Handen in het haar..

Moderators: Sandy, mini

Handen in het haar..

Berichtdoor NatashaV » 01 apr 2014, 16:40

Hallo Allemaal,
Ik ben nieuw hier, ik ben niet iemand die gauw op forum's zal gaan posten maar ik weet me echt geen raad meer en ik hoop dat ik hier wat tips of steun kan krijgen.

Ik zal beginnen bij het begin, 18 januari ben ik bevallen van een prachtige dochter. Ze woog net iets te weinig dus heeft ze in het ziekenhuis op neonatalogie gelegen, maar ze kwam vlug bij en op dag 6 konden we samen naar huis. Voor de duidelijkheid, ik geef borstvoeding en alles verliep heel vlot.
De eerste dagen/weken thuis gingen ook heel goed, ze kreeg last van krampjes waardoor ze vaak begon te wenen (lees; krijsen) toen moesten ze naar de KA op controle toen ze 4 weken oud was. Ik had gemeld dat ze veel weende en last had van krampjes, ik kreeg toen protectis drops voorgeschreven 5 per dag. Dit hielp niet veel en ze bleef maar huilen, steeds meer. Bij K&G hadden ze mij ondertussen al doorverwezen naar een KNO omdat ze tweemaal een refer had aan het RE oor, daar kreeg ik dan te horen dat met het oor zelf niks mis was maar dat ze wel doof zal zijn aan de rechterkant, dit was een enorme klap voor mij en ik wist eerst niet wat ik ermee moest (heb ook maar weinig/geen uitleg gekregen van arts)

Ze heeft enkele goede dagen en dan weer enorm slechte dagen waarbij ze niets anders doen dan wenen, ik krijg haar dan uiteindelijk stil bij mij op de arm maar vanaf dat ze in haar park of wipper zit begint ze opnieuw gevolg is dat ik gekluistert zit aangezien ze ook enkel op mijn vingen wil zuigen en mijn borsten..
Uiteindelijk zijn we naar de KA gegaan en die heeft haar laten opnemen om een groot onderzoek te doen, echo van hersenen en buik, urine & bloed onderzoek en een PH-metrie. Alles was goed en een week later moesten we opnieuw naar KA. Ze bleef die week ook maar wenen, waardoor ik op vraag medicatie heb gekregen om haar slokdarm te verlichten. Ook was ze op die week tijd maar 40 gr bijgekomen waardoor KA zei om flesvoeding te proberen aanbieden. Nu wil ze die niet drinken, wel heeft ze dan 4 dagen elke dag een flesje afgekolfde melk gedronken. Ze heeft ook een hele rustige week gehad toen, ze huilde zoals een 'normale' baby. Dus toen KA een week later bij de gewichtscontrole vroeg hoe het ging zei ik goed, ze was nu eenmaal kalm en rustig. Bovendien was ze in die week ook 180 gr bijgekomen dus goedgekeurd door de KA.
Probleem is echter dat het opnieuw is begonnen, ze weent enorm veel, wil aan de borst maar drinkt dan 2min en stopt, heeft krampjes, .. bovendien wil ze nu plots ook niet meer van haar flesje drinken, ik maak me zorgen omdat we binnenkort een avondje weg moeten en zij bij mij schoonouders gaat. Wat als ze niet wil drinken? En wat als ze naar de creche moet en nog steeds niet van de fles wil drinken, wat moet ik dan?

Zo, blij dat dit even van het hart is, sorry voor het lange verhaal!

Is het trouwens normaal dat ze 's nachts nog altijd maar 6u slaapt en dat ze nog steeds 7 - 8 voedingen per dag wil?

Groetjes!
NatashaV
Eicelletje

Re: Handen in het haar..

Berichtdoor molly » 01 apr 2014, 21:02

't is al zo lang geleden hé dat ik nog een baby'tje had.
Onze Lowie is al 8,5.. ;)
Mr mijn eerste reactie als ik jouw verhaal lees, is dat ik je zou aanraden eens naar een osteopaat te gaan met jouw dochtertje.
Die mensen kunnen vaak wonderen doen!
Ik ken een woord,
een heel nieuw woord,
een woord dat niemand kent,
een woord waarmee ik zeggen wil,
dat jij de liefste bent!
molly
Blastocyste

Berichtdoor NatashaV » 02 apr 2014, 11:07

De tijd gaat vlug.. ze is nog maar 10 weken en ik vind al dat het vlug gaat dus :D
Ik ben al naar de osteopaat geweest, en dit heeft ongeveer een week geholpen dusja..
Toch bedankt!
NatashaV
Eicelletje

Berichtdoor juffie » 02 apr 2014, 16:55

Ik denk dat je wel best enkele keren naar een osteopaat gaat vooraleer dit echt resultaat kan opleveren (toch bij bepaalde problemen). Ik ben er zelf geweest voor bekkeninstabiliteit na de bevalling van Daan en dat was ook niet na de eerste keer meteen opgelost (maar wel duidelijk beter).

Weent ze/laat ze te snel los in eender welke houding je haar borstvoeding geeft?

Het niet doorslapen en 7/8 voedingen op deze leeftijd is normaal hoor. Daan die dronk tot hij +- 7 maanden was 's nachts ook nog borstvoeding en kwam ook lange tijd aan heel wat voedingen op een dag. Ik ben eigenlijk gestopt met dat te tellen bij hem, bij Kaat (onze oudste) deed ik dat ook, maar ik werd er alleen maar ongerust van omdat zij soms niet aan het 'nodige' aantal kwam. Daarom had ik me voorgenomen om bij ons tweede kindje niet te gaan tellen en gewoon te geven wanneer hij honger had en dat zorgde voor veel meer rust.
AfbeeldingAfbeelding
Kaat, 26/12/2009, 50 cm en 3,400 kg

AfbeeldingAfbeelding
Daan, 07/10/2011, 54 cm en 4,520 kg
juffie
Vruchtje

Berichtdoor NatashaV » 02 apr 2014, 17:46

We zijn 2 keer bij de osteopaat geweest, hij zei dat hij had losgemaakt wat hij kon dusja.. dan heeft het ook geen zin om nog te gaan he.. :) goh ik tel het ook niet altijd meer omdat het soms ook enorm veel is maar K&G had me eens gevraagd een dagboek bij te houden en sindsdien probeer ik voedingen en luiers bij te houden :) gewoon voor mezelf of als er iets zou zijn..
NatashaV
Eicelletje

Berichtdoor NatashaV » 02 apr 2014, 18:14

We zijn 2 keer bij de osteopaat geweest, hij zei dat hij had losgemaakt wat hij kon dusja.. dan heeft het ook geen zin om nog te gaan he.. :) goh ik tel het ook niet altijd meer omdat het soms ook enorm veel is maar K&G had me eens gevraagd een dagboek bij te houden en sindsdien probeer ik voedingen en luiers bij te houden :) gewoon voor mezelf of als er iets zou zijn..
NatashaV
Eicelletje

Berichtdoor annagirl » 17 apr 2014, 13:41

Ik zou die voedingen niet echt bijhouden, daar word je op den duur gek van...
Ik deed het de eerste weken ook, maar ben ermee gestopt. Ze is 7 maand en drinkt overdag ook nog (vaak) hoor...

Op die leeftijd zat ze ook nog aan vele voedingen, soms nog 's nachts ook (nu bijvoorbeeld omdat ze ziek is, soms in groeispurtjes...)

Als je echt hulp wil rond bv en twijfelt kan ik nog een tip geven: vraag eens een lactatie deskundige! Die heeft bij mij de borstvoeding 'gered'!!
In regio Gent kan ik geboortehuis ontzettend aanraden!!! (Ook naar krampjes toe enzovoort, wat je kan gaan drinken om deze te verlichten enzo)

Oh, en Elise zoog de eerste maanden ook ontzettend op mijn pink! Dat is vanzelf over gegaan... (En toen nam ze haar duim :p)

van de fles drinken heeft ze ook heel erg lang geweigerd! Nu lukt het gelukkig wel.. . Ik denk ook dat ze wel van flesje zal drinken als ze echt honger heeft... Bij 'vreemden' gaat dit soms makkelijker...
Afbeelding
Afbeelding
annagirl
Vruchtje

Re: Handen in het haar..a

Berichtdoor g&f&s » 17 apr 2014, 18:35

Wil ze ganse dag drinken of zuigen? Want mss clustert ze gewoon? Mijn zoontje is 4 weken en clustert elke avond vanaf 19u soms zelfs vroeger tot we gaan slapen. Zit dan ook hele avond met hem aan de borst ;) dus wel normaal, hoewel mijn dochters dat nooit deden. Als ik het niet doe dan weent hij ook hele tijd. Mijn pink doet ook vaak dienst, als hij in draagdoek zit bvb en ook eens door uur vast te staan op singel toen hij honger kreeg.

Mijn jongste dochter heb ik eerste 4 weken enkel op arm gedragen in huis. Daarna ging dat beter en van mijn pink ging ze over op eigen vingers. Mijn zoontje neemt soms z'n duim, maar vindt die niet snel, omdat hij die in z'n vuistje stopt. Maar beiden wilde/wil geen tut dus ik zal ook wat geduld moeten hebben.

Heb nu ook m'n ritme wat omgegooid, dus 's morgens douchen ipv 's avonds, en als hij clustert nestel ik me samen met hem in de zetel en kijk ik dvd ofzo.
Wat ook soms helpt is hem 's avonds insmeren met olie en masseren, daar wordt hij rustig van en zo krijgt hij ook de gewenste aandacht. Hij valt ook enkel in slaap aan de borst of met pink, dus dat heeft ook z'n tijd nodig.

Je mag je ook niet aan een schema houden, hoewel met eerste kind wel normaal. Nu mijn derde kijk ik niet naar uur,hoe vaak of hoe lang...

Doei
G&F&S&F
AfbeeldingAfbeelding
g&f&s
Blastocyste

Keer terug naar Babies