grote bed...

Moderators: Sandy, mini

grote bed...

Berichtdoor inneke » 24 jan 2011, 14:21

Misschien een beetje heel vroeg... Maar een voorbereid mens is er twee waard zegt men altijd hé.

Wanneer is jullie kleine spruit in een groot bed gaan slapen?

Louis begint zijn nacht in zijn ledikantje na de nachtvoeding leg ik hem in de wieg in onze slaapkamer.
Vanaf het moment dat hij niet meer in de wieg in de slaapkamer kan gaat hij na de nachtvoeding (die hij hopelijk tegen dan niet meer nodige heeft) terug in zijn eigen ledikantje slapen hé.
Maar wanneer gaan ze ongeveer over naar het grote bed?

Inneke
Afbeelding

Afbeelding
inneke
Embryo

Re: grote bed...

Berichtdoor Thai » 24 jan 2011, 14:36

Hier slaapt Lana sinds een dikke 2weken in haar grote bed. Ze gaf echt aan dat ze niet meer in het kleine bedje wilde slapen.
AfbeeldingAfbeelding Afbeelding
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Thai
Embryo

Berichtdoor Spooky » 24 jan 2011, 14:39

Hier was Yerko 2j en 2m maar wij hebben wel moeite gehad om hem in zijn bed te houden (maar wij hadden wel een koppige en hevige peuter)...
We zijn overgschakeld omdat hij er uit kroop met slaapzak aan en blauwe plekken had thv zijn ribben! :?
Spooky
Embryo

Berichtdoor beefje » 24 jan 2011, 14:43

hier beiden om 20 maanden al maar is blijkbaar wel vroeg in vergelijking met de meeste
hier nooit geen problemen, ze komen niet uit hun bed maar ligt aan de aard van het beestje denk ik
we hebben ze goed betrokken bij de verandering (bed mee in elkaar mogen zetten, etc) en de overgang is vlot verlopen
denk dat je het wat moet aanvoelen, is gewoon anders voor elk kind
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
beefje
Embryo

Berichtdoor anneliefje » 24 jan 2011, 14:57

Hier dan weer 'laat'. Linus heeft rond zijn 3 jaar de overstap gemaakt naar het grote bed toen kleine broer in het ledikantbedje ging slapen.
Mama van Linus, 6 jaar en Elias, 3 jaar.
Lid sinds november 2005. Actieve lezer, iets passievere reactie-gever ;-)
anneliefje
Vruchtje

Berichtdoor Nathalie » 24 jan 2011, 17:16

Nino heeft voor zijn 2 de verjaardag een groot bed gekregen, geen enkel probleem, nog een paar maand met slaapzak daarna gewoon onder dons.
Op 2.5 heeft hij zelf alleen in een twee persoons geslapen dat vond hij nog leuker :-)
Afbeelding
Nathalie
Zwemmertje

Berichtdoor Vivache » 24 jan 2011, 20:23

oei, ik schrik ervan dat dat zo vroeg al is?
ik dacht dat we nog even tijd hadden :oops:
nu, Pepijn is daar nog niet echt klaar voor denk ik, hij voelt zich goed thuis in zijn bedje, nu nog
Vivache
Baby

Berichtdoor Esther » 24 jan 2011, 20:24

Hier gaat het nog wel even duren denk ik voor Anne in een groot bed gaat, ze is nog zó klein!
Afbeelding
Afbeelding
Esther
Blastocyste

Berichtdoor EEE » 24 jan 2011, 21:55

Wij denken eraan dit rond haar 2e verjaardag mss te proberen of iets later.
Ze rolt nu nog vaak in haar bedje.. zolang ze ni stillekes ligt te slapen wil ik dat liever niet.
Haar bed staat wel al in haar kamer, er deftig in en uit kruipen is allemaal goed maar ze er al in laten slapen zie ik precies nog niet goed zitten
Afbeelding
Afbeelding
EEE
Blastocyste

Berichtdoor Vivache » 24 jan 2011, 22:14

daar ben ik vooral bang voor
Pepijn is een beest in bed :lol:
voor jullie hier ik weet niet wat denken: het is een echte wriemelaar en hij ligt ook vaak te spelen midden in de nacht (al meer dan eens heb ik hem horen onnozel doen rond 3 uur 's nachts) :lol:
en hij staat vaak ook recht in zijn spijlenbed (onder andere om aan de rand te knagen :roll: ), op de muur te slaan, beertjes over zijn bed te gooien
ik vrees dat dat niet goed komt in een gewoon bed ;)
Vivache
Baby

Berichtdoor g&f&s » 24 jan 2011, 22:25

Femke was 2j en 7 mnd en sindsdien had ze last om goed te slapen. De KA waar ik bijna 2 geleden was voor haar motorisch probleem raadde me toen aan om een plank tegen haar grote bed te zetten, zodat ze zich geborgener voelde.

Sitske is net in de kerstvakantie van bed verhuisd :mrgreen: wou niet hetzelfde hebben als bij Femke en tot nu sliep ze dus in een groot spijlen bedje waar al wel dik half jaar 2 spijltjes uit waren om in en uit te kruipen. Maar ze kon om met die vrijheid, en nu ligt ze in meegroeibedje en dat gaat ook goed.

Je moet dat zoals al eender gezegd aanvoelen voor je eigen kind. Doordat het bij Femke sinds toen zo moeilijk was dat slapen, heb ik nu bewust bijna jaar langer gewacht.

Doei
G&F&S
AfbeeldingAfbeelding
g&f&s
Blastocyste

Berichtdoor Hope » 24 jan 2011, 23:02

Ik verschiet hier nu toch ook zene...
Was er totaal nog niet aan aan het denken om Kobe in een groot bed te leggen.
Heeft ook geen zin want die zou er gewoon uit vallen.
Die wroet 's nachts zo veel dat die vaak omgekeerd in bed ligt en soms dwars (dan ligt hij met zijn benen omhoog tegen de zijkant :roll: )
Dus als die zijkanten er niet meer zouden zijn, zou die er gewoon uit rollen.

Kobe is ook geen kind dat weent als hij wakker is, maar die speelt stilletjes of begin met zijn beertjes te babbelen.
Dus kan mij al voorstellen dat hij op wandel gaat naar onze kamer, of de bureau, badkamer,...
en dat hij daar een beetje gaat spelen zonder van zich te laten horen.
Hij krijgt zonder problemen de deuren open en onze deuren zijn een speciale afmeting waardoor we er geen hekje tussen krijgen. (aan de trap staat er wel eentje)
Hij heeft trouwens ook een schuifaf op zijn kamer staan (omdat de tuin nog niet af is, staat die daar effe stof te verzamelen) dus ik denk dat ik tegen dan wel een camera in zijn kamer ga hangen want het zou nog leuke beelden op leveren :lol:

maar in elk geval ik denk niet dat het al voor direct is... :oops:
Hope
Blastocyste

Berichtdoor natalie » 25 jan 2011, 10:44

Yves wordt drie en slaapt nog altijd in zijn babybedje (is een omvormbaar bed) groetjes Natalie
natalie
Vruchtje

Berichtdoor inneke » 25 jan 2011, 13:05

Oké,
Als ik goed reken zal eens de 2e er is en in het ledikantje gaat slapen Louis zeker 2 jaar zijn. En we kunnen dan nog zo een groot bed met een hekwerk kopen hé, dan ligt hij nog relatief veilig.
Afbeelding

Afbeelding
inneke
Embryo

Berichtdoor elien » 25 jan 2011, 13:43

onze yarne rond 2,5 jaar in een groot bed.
Yarne zijn bed staat met de ene kant tegen de muur en de andere kant hebben wij zo een bedspon onder de matras gestoken zodat hij er niet uit kan vallen. We hebben dat helemaal naar voor geschoven zodat hij er vanachter in en uit zijn bed kan. Omdat hij ook een echte wrikelaar was/is leek dit ons de beste oplossing. Maar als hij zelf mag kiezen slaapt hij ook liever in een groot tweepersoonsbed dan in zijn eenpersoonsbed :lol: en ik kan hem geen ongelijk geven :D
AfbeeldingAfbeelding
Afbeelding
AfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeelding
elien
Blastocyste

Berichtdoor mamavans » 25 jan 2011, 13:46

hier op zijn 3 jaar
mamavans
Zygote

Berichtdoor Thai » 25 jan 2011, 13:55

Nu Lana is ook een wriemelgat in bed. En ze word ook nog altijd midden in de nacht wakker om te spelen in bed. Of om haar beren uit bed te kegelen.
Daar hadden we dus ook schrik voor, maar nu is ons opgevallen dat ze in haar groot bed niet zo wriemeld als in het spijlenbed. Ze speelt nog wel midden in de nacht en als ze een beer of tut uit bed kegelt. Dan komt ze naar de babyfoon en roept kwee nie hoe hard: "Mama beer/tut gevallen, Lana oprapen en slapen". En effectief, ze raapt het op en gaat terug in haar bed zitten spelen of slapen.

Ze heeft ook wel een hekje aan 1kant staan zodat ze er minder makkelijk uit kan vallen. Van Tomy, dat kan je platleggen om ze uit bed te laten kruipen of in te leggen. Is echt handig! En aan het uiteinde van haar bed staat een kast. En aan de andere kant staat haar bed tegen de muur.
Thai
Embryo

Berichtdoor mini » 25 jan 2011, 14:02

Thai schreef:Dan komt ze naar de babyfoon en roept kwee nie hoe hard: "Mama beer/tut gevallen, Lana oprapen en slapen". En effectief, ze raapt het op en gaat terug in haar bed zitten spelen of slapen.

:lol: :mrgreen: oh die is zalig
AfbeeldingAfbeelding
F. geboren op 27/11/2009 om 17u09 - 3kg810 en 52 cm
L. geboren op 11/07/2011 om 12u30 - 3kg410 en 51 cm
mini
Baby

Berichtdoor Thai » 25 jan 2011, 14:13

Het is en blijft een klein aapje he ;) Maar een oh zo grappig aapje :lol:
Thai
Embryo

Berichtdoor elien » 25 jan 2011, 17:44

[quote="Thai "Mama beer/tut gevallen, Lana oprapen en slapen". En effectief, ze raapt het op en gaat terug in haar bed zitten spelen of slapen.

Zalig :lol: :lol: :lol: :lol:
AfbeeldingAfbeelding
Afbeelding
AfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeelding
elien
Blastocyste

Volgende

Keer terug naar Babies