Droog haar

Moderators: Sandy, mini

Re: Droog haar

Berichtdoor boo » 15 feb 2011, 10:47

cortisonezalf echt enkel maar gebruiken als het echt, echt echt nodig is hoor! absoluut zoveel mogelijk vermijden! cortisone is zo'n smeerlapperij...

voor wat roodheid zou ik het iig niet doen.

verder wat g&f&s zegt: zo weinig mogelijk smeren aan de poep. als Maité een rode poep heeft doe ik er 's avonds een beetje Weleda billenbalsem aan, en tegen 's morgens is dat weg. en frequent verversen. ik laat ze als het echt erg is zelfs een eindje in haar blote poep lopen. van de zomer had ze er van te zweten af en toe last van, en dan liep ze buiten rond in haar blootje. als ze dan plaste was het maar in het gras of op de handdoek.
overlaatst was het ook zo, en dan heb ik gewoon de verwarming wat hoger gezet. ik hou haar dan wel in het oog, dat ik zie waar ze plast... :mrgreen: :lol:

veel smeren maakt de poep alleen maar gevoeliger. en als je smeert: een dun laagje!
mama van een lief klein sterretje, een prachtig meisje en een stoere zoon!

Afbeelding

Afbeelding
boo
Zygote

Berichtdoor aquake » 16 feb 2011, 21:50

Da's een goeie tip om olie aan de poep te doen, had daar nog niet aan gedacht, bedankt!

Zijn haar blijft droog hé op zijn achterhoofd, 't staat recht, je ziet gewoon dat het droog is :?. Zou dat mss kunnen zijn omdat zijn haar nog nooit geknipt is? 't Zou wel een knipbeurt kunnen gebruiken, het ziet er niet uit, staat alle kanten op maar de kapper raadt aan om te wachten tot het warmer is omdat dat toch de koude wat tegenhoudt dus we zullen nog wat geduld moeten hebben ...

Ga eens wat stijfsel in zijn badje doen, naar het schijnt helpt dat tegen eczeem, hij heeft dat nu wel niet meer omdat ik blijf Stelatopia smeren maar 'k zou daar eigenlijk graag vanaf raken, dat kost zoveel :oops:. Als ik zou kunnen overstappen naar een gewone bodylotion ... Je doet er wel lang mee maar toch ...
AfbeeldingAfbeelding
aquake
Zygote

Berichtdoor g&f&s » 17 feb 2011, 17:16

Heb je al eens weleda producten geprobeerd? Die zijn nu ook niet de goedkoopste, maar wel natuurlijk en mss is hij wel goed met die creme hé... Ben de juiste naam kwijt, maar is wel te vinden op hun site. Met prijzen bij dacht ik, dus je kan ineens vergelijken...

Doei
G&F&S
AfbeeldingAfbeelding
g&f&s
Blastocyste

Berichtdoor aquake » 22 feb 2011, 18:58

Nee, nog niet geprobeerd. Ze hebben het wel in de apotheek maar da's duurder dan in de natuurwinkel zeker?
AfbeeldingAfbeelding
aquake
Zygote

Berichtdoor aquake » 26 feb 2011, 14:19

Weet er iemand of ze Weleda producten in het Kruidvat hebben? Moet straks toch in die straat zijn. Op hun site hebben ze het enkel over eigen merk. Zou anders eens kijken voor shampoo en billenzalf. Heb nu natuurlijk nog een volle fles Zwitsal shampoo staan :?.
AfbeeldingAfbeelding
aquake
Zygote

Berichtdoor bioMam » 26 feb 2011, 14:51

Nee, Weleda dat hebben ze daar niet. Wel Kneipp en zo. Weleda kan je vinden in natuurvoedingswinkels en zo van die "Tuinen"-winkels.
Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding
bioMam
Embryo

Berichtdoor aquake » 26 feb 2011, 15:58

Heb zo'n winkel gevonden in de Rijselsestraat, da's er niet ver van, ga eens kijken. Zijn haar is toch wel erg droog achteraan :?. Ofwel moet ik zijn haar minder wassen dan om de dag ... Maar toen hij in het ZH lag, was zijn haar gewassen de vrijdagavond en pas weer de woensdagavond en toen was het echt nodig. Mss 2x per week maar 't moet dan juist samenvallen met een dag dat ik hem in bad doe, ik doe de ene dag wassen op de luiertafel en de andere dag in bad. Voor de bodylotion ga ik nog wat wachten, ben nu nog niet lang herbegonnen met Stelatopia, denk dat ik ga wachten tot na de winter, eens zien hoe zijn huidje er dan aan toe is. Ah, en 'k ga eens kijken of ze daar stijfsel hebben nu ik eraan denk! Ging daar vorige week voor kijken in de Colruyt maar ben het vergeten :oops:.
AfbeeldingAfbeelding
aquake
Zygote

Berichtdoor aquake » 26 feb 2011, 18:31

Grrr, 't was wel gesloten zeker! :x
AfbeeldingAfbeelding
aquake
Zygote

Berichtdoor g&f&s » 26 feb 2011, 19:15

In delhaize hebben ze ook weleda en heb dat overlaatst zelfs in de carrefour zien staan, dus meer en meer winkels waar ze dat verkopen hoor.

Doei
G&F&S
AfbeeldingAfbeelding
g&f&s
Blastocyste

Vorige

Keer terug naar Babies