de krampjes en AR omdat het wat dikker ging zijn)
Vivache
Baby

Berichtdoor nonijn » 29 mei 2011, 14:15

Als ze goed was met de omneo, maar daar meer mee teruggaf, zou je dan de omneo niet indikken in de plaats. Hebben wij uiteindelijk ook gedaan met Tobe omdat die melk hem het meest hielp voor de krampjes en de stoelgang.
nonijn
Zygote

Berichtdoor Voila » 29 mei 2011, 14:17

hey Nonijn!

idd, we hebben hier juist hetzelfde gedacht...want de melk die we nu geven is vreselijk duur, echt niet normaal :(

maar met wat zou ik het indikken, en hoeveel, enz?

xxx

nonijn schreef:Als ze goed was met de omneo, maar daar meer mee teruggaf, zou je dan de omneo niet indikken in de plaats. Hebben wij uiteindelijk ook gedaan met Tobe omdat die melk hem het meest hielp voor de krampjes en de stoelgang.
AfbeeldingAfbeelding

Afbeelding
Voila
Zygote

Berichtdoor nonijn » 29 mei 2011, 14:26

Nu dikken wij bij Warre in met Nutriton. Maar ben dus ook wat aan het afwachten, of het geen krampjes geeft, Tobe was er niet goed mee. En bij hem hebben we dan gelilact gebruikt. Dat klontert wel veel meer en we gebruikten daarom een mixtertje om zijn flesjes te bereiden. Nu staat er op de doos van nutriton wel dat het een nieuw recept is. Daarmee dat ik het nog een paar dagen de kans geef, maar anders ga ik ook gelilact halen.
nonijn
Zygote

Berichtdoor Voila » 29 mei 2011, 14:28

en ging dat goed met de gelilact? dikt dat goed in, is het dan echt een pap? en welke flesjes en speentjes gebruikte je daarmee?

bleef alles dan binnen bij Tobe met het dikkingsmiddel?

groetjs!

nonijn schreef:Nu dikken wij bij Warre in met Nutriton. Maar ben dus ook wat aan het afwachten, of het geen krampjes geeft, Tobe was er niet goed mee. En bij hem hebben we dan gelilact gebruikt. Dat klontert wel veel meer en we gebruikten daarom een mixtertje om zijn flesjes te bereiden. Nu staat er op de doos van nutriton wel dat het een nieuw recept is. Daarmee dat ik het nog een paar dagen de kans geef, maar anders ga ik ook gelilact halen.
AfbeeldingAfbeelding

Afbeelding
Voila
Zygote

Berichtdoor nonijn » 29 mei 2011, 14:41

Nee hoor, het kwam er geregeld nog terug uit hoor. Maar uiteindelijk is dat teruggeven niet zo erg hé. Als ze er geen last van hebben. Bij Tobe was het zelf een verlichting eens het eruit was. En ik zie dat nu met Warre ook. Liever een refluxkindje dat teruggeeft, dan eentje met verborgen reflux. Warre blijft last hebben.

De Ka zei ook zolang hij geen pijn heeft, kan het geen kwaad dat Tobe teruggeeft. Ze moeten natuurlijk wel bijkomen.

Tobe heeft elke dag teruggeven tot zijn 11 maand. Dan is het verbeterd en zaten we zelfs zonder zantac.

Gelilact dikt goed in, maar je hebt meer kans dat er klontertjes in de melk zitten. Ik mengde de gelilact met de poedermelk en gebruikte dan nog het mixertje.
Tobe dronk uit de Dodie MAMflessen met een nummer 3 speentje en zelfs een X speen.

Warre drinkt nu uit de tommee tippee flessen (die speciale anti koliek flessen, met zo'n buisje in het midden) en voorlopig lukt het met de 1 speentjes (de melk dikt nog wat verder in zijn maagje denk ik). Maar heb hier wel al de 2's liggen.
nonijn
Zygote

Berichtdoor Voila » 29 mei 2011, 14:50

ja, de tommee tippees gebruiken wij ook! nu met de allernova gebruiken we de 3 speentjes, want die melk is superdik. Met de 2 speentjes moest ze enorm hard zuigen! (heb antwoordje gestuurd daaromtrent (allernova) bij je andere topic!).

en hij had geen krampjes of zo van het dikkingsmiddel?
AfbeeldingAfbeelding

Afbeelding
Voila
Zygote

Berichtdoor Sylvie S » 30 mei 2011, 08:24

Wij gaven (zowel bij Kjell als Tess) NAN AR. Bij Kjell aangevuld met medicatie. Die pap is ook zeer dik en op aanraden van de winkel waar mijn geboortelijst lag, hebben we toen 1/2/3spenen van avant gekocht, die hebben eigenlijk een gleufje ipv gaatjes en ookal is dat zogezegd voor oudere kindjes, bij zo dikke pap ging dit bij Kjell al als hij 2 maandan was. We gebruikten ook een mixertje van beaba want anders geraakten de speentjes verstopt door klontertjes. Veel succes met de zoektocht.
Afbeelding
Afbeelding
Sylvie S
Blastocyste

Berichtdoor Voila » 30 mei 2011, 20:06

ik vrees dat de NAN AR hetzelfde effect zal geven als de Novalac AR... ze was daar niet goed mee helaas :( ik denk omdat daar dezelfde bestanddelen in zitten als in de standaard melken. Met de Nutrilon Omneo was ze dan weer beter. nu krijgt ze nog steeds de Novalac Allernova AR en ze is er wel héél goed mee.
AfbeeldingAfbeelding

Afbeelding
Voila
Zygote

Berichtdoor Vivache » 30 mei 2011, 20:07

ik duim dat jullie het gevonden hebben hoor!
Vivache
Baby

Berichtdoor Sylvie S » 30 mei 2011, 20:08

Ik ben blij voor jou dat ze eindelijk een beetje minder afziet...
Afbeelding
Afbeelding
Sylvie S
Blastocyste

VorigeVolgende

Keer terug naar Babies