even mijn hartje luchten

Moderators: Sandy, mini

Re: even mijn hartje luchten

Berichtdoor Vivache » 29 dec 2010, 13:29

pff hatelijk
Vivache
Baby

Berichtdoor mini » 29 dec 2010, 13:54

Die autostoel is hier ook een ergernis. :?
Als we al eens meegaan met de SM in de auto, dan steekt daar echt zo'n ouderwets model in.
Als ik dan de opmerking geef dat ik snel de mijne er ga insteken krijg ik de commentaar: Allez der zit ne stoel in, da kan geen kwaad, ze zitten vast.

:evil: vast mss wel, maar of het veilig is :roll:
AfbeeldingAfbeelding
F. geboren op 27/11/2009 om 17u09 - 3kg810 en 52 cm
L. geboren op 11/07/2011 om 12u30 - 3kg410 en 51 cm
mini
Baby

Berichtdoor beefje » 29 dec 2010, 20:25

oh hatelijk spotje
of (als ze een paar maanden zijn) 'van dat beetje creme fraiche gaan ze niet dood hoor of zal ze ni ineens eczeem krijgen'
pfff, waar moeien ze hun idd mee!
Op kerstfeestje waren ze tiegan echt aan het volproppen met koekjes. Dan heb ik tegen die volwassenen (mijn eigen familie dus) echt mijn stem moeten verheffen dat het genoeg was geweest :o erg dat je zo tegen volwassenen moet doen :roll:
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
beefje
Embryo

Berichtdoor Vivache » 29 dec 2010, 21:01

ja, en dan krijg je het antwoord 'hij wil ze toch, zie hoe enthousiast dat hij is'
of 'van die ene keer'
maar krijg het dan eens uitgelegd dat dat slechte gewoontes zijn die gekweekt worden
en dat jij heel de volgende week mag spenderen met te zeggen 'nee, geen koekje',
of 'nee geen televisie' :roll:
Vivache
Baby

Berichtdoor Nath » 29 dec 2010, 21:30

Dat vind ik ook echt erg, mensen die ingaan tegen de wil en de manier van opvoeden van de ouders.

Vorige week zag ik een stukje van de Phafs (of hoe je het moet schrijven). Die ene kleinzoon wilde vlak voor het eten een boterham met choco. Oma ging dat direct maken, maar de vader zegt "nee, hij moet straks eten". Oma "maar alé, dat is toch niet erg, alé jongen, het mag niet van je papa", de vader zegt nogmaals nee. En ze geeft die kleinen toch een boterham met choco :roll:
Ik zou zo kwaad worden.

Laatst schrok ik ook van een uitspraak van mijn sm. Ze zei dat ze haar kinderen altijd liet wenen 's nachts als ze honger hadden "ja, ik hou van mijn nachtrust". Ze heeft dus nooit 's nachts voeding gegeven, ook niet heel in het begin. En ze gaf dan nog borstvoeding hé! (ik dacht dat die nog lichter verteerbaar is dan flessenvoeding) :shock:
Daarna in de auto zei ik tegen mijn man dat ik dat niet echt normaal vond. Zijn reactie "vroeger was dat anders". (ik mag niets slecht zeggen over zijn mama hé)
Afbeelding
Nath
Zygote

Berichtdoor Olijfje » 29 dec 2010, 21:46

Ach, die opmerkingen over verwennen toch... Heb altijd het gevoel dat die komen van mensen die zo wat jaloers zijn op de sterke band tussen jou en je kindje. Ze vinden dat dan al snel 'soft'. Maar ik denk dat praktisch iedereen die opmerkingen wel eens krijgt, dus vooral niks van aantrekken. Mensen zoeken altijd wel iets om op te vitten, als je dan weer te weinig aandacht zou geven zou je het ook horen hoor ;)
Afbeelding
*28*25*27*28*26*27*27*27*27*26*31*28*23??*29*
Olijfje
Zygote

Berichtdoor Vivache » 30 dec 2010, 12:33

tis dat, Pepijn hangt momenteel erg aan mij
ik vind dat heel leuk (alleen soms vervelend dat hij zoveel weegt want ik voel het wel in mijn buik dat het me geen deugd doet)
maar altijd die opmerking eh 'hij hangt toch serieus aan de mama hoor, je zal daar nog miserie mee hebben' :roll: zucht
Vivache
Baby

Berichtdoor Thai » 30 dec 2010, 13:13

Herkenbaar. En dan Lana willen dwingen om hun een kusje en een handje te geven. Of als we net binnen komen met z'n allen op Lana vliegen. In plaats ze eventjes te laten wennen.
Ze gewoon van uw schoot afnemen omdat ze er al te lang naar hun goesting op zit. Of als je zegt seffes zal ze wel losser komen wacht maar ff, dat ze een lip tot tegen de grond hebben want je geeft uw kind niet af aan hun.
Zo kan ik ook wel eventjes doorgaan :roll:
AfbeeldingAfbeelding Afbeelding
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Thai
Embryo

Berichtdoor Vivache » 30 dec 2010, 13:37

in de meeste gevallen wel allemaal goed bedoeld hoor maar toch
Vivache
Baby

Berichtdoor Thai » 30 dec 2010, 14:37

Ik weet het, maar spijtig genoeg als ik me eens begin te ergeren. Dan is zelfs het minste dat ze doen te veel :oops:
AfbeeldingAfbeelding Afbeelding
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Thai
Embryo

Berichtdoor mini » 30 dec 2010, 14:51

Thai schreef:Ik weet het, maar spijtig genoeg als ik me eens begin te ergeren. Dan is zelfs het minste dat ze doen te veel :oops:

Idem, maar 'k denk dat het nu voornamelijk door m'n hormonen komt. :oops:
Ohja, we zien wel, vroeg of laat zeg ik m'n gedacht :evil:
AfbeeldingAfbeelding
F. geboren op 27/11/2009 om 17u09 - 3kg810 en 52 cm
L. geboren op 11/07/2011 om 12u30 - 3kg410 en 51 cm
mini
Baby

Berichtdoor Anneleen_Fiene » 01 jan 2011, 21:30

Fiene sliep ook erg lang bij mij en iedereen vond dat ook verwennen. Dacht dan altijd, ja,doe het dan zelf als je het beter weet.
Nu sinds een maand heb ik ze toch geleerd om zelfstandig in slaap te vallen ( snachts, overdag nog niet ) omdat mijn eigen nachtrust gewoon te slecht was met haar in mn bed.

En de band is nog steeds sterk, zelfs sterker nu.

De meestenn geven commentaar uit jaloezie ofzo, ik trek me er nu niets meer van aan. Kan er gerust tegen dat ze iets zeggen, maar hier is het vaak op een verwijtende toon, terwijl je het evengoed kan laten klinken als een suggestie.
AfbeeldingAfbeelding
Anneleen_Fiene
Zwemmertje

Berichtdoor aquake » 07 jan 2011, 23:39

Sann, heeft/had Louis last van reflux? Het eerste waar ik nl aan denk als ik jouw bericht zo lees, is dat er mss (ik zeg mss hé, kan ook mis zijn!) zuur terugvloeit en dat dat pijn doet en dat hij daarom niet wil liggen? Jitse had dat ook, ik heb een periode gehad dat ik hem met geen 100 paarden in zijn bed kreeg, boven of beneden, geen avance, zodra ik hem neerlegde werd hij hysterisch. Ik heb heel vaak de kamer rondgelopen met hem op mijn arm tot hij eindelijk kalmeerde en in slaap viel en achteraf gezien zou het me niet verwonderen dat zijn reflux hem parten speelde. Allé, 't is maar een suggestie hoor ...

boo schreef:en, als ik zelf aandacht wil, dan vraag ik dat ook gewoon aan mijn man. dus waarom zou zij dat niet mogen doen?

Helemaal mee eens, 'k heb dat ook nog gezegd tegen iemand die zei (Jitse was toen 4 maanden geloof ik) dat ze ook kunnen wenen voor aandacht. So what? Is dat dan verkeerd mss? Waarom beschouwt iedereen kinderen precies als een last? Ze mogen er zijn maar je mag hen vooral niet horen. Ik kan niet echt klagen van kritiek van verwennen, enkel eens mensen die op bezoek waren voor Davy, ik lag in de zetel met Jitse bij mij, hij was nog geen 2 maanden en er werd al wat van gezegd, niet slecht bedoeld maar toch ... 'k Moet eerlijk toegeven, toen hij 3 weken was (shame on me :oops:) heb ik even geprobeerd om niet direct te reageren omdat ik eens naast zijn bed aan de salontafel ging zitten en hij zag me en begon zo wat te 'kniezen' en toen dacht ik dat het voor aandacht was. Maar mijn ma heeft daar korte metten mee gemaakt, hop Jitse uit bed toen hij weende en 2 sec later een ferme boer en mijn bui was over. Schaam me nog altijd rot als ik eraan terugdenk :oops:. En ik kan zeker niet zeggen dat Jitse zich niet kan bezighouden, integendeel! Zelfs andere mensen zeggen het. En dan voel ik me natuurlijk toch weer slecht en denk ik dat ik hem te weinig stimuleer, vooral als ik dan lees wat zijn leeftijdsgenootjes kunnen dat hij nog niet kan.

beefje schreef:Op kerstfeestje waren ze tiegan echt aan het volproppen met koekjes. Dan heb ik tegen die volwassenen (mijn eigen familie dus) echt mijn stem moeten verheffen dat het genoeg was geweest erg dat je zo tegen volwassenen moet doen

Mijn schoonpa wou dat ook doen met Jitse, zijn park stond achter mijn schoonpa's stoel en die was aan het eten en dan zo die hand naar achter 'hier Jitse', precies naar een hond. Nogal een geluk dat hij er niet op reageerde! Nuja, ze hebben ook een hond, dat beestje krijgt vanalles en nog wat en ze vertellen dan dat ze naar de DA moesten omdat hij een vervuilde maag had. Maar de volgende keer dat je daar bent, krijgt hij toch weer vanalles. En als ik Jitse eten geef, zit die hond naast je te kijken en te janken omdat hij niks krijgt ... :roll: Ja logisch, hij mag altijd de pottekes uitlikken :roll:. Of als mijn schoonma eten maakt, tegen het aanrecht opspringen en al ... Davy moet ik ook tegenhouden hoor, da's ook van 'allé, mag hij geen St-Maartenkoek hebben?' 'En waarom mag hij geen stukje pannenkoek hebben?' En 'jij zit dat te eten voor zijn neus en hij krijgt niks, da's zielig!' Precies of hij krijgt geen eten zeg! Maar Jitse zelf hoor je niet hé! Ze hebben daar toch nog tijd voor zeg! Ik wil hem dat allemaal niet te vlug leren, zolang hij er zelf niet naar vraagt, ga ik proberen hem weg te houden bij al die zoetigheden. Buiten voor zijn verjaardag natuurlijk, kan moeilijk een taart kopen en dat hij er niets van krijgt hé, tuurlijk zal hij mogen proeven ervan.

Nath, mijn schoonma heeft Davy ook nooit eten gegeven 's nachts, hij sliep beneden en als hij weende, ging ze hem wel troosten maar eten kreeg hij niet en na een week sliep hij door. Veel keus had hij niet hé :roll:. Jitse heeft tot 5 maanden niet volledig doorgeslapen en ik voelde mij al schuldig als ik soms eens 5 min wachtte en dat hij dan weer in slaap viel en een uur later terug wakker was met grote honger. En Davy heeft nooit gekropen maar 'k weet nu waarom, dat ventje mocht nooit uit zijn park!

En iets wat nog altijd op mijn netvlies gebrand is, zelfs na bijna een jaar: de eerste dagen na mijn bevalling lagen we met twee op de kamer. Amai ik had medelijden met dat andere baby'tje! Ze hadden bezoek maar dat kindje lag daar in dat kleine kamertje, deur dicht, te wenen tot en met maar niet gaan kijken hé. En een vent die op bezoek was 'laat hem maar wenen, da's goed voor zijn longen'. 'k Had verdomme veel goesting om *mompeldemompel* :evil:. Wij zaten daar met zessen een uur te proberen om Jitse toch maar wat te laten drinken, hij sliep de eerste dagen constant en ik was in zak en as omdat de BV niet lukte en madam haar BV liep perfect, 'k had zin om te zeggen 'wees blij dat de jouwe WIL drinken'. En 's nachts eerst die kleine een half uur laten wenen, ik was wakker hoor bij het minste piepje maar eer madam besefte dat de 'wekker' afliep ...
AfbeeldingAfbeelding
aquake
Zygote

Berichtdoor sann » 12 jan 2011, 21:36

aguake, alexander heeft reflux en koemelkallergie.
ik moet zeggen dat ik de laatste dagen ook in die richting denk omdat hij op schoot of in de creche in zo'n hoge relaxstoel wel in slaap valt.
hij slikt en verslikt zich de laatste tijd ook vaker...
als het volgende week nog is ga ik toch eens langs de ka hoor

het blijft hier echt slecht gaan, hij eindigt elke nacht in ons bed. Ik ben zo bang hier iets fout mee te doen, maar sorry ben echt op
Afbeelding

Afbeelding
sann
Zygote

Berichtdoor Dagmar » 12 jan 2011, 22:06

Sann, een ervaringsverhaaltje.. Karsten was een vreselijke slaper, hij heeft hoop-en-al 10 nachten doorgeslapen toen hij kleiner was, ik legde hem op den duur zelfs niet meer in zijn eigen bed, want na max een half uur zou ik hem er toch weer uit mogen halen..
En ineens.. sliep hij door (als ik het mij goed herinner was hij de 4 jaar al gepasseerd).. Echt van de ene dag op de andere, daar trek ik mij nu aan op met de twee jongsten (2j7mnd), ik word iedere ochtend wakker geflankeerd door twee knappe blonde kerels :lol: .. Ik lach er mee en geniet ervan, ze zijn zo snel groot! En tegen dat ze hun lief meebrengen zullen ze wel niet meer bij mij in bed kruipen zeker?! :lol: Ik ben ervan overtuigd dat zij net als Karsten op een dag de klik wel maken en dan ga ik hen nog missen.. ;)
Plus ik weet gewoon dat ik meer slaap als ze bij mij mogen liggen dan dat er een heel circus is van niet in hun eigen bed te willen, maar toch te moeten.. Enja, dan kies ik toch voor mijn eigen nachtrust.. ;)
mama van één meisje '02 en drie jongens '04, '08 & '08..
gecertificeerd draagconsulente Trageschule Dresden
voorzitter Draagconsulenten Vlaanderen vzw
Dagmar
Vruchtje

Berichtdoor bioMam » 12 jan 2011, 23:12

Herkenning en erkenning. ;) Niet aantrekken die commentaren. 't Is moeilijk, maar pak ze met een zakje zot - een korrel volstaat niet meer bij zulke mensen. :P
Ze hebben nog veel bij te leren. Die commentaar leverenden dan hè, niet de kindjes. Nu ja, die leren ook, maa rik ben dus van mening dat je zo'n jong kind niet kan verwennen en al zeker niet door het gewoon liefde en aandacht te geven.
Volg je hart maar hoor. Jij als mama weet wat je voelt, aanvoelt en ziet. Als jij iets op een bepaalde manier wil doen dan moeten die anderen daar maar respect voor opbrengen: 't is jouw kind.
Nu ja, 'k weet maar al te goed dat 't niet altijd simpel is zenne, die meningsverschillen ... en soms ben ik 't ook wel beu om overal maar weer eens tegen in te gaan, maar 't is soms zoeken hè, naar een evenwicht ...
Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding
bioMam
Embryo

Berichtdoor kyrodu » 13 jan 2011, 10:21

Zo herkenbaar allemaal!
Hier is mijn sm een krak in het "zelfde meegemaakt syndroom"! :roll:
Ona kotst en blijft daar in slapen,ach maar ...... deed dat ook!
Duncan is soms een hevig ventje,ach maar ..... was dat ook!
Kyana is niet goed in wiskunde en frans en toevallig was ......... daar ook slecht in!
Ronan heeft een kalm karakter maar af en toe ontploft er eens een bom bij hem en owee ,..........was ook zo!
:evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil:
Dus mijn kinderen zijn niet van mijne vent ze,maar van mijn schoonbroers!!!!!!
Echt,ik haat het zo!
Op den duur durf ik niks meer te vertellen of de een of ander heeft het ook gehad,of was ook zo.
Mijn man zegt altijd trek het u niet aan,ze heeft er ook vier gehad hé. :roll:
Maar toch,iedere keer er iemand ziek is heeft die of die dat ook gehad en met toevallig dezelfde symptomen hé. :twisted:
Hetzelfde met mijn zwangerschappen,toevallig had ze ook dezelfde belevenissen als ik gehad.
Dan kom ik na 13 jaar te weten dat mijn man ook te vroeg geboren was,geloof op 34 weken.
Toen ik haar indertijd vroeg na de vroeggeboorte van Kyana of ze ook vroegegboortes gehad heeft was haar antwoord nee! :o
Was wel een belangrijk detail hé,naar volgende zwangerschappen toe.
Maar neen,denk dat ze toen al dement aan het worden was! :twisted: :roll:
Trotse mama van Kyana (1998),Ronan (2001),Duncan (2004) en Ona (2010)!
AfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeelding
kyrodu
Blastocyste

Berichtdoor aquake » 13 jan 2011, 23:22

'k Had mijn schoonma zondag kunnen ... Jitse was zaterdag opgenomen in het ZH, bleek later toch RSV te zijn, had diezelfde week nochtans negatief getest bij HA. Had 's ochtends gebeld naar de KA maar die was helaas nog in verlof. Naar HA dan maar, die zegt aan de telefoon dat het wss een plaagje is, wacht nog eens een paar dagen af. Hoewel hij heel goed wist dat Jitse al van kerstavond aan het sukkelen was, eerst ooronsteking, verkoudheid, nu weer koorts ... Tel daar nog zijn hartafwijking bij, niet dat ik wil dat Jitse speciaal behandeld wordt maar da's toch iets om rekening mee te houden vind ik. Hij hoorde wss wel aan mijn reactie dat het niet naar mijn gedacht was, want 'ik mocht komen hoor als ik ongerust was'. Laat dan maar, 'k had zo al geen zin om te gaan naar hem en nu al helemaal niet. Na lang twijfelen 's namiddags dan toch KA van wacht gebeld, vooral omdat Jitse niet meer wou eten, zelfs zijn melk raakte hij amper aan. Mocht direct gaan en hij werd dus opgenomen. Mijn schoonma direct als ze binnenkwam 'goh als de HA zegt van af te wachten ik ging dat gedaan hebben hoor, kindjes maken snel koorts blablabla ...' En mijn vent ook 'ja da's om geld aan hem te verdienen rututut ...' Nuja, die heeft een hekel aan ZH :roll:. Alsof ik daar zo graag zit! Heb daar *** 5 dagen in zo'n glazen kot opgesloten gezeten, soms de hele dag geen mens gezien buiten mensen van het ZH zelf, mocht niet eens met mijn kleine op de gang vanwege besmettingsgevaar, nu snap dat wel hoor! Maar wie zat er te zagen? Mijn vent! En mag je nu nog niet naar huis, en maak maar dat je morgen naar huis mag, en ze gaan je daar zeker tot volgende week houden, die denken zeker dat wij niet voor hem kunnen zorgen ... Leuk hoor :roll:.
AfbeeldingAfbeelding
aquake
Zygote

Berichtdoor Vivache » 14 jan 2011, 06:13

:roll: oh nee ik zou me daar ook dood aan ergeren!
veel beterschap hoor voor hem!!!
Vivache
Baby

Vorige

Keer terug naar Babies