Kindival

Moderators: Sandy, mini

Re: Kindival

Berichtdoor babz » 06 sep 2011, 08:09

Om ook ff mee te denken.......
hier hielp ook enkel wiegen en rondlopen ermee.
Meestal op m'n rechterarm, alsof 'k hem wou aanleggen. Maar dan hield 'k z'n lichaampje stevig geklemd tussen m'n beide armen.
In het begin protesteerde ie telkens maar na een paar minuutjes voel je de spanning verminderen, hing z'n hoofdje losser over m'n arm en dan wist 'k dat ie vertrokken was.
In de slaapkamer heb 'k een zetelke die van links naar rechts kan draaien. Dat heeft hier ook geholpen omdat hij op die manier ook gewiegd wordt.

Hopelijk heb je toch een beetje een redelijke nacht gehad, V.
Afbeelding

Afbeelding
babz
Embryo

Berichtdoor mel » 06 sep 2011, 08:16

hier was rondlopen ook de truc bij Thomas, bij Noah was dat aanleggen, die kalmeerde het best aan de borst
en wat doet hij als je zijn buikje masseert??
Afbeelding
Afbeelding
mel
Zygote

Berichtdoor Vivache » 06 sep 2011, 09:14

de nachten zijn nooit geen probleem
je kan er de klok op juist zetten, het begint rond 20u en stopt rond 22u, dan drinkt hij zich content in slaap
Pepijn had dat ook, maar bij hem hielp aanleggen toen ik nog de borst gaf, dat wil Floris nu niet, hij wordt zelfs kwaad als ik hem de borst aanbiedt als hij geen honger heeft
toen ik Pepijn geen bv meer gaf, hielp het bedritueel met een badje voor het slapengaan, maar bij Floris helpt dat dus ook al niet
we hebben hier een babyschommel, ik heb hem er gisteren dan maar ten einde raad in gezet, hij heeft er een half uur ingezeten, niet gehuild mazar met wijd open ogen zitten kijken (hij vindt die 'baar' die weg en weer beweegt immens interessant) maar niet rustiger geworden
tot voor kort was het zo erg niet: ik kreeg hem in slaap door hem tegen me aan te leggen met zijn hoofd in de kom van mn rechterarm env zo dicht bij me, maar de laatste dagen maakt heml dat alleen maar kwader
enige dat hier helpt is gaan wandelen in de draagdoek, doe al bijna drie maanden elke dag een wandeling van een uur, maar tis er ten eerste het weer niet meer voor, en ik ben het beu om -tig toertjes van de livingtafel te wandelern, en bovendien zou ik graag ook eens 's avonds op mijn gemak zitten want ik zit er ook een beetje door :oops: gisteravond weer die hoofdpijn waar ik duizelig van word

ik denk niet dat het echt krampen zijn, en overdag lukt in slaap vallen dus zonder probleem
vind het dus hartverscheurend dat hij zo huilt
Vivache
Baby

Berichtdoor mel » 06 sep 2011, 10:38

alleszins veel sterkte hoor, bij Thomas ook uren rond de tafel gewandeld :roll: , die viel ook heel moeilijk in slaap
op een bepaald moment toen we beiden op waren hem laten huilen maar dat was zeker geen oplossing want dan waren we nog langer bezig.
je bent alleszins niet alleen maar echt goeie tips heb ik helaas niet
Afbeelding
Afbeelding
mel
Zygote

Berichtdoor Vivache » 06 sep 2011, 12:24

heeft dat lang geduurd bij Thomas?
Overdag is Floris een mak lammetje, heel flink, maar 's avonds eh
en ik zou denken: tzijn teveel prikkels, ik leg hem gewoon reeds in zijn bedje of zo, maar het probleem is dat Pepijn al slaap boven en Floris die huilt écht hard (nog nooit een kindje geweten met zo'n klok van een stem!)
volgende week ist oudercontact int school, ik doe Floris zowiezo mee want mn SO komen thuiswachten op Pepijn maar ik weet nu al dat J's ma er geen weg mee zou kunnen
nu hoop ik gewoon dat hij daar niet zo huilt :oops: zal al zeker de draagdoek meedoen en desnoods toertjes wandelen in de klas :oops:
Vivache
Baby

Berichtdoor kyrodu » 06 sep 2011, 12:31

verena schreef:Probeer anders een Drank van Dadizele
is een krampverminderend relaxerend en goed voor spijsvertering

speciaal voor babys en zeer jonge kinderen op kruidenbasis ;)

wij doen een beetje in een potje en doppen er de tut in ingeval van kramp of rusteloosheid

verkrijgbaar bij de aphotheek

Die suikerboel komt hier van ze leven niet meer binnen!
Schoonmoeder indertijd ook,geef haar dat tegen de krampen.
En een eerste kind,niet weten hoe of wat en zij dus geef haar windolie,dus die drank van dadizele!
Als je daar een druppel van morste mocht je zorgen dat het rap opgeruimd was of je zag het zo kritaliseren van de suiker.
Mijn schoonzus had zich dat ook laten aanpraten door schoonmoeder,haar zoon wou op den duur niet gaan slapen eer hij daar een lepel van gekregen had.
Hij was 3 jaar tegen dat ze hem dat kunnen afleren hebben.
En zijn tanden,ondanks dat hij zijn tandjes altijd goed poetst ,zijn dus meer slecht dan goed.
De tandarts heeft dan direct gezegd dat die suiker die in die drank zit dus de boosdoener is.
Want snoep en koek eet hij niet,want hij lust het niet.
Dus van wat is het dan hé,dus was de oorzaak daar te zoeken.
Daarom als Ona of de jongens krampjes hadden liep ik er desnoods de hele nacht of dag mee rond,wreef ik over hun buikje enz...
Trotse mama van Kyana (1998),Ronan (2001),Duncan (2004) en Ona (2010)!
AfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeelding
kyrodu
Blastocyste

Berichtdoor nonijn » 06 sep 2011, 14:01

Vivache schreef:heeft dat lang geduurd bij Thomas?
Overdag is Floris een mak lammetje, heel flink, maar 's avonds eh
en ik zou denken: tzijn teveel prikkels, ik leg hem gewoon reeds in zijn bedje of zo, maar het probleem is dat Pepijn al slaap boven en Floris die huilt écht hard (nog nooit een kindje geweten met zo'n klok van een stem!)volgende week ist oudercontact int school, ik doe Floris zowiezo mee want mn SO komen thuiswachten op Pepijn maar ik weet nu al dat J's ma er geen weg mee zou kunnen
nu hoop ik gewoon dat hij daar niet zo huilt :oops: zal al zeker de draagdoek meedoen en desnoods toertjes wandelen in de klas :oops:

Dan heb je onze Warre nog niet gehoord ;)
Het loopt wel los zeker... Mag hier na 4 maand eindelijk zeggen dat het al wat beter is. hij heeft nog zo zijn momenten hoor waarbij we dan denken... waar zijn die oordoppen. Doet soms echt pijn aan ons oren. Hebben al gezegd... we zouden het beter eens filmen dat de KA ons wat meer serieus neemt.
nonijn
Zygote

Berichtdoor Vivache » 06 sep 2011, 14:05

hier al eens een demonstratie gehad bij K&G, de verpleegster bleef praten maar ik hoorde ze gewoon niet
uiteindelijk zweeg ze, ze had ook door dat het niet hielp
en eens Floris wat stiller was zei ze: amai, dat heb ik nog niet veel gehoord
ik heb altijd het gevoel dat ik doof ben erna
enfin, tis lastig hé Nonijn, tis niet alleen hartverscheurend om te horen maar dat sloopt je ook dat luide huilen vind ik
Floris is anders door de dag wel flink hoor :oops: gelukkkig heeft hij niet de last die Pepijn had of die jullie met kleine Warre hebben :oops:
ik weet dat ik bij Pepijn dacht toen hij huilde 'ocharme tventje' en nu bij Floris 'amai mijn oren' :oops:
tis ook dat het nooit eens uit mijn handen gaat hé, J die zit er gewoon op te kijken omdat hij niet weet wat te doen, maar denk je dat ik het nog weet?
(ik heb net de blog eens gecheckt: Pepijn had de piek ook rond deze tijd maar dacht toen dat het aan stoppen met bv lag)
Vivache
Baby

Berichtdoor ElLoLa » 06 sep 2011, 15:00

Vivache schreef: J die zit er gewoon op te kijken omdat hij niet weet wat te doen, maar denk je dat ik het nog weet?

Hier was dat ook zo met ons Lorah en haar gekrijs.
Als die haar klep open zet, doet dat echt pijn aan je oren.
En op de duur wist ik het ook niet meer en R. nog vele minder maar die bleef maar vragen "wat gaan we nu doen?"
Precies of ik had de handleiding ergens liggen. :roll:
ElLoLa
Blastocyste

Berichtdoor Thai » 06 sep 2011, 15:03

Ik denk maar luidop, maar eet je tussen 16 uur of 18uur tot 22uur iets anders dan door de dag?
AfbeeldingAfbeelding Afbeelding
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Thai
Embryo

Berichtdoor mel » 06 sep 2011, 15:23

herkenbaar Noah heeft wel niet veel gehuild maar amai daar krijg je ook hoofdpijn van hoor :shock:
bij Thomas is dat pas gebeterd rond zijn 11 maand, het inslapen ging vanaf toen veel beter, ik ben echt blij dat Thomas mijn eerste was want als je al ééntje hebt rondlopen is het zoveel moeilijker hé.
slapt Floris veel door de dag, als hij overdag niet veel slaapt kan het oververmoeidheid zijn ook hé...
ze zouden het moeten kunnen zeggen hé ;)
Afbeelding
Afbeelding
mel
Zygote

Berichtdoor bioMam » 12 sep 2011, 09:36

afmattend inderdaad en ik herken het, maar ik moet zeggen dat ik ergens net blij was dat het ons tweede kind was, want al wou ik hem dan wel sussen om Jelmer nog rust te gunnen, toch weet ik dat Runar als eerste mij totaal gekraakt zou hebben :? en ja, een kraamhulp die meteen zegt dat ze nog niet vaak een kind met zo een luide wee stem heeft gehoord, zo kort na de geboorte, dat monstert ook niet op :x :roll: maar het ergste vond ik inderdaad dat zijn "gebleir" al mijn energie wegzoog en ik niets leek te kunnen doen om hem te kalmeren ... Al had hij niet echt een buikige, maar overdag was het non-stop onrust & gelukkig was was het meer een pakkemansje en dat hielp dan wel, maar zo kom je dus aan niks toe.
Nu ja, ik ken er ook die hun kind gewoon laten huilen en zelfs in de relax in het kot zetten tijdens dat huiluur :shock: maar dat krijg ik niet over mijn hart zenne.
Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding
bioMam
Embryo

Berichtdoor Vivache » 12 sep 2011, 14:41

wablief...? oh nee dat zou ik ook niet kunnen!
gisteren bloedde mijn hart al omdat we net Pepijn in bed aan het steken waren toen het begon, en Floris dus twee minuutjes heeft gehuild zonder dat ik hem kwam troosten
Vivache
Baby

Berichtdoor Tijger » 23 okt 2011, 18:10

Hoe gaat het nu Vivache?
Ik heb die Kindival hier ook in huis.
Toen Lena een jaar geleden zo moeilijk sliep, heb ik dat in de apotheek eens vermeld en gevraagd of er niets was dat ik kon geven.
Ik heb dat toen maar een paar keer gegeven en dan gestopt.
Nu had ze de voorbije week 2 vreselijke nachten waarbij ze plots begon te huilen (=>schreeuwen) en niet te stoppen.
Ze werd na een tijdje wel rustiger, maar eens terug in de richting van haar bedje aan het gaan en alles begon opnieuw, soms zelfs tot 2,5u aan een stuk!
Dus dacht ik aan die tabletjes.
Donderdag heb ik er dan nog eens gegeven, 1 om 16u en 1 om 20u.
Hele nacht geslapen en niets gehoord!
Vrijdag heb ik er 1 gegeven om 20u en weer perfect geslapen!
Gisteren is ze bij mijn ouders gaan slapen, die wilden het liever niet geven omdat ze vrijdag (dan passen zij op haar) volgens hun de hele dag zo rustig was, niet zo actief als anders.- en volgens hen kwam het door die tabletjes.
Maar ze zijn wel 7x uit bed kunnen komen!!
Sebiet krijgt ze dus terug zo'n tabletje.
Dat is homeopatisch, denk niet dat het kwaad kan, heb het op aanraden van de apotheker.
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Tijger
Zygote

Berichtdoor Vivache » 23 okt 2011, 18:19

ik geef die kindival nu op momenten dat Pepijn erg druk is
F slaapt wel niet ervan, maar wordt wel iets minder opgefokt

en voor de rest, ik moet hem nu iedere avond een twintigtal minuten staan wiegen, maar meestzl slaapt hij dan wel daarna
Vivache
Baby

Vorige

Keer terug naar Babies