GRRRroeispurtjes

Moderators: Sandy, mini

Re: GRRRroeispurtjes

Berichtdoor Aditi » 25 maart 2010, 16:52

Effe voorzichtig vragen ... Hoe lang heeft dit spurtje bij jullie geduurd?
Ik hoop stiekem niet langer dan 2 weken :) Dan zijn we er bijna vanaf!
De nachten zijn ondertussen wel al iets rustiger.
De krijsbuien overdag nog heeeeel aanwezig.
Ik heb wel het gevoel dat ze ook wat gefrustreerd is omdat ze nog niet kan lopen, terwijl ze dat wel heel erg lijkt te willen.
Aditi
Vruchtje

Berichtdoor Vivache » 25 maart 2010, 21:36

1 maand...

ik had ook dat gevoel bij Pepijn
het moet ook erg frustrerend zijn hé, zien dat iedereen kan stappen, zelf ook willen, en toch het evenwicht missen
de onzen stapt nu al goed, valt wel nog af en toe maar hij oefent veel ;)
Vivache
Baby

Berichtdoor Gucci » 26 maart 2010, 11:41

is er rond 6 maanden ook een sprongetje? Zoë is nu 6 maand en een week ongeveer en sinds 2 nachten constant wakker en wenen! ze heeft dat nooit eerder gedaan, wel zo achter haar tut neuten en zo. maar nu echt wenen met de tut nog in haar mond. enkel als ik ze opneem kan ik ze troosten.

overdag is ze ook wel wat huilerig. ze begint soms plots beetje te wenen. dacht eerst dat het haar tandjes waren die aant duwen zijn, maar ik voel echt niets. ze is ook veranderd van zuigelingenmelk naar opvolgmelk, zou het daaraan kunnen liggen? zo beu dat ze het zelf niet kunnen zeggen eh, ik kan enkel maar speculeren.
AfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeelding
Gucci
Zygote

Berichtdoor Aditi » 29 maart 2010, 21:33

Hmmm, Gucci, ik weet het niet ... Maar het klinkt wel als een spurtje. Met baby'tjes is het nooit saai, eh! Wij hebben hier voortdurend periodes dat het lastiger is afgewisseld met periodes dat er geen vuiltje aan de lucht is.

En ... ik meld nu heel blij dat de rust hier tegenwoordig weergekeerd is! Hannah slaapt weer heel goed en ze is weer een blije kleine meid. Af en toe heeft ze nog wel eens een driftbui, maar dat is uit frustratie. Als iets niet mag, of als iets niet lukt. Daar wordt ze echt kregelig van!

Gelukkig duurde deze groeispurt geen volledige maand zoals bij jullie, Vivache. Maar ik kijk toch niet uit naar de volgende als die in de regel nog erger is. Ik lees het hier wel als het bij jullie zover is!
Aditi
Vruchtje

Berichtdoor cindyd » 30 maart 2010, 12:33

aan 15 maanden hebben ze er ook weer eentje zeker :roll:
exact de 26ste ist hier begonnen heel de dag trunterig willen keppe doen en dan ondertussen nog ziek geweest en slechte nacht pffffffff :oops:
gelukkig begint het eten al weer wat beteren want dat was helemaal een ramp
kent enkele nieuwe woordjes bij maar wil zoveel zeggen en doen en owee als je haar even niet verstaat ,frustratie alom :roll:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
cindyd
Zygote

Berichtdoor Spooky » 21 apr 2010, 19:58

Is er op 11maanden een groeispurtje? Want hier is hij erg aanhankelijk,bij'tminste je weggaat wenen.En sinds zaterdag is het middagdutje niet zo makkelijk meer.
Hij is wel moe,maar probeert hé...Hij wil dan beginnen spelen, zet zich op z'n poep,ma dan begint hij na een tijdje te wenen.Dan ga k hem wel troosten, leg hem terug en meestal huilt hij nog max 2 min en dan slaapt hij... Tis ook zo dat hij nu "echt" kruipt. Hiervoor kroop hij met nog 1 been die ni echt meeging of trok zijn lijfje voort en ja tegen s'avonds in bed heb ik de indruk dat hij in zijn slaap zijn dagje verwerkt.
Spooky
Embryo

Berichtdoor Winnie » 30 apr 2010, 22:48

hoi spooky,
op 11 maanden is er ook een groeispurt(je) ;)

Kyan heeft volgens mij tot nu toe de ergste groeispurt ooit :roll: gaan slapen is echt een ramp de laatste week! overdag als hij wakker is is hij een vrolijk kereltje, wel veel aanhankelijker en sneller boos dan gewoonlijk maar het is nog te doen ;)
maar slapen! :? zowel overdag als snachts, dat is echt een probleem! ik leg hem in zijn bed en ik krijg zelfs de kans niet om hem onder zijn deken te stoppen, stampen en slaan met armpjes en benen. als het dan eindelijk toch lukt om hem stil te laten liggen staat hij even later rechtop in zijn bed :roll: en zo heel dikwijls na elkaar tot hij begint te huilen omdat hij eigenlijk wel heel moe is. en tis pas dan dat het lukt om hem in slaap te krijgen, maar vaak slaapt hij dan maar een uurtje ofzo om dan weer rechtop te gaan staan. hij huilt echt ontroostbaar snachts, hij snikt echt van het huilen :( komt daar nog bij dat hij al bijna 2 weken ziek is, dus hij kan een goede nachtrust echt wel gebruiken.

deze is tot nu toe echt al 'de groeispurt der groeispurten'.
Afbeelding

Afbeelding
Winnie
Vruchtje

Berichtdoor sann » 01 mei 2010, 10:03

hey

over die sprongetjes: ik las in het boek 'oei ik groei' dat als kindjes te vroeg geboren zijn dat het sprongetje dan later komt. Klopt dit bij jullie?
op 5 weken zou Alexander een sprongetje moeten hebben ( bijna dus ) maar zal het dan ook op 5 weken zijn of 2 weken later omdat hij 2 weken vroeger geboren is?
Hoe is dat bij jullie kindjes?
sann
Afbeelding

Afbeelding
sann
Zygote

Berichtdoor ilse » 01 mei 2010, 12:13

op 5 weken een sprongetje? kunnen die dan ook 2 weken aanhouden?
kunnen ze dan op hun 8 weken weer een hebben?
moet wel zeggen dat Jurre echt goed groeit (cm per week)
Afbeelding

Afbeelding
ilse
Vruchtje

Berichtdoor Thai » 01 mei 2010, 13:11

Hier merkte ik bij Lana soms dat ze wat later was met haar sprongetjes. En het ene sprongetje duurde wat langer dan het andere.

de sprong rond 1jaar was hier de allerergste. En duurde ook het langste. Daar hebben we toen toch allemaal serieus mee afgezien :?
AfbeeldingAfbeelding Afbeelding
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Thai
Embryo

Berichtdoor mini » 01 mei 2010, 17:59

Ik denk dak m'n boek ook nog eens bij de hand zal nemen, want aan Fien haar gedrag merk ik dat er weer één aankomt.
En vooral ze wilt zoveel; ze wilt zitten, ze wilt op de voetjes staan,...
AfbeeldingAfbeelding
F. geboren op 27/11/2009 om 17u09 - 3kg810 en 52 cm
L. geboren op 11/07/2011 om 12u30 - 3kg410 en 51 cm
mini
Baby

Berichtdoor Vivache » 01 mei 2010, 18:30

Thai schreef:Hier merkte ik bij Lana soms dat ze wat later was met haar sprongetjes. En het ene sprongetje duurde wat langer dan het andere.

de sprong rond 1jaar was hier de allerergste. En duurde ook het langste. Daar hebben we toen toch allemaal serieus mee afgezien :?

ja dat sprongetje rond 1 jaar was hier ook het ergst...

nu heeft hij duidelijk géén
hij is zo lief en slaapt erg gemakkelijk
tmag wel ff duren ;)

Pepijn is 2 weken te vroeg geboren (zogezegd) maar de sprongetjes vallen altijd perfect op zijn leeftijd
maar ja ik heb al eens gezegd dat ik denk dat Pepijn geen 2 weken te vroeg is geboren :)
Vivache
Baby

Berichtdoor ilse » 02 mei 2010, 07:31

op website van zwisal gelezen dat er dus idd weer een sprongetje is... pfff nu hopelijk geen 2 weken hoor
Afbeelding

Afbeelding
ilse
Vruchtje

Berichtdoor sann » 03 mei 2010, 18:11

ik denk dat we in een sprongetje terecht gekomen zijn.
Ons ventje is vandaag erg vermoeiend. Zelfs bij ons zitten is niet goed. Hij klinkt ook erg overstuur... :cry:
We krijgen hem met veel moeite getroost...
Afbeelding

Afbeelding
sann
Zygote

Berichtdoor Vivache » 11 mei 2010, 20:53

Aditi, stroop je mouwen maar op ;)
Pepijn is sinds zaterdag in de volgende spurt, jopla!
Vivache
Baby

Berichtdoor Aditi » 11 mei 2010, 21:16

En vandaag zij de OM: het was knuffeldag vandaag, ze wilde veel gepakt worden ...

Misschien wel het begin van iets :roll:
Aditi
Vruchtje

Berichtdoor Vivache » 12 mei 2010, 05:11

vorige week zagen we het ook aankomen: Pepijn was erg knuffelachtig, heel lief en at immens veel...
Vivache
Baby

Berichtdoor marijke77 » 12 mei 2010, 11:48

@sann: bij die groeispurtjes tellen ze vanaf de uitgerekende dag. Is je kindje te vroeg geboren, dan zullen de spurtjes later komen. Wanneer een kindje later wordt geboren dan komen de spurtjes vroeger.
Louis is een week later gekomen dan de uitgerekende dag en zijn spurtjes beginnen steeds een weekje vroeger. Zo heeft hij het spurtje van 12 weken op 11 weken gekregen. Bij hem duurt het tot nu toe telkens een dag of drie, maar volgens het boek kunnen andere spurtjes best wel eens langer duren.
Je kan je ook inschrijven op de website van oei ik groei en dan word je via mail op de hoogte gebracht wanneer een volgend spurtje zich kan aandienen.
Afbeelding Afbeelding[/url]
Afbeelding
marijke77
Zygote

Berichtdoor Hope » 08 jun 2010, 09:51

Het allerlaatste groeispurtje is hier begonnen... :roll:
's nachts terug wakker worden (elke nacht stipt om 12u) en dan begint hij te schreeuwen en is alleen maar kalm te krijgen als je er mee rond loopt, je mag hem niet neerleggen.
ook niet bij ons in bed, hij moet ook door mij opgepakt worden want zijn papa is niet goed genoeg
(dan begint hij nog harder te brullen)
Hij begint 's avonds en 's nachts ook zijn fles te weigeren. ('s avonds begint hij al te wenen als hij zijn fles ziet, maar eens hij hem in zijn mond heeft, begint hij te drinken en is het in orde)
Hij drinkt ook veel minder. 's morgen wilt hij helemaal geen fles meer!! (en ook geen boterhammen, het enige wat hij wilt eten is yoghurt...)
hij is superbraaf op de creche en 's avonds bij zijn papa, maar eens ik thuis kom, begint hij te brullen en te schreeuwen en is hij pas tevreden als ik hem oppak en er mee rond loop. (anders hangt hij letterlijk aan mijn broek of gaat op mijn voeten liggen.)
Ik kan hem dan ook niet op de grond zetten want dan trekt hij zijn benen op en laat hij zich achteruit vallen.
Hopelijk is het spurtje rap voorbij, normaal gezien duren die niet lang bij hem...
Hope
Blastocyste

Berichtdoor sann » 08 jun 2010, 10:26

eigenlijk merk ik weinig verschil in sprongetjes of geen sprongetje... :?
volgens die sprongenwekker van oei ik groei zou hij nu een sprongetje moeten hebben, maar ik merk er niets van.
ook vorige sprongetje was niet echt duidelijk of het nu van het sprongetje was of van zijn reflux dat hij wat lastig was...
Afbeelding

Afbeelding
sann
Zygote

VorigeVolgende

Keer terug naar Babies