invullen belastingen: aftrekken van de opvang

Moderators: Sandy, mini

invullen belastingen: aftrekken van de opvang

Berichtdoor Chris » 23 jun 2011, 20:32

Ik ben bezig met onze belastingen in te vullen. Voor de opvang hebben we een attest gekregen, waarop het totaal aantal dagen staan en het totaal betaalde bedrag. Ik heb gevonden dat we max 11.20 mogen inbrengen in de belastingaangifte.
Wat vul ik nu in op vak 1384-71?
Vul ik 11.20 x het aantal dagen in?
Of vul ik het totaal betaalde bedrag in? (wat natuurlijk een pak meer is?)
Chris
Zwemmertje

Re: invullen belastingen: aftrekken van de opvang

Berichtdoor Thai » 23 jun 2011, 20:34

Wij hebben altijd het totaal bedrag ingevuld. Op de belastingsdienst weten ze de maximum ook ;) Dus moeten ze dat maar aftrekken.
AfbeeldingAfbeelding Afbeelding
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Thai
Embryo

Berichtdoor molly » 23 jun 2011, 20:38

11,2 x het aantal dagen ;)
Ik ken een woord,
een heel nieuw woord,
een woord dat niemand kent,
een woord waarmee ik zeggen wil,
dat jij de liefste bent!

Afbeelding
molly
Blastocyste

Berichtdoor beefje » 23 jun 2011, 20:46

je moet het zelf berekenen
goed kijken hoe het erop staat
als je X aantal dagen hebt met een bedrag hoger dan 11,20 euro dien je de dat aantal maar 11,20 te doen
voor alle opvangdagen die minder aan 11,20 euro zijn mag je dat bedrag gewoon nemen

soms is het zo dat je bv voor een halve dag betaald hebt en dat dat bedrag onder de 11,20 euro ligt

voorbeeldje

65d x 17,52 euro = 1138,80 euro (maar je mag maar 728 euro inbrengen op je belasting)
12d x 9,75 euro = 117 euro (mag je volledig inbrengen)
5d x 3,75 euro = 26,85 euro (mag je volledig inbrengen)
dus totaal in te brengen bedrag = 871,85 euro (728 + 117 + 26.85 euro)
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
beefje
Embryo

Berichtdoor Thai » 23 jun 2011, 20:53

Oei, dan heb ik dat altijd fout ingebracht :oops:
Thai
Embryo

Berichtdoor Chris » 23 jun 2011, 20:55

Thai schreef:Oei, dan heb ik dat altijd fout ingebracht :oops:

op fraude staan zware straffen hé ;-)
nooit opgemerkt dat je enorm veel terugtrekt dan?
Chris
Zwemmertje

Berichtdoor Thai » 23 jun 2011, 21:03

Wij hebben ook nog de verbouwingen enzo ingebracht en nog een deel zaken ;)
Thai
Embryo

Berichtdoor beefje » 23 jun 2011, 21:07

ja de belasting berekent dat dus niet zelf
vroeger keken ze het wel na adhv het attest dat je bijvoegde maar dat moet je zelfs niet meer eh
dus wel mee opletten
beefje
Embryo

Berichtdoor Thai » 23 jun 2011, 21:13

:?
Thai
Embryo

Berichtdoor Sylvie S » 23 jun 2011, 21:18

Ik vul ook het totaal bedrag in, ik stuur wel de attesten mee dus ze kunnen het gemakkelijk checken. Ik denk niet dat dit als fraude gezien wordt hoor, als ze het checken zullen ze gewoon je bedrag aanpassen en als ze het niet checken, heb je een leuke extra hé? Allé zo denk ik dat het gaat hé...Ik heb ooit vergeten mijn bedrag in te vullen voor openbaar vervoer dat ik mocht aftrekken, zij zijn mij dat ook niet komen zeggen hoor dat ik dat mocht aftrekken, is dat dan ook fraude an hun kant? Ik doe geen valse aangiftes maar ik vind wel dat zij ook hun job moeten doen. Trouwens bij mijn hypothecaire lening vul ik ook altijd het totaal in, zij ronden dat dat wel af naar wat het moet zijn...
Afbeelding
Afbeelding
Sylvie S
Blastocyste

Berichtdoor Hope » 23 jun 2011, 22:06

De bank vult bij mij altijd de belastingsformulieren in (alé ze maken een document met de juiste codes en juiste bedragen)
en het is inderdaad niet het volledige bedrag maar alleen het bedrag dat je mag terugtrekken. dus 11,20 * het aantal dagen.
Wij sturen ook nog steeds het attest mee, want heb al een paar jaar achter elkaar een aangetekende brief gekregen omdat één of ander document er niet bij zat.
Hope
Blastocyste

Berichtdoor EEE » 24 jun 2011, 08:00

Sylvie S schreef:Ik vul ook het totaal bedrag in, ik stuur wel de attesten mee dus ze kunnen het gemakkelijk checken. Ik denk niet dat dit als fraude gezien wordt hoor, als ze het checken zullen ze gewoon je bedrag aanpassen en als ze het niet checken, heb je een leuke extra hé? Allé zo denk ik dat het gaat hé...Ik heb ooit vergeten mijn bedrag in te vullen voor openbaar vervoer dat ik mocht aftrekken, zij zijn mij dat ook niet komen zeggen hoor dat ik dat mocht aftrekken, is dat dan ook fraude an hun kant? Ik doe geen valse aangiftes maar ik vind wel dat zij ook hun job moeten doen. Trouwens bij mijn hypothecaire lening vul ik ook altijd het totaal in, zij ronden dat dat wel af naar wat het moet zijn...

Als je het bent vergeten invullen kan je dat wel nog terug vorderen hoor, wij hebben dat eens gehad met pensioensparen dat we vergeten waren en een jaar later hadden we dat ontdekt... hebben daarvoor een aangetekende brief gestuurd en hebben dat terug getrokken.
Het fout aangeven kan men zien als fraude hoor en als ze het ontdekken betaal je 10% boete en ze gaan de voorbije 3 jaar controleren en dan moet je dat allemaal terug betalen.
Had dat dit jaar met een aanmoedigingspremie.. niet ingevuld want de dienst had de fiche naar ons vorig adres opgestuurd... boete 10% + het bedrag dat ik was vergeten invullen en ze zeiden.. we controleren nu de voorbije 3 jaar! Onder die boete ben ik wel onderuit geraakt omdat ik kon bewijzen dat de fiche naar ons vorig adres was gestuurd (had een duplicaat aangevraagd)
Afbeelding
Afbeelding
EEE
Blastocyste

Berichtdoor Sandy » 24 jun 2011, 12:44

Chris schreef:
Thai schreef:Oei, dan heb ik dat altijd fout ingebracht :oops:

op fraude staan zware straffen hé ;-)
nooit opgemerkt dat je enorm veel terugtrekt dan?

Sorry als ik het een klein beetje grappig vind :) :)

Mijn schoonbroer werkt in Brussel op de belastingen, dat is pas handig.
Hij vult hem in (online, keimakkelijk!) hij rekent hem uit en we zijn zeker dat het goed gedaan is en dat we inorde zijn met alles.
Afbeelding Afbeelding
Sandy
Foetus

Berichtdoor beefje » 24 jun 2011, 13:49

EEE schreef:
Sylvie S schreef:Ik vul ook het totaal bedrag in, ik stuur wel de attesten mee dus ze kunnen het gemakkelijk checken. Ik denk niet dat dit als fraude gezien wordt hoor, als ze het checken zullen ze gewoon je bedrag aanpassen en als ze het niet checken, heb je een leuke extra hé? Allé zo denk ik dat het gaat hé...Ik heb ooit vergeten mijn bedrag in te vullen voor openbaar vervoer dat ik mocht aftrekken, zij zijn mij dat ook niet komen zeggen hoor dat ik dat mocht aftrekken, is dat dan ook fraude an hun kant? Ik doe geen valse aangiftes maar ik vind wel dat zij ook hun job moeten doen. Trouwens bij mijn hypothecaire lening vul ik ook altijd het totaal in, zij ronden dat dat wel af naar wat het moet zijn...

Als je het bent vergeten invullen kan je dat wel nog terug vorderen hoor, wij hebben dat eens gehad met pensioensparen dat we vergeten waren en een jaar later hadden we dat ontdekt... hebben daarvoor een aangetekende brief gestuurd en hebben dat terug getrokken.
Het fout aangeven kan men zien als fraude hoor en als ze het ontdekken betaal je 10% boete en ze gaan de voorbije 3 jaar controleren en dan moet je dat allemaal terug betalen.
Had dat dit jaar met een aanmoedigingspremie.. niet ingevuld want de dienst had de fiche naar ons vorig adres opgestuurd... boete 10% + het bedrag dat ik was vergeten invullen en ze zeiden.. we controleren nu de voorbije 3 jaar! Onder die boete ben ik wel onderuit geraakt omdat ik kon bewijzen dat de fiche naar ons vorig adres was gestuurd (had een duplicaat aangevraagd)

zoals EEE zegt staan er wel degelijk straffen op, de belastingen gaan ervan uit dat je je belastingen correct invult, als je dat niet doet ben je dus fraude aan het plegen. Het staat ook goed uitgelegd hoe je het moet invullen in bijgevoegd boekje enzo. Zelfde met lening, dat moet je ook goed berekenen (zeker leningen voor 2005) en niet zomaar alles gewoon overschrijven
beefje
Embryo

Berichtdoor mini » 24 jun 2011, 20:44

Wij laten die altijd invullen door de belastingen zelf, hier in Harelbeke.
Altijd correct, we weten hoeveel we terugkrijgen/betalen en we moeten er niks voor betalen (zoals sommigen dus wel doen)
AfbeeldingAfbeelding
F. geboren op 27/11/2009 om 17u09 - 3kg810 en 52 cm
L. geboren op 11/07/2011 om 12u30 - 3kg410 en 51 cm
mini
Baby

Berichtdoor Sylvie S » 27 jun 2011, 22:08

Dat van die lening doe ik al 5 jaar (mogen zowel I als kap aftrekken) dus mag ik het totaal invullen en zij ronden dat dan wel af. Ik zit toch altijd boven het max. En die kinderopvang zal ik volgend jaar dan anders verwerken maar ik ging er eigenlijk van uit dat ze dat sowieso wel zouden zien. Die attesten zitten erbij hé, zo moeilijk is dat dan toch niet om die te checken.
Afbeelding
Afbeelding
Sylvie S
Blastocyste

Berichtdoor beefje » 28 jun 2011, 06:13

sylvie,

bij je lening is dat nog anders daar is het maximum af te trekken bedrag 2770 euro voor die woonbonus
dus is het logisch als je daar een hoger bedrag invult, ze dat veranderen in 2770
maar bij kinderopvang is er geen maximumbedrag dus ze gaan er vanuit dat je het correct invult
en als je tax on web doet en je steekt de papieren van kinderopvang er niet bij kunnen ze het helemaal niet checken....
maar ze checken het zelden hoor!
beefje
Embryo

Keer terug naar Babies