Haartjes knippen

Moderators: Sandy, mini

Haartjes knippen

Berichtdoor Nath » 24 okt 2011, 09:12

Hoi,

Wanneer hebben jullie voor het eerst jullie kindje zijn/haar haartjes laten knippen?
Mijn kleine meid is nu 6 maanden, en haar haartjes hangen al in haar oogjes. Aan de zijkant is het ook al lang en begint het dus wat naar alle kanten te sprieten.
Mijn man zei dat ik het zelf maar wat moet bijknippen, maar ik durf precies niet. :oops: Ben bang dat ik er totaal niets van ga bakken :?
Afbeelding
Nath
Zygote

Re: Haartjes knippen

Berichtdoor Vivache » 24 okt 2011, 09:15

Pepijn was één jaar en 7 maanden, en het was dan nog gewoon om er wat model in te krijgen :lol:
het heeft hier heel lang geduurd eer zijn haar begon te 'schieten' en het zier ernaar uit dat Floris dezelfde zal zijn

ik zou er eens mee naar de kapper gaan hoor, je zal zien, daarna gaat het nog sneller groeien, maar er zit dan tenminste wat model in hé
Vivache
Baby

Berichtdoor Nath » 24 okt 2011, 09:31

Ik ben echt bang om er een coupe fatale van te maken :lol:

Tis echt zot hoe lang haar haar al is!

Ik denk dat ik best haar bumbo-seat ofzo zal meenemen naar de kapper, want ik weet niet of ze al groot genoeg zal zijn om in zo'n kappersstoeltje te zitten. :)
Afbeelding
Nath
Zygote

Berichtdoor Hope » 24 okt 2011, 09:33

Kobe was ook 1 jaar en 7 maanden toen hij voor het eerst naar de kapper is gegaan.
Hij begon zo lang haar te krijgen met krulletjes dat het geen zicht meer was :oops:
Maar ik kon moeilijk afscheid nemen van zijn babyhaartjes :D
Ondertussen is hij al een 6 tal keer mogen gaan, want zijn haar groeit veel te snel
Hope
Blastocyste

Berichtdoor bioMam » 24 okt 2011, 09:41

Kappers hebben meestal wel een verhoogkussen voor de kinderen en sommigen hebben zelfs een speciale stoel voor de kleintjes. bij Jelmer gngen we sneller omdat die zoveel haar had, maar dat was een fiasco :roll: en hij haatte dat echt jarenlang en nu nog doet hij het niet echt met volle goesting, al wil hij het zelf wel netjes geknipt en tja, zelf dat doen wenooit meer en oma mag het ookniet meer proberen, want dat warennog ergere rampen. runar had weinig en dun haar dus eer we daarmee gingen was die al 2 ... Het is te zeggen de papa ging dat eens doen met de tondeuze maar hij had de stand verkeerd gezet en het kind was zowat kaal :shock: dus ik razend en daarna had hin terug mooie krullende lokjes en die heb ik toch lang niet meer laten kortwieken en we gingen dan af en toe naar de kapper, maar hielden dat haar zo lang mogelijk en nu is het kort en stoer en moeten we om de paar maanden terug.
Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding
bioMam
Embryo

Berichtdoor Vivache » 24 okt 2011, 10:20

Pepijn zit meestal op mijn schoot ;)
en dan vindt hij het super, mag hij een schort aan en dan moet ik ook één aan van hem
Vivache
Baby

Berichtdoor Gucci » 24 okt 2011, 10:33

Zoë was net geen 2 jaar :)
en twas dan nog mijn moeder die het gedaan heeft.
AfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeelding
Gucci
Zygote

Berichtdoor Hope » 24 okt 2011, 10:39

Ik zou het zelf ook niet durven hoor, schrik dat ik iets mis zou doen.
Kobe zit zelf op een gewone stoel en die zit dan muisstil...dat is de enige keer dat hij zo lang (10 min) kan blijven stil zitten. :lol:
Hope
Blastocyste

Berichtdoor nonijn » 24 okt 2011, 10:48

Warre was net geen 3 maand toen ik voor de eerste keer zijn haartjes knipte. Heb er aan zijn oortjes toen maar liefst 3cm moeten afknippen. Vorige week was nog de laatste keer (al 3de keer) En toen heb ik het op de zijkant zo wat verknipt... is goed meegevallen. Warre ligt dan op zijn zij op het verzorgingskussen. Duurt wel wat langer omdat ik toch wel wat schrik heb... Tis ook maar aan de zijkant en aan zijn oortjes. Maar aan zijn bles, daar durf ik wel zelf niet aan te knippen. Tot nu toe zitten we al aan een maandelijkse knipbeurt en tventje wordt deze week pas 6 maand...

Als ik met Tobe naar de kapster ga (doe ik niet zelf) dan neem ik altijd de bumbo seat mee. Die past daar nog altijd in. En die staat dan op haar draaistoeltje en het gaat prima zo.
nonijn
Zygote

Berichtdoor Anne83 » 24 okt 2011, 11:29

Hier is ze nog nooit geweest en zal volgens mij nog wel héél lang duren voordat dat nodig is ;)
Afbeelding

Afbeelding
Anne83
Vruchtje

Berichtdoor kimberlyvdb » 24 okt 2011, 11:44

hier waren ze allebei boven de twee jaar... en dan nog maar gewoon de puntjes
AfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeelding
kimberlyvdb
Blastocyste

Berichtdoor mini » 24 okt 2011, 12:41

Hier was Fien 7 maand de eerste keer en nadien al verschillende keren geweest.
Het was ook veel te lang en zat voortdurend voor haar ogen. Dus ik ken het wel :lol:
Vorige week is het opnieuw geknipt, 't was toen al héél lang geleden :oops:
AfbeeldingAfbeelding
F. geboren op 27/11/2009 om 17u09 - 3kg810 en 52 cm
L. geboren op 11/07/2011 om 12u30 - 3kg410 en 51 cm
mini
Baby

Berichtdoor kyrodu » 24 okt 2011, 20:53

Ona haar haartjes zijn redelijk gelijk achteraan,enkel vooraan hangt het tot op haar neus. ;)
Maar we maken altijd een staartje of steken er speldjes in.
En die krulletjes in haar nekje vinden wij gewoonweg superschattig.
Zal pas geknipt worden als haar haartjes niet meer mooi vallen,maar nu vallen die héél mooi.
Ik weet nog van de oudste dat ze pas 2 was toen ze voor het eerst naar de kapper ging.
En ze zat toen op schoot,want zo een vreemd iemand die aan je haartjes knipt is toch wel beangstigend voor die kleintjes.
Dus als ze bij mama zitten zijn ze nog een beetje op hun gemak,voelen ze zich veiliger.
De jongens waren nog maar net 1 jaar toen hun haar geknipt werd.
Trotse mama van Kyana (1998),Ronan (2001),Duncan (2004) en Ona (2010)!
AfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeelding
kyrodu
Blastocyste

Berichtdoor Sofie » 25 okt 2011, 14:55

Daan was een 15 maanden denk ik. Thilde ook zoiets denk ik :roll:
Voor Tijl wordt het ook hoog tijd nu. Straks eens bellen om tijdens de vakantie te gaan met de jongens! (Thilde laat haar haartjes groeien, zoals van de prinsessen 8-) )
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Sofie
Blastocyste

Berichtdoor Peggy » 26 okt 2011, 07:51

Hier ook +/- 6 maand en sindsdien elke 3 maand terug.
In het begin zat Marit op mijn schoot en nu zit ze flink op zo een verhoogkussen, maja ze is ook al 3 he.
Afbeelding
Peggy
Vruchtje

Berichtdoor Sofie » 26 okt 2011, 19:13

de afspraak ligt vast voor volgende woensdag! Daan en Tijl naar de kapper :D
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Sofie
Blastocyste

Berichtdoor g&f&s » 26 okt 2011, 20:58

Femke was net geen jaar toen ze de mini puntjes liet knippen, ze had mooie krullenbol dus veel mocht er niet af. Sitske was al ouder want had amper haren in vergelijking tot Femke. :mrgreen: en die mocht dan ook naar kapper moest zelfs niks betalen omdat ze eigenlijk nog geen minuut werk hadden gehad :lol:

Daarna deed ik dat zelf, enkel de puntjes recht eraf. Sitske toen ze 2,5j was ne keer heel stuk om het gelijk te hebben door vriendin en daarna ik nog ne keer de puntjes, maar ze wil rapunzel worden, dus het moet langworde. :mrgreen:

Femke is voor de zomer nog eens met mij naar de kapper geweest, vond ze super want ik knipte de puntjes altijd zelf. Maar bij Femke was dat pas toen ze bijna 3j was, ze was toen 3 dagen naar center parcs geweest met m,n ex en had zo'n knopen dat er niks anders opzat dan de schaar erin te zetten :evil: kon daar toen echt niet mee lachen want er moesten veel krullen af. 2 zomers geleden heb ik ook bijna 20 cm van haar haren geknipt, tegen mijn zin maar ze was haar lange haren beu (10cm boven de poep) en vooral het kammen dagelijks ;) dus heeft ze nu alweer haren tot halfweg haar rug.

Ik vind lange haren het mooist voor meisjes, maar ja das veel werk met kammen enz, maar das zo leuk om er vlechjes en staartjes in te leggen, hoewel sitske in de haren los periode zit en Femke bijna altijd een staartwil ;)

Doei
G&F&S
AfbeeldingAfbeelding
g&f&s
Blastocyste

Berichtdoor nonijn » 27 okt 2011, 12:18

amai... als ik dit hier zo lees... dan was ik er bij Warre wel heel vroeg bij... Twas knippen of sparen voor een meisje :lol:
nonijn
Zygote

Berichtdoor Sylvie S » 27 okt 2011, 13:39

Bij Kjell heb ik bij zijn oortjes ook zelf af en toe bijgeknipt en een klein beetje van de froefroe. Hij was al 1j en 3 maand toen hij voor het eerst bij de kapper ging en hij was superflink!
Afbeelding
Afbeelding
Sylvie S
Blastocyste

Berichtdoor Kattenvrouwtje » 13 nov 2011, 18:44

Wij zijn vorige week voor het eerst naar de kapper geweest - ons meisje had een nektapijt :lol: Enige plek waar het echt hard groeit bij haar is dus de nek. Nu heeft ze een kort coupke, min of meer schoon gelijk geknipt allemaal, hopelijk groeit het nu wat gelijkmatiger, zodat er wat model in komt. Ze was heel flink en mocht gewoon bij mama op de schoot zitten, omdat ze nog te klein is om op zo'n verhoogkussen te zitten.
Afbeelding
Afbeelding
Ronde 1...
Kattenvrouwtje
Zygote

Volgende

Keer terug naar Babies