lichte reflux

Moderators: Sandy, mini

Re: lichte reflux

Berichtdoor Voila » 13 mei 2011, 20:19

ben ik ook mee akkoord, zowiezo is het meestal onmogelijk om zonder iets van medicatie verder te gaan. Ik moet zeggen dat Jasmijn na haar laatste twee flesjes niets heeft teruggegeven. Ik hoop dus stilletjes dat de Gaviscon werkt... ;)

Vivache schreef:ben niet helemaal akkoord kyrodu je hebt dat toch in gradaties eh
medicatie is niet altijd goed maar anderzijds als dat zuur in hun slokdarm hangt dan kunnen ze infecties op doen, niet genoeg bijkomen, slapen ze amper, enz
ik was daarom blij dat de zantac hielp, al hebben we eerst alle andere middelen geprobeerd zoals schuin leggen om te slapen, osteopaat, ...
AfbeeldingAfbeelding

Afbeelding
Voila
Zygote

Berichtdoor beefje » 14 mei 2011, 14:03

idd vivache in de ernstige gevallen kan er zelfs verbranding van de slokdarm optreden
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
beefje
Embryo

Berichtdoor babz » 14 mei 2011, 21:39

En kan het zelfs terug komen tot in de longen. Heeft m'n vriendin voorgehad.
Was echt wreed.
Afbeelding

Afbeelding
babz
Embryo

Berichtdoor Liesjeroen » 15 mei 2011, 17:24

Ai zo reflux lijkt me echt geen pretje!!
Jana heeft soms wel eens voor dat ze wat terug geeft en dan wilt ze daarna direct weer drinken en dat vond ik in het begin moeilijk ivm BV.
Mijn borsten waren 'leeg' en ze vroeg dan altijd meer...

En inderdaad zo twee kleintjes... niet te onderschatten.
Zeer vermoeiend!
Afbeelding

Afbeelding
Liesjeroen
Zwemmertje

Berichtdoor Voila » 15 mei 2011, 20:56

het valt al wat beter mee de laatste dagen, de gaviscon doet goed zijn werk, maar ze doet er wel moeilijker kaka door, ze moet enorm hard duwen en heeft daar soms echt wel last van :(
dus nu is ze voornamelijk nog zo wat ongemakkelijk als ze gedronken heeft, wsl last van haar maagje en oprispingen enz, maar voor de rest is het soms nog een klein gulpje of twee die eruit komt en that's it.

Ik ga morgen wel nog es bellen naar de kinderarts, want er staat op de fles gaviscon door de apotheek geschreven '4xdaags', snap het ni goe...Jasmijn drinkt 6 à 7 maal per dag haar flesje, dus mag ze voor 2 of 3 keren geen gaviscon hebben na haar melkje...snap et ni.

@Liesjeroen: ja, 't is niet te onderschatten hé twee prutskes! je bent eigenlijk constant bezig met de kindjes hé de ganse dag. Jozefien doet het nu wel echt supergoed met haar zusje, ze is er zot van! :)
AfbeeldingAfbeelding

Afbeelding
Voila
Zygote

Berichtdoor kyrodu » 16 mei 2011, 14:12

Vivache schreef:ben niet helemaal akkoord kyrodu je hebt dat toch in gradaties eh
medicatie is niet altijd goed maar anderzijds als dat zuur in hun slokdarm hangt dan kunnen ze infecties op doen, niet genoeg bijkomen, slapen ze amper, enz
ik was daarom blij dat de zantac hielp, al hebben we eerst alle andere middelen geprobeerd zoals schuin leggen om te slapen, osteopaat, ...

Daar ben ik mij zeker van bewust,heb genoeg gezien hoe mijn neefje daarvan afzag.
Nu hij had wel extreem verborgen reflux.
En ze hebben lang moeten zoeken tegen dat ze aangepaste medicatie vonden voor hem.
Daarom ook dat hij dus met brandwonden 3 weken ziekenhuis gehad heeft,hij kreeg toen sondevoeding.
Bij mijn zoon was het zo dat er blijkbaar niks van zuur achter bleef als hij terug gaf,want anders zou ik het ook wel geweten hebben.
Heb dit genoeg gezien bij vrienden die ook een zoon hebben van zijn leeftijd,die had ook zo last van reflux.
Maar als die weer gaf krijste hij de boel bij elkaar.
Had ik na al mijn pogingen om het ongemak te verlichten gemerkt dat het niet hielp zou ik ook medicatie gegeven hebben.
Ben er niet tegen hoor,zeker niet,maar ik heb het gelukkig nooit hoeven te geven.
Trotse mama van Kyana (1998),Ronan (2001),Duncan (2004) en Ona (2010)!
AfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeelding
kyrodu
Blastocyste

Berichtdoor Vivache » 17 mei 2011, 11:12

ja gelukkig :)
ik moet zeggen, ik heb ook gewacht tot ik niks anders van opties meer had hoor
maar uiteindelijk valt zantac nog mee, tis niet echt medicatie, tverhoogt gewoon een beetje de pH van de maag
Vivache
Baby

Berichtdoor Voila » 22 mei 2011, 10:57

hey babs!

ja, idd Infacol voor de voeding, maar we zijn er nu ffkes mee gestopt om te zien of ze van dat niet juist meer krampen kreeg...

krijgt Luca geen constipatie van de Gaviscon?

babz schreef:Hier hetzelfde verhaal..
Ben nu gisteren zelf gaviscon gaan halen (wel gebeld met dr. Morotti) want hij was echt aan het afzien. Osteopate zei om nog efkes te wachten maar deze week was het toch beetje te fel hoor.
Is het Infacol dat je moet geven voor de voeding?
Hier nog Digemel siroop na de voeding voor een zachte vertering en Colikind druppeltjes tegen de krampen.
Hopelijk mogen alle kleine beetje helpen he, in combinatie met de osteopate.
Die gaviscon tracht 'k zo diep mogelijk in z'n mondje te 'spuiten' (heel zachtjes) of in de binnenkant van z'n wang, dan kan ie het niet zo makkelijk terug uitduwen met z'n tongetje.
Hou de moed erin he :).
AfbeeldingAfbeelding

Afbeelding
Voila
Zygote

Berichtdoor Voila » 22 mei 2011, 11:04

Ondertussen zijn we gestopt met de Gaviscon... elke avond had ze het enorm lastig, krampjes en duwen tot en met voor haar kaka... we geven nu Zantac 2x daags, 1 ml.

We zien nog geen effect, maar zijn nog maar gisteren gestart. 'k moet wel zeggen dat ze gisterenavond voor de 1e maal rustig was, geen krampjes, geen last...zou dat daarvan zijn??

Vind het alleen wat vervelend omdat ik niet zeker ben of het nu echt reflux is dat ze heeft of niet.. De dokter zei van wel, maar ze kan dat toch niet zien??
dus hopelijk geven we hier geen medicatie als het eigenlijk niet moet.

x
AfbeeldingAfbeelding

Afbeelding
Voila
Zygote

Berichtdoor Voila » 22 mei 2011, 11:13

maar 'k moet wel zeggen dat sinds we de gaviscon gestopt zijn en de zantac geven, ze wel weer wat meer teruggeeft... helpt de zantac eigenlijk ook tegen het teruggeven, want momenteel heeft dat nog niet veel effect...
AfbeeldingAfbeelding

Afbeelding
Voila
Zygote

Berichtdoor sann » 22 mei 2011, 11:16

even ivm koemelkallergie: dit kan op die leeftijd nog niet getest worden, het enige dat men wel kan doen is tijdens gastroscopie wat weefsel weggschrapen uit maag om te kijken of er allergenen in zitten. Dat zou dan wijzen op een serieuze allergie ( in die zin dat dat dan blijvend is )
Wij hebben hier eentje met koemelkallergie, hij huilde altijd maar meer en meer, dronk ar melk kreeg eerst ranitidine maar hielp niet, dan omeprazole maar ook niet echt effect. Toen onderzoeken gedaan, hij heeft idd reflux maar niet in die mate zoals hij bleef huilen. ( op de duur van smiddags tot savonds bijna non-stop en hij sliep nooit lang, overdag hazeslaapjes en snachts telkens zo 2 a 3 uur max aan een stuk.

Dan zijn wij moeten beginnen met nutramigen geven en op een dag hadden wij een heel ander kind die 6 uur sliep snachts, die bijna niet meer huilde, die overdag dutjes van meer dan een uur deed...
Hij had behalve teruggeven en huilen niet echt andere symptomen ( geen uitslag of exzeem of zo )

hopelijk vind je snel de oplossing!
Afbeelding

Afbeelding
sann
Zygote

Berichtdoor sann » 22 mei 2011, 11:17

Voila schreef:maar 'k moet wel zeggen dat sinds we de gaviscon gestopt zijn en de zantac geven, ze wel weer wat meer teruggeeft... helpt de zantac eigenlijk ook tegen het teruggeven, want momenteel heeft dat nog niet veel effect...

nee zantact helpt tegen zuur en pijn, maar ze geven niet minder terug door de zantac
Afbeelding

Afbeelding
sann
Zygote

Berichtdoor Vivache » 22 mei 2011, 19:47

inderdaad, Zantac helpt niet tegen het teruggeven, maar eigenlijk kan het teruggeven zelf geen kwaad eh!!!
het verhoogt gewoon de pH of dus zuurtegraad van de maag, waardoor wat er teruggegeven wordt, geen pijn meer berokkend in de slokdarm
je moet ongeveer een weekje geduld hebben als je Zantac geeft
Vivache
Baby

Berichtdoor Voila » 22 mei 2011, 20:21

hier juist gehoord van een kennis die op bezoek kwam, dat zij het volgende gaven aan hun dochtertje met lichte reflux:

Novalec melk met Gelilact ingedikt en een schepje Nutrilon erin en dat hielp super!! ik ga es informeren bij onze KA daarover, want ik moet zeggen dat Jasmijntje terug echt last heeft, zoals vandaag hebben we ze nog nooit gezien de voorbije weken :(
AfbeeldingAfbeelding

Afbeelding
Voila
Zygote

Berichtdoor Vivache » 22 mei 2011, 20:44

met de zantac wel wat geduld hebben, bovendien ook opletten met teveel veranderen van melk en medicatie en zo, ze kunnen daar ook van weten

hier was Pepijn het beste tegen reflux en krampjes met
zantac 2x1,5ml per dag (in het begin)
gecombineerd met nutrilon AR 2/3e (in het begin)
en nutrilon omneo (tegen krampjes) 1/3e (in het begin)
na een aantal maanden werd dat 2x1ml en de helft, de helft
Vivache
Baby

Berichtdoor Voila » 22 mei 2011, 21:43

ben mis, het is Novalac AR melk, zonder indikking, want die is al ingedikt. deze gebruiken ze samen met een mespuntje Gaviscon poeder en dat was de oplossing. ben toch benieuwd, dus ga es informeren bij de KA
AfbeeldingAfbeelding

Afbeelding
Voila
Zygote

Berichtdoor babz » 23 mei 2011, 11:49

Die Novalac heb 'k een tijdje gegeven aan matisse indertijd. Dis is idd al goed dik :).

Soms zie je dat ie wat last heeft, voor ie kaka moet doen (krevelen, beetje neuten) maar als het daar is, dan is het daar hoor :mrgreen:.
Moet zeggen, die gaviscon geef 'k meer niet dan wel. Bijvoorbeeld bij de laatste voeding zou 'k het geven, om hopelijk rustig de nacht in te gaan.
Hier zijn het precies meest de boeren waar ie last van heeft. Soms komt ie dan wakker na een tijdje geslapen te hebben, en dan komt er meestal nog een puf(je). En als 'k hem dan terug leg, dan is ie meestal terug direct vertrokken.
Moest ie last hebben van oprispingen, hij zou blijven wenen denk 'k.
Laatste keer heeft ze intens gewerkt rond z'n maagingang, misschien is dat al een klein beetje verbeterd he nu, dat terug naar boven komen. Dat herslikken doet ie ook niet meer vaak, alsook de hik is serieus verminderd.

Hopelijk is er snel wat verlichting voor jasmijn!
Afbeelding

Afbeelding
babz
Embryo

Berichtdoor Voila » 23 mei 2011, 13:16

en was je er content van Babz, van die Novalac? was het novalac ar?

en met welke speentjes gaf je die?

groetjs!

babz schreef:Die Novalac heb 'k een tijdje gegeven aan matisse indertijd. Dis is idd al goed dik :).

Soms zie je dat ie wat last heeft, voor ie kaka moet doen (krevelen, beetje neuten) maar als het daar is, dan is het daar hoor :mrgreen:.
Moet zeggen, die gaviscon geef 'k meer niet dan wel. Bijvoorbeeld bij de laatste voeding zou 'k het geven, om hopelijk rustig de nacht in te gaan.
Hier zijn het precies meest de boeren waar ie last van heeft. Soms komt ie dan wakker na een tijdje geslapen te hebben, en dan komt er meestal nog een puf(je). En als 'k hem dan terug leg, dan is ie meestal terug direct vertrokken.
Moest ie last hebben van oprispingen, hij zou blijven wenen denk 'k.
Laatste keer heeft ze intens gewerkt rond z'n maagingang, misschien is dat al een klein beetje verbeterd he nu, dat terug naar boven komen. Dat herslikken doet ie ook niet meer vaak, alsook de hik is serieus verminderd.

Hopelijk is er snel wat verlichting voor jasmijn!
AfbeeldingAfbeelding

Afbeelding
Voila
Zygote

Berichtdoor sann » 23 mei 2011, 14:14

wij hebben hier ook novalac gehad, die is redelijk dik en dikt nog in in de maag.
We gaven dit met mam-spenen nr 2.

wel opletten: tis een van de beste melken kwa smaak, ons ventje was daar al goed aan gewoon toen we moesten omschakelen naar nutramigen en dat was een ramp. Volgens de ka omdat hij die zo lekkere smaak gewoon was en nu de slechtste smaak plots moest gaan drinken...
Dus novalac is goed, maar moeilijk om mee om te schakelen. Was iets dat ka zelf aangaf en heb het van anderen ook gehoord!
Afbeelding

Afbeelding
sann
Zygote

Berichtdoor Vivache » 23 mei 2011, 14:54

allez babz blij te horen dat de osteopate jullie kan helpen!
Vivache
Baby

VorigeVolgende

Keer terug naar Babies