hoe vaak in bad?

Moderators: Sandy, mini

Re: hoe vaak in bad?

Berichtdoor lovely » 13 jul 2011, 13:19

hier gaat conner dag wel, dag niet, dag wel, dag niet :)
Afbeelding

Afbeelding
lovely
Zwemmertje

Berichtdoor Schorpioentje73 » 13 jul 2011, 17:03

ik was da hier gezegd van de vroedvrouw, al van bij Shayenzo om ze niet elke dag in bad te doen
int begin was dat ook om de 2 dagen badje, ze hebben ook droge huid (van mij mee )
eens niet meer int babybadje is het om de 2 dagen onder de douche, tijdens de week zowiezo douche, en int weekend in het grote bad met olie, dan mogen ze wa spelen en ploeteren
dat is hier bandwerk :mrgreen: , Chris steekt een voor eens in de douche, en elk die er uit komt droog ik af en kleed ik aan, terwijl hij de volgende wast
zo gaat het vlot met zijn 2 om ze te wassen en kleden
Afbeelding
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
Schorpioentje73
Vruchtje

Berichtdoor kyrodu » 13 jul 2011, 19:49

knuffeldoekje schreef:nee om mee te nemen ook altijd vochtige doekjes,dat is iets practischer toch wel en voor een keertje heeft hij daar geen last van.
thuis dus wel altijd toiletmelk,tenzij voor billetjes proper te krijgen na kakabroek zijn doekjes weer iets practischer.

Zelfs als weg gaan heb ik een klein flesje toiletmelk mee,enkele watten(grote ontschmikningswatten) en kleenex doekjes,die zitten in een praktisch doosje in haar luiertas.
Mijn zus en ik hebben eens getest wie het rapst was bij een goeie vieze pamper.
Wel,ik was dus het snelst,en het ging er nogtans goed aan geplakt .:?
Zij dacht dat dat met die toiletmelk en kleenexen veel omslachtiger werken zou zijn,maar is enkel een kwestie van gewoonte.
In het begin was dat sukkelen,maar nu gaat dus zo snel als met vochtige doekjes. ;)
Trotse mama van Kyana (1998),Ronan (2001),Duncan (2004) en Ona (2010)!
AfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeelding
kyrodu
Blastocyste

Berichtdoor mini » 18 jul 2011, 07:32

Hier de raad gekregen van de VV dat ik ze een dag in bad steekt met wat badolie en de andere dag gewoon opfris aan het gezichtje, handjes, voetjes en poep.
En zo doen we het dus ook.
Fien idem, ze gaat hier een dag in de douche en de andere dag gewoon wat opfrissen (tenzij ze natuurlijk echt zwart is :D)
Bij Fien direct gedaan omdat ze een heel droge huid heeft en af en toe opflakkering van eczeem in het gezicht. :(

Hopelijk blijft ons kleinste meid gespaard
AfbeeldingAfbeelding
F. geboren op 27/11/2009 om 17u09 - 3kg810 en 52 cm
L. geboren op 11/07/2011 om 12u30 - 3kg410 en 51 cm
mini
Baby

Berichtdoor beefje » 18 jul 2011, 08:58

hier op aanraden van dermatoloog (en met een zoontje dat op 12 maanden van kop tot teen vol eczeem stond) gaan ze maar 2 keer per week in bad
tussenin was ik ze elke dag met een nat washandje met bodylotion (wij hebben nu de creme van lipikar baume AP als onderhoudscreme voor hun eczeem waar ze 2 keer per dag mee worden ingesmeerd van top tot teen)
bij het gaan zwemmen gebruiken we een barrièrecreme ook van lipikar
en gewassen worden ze met surgrass van lipikar een extra vette wasemulsie om uitdrogen te voorkomen
bij tiegan van in het begin ook zo gedaan omwille van broertje met eczeem
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
beefje
Embryo

Berichtdoor Vivache » 18 jul 2011, 12:58

ik heb blijkbaar geluk dan dat Pepijn daar allemaal geen last van had :oops:
Vivache
Baby

Berichtdoor Lizelore » 19 jul 2011, 06:36

In het begin ging Maaike ook elke dag in bad en toen ze eczeem kreeg zo'n 1 à 2 keer per week.
Fen gaat momenteel nog elke dag maar binnenkort zullen we dat ook verlagen.
Afbeelding

Afbeelding
Lizelore
Zygote

Berichtdoor kimpietjeuh » 29 jul 2011, 13:42

Hier gaan ze om de 2 dagen in bad, bij warm zomer weer elke dag want ze zweten enorm.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
kimpietjeuh
Zwemmertje

Berichtdoor bubblegoose » 29 jul 2011, 19:03

Jeff gaat meestal om de dag in bad. Maar hij zweet nogal snel en dan was en spoel ik 'em vaak wat af in de douche.
bubblegoose
Vruchtje

Berichtdoor Voila » 29 jul 2011, 20:14

Hier gaat Jozefien 2x per week uitgebreid in 't bad :) en elke dag wassen met Mustela, gezichtje, poep, handjes,...

Jasmijntje krijgt een badje om de twee dagen, dus dag wel, dag niet, enz...

xxx
AfbeeldingAfbeelding

Afbeelding
Voila
Zygote

Berichtdoor aquake » 30 jul 2011, 19:24

Jitse gaat om de 2 dagen in bad of onder de douche, de andere dag was ik hem ook volledig maar op de luiertafel, hij zit dus niet in het water. Maar hij blijft last hebben van rode polsjes, ik krijg het maar niet weg :(. Doe er nu van die Sos crème van Nivea aan of Louis Widmer gezichtscrème voor de droge huid maar geen effect :(. Iemand een idee hoe ik dat zou kunnen wegkrijgen? Het heeft weer de kop opgestoken toen het warmer werd en sindsdien is het niet meer weggegaan. Heb het al eens gezegd tegen de KA maar die ging er niet echt op in. Ofwel eens naar een dermatoloog gaan? Hij heeft zelfs eens AB moeten krijgen omdat zijn ene polsje een hele snede had en dat was aan het ontsteken, had er nochtans direct Elocom aan beginnen doen. En zijn poep heeft ook snel rode plekjes, vooral dat spleetje is altijd rood, zou dat zijn van natte doekjes te gebruiken? :oops: De rest van zijn lijfje vind ik na het wassen wel wat droog aanvoelen maar geen uitslag of zo. Ik smeer hem wel nog altijd in met Stelatopia verwekende crème.
AfbeeldingAfbeelding
aquake
Zygote

Vorige

Keer terug naar Babies