Evolutie van john

Moderators: Sandy, mini

Evolutie van john

Berichtdoor Ingetjeuh » 23 jan 2012, 12:18

vorige week donderdag naar k&g geweest om 1ste inenting + rotarix te krijgen. eerst even meten en wegen het gewichtje was goed 6,010kg het hoofdje 41 cm en dan de lengte... ik wist dat hij al veel gegroeid was maar ik had dit nooit verwacht sinds zijn laatste meting op de leeftijd van 1 maand was hij 58 cm, nu !!!! 65 cm !!!! :o we hebben die voor alle zekerheid nog eens gemeten en jaja het klopte. zelfs de dokter bij kind en gezin verschoot, qua gewicht en hoofdomtrek zit hij goed op 't gemiddelde maar zijn lengte komt boven de bovenste curve uit :D

maar tis dan ook ne flinke eter, want hij eet nu al 200ml en vrienden van ons waren hier gisteren en die hebben een dochter van 9 maanden en die drinkt 240 ml en die zeiden, amai die kan goed eten dan :D

nog 5 weekjes en we mogen beginnen met patatjes :D
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Ingetjeuh
Zwemmertje

Re: Evolutie van john

Berichtdoor beefje » 23 jan 2012, 13:15

herkenbaar ingetjeuh
heb hier het boekje van miatan er eens bijgenomen
bij geboorte 53cm, gewicht 4kg100, hoofdomtrek 36cm
na 1 maand 60,5 cm, gewicht 5kg470, hoofdomtrek 40,5cm
op 9 weken 63,5 cm, gewicht 6kg770, hoofdomtrek 42,5 cm
op 12 weken 66 cm , gewicht 8kg, hoofomtrek 44cm
hij heeft altijd met zowel lengte, gewicht als hoofdomtrek boven de curve gezeten (en ja we merken nu nog dat hij een breed hoofd heeft :D
dat was volgens K&G en KA ok aangezien het in proportie was :D
maar hij was snel boeleke af natuurlijk
het leuke was wel dat hij al rond 4 maanden rondjes begon te draaien op de mat en fysiek ook veel sneller was.

Tiegan groeide niet zo goed en was ook veel luier (of lees gewoner) dan miatan ;)
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
beefje
Embryo

Berichtdoor elien » 23 jan 2012, 15:12

Dat doet dat bereke van jullie inderdaad super goed zeg. Ik hoop dat hij eventje minder rap groeit, want ze worden al zo snel groot zeg. Dus het kleine zal er zeker wel al af zijn
AfbeeldingAfbeelding
Afbeelding
AfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeelding
elien
Blastocyste

Berichtdoor Vivache » 23 jan 2012, 17:40

Floris op drie maanden: 7,9kg voor 65cm :D
wel borstvoeding, en sinds ik overging op groenten en fruit en hij flesjes krijgt gaat het véél trager
al begint maatje 80 nu toch wat klein te worden van truitjes
Vivache
Baby

Berichtdoor vlindertje » 23 jan 2012, 20:37

Hier ook een stevig ventje: hij is vandaag gewogen bij de KA en weegt 6,650kg en is nu 11 weken en 2 dagen :lol: lengte weet ik niet, hoofdomtrek ook niet, dat is voor binnen 2 weken bij kind & gezin :D
hij draagt nu maatje 62 van bloesje en 62-68 van broek.

Het gaat zó snel :o
Afbeelding
vlindertje
Vruchtje

Berichtdoor Ingetjeuh » 09 feb 2012, 00:04

Ja het vliegt vooruit. Mijn andere 2 zijn zowa bij de kleinsten van hun klas en renske was als baby sowieso al een fijneke (nu nog steeds) en woog 5,3kg en was 59 cm en tim woog ook 5,3 kg toen hij 3 maand was hij was ook maar 59 cm groot... daarom ik kan het niet echt goed vergelijken. maar ik heb wel nog een ander vraagje. op vlak van hoofdje rechthouden en zitten waren tim en renske precies vlotter dan john... hij zit nu nog soms heel hard heen en weer te gaan met zijn hoofd, precies of hij vindt zijn evenwicht niet, maar dan weer wel... en ze zeggen da'k hem al eens even op zijn buik moet leggen, maar die kan da nie verdragen... dan wordt hij heel kwaad. zijn er bepaalde dingen die ik kan doen om hem zowa te stimuleren bijvoorbeeld zoals ik nu al doe hem in zo'n worst zetten dat hij ondersteund wordt?
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Ingetjeuh
Zwemmertje

Berichtdoor Ingetjeuh » 10 feb 2012, 14:35

nog een kleine update gisteren nogmaals zo een kruippakje aangedaan dat te klein was maat 68 ik kreeg het niet meer over zijn schouders dus op naar maatje 74... :? ook had ik gisteren wortelstoemp gemaakt (wortelen met patatjes en gemixt) en heb zo eens voor te proberen een lepeltje laten proeven aan john maar da's dus nie echt een succes :D hij begon een zuur gezicht te trekken, nogtans was't heel lekkere...
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Ingetjeuh
Zwemmertje

Berichtdoor vlindertje » 10 feb 2012, 15:40

Amai heb je'm al laten proeven? :D Ik durf hier nog niet echt, lijkt me nog wat vroeg en hij is nog tevreden met z'n flesjes. Hoewel ik me soms afvraag hoe hij gaat reageren als ik 'm groentjes laat proeven. Ik kijk er alvast naar uit! :lol: (stiekem ga ik het ook een beetje jammer vinden als hij vaste voeding krijgt, want dan is hij precies al baby-af :oops: )
Ik heb vandaag ook een pakje van maat 74 aangedaan.. de knoopjes bleven openspringen van maatje 68! :lol: nu zit het hem tenminste comfortabel! :lol:
Afbeelding
vlindertje
Vruchtje

Berichtdoor vlindertje » 15 feb 2012, 20:28

Ingetjeuh, een vraagje. Aangezien onze spruit ook behoorlijk groeit tegenwoordig, heb ik gemerkt dat zijn voetjes nét niet uit de maxi cosi liggen. Ze liggen eigenlijk op't randje.
Ik heb gehoord dat ze er niet over uit mogen komen, omdat het dan niet meer veilig is. Maar hij is nog te klein voor een gewoon autostoeltje.
In de draagwieg past hij ook niet meer, en in de maxi-cosi wandelen weiger ik, hij zit er niet graag in.
Dan blijft er alleen nog de draagdoek over maar soms wil ik ook eens kleren passen ofzo als we gaan winkelen en dan gaat de doek niet, ..
Het zou fijn zijn moest hij al in de buggy kunnen, maar daar is hij nog te klein voor zeker? Hoe los jij / of anderen dat probleem op?
Alle raad is welkom :mrgreen:
Afbeelding
vlindertje
Vruchtje

Berichtdoor Ingetjeuh » 17 feb 2012, 11:20

bij john komen zijn voetjes er ook net nog niet over, maar ik weet wel dat ge pas vanaf 9 maand kunt overschakelen naar Groep 1 van autostoel... MAAR ik heb eens gepraat met mijn huisarts en ka en verpleegster van kind en gezin en die raadden mij aan gewoon op het gewicht te letten. wij blijven de maxi-cosi dus gebruiken tot john 9 kg weegt (nu 6,66kg) en hopen dat hij tegen dan ook zelfstandig zit (wat ook een voorwaarde is voor het stoeltje van groep1) dus tot dan gebruiken wij de maxi-cosi.

voor derest, ik heb een buggy waar mijn maxicosi op past en als ik zo korte boodschappen moet doen gebruik ik die, bij goed weer heb ik mijn babybuidel die ik meestal enkel gebruik om naar de winkel te gaan en naar school om de andere kindjes te gaan halen of afzetten. maar gelijk met da vriesweer of regenweer, dan gebruikte ik mijn gewoon plooibuggy'tje. aangezien ze zeggen dat te lang in de maxicosi niet goed is voor de rug gebruik ik mijn buggy. ik leg deze bijna plat. daar leg ik john dan in met kleren ingepakt in zijn wikkeldoek (bij vriesweer warmde ik een kersenpitkussen tot het wat warmte gaf (echt niet warm, want da kan brandwonden geven als het te warm is) en leg ik dat aan zijn voetjes) en daarboven kwam dan nog een fleecedeken te liggen. en dan natuurlijk gebruikte ik het regenscherm om de wind en de koude uit de buggy te houden. ik zou het raar vinden dat dit niet mag. john ligt erin zoals hij in bed ligt en in zijn park dus waarom zou da niet mogen om plat te liggen in de buggy? hij ziet graag alles dus ik vind dit een goeie optie. en om nog geen km te stappen naar 't school vind ik het belachelijk een hele verhuis te doen door hem in maxicosi in den auto te zetten om dan aan school geen parkeerplaats te vinden.
ik heb zelfs geen draagmand voor in een buggy en geloof mij als ik da doe dan kan ik niets doen met john want dan ziet hij niets en wordt hij boos...
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Ingetjeuh
Zwemmertje

Berichtdoor Ingetjeuh » 17 feb 2012, 11:27

Naar k&g geweest vandaag, spuitje gehad, ook tegen rotavirus heeft hij gehad. hij weegt nu 6,66 kg en meet 66 cm maar wij hadden problemen met zijn benen te strekken want eerst was het 64 cm dan 68 en dan weer 66 cm dus ik ga ervan uit dat 68 cm wel dichter bij de werkelijkheid is aangezien zijn pyjama's niet meer passen. zijn hoofdje is 42,5 cm, maar ze vinden dat hij wel een heel grote fontanel heeft... voor derest moet ik hem een beetje uitdagen met hem meer op zijn buik te leggen, wat nu een ramp is want die word dan zo kwaad... maar daar gaan we dus een beetje aan werken. EN hij mag patatjes beginnen eten dus morgen begin ik eraan.
nu moet ik wel zeggen da'k echt verschoten ben. er lag naast hem zo een jongetje dat 5 maanden bijna 6 maanden was en die leek ZOOO petiterig tegenover john... da's echt wel ff van ok da's ne reus gewoon :D die mama verschoot toen ik zei da hij 3,5 maand was. die dacht dat ik er mee aant lachen was :D
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Ingetjeuh
Zwemmertje

Berichtdoor vlindertje » 17 feb 2012, 13:51

Ingetjeuh, dankjewel voor de uitleg! Ik zal dus op zoek moeten gaan naar een buggy die verstelbaar is. En die liefst naar mij toe kan gebruikt worden zodat N. mij kan blijven zien. En ik wil hem ook niet uit het oog verliezen :lol:
Hij woog vorige week dinsdag 7,120kg dus zal nu alweer 7,5kg zijn. 't Gaat supersnel bij hem. Z'n lengte twijfel ik ook aan, ze zeiden 64,5, maar ik zit al in maatje 74 met slaappakjes.

Geen koorts gehad van de prikjes? Hier tot nu toe iedere keer. Gelukkig nog maar 1 keer volgende maand en dan geen prikjes meer tot een jaar! Wat een opluchting! Ik heb zelf al bang van naalden dus ik ben niet echt een type om daar vaak mee geconfronteerd te worden :D

Ik vind het super dat hij zo'n stevig ventje is :lol: maar ik vind het vreselijk als ze hem dik noemen :shock: (is nog maar 1 keer gebeurd) want dat is hij helemaal niet! Hij is mooi in proportie :mrgreen:
Afbeelding
vlindertje
Vruchtje

Berichtdoor vlindertje » 17 feb 2012, 14:36

Kent er iemand zo'n buggy die je naar de moeder toe kan richten en die je kan plat leggen? Op internet vind ik niet direct één, maar ik kan er ook helemaal over kijken natuurlijk..
Afbeelding
vlindertje
Vruchtje

Berichtdoor vlindertje » 17 feb 2012, 15:34

Oké m'n zus heeft er eentje die je plat kan leggen en 't is omkeerbaar. Ik mag 'm lenen! Jippie!
Afbeelding
vlindertje
Vruchtje

Berichtdoor bijou » 18 feb 2012, 19:54

Amai, flinke baby heb je daar.
Hier ook zo'n flinke man.
Woensdag gaan we voor de eerste spuitjes.
Heb rotarix gehaald. Vraagje: de gewone inenting die hij ook krijgt, hebben ze die zelf bij K&G want ik heb maar twee voorschriften meegekregen.
Allebei voor rotarix nu en eentje voor later.
Afbeelding
bijou
Vruchtje

Berichtdoor juffie » 19 feb 2012, 13:04

bijou schreef:Amai, flinke baby heb je daar.
Hier ook zo'n flinke man.
Woensdag gaan we voor de eerste spuitjes.
Heb rotarix gehaald. Vraagje: de gewone inenting die hij ook krijgt, hebben ze die zelf bij K&G want ik heb maar twee voorschriften meegekregen.
Allebei voor rotarix nu en eentje voor later.

Die hebben ze inderdaad ginder.
AfbeeldingAfbeelding
Kaat, 26/12/2009, 50 cm en 3,400 kg

AfbeeldingAfbeelding
Daan, 07/10/2011, 54 cm en 4,520 kg
juffie
Vruchtje

Berichtdoor Ingetjeuh » 21 feb 2012, 18:02

ja hoor de gewone inenting heeft de arts van kind en gezin hoor... en rotarix heeft john de vorige twee keren gehad via een spuitje dat ze dat in de mond laten lopen, natuurlijk vond hij dit lekker :)

volgende maand krijgt hij twee prikjes...
hout vasthouden; maar John heeft geen koorts of last gehad na de inentingen. Geen enkele van de 3 trouwens...

Tim zal ook al eens een inenting moeten gaan krijgen denk ik... zal maar eens horen bij onze HA
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Ingetjeuh
Zwemmertje

Berichtdoor Ingetjeuh » 07 apr 2012, 13:26

Een beetje later,maar we zijn maandag 26 maart opnieuw op controle gegaan. 7,230kg en 70 cm. Dus hij doet het goed.

Hij heeft dan 2 prikjess gekregen waarvan hij 's nachts toch een dikke 39graden koorts heeft gekregen. Ook heb ik vermeld tegen de ka dat john precies vanboven een tandje doorkrijgt en die begon meteen te lachen ze zei, mevrouw de tandjes komen wel eerst vanonder door...ik wist even niet wat zeggen :o
Daarna was ze hem aan het onderzoeken en merkte ze een geel plekje op op zijn knie. En ze werd meteen serieus. Ik voelde mij echt aangevallen toen ze de vraag stelde of er iets gebeurd is.
Ik zei daar op dat dit plekje er al staat van bij zijn geboorte. Ze zei daarop dat wanneer een blauwe plek wegtrekt dat deze eerst geel wordt. Toen had ik zoiets van komaan ge ziet als ka toch het verschil tussen een blauwe plek en een geboorteplek. Nu heeft ze dat dus in john zijn dossier geschreven en dat ze dat moet opvolgen.

Als bij elke blauwe plek van mijn 2 oudsten een vraag word gesteld hebt ge snel een a4 blad vol. Renske is nergens bang voor dus heeft gemakkelijk blauwe plekken of schrammen (ik heb haar deze week nog uit een struik gehaald waar ze in klom :lol: ) en tim die voetbalt veel op school en maakt in huis al eens een schuiver op zijn knieen dus als die eens geen blauwe plek heeft dan stel ik mij vragen... allesinds ik begrijp waarom ze er zo op reageren stel je maar voor dat het eens waar zou zijn bij een kind. Maar soms vind ik het overdreven.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Ingetjeuh
Zwemmertje

Berichtdoor g&f&s » 07 apr 2012, 19:07

Over maten en gwichten kan ik hier niet mee, had 2 hele kleine fijne meisjes die vzn p50 naar p10 gingen in de eerste maanden... Maar blauwe plekken daarentegen... Eens sitske begon te sluipen, zagen hazr beentjes ook steeds blauw, ze zou er echt uitgezien kunnen hebben als een mishandeld kindje ;) die kroop overal op en over dus ja...

Wel straf dat ze daarvoor zo moeilijk doen.

Die rotarix. Heeft sitske niet gehad en bij Femke was dat er nog niet. Maar heb toen een hele discussie gehad met de verpleegster, waarbij dat ze me dan toch gelijk gaf, dat een virus uitgeziekt moet worden en dat het niet logisch is dat er dan medicatie voor is. Had in school toch ook altijd geleerd dat bvb griep moet uitgeziekt worden en dat je daar bvb ook geen ab voor neemt ;)
En sitske heeft rota gehad, maar ze hield de bv binnen en na paar dagen ook droog brood. En ook ORS dat dronk ze 's nachts ipv gewoon water (was er gekomen om ze te leren doorslapen zonder bv, maar zonder echt effect :mrgreen: )

Doei
G&F&S
AfbeeldingAfbeelding
g&f&s
Blastocyste

Berichtdoor Sandy » 07 apr 2012, 21:25

Als het lente wordt, nu dus, beginnen de blauwe plekken weer vooral bij Yana.... :lol:
En een blauwe plek op een been of zo, dat zie je toch wel dat dat van te stoten is?
Ik zit met 2 blauwe plekken op mijn scheenbeen nu en echt geen idee waar die vandaan komen...
Afbeelding Afbeelding
Sandy
Foetus

Volgende

Keer terug naar Babies