dringende vraag

Moderators: Sandy, mini

dringende vraag

Berichtdoor sann » 25 dec 2010, 21:46

hallo,

ik heb hier een dringend vraagje.
Alexander was zijn laatste flesje aant drinken, plots stopte hij en wou hij niets meer.
Vlak daarna gaf hij alles terug, maar zo projectielbraken ( heeft hij nog nooit gedaan ). Het ging in 3 keer, alle voedingen vanaf de fruitpap zijn er terug uitgekomen. Nu zit hij hier vrolijk. Hij is ook heel de dag vrolijk geweest.
Iemand een idee wat dit zou kunnen zijn? hij heeft momenteel wel een goei valling, dus wij denken aan slijmpjes die hem hinderen... Of moeten we eerder denken aan buikgriep?

We weten ook niet of we hem nu een nieuse fles moeten maken of gewoon te slapen leggen en afwachten?

Wat zouden jullie doen?

alvast bedankt.

sann
Afbeelding

Afbeelding
sann
Zygote

Re: dringende vraag

Berichtdoor g&f&s » 25 dec 2010, 22:00

Als hij niet echt hongerig lijkt, zou ik hem zo te slapen leggen en eventueel deze nacht een voeding als hij er naar vraagt. Ondertussen kan zijn maag wat bekomen hé. Want het kan zeker van de slijmen zijn die hinderen. Als hij geen koorts heeft en vrolijk is kan het mss zelfs eenmalig zijn.

Doei
G&F&S

AfbeeldingAfbeelding
g&f&s
Blastocyste

Berichtdoor Vivache » 25 dec 2010, 22:21

van slijm in de maag kunnen ze idd misselijk zijn
als hij voor de rest geen koorts maakt en levendig is denk ik niet meteen aan buikgriep
toch zeker zijn koorts in het oog houden en zorgen dat hij genoeg blijft drinken
je kunt ook altijd wat geven tegen het braken als het te erg is
Vivache
Baby

Berichtdoor boo » 25 dec 2010, 22:50

't doet mij denken aan Maité vorig weekend...rustig haar fles aan het drinken, en ineens alles eruit...

bij haar was het buikgriep, we hebben haar zo in bed gelegd en gewoon opnieuw melk gegeven als ze erom vroeg. overdag heel vaak extra drinken aangeboden, want de eerste halve dag kon ze niets binnenhouden...
ze had ook een valling, en het verdere overgeven leek erg slijmerig dus ik dacht ook eerst aan slijmpjes. maar eerst een halve dag alles uitbraken, en de dagen erna diarree...en anderhalve dag later mama en papa ook boven de pot...zeker buikgriep! :roll:

er gaat een buikgriep rond, dus het kan wel hé. vorige week was de crèche haast leeg, er waren superveel kindjes ziek thuis...
mama van een lief klein sterretje, een prachtig meisje en een stoere zoon!

Afbeelding

Afbeelding
boo
Zygote

Berichtdoor sann » 26 dec 2010, 10:41

ik denk niet dat het buikgriep was...

wij hebben rond 22.20 toch nog een flesje van 120 ml aangeboden, we hadden zoiets van we laten hem zelf bepalen of hij drinkt of niet. Hij begon ook wat zeurderiger te brabbelen. hij dronk het helemaal uit. Er is niets van terug gekomen. Ook vannacht niet. Vanmorgen heeft hij zijn gewone flesje gekregen en leeggedronken. Er is niet speciaal veel terug gekomen.

We denken dus echt dat het aan de slijmpjes lag.

Bij een vorige verkoudheid heeft hij eens heel zijn fruitpap er terug uit gegooid. Hij begon te hoesten net na de laatste hap en voila fruitpap overal...

toch bedankt allemaal!
Afbeelding

Afbeelding
sann
Zygote

Berichtdoor Sofie » 26 dec 2010, 14:17

des te beter eh!
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Sofie