geen boterhammetjes willen

Moderators: Sandy, mini

geen boterhammetjes willen

Berichtdoor Voila » 09 apr 2012, 13:00

hoi allemaal!

yes yes, ik ben hier nog eens (na een lange tijd alweer ;))!

Jasmijntje is ondertussen bijna 1 jaar (op 17 april;)), en is echt een superzalige meid! lachen, spelen de ganse dag door, zot van grote zus :)

ze eet nog steeds héél flink, 's morgens fles, 's middags 300 gr patatjes, namiddag 250 gr fruitpap en 's avonds fles.

ik zit enkel wat met het feit dat ze totaal geen boterhammetjes wil eten, zelfs geen koekje... ik geef het in haar handje, maar ze speelt er gewoon mee en smijt het in het rond. in haar mondje steken doet ze helemaal niet, zelfs als ik kleine stukje naar haar mondje breng houdt ze haar lipjes stijf op elkaar :? 't is geen avance, ze begint er dan ook op te walgen als ze es toevallig een stukje in haar mondje heeft...

te vroeg zeker voor haar? nog ff tijd geven?

water uit zo'n tuitbeker drinken wil ze ook niet...hopelijk als het warm is deze zomer, wil en kan ze het wel, want dan moet ze toch extra vocht binnenhebben? water uit haar gewone flessen wil ze ook niet...

groetjes!
AfbeeldingAfbeelding

Afbeelding
Voila
Zygote

Re: geen boterhammetjes willen

Berichtdoor g&f&s » 09 apr 2012, 13:29

Korstjes om op te sabbelen en geen aandacht aan geven. Femke at als baby/peuter ook geen koek.

Om haar water te leren drinken had je sneller moeten zijn ;) maar gewoin blijven aanbieden, mss in een ander soort flesje. Een rubberen speentje wil al wel eens helpen ;) van avent heb je ook nog die zachte drink tuiten vanaf 4mnd om op flesje te zetten, of van nubby met siliconen tuitje. Na een tijdje leert ze dat wel hoor.

Voor boterham eens proberen om het te geven voor haar flesje? Want als haar buik al vol zit met melk gaat ze zeker niet willen eten meer he...

Doei
G&F&S
AfbeeldingAfbeelding
g&f&s
Blastocyste

Berichtdoor Voila » 09 apr 2012, 13:34

ivm water drinken: Jozefientje dronk ook maar aan haar 11 maanden water hoor, uit een nuby tuitbeker en ze was er direct mee weg ;) dus hier ligt het gewoon aan het feit dat ze het niet wil, net als de boterhammetjes ;)

ik zal 's avonds voor haar flesje melk anders eens een boterhammetje geven, maar ik vrees dat het niet veel effect zal hebben, das dan haar uurtje voor haar melk hé en ze weet dat goed genoeg ;)
AfbeeldingAfbeelding

Afbeelding
Voila
Zygote

Berichtdoor Sandy » 09 apr 2012, 14:45

Mijn vriendin haar ene zoontje wou ook lang geen boterhammen, zat ook altijd te walgen....
Tot nadat hij 1 jaar gepasseerd was, en toen wou hij het wel (nadat ze gesopt waren in melk)
Maak er je niet druk in, schenk er niet teveel aandacht aan en het komt wel goed ;)
Afbeelding Afbeelding
Sandy
Foetus

Berichtdoor Voila » 09 apr 2012, 17:15

't is dat hé, ik wacht ff af, we zien wel ;)

Sandy schreef:Mijn vriendin haar ene zoontje wou ook lang geen boterhammen, zat ook altijd te walgen....
Tot nadat hij 1 jaar gepasseerd was, en toen wou hij het wel (nadat ze gesopt waren in melk)
Maak er je niet druk in, schenk er niet teveel aandacht aan en het komt wel goed ;)
AfbeeldingAfbeelding

Afbeelding
Voila
Zygote

Berichtdoor Vivache » 09 apr 2012, 17:22

als het van niet willen is, kan je idd niet meer dan er weinig aandacht aan schenken en blijven aanbieden
misschien word ze binnenkort wel jaloers op grote zus :mrgreen:
Vivache
Baby

Berichtdoor kimberlyvdb » 09 apr 2012, 18:26

hier wou kirsten ook geen boterhammetjes... is nu sinds eind februari drie jaar geworden en hiep hiep hoi, paar dagen na haar derde verjaardag wou madam bokes eten... ook op school en zo geeen problemen meer... blijven aanbieden en ineens zal ze ze wel eten...

al geprobeerd met geroosterd brood?
AfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeelding
kimberlyvdb
Blastocyste

Berichtdoor Tijger » 09 apr 2012, 20:22

Geroosterd brood had hier in het begin ook meer succes dan gewone boterham.
Het proberen waard!
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Tijger
Zygote

Berichtdoor Nath » 09 apr 2012, 20:53

O na eet super graag boterhammetjes, maar sinds ze ziek geweest is twee weken geleden is dat plots minder.
Nu heeft ze na een paar stukjes genoeg, maar ze eet wel nog heel de korst op :roll: :)

Misschien eens met korstje proberen, zo ben ik ook begonnen.

Heb je al eens water gewoon uit een bekertje (zonder tuit dus) gegeven?
Ik doe dat soms met O na en dat vindt ze wel leuk.
Afbeelding
Nath
Zygote

Keer terug naar Babies