hoe vaak in bad?

Moderators: Sandy, mini

hoe vaak in bad?

Berichtdoor miere » 11 jul 2011, 08:45

Hey,

mijn kleine meid heeft last van baby-eczeem. En toen ik gisteren met een vriendin erover bezig was zei ze dat ik ze misschien beter maar om de 2 dagen een badje geef. Ik geef nog elke dag een bad, om dan rustig de zalfjes en zo aan te brengen.

Geven jullie je baby elke dag een bad? Of niet?
miere
Zwemmertje

Re: hoe vaak in bad?

Berichtdoor Hope » 11 jul 2011, 08:49

Ik ben daarvoor naar de dermatologe moeten gaan.
Volgens haar mocht ik Kobe maar 1x per week in bad steken. (apotheker had mij ook al gezegd dat ik Kobe best om de 2 dagen kon wassen toen hij nog een babietje was)
Maar dat vind ik nu zelf ook heel weinig. Dus Kobe gaat om de 2 à 3 dagen in bad of douche.
Als hij elke dag in bad zou gaan, zou hij vol uitslag staan en zichzelf kapot krabben.
We houden er natuurlijk wel rekening mee dat als hij een 'vuile' dag achter de rug heeft dat hij wel gewassen wordt.
Ik laat hem niet zoals een kleine stinkerd rond lopen :D
Hope
Blastocyste

Berichtdoor nonijn » 11 jul 2011, 08:54

Hier worden ze ook niet elke dag gewassen. Een dag wel , een dag niet. Tenzij ze ferm gezweet hebben en niet fris ruiken. Of als T buiten gespeeld heeft en zodanig "zwart" is.
nonijn
Zygote

Berichtdoor Linda » 11 jul 2011, 08:56

Torben had ook een reactie op water als baby. Dan ook een keer per week badje en dagelijks gewoon even met washandje op de vuilste plekjes en later uit gewoonte ook zo gedaan bij de meisjes. Nu heeft hij er gelukkig geen last meer van.
Afbeelding Afbeelding
Afbeelding Afbeelding
Linda
Blastocyste

Berichtdoor Snoopie » 11 jul 2011, 08:58

hier elke ochtend en avond wassen van: gezichtje, handjes, voetjes en poep
en tweemaal per week in bad. Dat is dan wel een echt speelmoment ;)
vind dat persoonlijk meer dan voldoende, en er zijn inderdaad altijd uitzonderingen als hij echt vuil is :D
Snoopie
Zygote

Berichtdoor Vivache » 11 jul 2011, 09:04

Pepijn heeft heel lang elke dag in bad geweest, hij genoot er zo van; maar we deden dan wel de ene dag olie in het badje en de andere dag echt met zeep
nu krijgt Floris zo'n vijf keer per week een badje
Vivache
Baby

Berichtdoor Kattenvrouwtje » 11 jul 2011, 10:53

Hier heeft Febe ook last van baby-eczeem. In het begin gaven wij ook dagelijks een badje, maar dat hebben we vlug moeten opgeven. Nu krijgt ze 1x per week een bad, en de andere dagen gewoon gezichtje - handje - voetjes - poep & even met mama afspoelen onder de douche. Daar heeft ze minder last van dan een warm badje. 't Is vooral het lang zitten in het warme water waar ze last van hebben, dus maakt op zich niet veel uit of er zeep of olie gebruikt wordt volgens mij.
Afbeelding
Afbeelding
Ronde 1...
Kattenvrouwtje
Zygote

Berichtdoor kyrodu » 11 jul 2011, 11:48

Hier 3 keer per week.
Als ze echt vuil is of veel gezweet heeft was ik haar natuurlijk wel meer.
En telkens met badolie,en dat maakt wel iets uit hoor!
Want onze meid heeft een enorme droge huid.(jammer genoeg overgenomen van de mama)
En telkens ik haar waste in haar badje met gewoon water en zeep en haar dan insmeerde met haar bodymelk had ze toch nog een droge huid.
Was wel beter met het veranderen van merk van bodymelk,maar toch niet het resultaat dat er mocht van verwacht worden.
Sinds ik badolie gebruik is dat probleem echt als sneeuw voor de zon verdwenen.
Ze heeft een soepele huid,die niet schilfert en jeukt.
De dagen dat ze geen badje krijgt is het gewoon met het washandje en dan de bodymelk dat ik werk.
En zo gaat dat prima voor haar.
Hier zijn ze als baby nooit ieder dag in bad geweest,weet al langer dan vandaag dat water een héél uitdrogend effect heeft op die tere huidjes.
En zelf ben ik ook een heel gevoelig type als het op mijn huid aan komt,dus had ik al wat ervaring vanuit mezelf hoe ik het beste aan pakte.
Heb vroeger genoeg naar de dermatoloog mogen lopen voor mezelf,en heb altijd onthouden dat te veel wassen absoluut niet goed is.
En dus doe ik dat nu bij de kinderen ook niet.
Trotse mama van Kyana (1998),Ronan (2001),Duncan (2004) en Ona (2010)!
AfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeelding
kyrodu
Blastocyste

Berichtdoor EEE » 11 jul 2011, 11:50

Hier de ene dag in bad en de andere dag gewoon wassen van gezicht, handjes, voeten, poepje ...
Afbeelding
Afbeelding
EEE
Blastocyste

Berichtdoor inneke » 11 jul 2011, 12:01

Hey,

Louis gaat ook zeker niet elke dag in bad.
om de 2à3 dagen uitgezonderd zand en vuildagen natuurlijk dan wordt hij wel in bad/douche gezet.
Het hangt bij ons ook gewoon van de tijd/... af moet ik eerlijk toegeven.
Zijn gezichtje en poep was ik wel elke dag en ja, zijn handjes die wassen we voor en na het eten.

Inneke
Afbeelding

Afbeelding
inneke
Embryo

Berichtdoor Nath » 11 jul 2011, 13:27

Hier om de dag bad/oliemassage.

Ze is nog geen drie maanden dus ze maakt zich nog niet echt vuil. Tenzij ze zoals laatst van onder tot boven onder de kaka zit :roll: Dan was er wel een extra poetsbeurt nodig :D
Afbeelding
Nath
Zygote

Berichtdoor knuffeldoekje » 11 jul 2011, 13:43

Hoi,

Ons kabouterke heeft hier en daar ook wat eczeem,wel beperkt.
Op zijn voetjes,achter zijn linker oortje en boven rechter oorschelp en vooraan in zijn hals aan de linkerkant.
In het begin ook wat op zijn hoofdje maar dat is nu volledig verdwenen,voor ik hem in badje stop was ik zijn hoofdje met de mustella stelatopia wascrème.
Hij krijgt doorgaans iedere dag een badje,hij heeft het erg snel warm dus dan is een badje erg welkom en ook wel nuttig ;)
Wij doen de mustella stelatopia olie in het badje,smeer de plekjes nadien ook in met een lotion,ook uit het stelatopia gamma van mustella.
Met combinatie van de twee gaat het beter met de eczeem,wel iedere dag wat smeren om de plekjes vochtig te houden.

Wij zijn dus erg tevreden van dat gamma aan mustella producten,zijn speciefiek voor kindje met een atopisch huidje of neiging hiertoe.
Afbeelding

Afbeelding
knuffeldoekje
Vruchtje

Berichtdoor kyrodu » 11 jul 2011, 19:29

Ona kan dus niet tegen de bodymelk van mustella,ze krijgt er iedere keer uitslag van.
Ik heb voor haar lichaams créme van Louis Widmer moeten kopen.
Is parfum vrij,dus zit niks van geurtje in,want is blijkbaar door dat parfum dat ze in mustella steken dat ze steeds uitslag kreeg.
De wasschuim voor haar haar kan ze dan wel tegen.
Verder gebruik ik nivea,voor haar badje.
Vochtige doekjes moet ik hier ook niet in huis halen want daar kan ze ook niet tegen.
Ook door dat parfum en alcohol dat daar in zit.
Zelfs de duurste sensitive doekjes van gelijk welk merk,geen enkel moet ik ervan in huis halen of ze ligt open.
Hier dus toiletmelk en water om haar te verfrissen bij de luierwissel.
Daarom ook dat ze niet vaak in bad gaat,want ze is dus nog gevoeliger dan ik.
Trotse mama van Kyana (1998),Ronan (2001),Duncan (2004) en Ona (2010)!
AfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeelding
kyrodu
Blastocyste

Berichtdoor Sandy » 11 jul 2011, 19:37

Elke dag in bad is eigenlijk voor niets nodig en doet soms meer kwaad dan goed.
Eén keer om de 2 à 3 dagen is voldoende. Verfris elke dag het gezichtje, handjes en poepje en dat volstaat.
En tussendoor kan je ook eens een oliebadje geven.
Afbeelding Afbeelding
Sandy
Foetus

Berichtdoor lienewien » 11 jul 2011, 20:40

Mijn zoontje reageert ook op geparfumeerde produkten. Mustella lukte voor de eerste maand en daarna kreeg hij daar uitslag van, zelfs van die voor de gevoelige huid of stellatopia. Ik ben dan gaan zoeken naar geschikte produkten:
Ik deed hem om de 2 dagen in bad en de andere dagen gewoon wassen van gezicht, handen en poep. Ik gebruik Eucerin produkten (wasgel en olie), is goed voor kindjes en volwassenen en is echt parfumvrij. Ik gebruik coldcream gemaakt door de apotheker, helemaal zonder parfum, om zijn lijfje af en toe mee in te smeren, vooral de droge plekjes. En dat gebruik ik ook voor de luieruitslag afgewisseld met Sudocrem. Zijn haartjes was ik wel gewoon met mustella shampoo, daar kan hij wel tegen. Ik was zijn kleertjes met Le Chat en met Woolite. En een goede tip voor gevoelige huidjes: poep in plaats van vochtige doekjes afkuisen met wcpapier/kleenex en olie (amandelolie of iedere dag olie van Weleda of gemaakt bij apotheker: olijfolie + kalkwater). Mijn zoon is ondertussen 2 jaar en kan al wat meer produkten verdragen ondertussen, maar met mate. Hij heeft ook niet overdreven veel last van eczeem. Toch duikt het nog op hoor, vooral als zijn weerstand wat verlaagd is bij een verkoudheid of als zijn tanden doorkomen.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
lienewien
Zwemmertje

Berichtdoor knuffeldoekje » 12 jul 2011, 08:22

hier ook toiletmelk van mustella of galenco voor poepje op te frissen bij de luierwissel
in het begin gebruikten we hiervoor vochtige doekjes maar na een tijdje werden de billetjes hier rood van :? dus overgestapt op toiletmelk,veel zachter
vochtige doekjes gebruiken we wel nog bij kakabroeken,dat is iets makkelijker om de eerste kaka wat weg te nemen ;)

toen wij overstapten van de gewone mustella producten naar de stelatopia van mustella ging het beter met droger huidje
badje is wel altijd een oliebadje hier
Afbeelding

Afbeelding
knuffeldoekje
Vruchtje

Berichtdoor miere » 13 jul 2011, 01:15

Wij waren begonnen met de producten van Galenco, maar zijn nu overgeschakeld naar badolie van A-Derma: exomega en om haar in te wrijven is er Lipikar van La Roche-Posay. Maar echt veel helpt dat ook niet. Soms ziet het er een stuk beter uit, maar na enkele uren kan er al weer helemaal rood en pijnlijk uitzien.
Bij de luierwissel gebruik ik bijna geen vochtige doekjes, want haar billetjes zien ook vlug rood. Maar op verplaatsing doe ik dat wel, want praktisch gezien lukt dat niet zo met een doos kleenex en toiletmelk. Of sleuren jullie die wel telkens mee?
En voor de wasjes gebruik ik nu altijd de producten van le chat.
miere
Zwemmertje

Berichtdoor knuffeldoekje » 13 jul 2011, 08:19

nee om mee te nemen ook altijd vochtige doekjes,dat is iets practischer toch wel en voor een keertje heeft hij daar geen last van.
thuis dus wel altijd toiletmelk,tenzij voor billetjes proper te krijgen na kakabroek zijn doekjes weer iets practischer.
Afbeelding

Afbeelding
knuffeldoekje
Vruchtje

Berichtdoor ilse » 13 jul 2011, 09:04

hier ook van dermatologe voor Jurre de raad gekregen tot een max 2 keer per week maar in bad hoor...
Afbeelding

Afbeelding
ilse
Vruchtje

Berichtdoor elien » 13 jul 2011, 11:03

hier gaan de kindjes wel iedere dag in bad. Omdat dat ook nodig is van onze yarne en zeker nu in de vakantie. Hij speelt altijd buiten en als het regent dan vind hij binnen wel iets waar hij zich vuil kan aan maken :lol: en ons Fien gaat gewoon iedere avond mee in bad
AfbeeldingAfbeelding
Afbeelding
AfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeelding
elien
Blastocyste

Volgende

Keer terug naar Babies