Lang slapen + regelmaat terug aan het werk

Moderators: Sandy, mini

Lang slapen + regelmaat terug aan het werk

Berichtdoor Nath » 13 jul 2011, 10:30

Hoi,

Ik heb enkele vraagjes.

Onze kleine mie slaapt echt lang. Ik vroeg me af of er nog babytjes zijn die zo lang slapen, meestal lees ik meer over kindjes die veel vroeger wakker worden? Ik wil zeker niet klagen hé, ben blij dat ze zo lang slaapt :)

De laatste dagen heb ik haar telkens rond 22u a 22.30u de laatste keer eten gegeven (borst). En dan dus rond 23u a 23.30u naar haar bedje.
Ze heeft dan al telkens geslapen tot rond 8u a 9u. Deze morgen bvb heb ik haar om 9.20u uit haar bedje gehaald (ook al vroeg ze nog niet uitdrukkelijk om eten).
Mijn man staat op om 6.30u en dan ben ik natuurlijk ook wakker en slaap ik niet meer echt vast. Ik hoor haar dan soms wel wat lawaaitjes maken (wat kreuntjes ofzo), maar dan slaapt ze mooi verder. Gisteren maakte ze wat lawaai toen mijn man net op was, hij is eens gaan kijken en zei dat ze gewoon nog met haar oogjes dicht lag. Als ze echt honger heeft dan maakt ze meer van haar neus hoor.

Haar dagindeling de laatste dagen was ongeveer:
9u opstaan, borst drinken
13.30u flesje 150 gedronken (ik ben nu dus de borstvoeding aan het afbouwen omdat ik de 25ste terug moet gaan werken), na haar eerste voeding is ze meestal nog eventjes wakker en dan speel ik wat met haar, als ik zie dat ze moe wordt, dan leg ik haar in haar parkje en dan doet ze nog een ferm tukje.
16.20u borst
19.20u flesje 140 gedronken
22.20u borst
23u naar bedje en geslapen tot 9.20u

Ze is nooit een erg grote eter geweest, maar ze komt mooi bij qua gewicht. Ik voed op vraag. Dit weekend heb ik haar wel overdag eens wakker gemaakt, want het was al 5uur na haar eerste voeding, en madam lag nog te snurken (anders zou ze bijna maar op 4 voedingen per dag komen en dat is toch wat te weinig denk ik).

Als ik terug moet gaan werken dan kan ze natuurlijk niet tot 8 - 9u blijven slapen. Dus vroeg ik me af hoe ik het dan het best zou doen?

Zou ik haar bvb na haar voeding van 19u in bedje leggen, en haar dan nog eens wakker maken rond 22u om een flesje te geven? Dan kan ze slapen tot 6.30u.

Overdag doet ze nog dikwijls een tukje in haar parkje. Na de 1e voeding slaapt ze altijd en meestal ook ietsje langer na haar voeding van rond 16u. De andere keren doet ze meestal een kort tukje (20 a 30min), nadat ze gespeeld heeft.
Afbeelding
Nath
Zygote

Re: Lang slapen + regelmaat terug aan het werk

Berichtdoor babz » 13 jul 2011, 10:56

Hoe laat zou jij dan moeten opstaan, als je terug aan het werk gaat?
Ben je van plan om haar nog eens te voeden 's morgens?
Moest je bv om 6u moeten opstaan en nog eens wilt voeden rond 6u30, dan zou 'k trachten die laatste voeding rond 20u te geven. Ten laatste 20u45 in haar bedje en dan zie 'k haar wel slapen tot 6u30.
Want amai, zo'n slaapkopje zeg. Kan luca nog iets van leren si ;).
Hier zit er momenteel nog geen regelmaat in. Hij heeft al heel goede nachten achter de rug (rond 21u in z'n bedje en dat 'k hem niet hoorde tot 6u-6u30).
Laatste weekjes is ie er terug rond 2u of 5u, soms rond beide uren. Hij zit er dan wel al in z'n bedje rond 19u30.
9 op de 10 keren drinkt hij 's morgens nog bij mij maar als ie bv om 5u gedronken heeft boven, dan laat 'k hem gewoon slapen tot K ermee naar oma en opa vertrekt (na 8u).

Nath schreef:Zou ik haar bvb na haar voeding van 19u in bedje leggen, en haar dan nog eens wakker maken rond 22u om een flesje te geven? Dan kan ze slapen tot 6.30u

Persoonlijk zou 'k haar niet wakker maken rond 22u voor nog een extra fles. Maar trachten die voeding van rond 19u wat te verlaten. Denk wel dat ze 6u30 'haalt' hoor, met dat ze zo goed slaapt.

Hier is het dus nog steeds: te bekijken van dag tot dag :).
Afbeelding

Afbeelding
babz
Embryo

Berichtdoor Nath » 16 jul 2011, 19:10

Heb gisteren eens naar K&G gebeld.
Ik moet haar nu toch rond 7u wakker maken.

Ik zet normaal nu nooit mijn wekker, Ona was altijd mijn wekker :)
Gisteren ben ik om 9.45u wakker geworden en heb haar dan uit haar bed gehaald, madam lag daar nog mooi rustig :shock: :D

Deze morgen was ze om 7.30u wakker.
Afbeelding
Nath
Zygote

Berichtdoor mamavans » 16 jul 2011, 19:28

ofwel geleidelijk haar schema verzetten door ze telkens een half uurtje vroeger wakker te maken en half uurtje vroeger naar bed of wel ineens het schema omgooien door haar wakker te maken op het uur dat ze wakker moet worden als jij moet gaan werken en dan dat schema zo houden al zou ik zelf voor het eerste kiezen.
mamavans
Zygote

Berichtdoor Nath » 17 jul 2011, 12:11

Deze morgen was ze terug rond 7.45u wakker.
Ik denk dat ik idd stilletjesaan dat wat ga vervroegen tot ik op het uur zit dat ze zal moeten opstaan als ik ga werken.
Volgende week ben ik nog thuis, en de week erna gaat ze naar mijn mama (dagmoeder in verlof). Dan moeten we niet zo vroeg opstaan alsdat ik zou gaan werken, want mijn mama komt haar hier ophalen. De week daarna ben ik terug een week thuis.

Volgens K&G zou ik haar laatste flesje rond 22u moeten geven.

Ik zit nog wat te rekenen en te tellen om hoe laat ik zou moeten opstaan om te gaan werken :)
Begin te werken om 8.30u. is maximum 20min rijden, en dagmoeder ligt op de baan.
Afbeelding
Nath
Zygote

Berichtdoor Sofie » 17 jul 2011, 20:20

eerst en vooral: ik ben jaloers!!!! :oops: manmanman!

maar ik zou haar ook niet meer wakker maken rond 22u, gewoon avondfles/borst rond 20u of zo en dan in bedje. Komt ze nog eens wakker rond 22u-23u dan toch nog een flesje, maar veel kans dat ze gewoon doorslaapt tot de ochtend hé (nog steeds jaloers! :lol: )
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Sofie
Blastocyste

Berichtdoor Nath » 19 jul 2011, 19:22

Sofie schreef:eerst en vooral: ik ben jaloers!!!! :oops: manmanman!

maar ik zou haar ook niet meer wakker maken rond 22u, gewoon avondfles/borst rond 20u of zo en dan in bedje. Komt ze nog eens wakker rond 22u-23u dan toch nog een flesje, maar veel kans dat ze gewoon doorslaapt tot de ochtend hé (nog steeds jaloers! :lol: )

:lol:

Als ik haar om 20u haar laatste flesje zou geven, dan zou ze maar op 4 voedingen zitten, en dat is te weinig zeggen ze bij K&G.
Maar ik vond het ook best laat om haar maar na 22u in haar bedje te leggen :?
Afbeelding
Nath
Zygote

Berichtdoor Vivache » 19 jul 2011, 20:32

haha gezond jaloers ja dat zijn we wel :mrgreen:

dat is ook het advies dat ik zou geven, geleidelijk wat vervroegen...

het vergt een hoop geregel eh, weer gaan werken :?
Vivache
Baby

Berichtdoor Nath » 20 jul 2011, 17:10

Vivache schreef:haha gezond jaloers ja dat zijn we wel :mrgreen:

dat is ook het advies dat ik zou geven, geleidelijk wat vervroegen...

het vergt een hoop geregel eh, weer gaan werken :?

:D

Ja, niet te doen!

Gelukkig komt mijn mama Ona volgende week telkens hier ophalen, dat scheelt ook al wat.

Ben vandaag eens naar mijn werk geweest met onze kleine mie. Iedereen stond daar "oooooh, aaaaah" :D Mijn baas heeft al een oogske op haar, maar hij zal nog een jaar of 30 wachten zegt ie :lol: (juj, mijn baas als schoonzoon :lol: )
Afbeelding
Nath
Zygote

Keer terug naar Babies