Geen fruitpap meer willen

Moderators: Sandy, mini

Geen fruitpap meer willen

Berichtdoor evy83 » 13 jun 2012, 20:58

Mijn meisje is nu 5mnd en half en sinds haar 4mnd en half begon ik met vaste voeding. Dat ging zo goed dat ik snel 2 voedingen gaf: 1 groentepap en 1 fruitpap. Sinds vorige wk geef ik zelf een stukje vlees bij de groentepap en dat vindt ze heel lekker, ze eet zelf beter! Maar sinds 3 dagen wil ze geen fruitpap meer... En dit vond ze zo lekker! Nu huilt ze en schreeuwt ze alsof ik haar pijn doe... Ik begrijp er niks van, wat doe ik fout?? Kheb al veel verschillende smaken geprobeert dus afwisseling genoeg... Ik geef haar dan uiteindelijk een flesje maar zelf nadat de grootste honger voorbij is wil ze het niet.... Kmaak me echt zorgen... Vooral omdat haar reflux zoveel verbeterd is sinds ze vaste voeding krijgt... Ze kreeg zelf geen zantac meer... Paniek!!!!!! Kan iemand mij helpen?
evy83
Eicelletje

Re: Geen fruitpap meer willen

Berichtdoor molly » 13 jun 2012, 21:00

Mss effe de fruitpap achterwege laten...
Of 's middags warm fruit geven?
Appel, peer, eender welk fruit dat je ook warm kan eten?
't Zou kunnen dat ze mss wat last heeft van maagzuur hé... en rauw fruit rispt wat op hé.
Ik ken een woord,
een heel nieuw woord,
een woord dat niemand kent,
een woord waarmee ik zeggen wil,
dat jij de liefste bent!
molly
Blastocyste

Berichtdoor Vivache » 13 jun 2012, 21:29

ik ging net vragen, welk fruit geef je?
zouden het krampjes kunnen zijn?
begint ze al tijdens de voeding te huilen?
Vivache
Baby

Berichtdoor cindyd » 13 jun 2012, 21:40

Geen tandjes op komst?Of misschien iets aan het broeden?
Hier waren dat ook redenen als het even minder ging met de fruitpap en dan liet ik die toch enkele dagen tot een week achterwege en terug gewoon melk.
Veel succes ;) en hopelijk gaat het terug vlot als voorheen
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
cindyd
Zygote

Berichtdoor evy83 » 13 jun 2012, 21:41

Ze krijgt de lepel in de mond en ze zet het op krijsen. Als ze dan haar flesje heeft geregen en uiteindelijk enkele kleine hapjes is ze terug blij en voldaan, dan weent ze niet meer. Dus dan knn dat toch geen krampjes of maagzuur zijn? Of wel? Ze krijgt appel, peer, banaan, appelsien, mango, meloen, kiwi, nectarin maar dat vond ze niet lekker... Ik merk wel dat ze de laatste dagen heeeeel veel op haar handjes kauwt en alles in haar mond stopt ( lijkt tandjes te krijgen) zou dat fruit kunnen pikken aan an tandvlees of zo?
evy83
Eicelletje

Berichtdoor evy83 » 13 jun 2012, 21:44

Als het door tandjes zou komen wat geef je dan best? Is het dan beter om te stomen? Mss pikt dat minder..l
evy83
Eicelletje

Berichtdoor cindyd » 13 jun 2012, 21:50

denk niet dat het piekt als ze tandjes krijgen, gewoon de lepel die tegen het tandvlees raakt ook al is het maar heel licht kan al genoeg zijn om te huilen en je zou dan denken bij de groentenpap ook maar hier was het ook zo :lol: bij de warme voeding geen probleem ,fruit daarentegen een ramp :roll: :mrgreen:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
cindyd
Zygote

Berichtdoor elien » 14 jun 2012, 06:15

Fien had ook heel veel last van fruitpap. Ik ben toen ook eerst begonnen met groentenpap (F was ouder want die heeft tot 6maanden alleen BV gekregen) Ik moest van de kinderarts mijn fruit stomen voor ik er fruitpap van maakte. Ook mocht zij geen sinaasappel, kiwi enzo eten. Het moest echt zacht fruit zijn. In het begin beperkte zich dat echt tot gestoomde appel en peer met een koek.

Hoe ouder ze werd hoe meer ze kreeg en zo konden we zien op wat ze reageerde, in de zin van wenen of krampen krijgen van een bepaald soort fruit.
Nu eet ze alles van fruit uit het vuistje, zelf aarbeien :D
AfbeeldingAfbeelding
Afbeelding
AfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeelding
elien
Blastocyste

Berichtdoor Sylvie S » 14 jun 2012, 09:13

Mijn tip is op vlak van eten, niet forceren, gewoon effe wachten en binnen een paar dagen terug aanbieden...Veel succes
Afbeelding
Afbeelding
Sylvie S
Blastocyste

Berichtdoor evy83 » 14 jun 2012, 09:20

Ik ga deze nm eens een appel en een banaan stomen, mss lukt dat wel en anders zal het een flesje zijn e....
evy83
Eicelletje

Berichtdoor marijke77 » 14 jun 2012, 10:50

Als ze een tijdje geen fruitpap willen eten, is het niet erg om een flesje in de plaats te geven hoor.
Bij Louis hebben we dat ook nog voorgehad dat hij geen fruitpap wou eten doordat er tandjes op komst waren of doordat hij in één of ander groeispurtje zat en dan hebben we telkens de pap vervangen door een fles. Uiteindelijk gaan ze wel terug hun fruitpap eten.
Afbeelding Afbeelding[/url]
Afbeelding
marijke77
Zygote

Berichtdoor vlindertje » 14 jun 2012, 10:51

Hier heb ik ook al verschillende niet-willen-eten fases gehad. Het fruit stomen en warm geven is een optie. En anders groentjes in de plaats (2 keer per dag groenten kan geen kwaad) maar uiteindelijk gaf ik direct een fles als hij weer begon te wenen. Je wil niet dat het kind negatieve gevoelens gaat associeren met fruit he. Als ik nu merk dat hij weer zo'n fase heeft geef ik gewoon iets anders. Dat is het enige dat helpt.
Int begin was ik ook zo in paniek, hier ook reflux en zantac vroeger. Maar nu ben ik het al gewend dat hij soms 'fases' heeft waarin niks goed genoeg is :D
Afbeelding
vlindertje
Vruchtje

Keer terug naar Babies