dutten in de maxi-cosi

Moderators: Sandy, mini

Re: dutten in de maxi-cosi

Berichtdoor ElLoLa » 01 jun 2011, 06:43

Ons Lani heeft véél uren in een MC gelegen, zelfs 's nachts.
Ze was een ongelofelijke huilbaby en àls ze dan eens sliep, dan liet ik haar ook slapen, waar dat ook was.
Ja goed, allemaal niet zo gezond, ik weet dat wel en nu zou ik dat ook niet meer doen.
Alhoewel...
ElLoLa
Blastocyste

Berichtdoor babz » 01 jun 2011, 07:26

Allez, tis er nog niet aan te merken aan lani dat ze lang (én veel) in de maxi-cosi geslapen heeft?

;)
Afbeelding

Afbeelding
babz
Embryo

Berichtdoor ElLoLa » 01 jun 2011, 07:36

babz schreef:Allez, tis er nog niet aan te merken aan lani dat ze lang (én veel) in de maxi-cosi geslapen heeft?

;)

Nee, ik heb ze toch nog nooit horen klagen van last aan de rug ofzo.
Voor de rest lag die in haar relax want een park stond haar ook niet aan.
ElLoLa
Blastocyste

Berichtdoor babz » 01 jun 2011, 07:39

Idem hier. Hij ligt niet graag 'plat'.
Afbeelding

Afbeelding
babz
Embryo

Berichtdoor ElLoLa » 01 jun 2011, 07:44

Ik denk wel dat een baby zelf zal aangeven als ze niet meer comfortabel liggen of als er iets pijn begint te doen.
Als de MC écht zo ontzettend oncomfortabel is voor die klein mannen, dan had je dat al gemerkt.
Maar allé, da's mijn mening maar, he ;)
ElLoLa
Blastocyste

Berichtdoor beefje » 01 jun 2011, 08:59

ik ga daar niet mee akkoord ellola
de MC is wel degelijk niet goed voor het ruggetje van je kind

baby's hebben een ruggenkolom die in C vorm is en nog niet in S vorm zoals bij volwassenen omdat MC zo rigide is, biedt ze niet voldoende gezonde ondersteuning voor de rug

ik copy past even iets dat ik hierover terug vond

het probleem met MC's is niet alleen dat door die rigide ondergrond het ruggetje niet optimaal kan bollen of ondersteund is, maar ook dat daardoor de ribbenkast niet optimaal kan uitzetten, waardoor kindjes minder diep ademhalen, waardoor hun zuurstofsaturatie vaak lager ligt

ik denk dus echt dat je kind systematisch in een MC laten liggen dat dit kan leiden tot vergroeiing van de rug en problemen later. Ik spreek dan niet over dat af en toe eens maar echt dag in dag uit. Het wordt ook afgeraden met een reden eh

sorry maar dat is mijn bescheiden mening :oops:
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
beefje
Embryo

Berichtdoor Spotje » 01 jun 2011, 16:45

ik vind dat niet slecht zo af en toe eens
je laat je kindje toch beter slapen?

hier ook veel met de doek of in de mand van de wandelwagen zelf indertijd
mama's lieve schatten....
Afbeelding Afbeelding
Spotje
Embryo

Berichtdoor VeggieRatje » 04 jun 2011, 15:29

Ik zou ze ook laten slapen hoor..
Zelf hebben we bijna nooit een maxi-cosy gebruikt (enkel als m'n moeder eens voor hele dag moest oppassen en ze met haar auto de kleine mee nam, of eens bij m'n zus)
Doordat we vele grote afstanden reden met de auto (dikwijls toch 2u heen, 2u terug) hebben we gekozen voor draagmand van percicles.
Maar als ze in slaap zou gevallen zijn, en ze snel wakker wordt bij verleggen in maxi-cosy zou ik het ook wel eens gelaten hebben hoor
Afbeelding
Afbeelding[/url]
VeggieRatje
Vruchtje

Berichtdoor Sandy » 06 jun 2011, 15:22

Ik denk dat iedereen het wel weet dat een mc niet ideaal is, maar als je een huilbaby hebt die enkel daarin slaapt.....
Ik denk dat mensen soms de raarste dingen doen om een baby te laten slapen....
Afbeelding Afbeelding
Sandy
Foetus

Berichtdoor kyrodu » 07 jun 2011, 09:02

Sandy schreef:Ik denk dat iedereen het wel weet dat een mc niet ideaal is, maar als je een huilbaby hebt die enkel daarin slaapt.....
Ik denk dat mensen soms de raarste dingen doen om een baby te laten slapen....

Zoals mijn ouders indertijd met mij deden.
Auto in en toerke rond het dorp! :lol:
Trotse mama van Kyana (1998),Ronan (2001),Duncan (2004) en Ona (2010)!
AfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeelding
kyrodu
Blastocyste

Berichtdoor Vivache » 07 jun 2011, 09:09

ja, mijn pa ook met mij
en dan reed hij onze garage binnen, deed heel voorzichtig autodeur open, deur weer dicht, ging de garage buiten...om te horen dat ik weer wakker geworden was :lol:

J heeft met Pepijn héél veel kms gedaan hoor 's nachts in zijn groeispurten :oops: dat weten jullie waarschijnlijk nog :oops:
één keer tot in Brugge over de E403 en terug
en één keer tot in Gent via autosnelweg en terug via de oude baan... Pepijn sliep net voor hij ermee thuis was - J heeft zijn auto dan vlug wat op een parking gezet en ook wat geslapen :oops:
Vivache
Baby

Berichtdoor Sandy » 07 jun 2011, 09:12

Zotte toeren om een baby te laten slapen :lol:
Afbeelding Afbeelding
Sandy
Foetus

Berichtdoor aquake » 13 jun 2011, 19:24

Jaja, vroeger kon dat nog hé, autoritjes om je kleine te laten slapen, nu kost de brandstof teveel :lol:.

Jitse heeft wat mij betreft meer in de MC gelegen dan me lief was, ik probeerde hem eruit te halen als hij sliep en hem zo in zijn bed te leggen maar ik heb hem ook nog laten slapen hoor. En dan nog tegengekomen als hij wakker was en ik hem uithaalde dat zijn rug nat was van het zweet :oops:. Ik heb daar ook iets op tegen maar nu mis ik het soms toch, als hij in slaap gevallen is in de auto denk ik soms 'zat hij nog maar in de MC, dan kon ik dat ventje laten slapen' :oops:. Wij hebben ook nog zo met hem gewandeld maar dat was door Davy (als ik een ander maar de schuld kan geven :mrgreen:), we waren naar Diksmuide geweest en ik wou hem overzetten in de draagmand om te wandelen maar nee, meneer moest en zou de MC gebruiken. Dus toen zijn we maar zo gaan wandelen, ik met schaamrood op mijn wangen, ineenkrimpend bij iedereen die passeerde uit angst dat ze er iets over zouden zeggen ... En dik tegen mijn gedacht moeten gebruiken toen hij al te mobiel was voor de draagmand (meneerke was 5-6 maanden en rolde zich op zijn buik en dan zijn benen over de rand om eruit te kunnen) en nog niet kon zitten en dus nog niet in de buggy kon. Je ziet, 't is altijd al een pietje kwik geweest, aan 5 maanden raakte hij uit de MC als hij niet vastlag. We waren op restaurant aan het eten en hij lag niet vast en stond op de tafel naast ons en zat te wriemelen en te doen en 'k heb hem dan toch eens laten begaan om te kijken of het hem zou lukken eruit te raken. Ja dus :lol:. Wrikkelen tot hij op zijn buik lag en dan achterwaarts eruit wriemelen, je had hem moeten bezig zien! De draagdoek heb ik vooral gebruikt om boodschappen te doen maar ik had op den duur de indruk dat Jitse daar niet zo graag in zat, hij wou sowieso al niet in de kommahouding, enkel rechtop. Of mss ben ik er gewoon te laat mee begonnen ...
AfbeeldingAfbeelding
aquake
Zygote

Berichtdoor Sandy » 13 jun 2011, 20:55

aquake schreef:Jaja, vroeger kon dat nog hé, autoritjes om je kleine te laten slapen, nu kost de brandstof teveel :lol:. ...

Je hebt een punt :lol:
Afbeelding Afbeelding
Sandy
Foetus

Vorige

Keer terug naar Babies