lichte reflux blijkt verborgen reflux...

Moderators: Sandy, mini

lichte reflux blijkt verborgen reflux...

Berichtdoor Voila » 30 jun 2011, 14:40

Ben juist terug van de osteopate met Jasmijn en blijkt dat haar reflux toch eerder verborgen reflux is, en ik moet zeggen T en ik merkten het gisteren toch ook op. Ze had een slecht dagje, en na haar melkje zat ze constant te slikken en ook de eerste keer dat ze weende na de voeding :( echt zielig...

We hebben morgen een afspraak om 15u bij een andere ka, om toch een 2e opinie te vragen, want ze blijft last hebben... vorige nacht geraakte ze pas in slaap rond 2u :( zo onrustig...

Het was de laatste keer bij de osteo, meer kan ze niet doen zei ze.

Hopelijk heeft ze een beter dagje deze zaterdag want dan is het verjaardagsfeestje van onze oudste poppemie: Jozefien wordt 2 jaar!

xxx
AfbeeldingAfbeelding

Afbeelding
Voila
Zygote

Re: lichte reflux blijkt verborgen reflux...

Berichtdoor babz » 30 jun 2011, 15:52

Jullie meisje heeft dan een zeer hoge pijngrens (als het nog maar de eerste keer was dat ze weende na de voeding) want verborgen reflux zou de ergste zijn.
Slokdarm kan zo helemaal verbrand zijn van het zuur.
Succes morgen bij de andere kinderarts! En hopelijk weet je meer he. We duimen!
Afbeelding

Afbeelding
babz
Embryo

Berichtdoor Voila » 30 jun 2011, 15:54

Jasmijntje weent zowiezo héél weinig, daarvan dat ik me ook zorgen maak...ik denk toch dat het eerder een combinatie is, soms komen er echt gulpen melk terug uit en andere keren is ze aan het slikken en het slikken...zucht, zo zielig om te zien...

morgen weten we hopelijk meer!

Babz: al thuis geweest? laat weten of je het pakje gevonden hebt hé!

xxx
AfbeeldingAfbeelding

Afbeelding
Voila
Zygote

Berichtdoor babz » 30 jun 2011, 15:57

Naar welke ka ga je morgen?
Morotti kan soms wel wat 'chaotisch' zijn he, in haar uitleg of behandeling.

Jaa, ben al naar huis gegaan, over de middag vlug. Kon niet wachten tot vanavond ;).
Is supermooi en zal nog wel passen hoor, thxx!
Afbeelding

Afbeelding
babz
Embryo

Berichtdoor Voila » 30 jun 2011, 16:01

daar zeg je het Babz, dat Morotti wat chaotisch kan zijn, soms snap 'k er niks van!! ;) maar 'tis wel een lieve en ze belt altijd terug!! dat doen niet veel dokters!!

We gaan voor 2e opinie naar Dr. Baeten in het st-lucas, schijnt ook een hele goeie arts te zijn, hij heeft Jasmijn onderzocht toen ik naar huis ging na de bevalling.

graag gedaan van het shirtje! ik dacht dat het blauw wel héél mooi bij Luca'tje ging passen! :) en ik ben verzot op het merk Lief! :)

xxx
AfbeeldingAfbeelding

Afbeelding
Voila
Zygote

Berichtdoor Linda » 30 jun 2011, 16:34

Onze Torben had ook verborgen reflux, pas na vier maanden bijna onafgebroken wenen en tieren en bijna niet slapen, werd het ontdekt. Osteopathie heeft uiteindelijk niet echt geholpen, zijn medicatie wel een beetje. Eens de vaste voeding ging het stilaan de betere kant op. Sterkte, 't is even een moeilijke periode. Je voelt je zo machteloos hé.
Afbeelding Afbeelding
Afbeelding Afbeelding
Linda
Blastocyste

Berichtdoor Voila » 30 jun 2011, 16:51

Hey Linda,

Dat is het vervelende, dat we niet echt weten of het wel effectief dat is, want ze weent bijna nooit! ze is gewoon enoooooooooorm ongemakkelijk na de voeding... en gisterenavond tot en met deze morgen weende ze na haar melkje, ze had echt last :(
we gaan es horen wat de dokter morgen zegt...

nu is ze al de ganse tijd 5u aan een stuk aan het slapen na het bezoekje aan de osteopate deze morgen, ze is stikkapot!!!

xxx
AfbeeldingAfbeelding

Afbeelding
Voila
Zygote

Berichtdoor Linda » 30 jun 2011, 17:03

Bij Torben werd het effectief bevestigd na een dagje en nachtje in het ziekenhuis met een sonde in zijn neus tot aan zijn maag, dat de zuurtegraad opmat.
Afbeelding Afbeelding
Afbeelding Afbeelding
Linda
Blastocyste

Berichtdoor Voila » 30 jun 2011, 17:09

oei zeg :( ocharme dat ventje...

ik breng verslagje uit morgen na bezoek ka!! ben benieuwd wat hij gaat voorstellen...

xxx

Linda schreef:Bij Torben werd het effectief bevestigd na een dagje en nachtje in het ziekenhuis met een sonde in zijn neus tot aan zijn maag, dat de zuurtegraad opmat.
AfbeeldingAfbeelding

Afbeelding
Voila
Zygote

Berichtdoor tima » 30 jun 2011, 20:09

Hey voila, kweet hoe je je voelt. ik ben gisteren naar KA geweest en daar heeft Emile is live geshowd wat reflux is in het begin gaf hij wat gulpjes over maar dat is echt niet lang geweest 2 dagen en dan ook hele tijd ongemakkelijk na eten en slikken en dan veel huilen en bijna niet slapen tot gisteren terug gulpen. En diagnose een mengeling van verborgen reflux en reflux zantac gekregen en als het niet betert volgende woe ph metrie test.

Ge hebt groot gelijk dat ge een tweede opinie vraagt. Mijn dochter had veborgen reflux en theeft héél lang geduurd eer ze alles gevonden hebben en kheb bij héél veel KA geweest. Nu heb ik wel nen vre goeien dus moet nie meer gaan voor tweede opinie daarmee dat er ook direct beslist is als medicatie niet werkt direct ph metrie test te doen.

Kga ook naar osteopaat en of het helpt dat ik het niet weet kzie allezinds niet van betering ale niet voor dat in ieder geval maar kga toch blijven gaan tkan voor niks kwaad.

Ben es benieuwd wat het bij jou gaat geven? Allezinds veel succes! En sterkte... Tis niet leuk he :(
Afbeelding
Afbeelding
tima
Zygote

Berichtdoor Voila » 01 jul 2011, 08:37

Hey Tima!

Merci!! Doet deugd om te lezen dat we niet alleen zijn...

'k moet nu wel zeggen dat ze sinds gisteren na de osteopate tot nu redelijk goed is geweest. Ze ligt nu terug rustig te slapen. 't is zo echt gelijk met dagen...al denk ik dat het ook een mengeling is van verborgen reflux en reflux...

ik hou je op de hoogte!!!!
AfbeeldingAfbeelding

Afbeelding
Voila
Zygote

Berichtdoor tima » 01 jul 2011, 09:30

Kmoet zeggen dat als ik van de osteo kom hij ook rustig is rekening ermee houdende dat ze daar zo op reageren ofwel slapen ze zeer goed ofwel wenen ze :(
Afbeelding
Afbeelding
tima
Zygote

Berichtdoor Voila » 01 jul 2011, 15:50

ben terug van de kinderarts en we moeten ons blijkbaar geen zorgen maken. Het feit dat ze praktisch héél weinig weent is een teken dat ze er geen pijn van heeft, enkel wat ongemakkelijk. Dus gewoon de gaviscon blijven geven en de dikkere melk. ze is een heel gezonde baby, haar keeltje staat ook niet rood, enz...
ze zal gewoon wat moeilijke daagjes achter de rug hebben wsl...

xxx
AfbeeldingAfbeelding

Afbeelding
Voila
Zygote

Berichtdoor Lieselot » 01 jul 2011, 15:57

Oh, zo'n goed nieuws! Het is toch al een hele geruststelling dat ze er niet teveel pijn van ondervindt hé, jullie hebben een sterke meid zeg!
Lieselot
Vruchtje

Berichtdoor Voila » 01 jul 2011, 15:59

Hey Lieselot!

ja, de dokter gaf ons duidelijk aan dat elk kind geboren wordt met reflux, omdat het maagklepje nog niet afgesloten is. Het is enkel als het kind er héél veel last van heeft, en veel huilt (dus dat ze pijn hebben) dat de slokdarm kan ontstoken zijn en er dus met medicatie moet gestart worden. We mochten ook kiezen om een zantackuur te doen, maar hij raadde aan om af te wachten, met dat Jasmijn bijna nooit weent moet ze er geen pijn van hebben en haar keeltje staat niet rood, dus er is niet echt een probleem. Ze is ook alweer goed bijgekomen, dus ook daar alles ok :)
we zijn blij!

xxx
AfbeeldingAfbeelding

Afbeelding
Voila
Zygote

Berichtdoor Sylvie S » 01 jul 2011, 16:07

Kjell had ook verborgen reflux en die weende (als hij plat lag) soms van de ene voeding tot de andere. Dankzij de ervaring van een bevriende onthaalmoeder hebben wij dan direct die ph test laten doen en dan met medicatie was hij na 3 dagen een droombaby. Ze zien er echt wel van af hoor als ze dat hebben. Hopelijk voelt ze zich toch wat beter hé.
Afbeelding
Afbeelding
Sylvie S
Blastocyste

Berichtdoor Voila » 01 jul 2011, 16:10

dat maakt het zo moeilijk hé... Jasmijn weent bijna nooit, ze is enkel ongemakkelijk, maar wenen doet ze niet... dus ja...we vermoeden dan dat ze er geen last van heeft? De ka zei dat ook...
Kjell weende dan lang en veel? of met momenten?

Sylvie S schreef:Kjell had ook verborgen reflux en die weende (als hij plat lag) soms van de ene voeding tot de andere. Dankzij de ervaring van een bevriende onthaalmoeder hebben wij dan direct die ph test laten doen en dan met medicatie was hij na 3 dagen een droombaby. Ze zien er echt wel van af hoor als ze dat hebben. Hopelijk voelt ze zich toch wat beter hé.
AfbeeldingAfbeelding

Afbeelding
Voila
Zygote

Berichtdoor Linda » 01 jul 2011, 16:32

Goed nieuws :)
Afbeelding Afbeelding
Afbeelding Afbeelding
Linda
Blastocyste

Berichtdoor Vivache » 01 jul 2011, 16:42

allez goed nieuws!
van dat klepje klopt idd
het spijsverteringsstelsel is het laatste dat 'af' is, vandaar dat veel baby's last hebben van krampjes en alle baby's geven idd terug
bij de meeste baby's echter sluit dat klepje vrij snel goed, althans vooraleer dat het maag'zuur' echt zuur wordt (zo'n 2 tot 4 weken na de geboorte)
sommige baby's doen er echter wat langer over en dan komen de symptomen: het echte zuur vloeit in de slokdarm en heel het boeltje irriteert + ik denk dat iedereen wel weet hoeveel pijn dat kan doen zo'n zuur - vandaar dat veel baby's dan huilen en niet meer willen platliggen, naar adem happen, enz
waarom dat klepje bij sommige baby's niet sneller sluit kan diverse redenen hebben:
erfelijkheid, beschadiging of gekneld zitten van bepaalde zenuwen tijdens de geboorte of in de baarmoeder, vroeggeboorte, hoog geboortegewicht, en jongetjes hebben er vaker last van dan meisjes
dat is de uitleg die ik indertijd heb gehad ;) :)
Vivache
Baby

Berichtdoor nonijn » 01 jul 2011, 17:49

Das goed nieuws hé.

Wij hebben hier terug een opstoot van de reflux bij Warre (waarbij het er nu ook uitkomt) maar dat is nu blijkbaar door dat hij ferm verkouden is :(, cadeautje van broer? Tobe die heeft een ferme angine. En het mag hier dus bijna eens gaan stoppen. Ik wil niet uitrekenen hoeveel we de laatste 2-3 maand kwijt zijn aan KA, apotheek (voeding en medicatie)
nonijn
Zygote

Volgende

Keer terug naar Babies