Dag/nachtritme baby bijna 3 maand

Moderators: Sandy, mini

Dag/nachtritme baby bijna 3 maand

Berichtdoor annagirl » 27 apr 2011, 09:54

Hallo iedereen...
Senne is bijna 3 maand en we zitten op een mooi ritme qua voedingen (5 voedingen dus).
's Morgens is zijn eerste voeding rond 7 a 8 uur... Dan rond 12u - 16u - 20u - 12u a 1u...
Nu leggen we hem na zijn voeding van 20u in zijn bedje boven en dan slaapt hij eigenlijk al goed...
Mijn man gaat later slapen, dus voor hij naar bed gaat, haalt hij Senne uit rond middernacht voor zijn laatste voeding... Probleem is dat hij dan redelijk vast slaapt en dus moeilijker drinkt... Dus zei ik dan vorige nacht om hem gewoon te laten liggen en eens te kijken hoe lang hij het rekt. Rond 2u (toen mijn man kwam slapen), was hij heel even aan het reutelen, maar viel gauw vanzelf weer in slaap... Om 3u15 was hij opnieuw wat aan het reutelen (nog niet echt wenen) en ben dan tutje gaan insteken. Rond 3u40 heb ik dan toch flesje gegeven, maar tegen dat ik het gemaakt had en boven was, was hij weer in slaap gevallen, maar heb flesje toch vlot kunnen maken... Nu, die nachtdienst vermijd ik liever, bij het vorige "schema" sliep ik dus meestal door tot 6u voor hij wat wakker werd...

Nu hebben we een dilemma: Het oude schema aanhouden, ofwel zijn laatste voeding naar 22u brengen (of 23u) of ...
Hoe deden jullie dat met kindjes van die leeftijd?
Afbeelding
Afbeelding
annagirl
Vruchtje

Re: Dag/nachtritme baby bijna 3 maand

Berichtdoor elien » 27 apr 2011, 10:04

Goh ik ben altijd van het principe geweest om mijn kinderen nooit wakker te maken 's nachts voor een voeding (als het niet nodig was e) en dan gewoon te kijken hoe hij het doet en daaraan je voeding 's avonds stellen.
Ons Fien is nog altijd een BV kindje en hier schommelt dat nog iedere dag. Ze krijgt tussen 20u en 21u haar laaste voeding en dan gaat ze slapen, soms wordt ze om 4u30 wakker om te drinken en soms pas om 6u.
Wanneer we ergens zijn en we zijn wat later thuis, dan krijgt ze gewoon een voeding extra en gaat ze later slapen, maar meestal slaapt ze wel niet langer 's morgen dan :lol:
Tis altijd een beetje zoeken, maar ik zou toch proberen om hem 's nachts door te laten slapen en dan kijken hoe je het 's avonds kunt doen. Veel succes
AfbeeldingAfbeelding
Afbeelding
AfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeelding
elien
Blastocyste

Berichtdoor Hope » 27 apr 2011, 10:06

Ik heb Kobe altijd zijn eigen ritme laten volgen.
Die werd tot zijn 5 maanden rond 3u 's nachts wakker voor een flesje. Dat heb ik hem dan altijd gegeven.
Als hij honger had, kreeg hij eten.
Niet volgens een schema of zo...hij bracht er zelf wel een schema in ;)
Hij kreeg ook rond 20-21u zijn laatste flesje en dan zijn bed in, maar altijd rond 3u was hij daar.
Soms durft hij nu nog eens 's nachts wakker te worden van dorst.
Dan krijgt hij ook drinken en valt hij terug in slaap.
Hope
Blastocyste

Berichtdoor Sofie » 27 apr 2011, 10:40

Ik zou ook zeggen laten slapen ;) Hij moet toch op een bepaalde manier kunnen aangeven dat hij wil doorslapen hé ;) Ik blijf het ook proberen, maar helaas helaas, meneerke heeft zijn mama nog steeds nodig 's nachts ;)
Eventueel flesje en poeder en flesverwarmer bij je zetten, zodat je niet naar beneden moet?
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Sofie
Blastocyste

Berichtdoor Hope » 27 apr 2011, 10:52

Oh ja, ik nam Kobe ook altijd mee naar de living en had hem in mijn armen als ik zijn flesje ging maken.
(je word handig in zo'n dingen hoor ;) )
Soms legde ik hem ook in zijn parkje in de living en ging dan zijn flesje maken.
Zo bleef hij toch een beetje wakker tot zijn fles leeg was.
Hope
Blastocyste

Berichtdoor annagirl » 27 apr 2011, 11:43

Ik ga hem vanavond ook proberen iets later flesje te geven (als het lukt natuurlijk ;)) en dan zien wat het 's nachts geeft...
Als hij echt honger heeft, heb ik er geen probleem mee om op te staan, maar soms valt hij al in slaap als hij bijna nog niets binnen heeft :S
Maja, zal zichzelf wat uitwijzen hé...
Afbeelding
Afbeelding
annagirl
Vruchtje

Berichtdoor inneke » 27 apr 2011, 20:10

Ik ben ook steeds van het principe geweest ik ga mijn kind niet wakker maken als hij niet zelf wakker wordt (nu is Louis natuurlijk ook met een normaal gewicht geboren en ... Kindjes met een laag geboortegewicht en kindjes die slecht drinken is een ander verhaal natuurlijk)
En hij heeft echt ongeveer zelf zijn ritme bepaald en dan ben ik zijn avondvoeding gaan aanpassen aan zijn nachtvoeding om zo voor mezelf ook nachtrust te creëren.
Maar eigenlijk heb ik dat weinig of niet moeten doen. Want op den duur was ik toch uit mezelf om 3h wakker en leek het voor mij normaal.

Inneke
Afbeelding

Afbeelding
inneke
Embryo

Berichtdoor Vivache » 27 apr 2011, 20:40

ik zou hem ook niet echt in dat schema van rond middernacht forceren maar eerder laten wakker worden van de honger
anders gaat hij inderdaad nooit zelf zijn eigen schema volgen en dus leren doorslapen
Pepijn had rond de leeftijd van 5 maanden ongeveer het schema 20u en dan rond 3u, vergelijkbaar dus met Senne nu
wat je eventueel wel kan proberen, is om het iets meer te laten drinken rond 20u? Alhoewel, 3 maand is nog wat jong daarvoor zeker?
Vivache
Baby

Berichtdoor mini » 27 apr 2011, 20:56

Vanaf da wij thuis waren uit het ziekenhuis hebben wij Fien haar eigen ritme laten opbouwen. We lieten ze 's nachts slapen, ze werd zelf wakker als ze honger had.
AfbeeldingAfbeelding
F. geboren op 27/11/2009 om 17u09 - 3kg810 en 52 cm
L. geboren op 11/07/2011 om 12u30 - 3kg410 en 51 cm
mini
Baby

Berichtdoor annagirl » 28 apr 2011, 09:33

Senne heeft gisterenavond nu zijn laatste fles gehad rond 22u30... En hij heeft doorgeslapen tot 7u :D
Heb wel paar keer tutje gegeven, maar hij sliep nog... Zelf om 7 u was hij nog niet aan het wenen, maar wel wakker...

Alleen zal ik nu maar aan 4 voedingen zitten, is dat een probleem? Grotere flesjes maken?
Afbeelding
Afbeelding
annagirl
Vruchtje

Berichtdoor Hope » 28 apr 2011, 14:06

Als hij honger heeft, zal hij er echt wel om vragen ;)
Dan kan het wel zijn dat je korter op elkaar eens een flesje moet geven
maar dat kan geen kwaad hoor
Hope
Blastocyste

Berichtdoor Tijger » 05 mei 2011, 19:08

Lena dronk ook al vrij snel maar 4 flesjes en slaapt toch vanaf 3,5 maand door (tja, ze drinkt niet 's nachts zullen we zeggen :) ).
Sinds januari geven we wel een klein flesje van 150ml om 18u, omdat ze toch wel grote honger had.
Dus kijken hoe Senne het doet en mss de hoeveelheden aanpassen zodat hij zeker genoeg binnenheeft.
Ik vond het ook echt erg om ze wakker te maken voor die laatste fles, dan zijn we ze precies zoals ganzen aan het vetmesten!
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Tijger
Zygote

Berichtdoor annagirl » 10 mei 2011, 13:19

Ondertussen is alles goed gekomen na wat zoeken...
Hij slaapt nu door... Rond 21u laatste fles, om 21u45 - 22u in bed en dan slaapt hij meestal tot 7u20 ofzo...
Hij krijgt 4 voedingen, maar maak ze dus iets groter, en het gaat best zo :)
Afbeelding
Afbeelding
annagirl
Vruchtje

Berichtdoor Vivache » 10 mei 2011, 20:23

het is soms wat zoeken eh :)
Vivache
Baby

Berichtdoor Tijger » 11 mei 2011, 12:51

Amai dat doet hij goed!
Fijn voor mama en papa. :)
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Tijger
Zygote

Berichtdoor annagirl » 11 mei 2011, 18:20

ja, hij doet het heel goed :)

als we hem bijvoorbeeld in park zetten, dan speelt hij rustig alleen met zijn speeltjes (zo'n speeltapijt van tiny love)... Hij weent echt zelden! Is altijd tevreden, echt leuk :)
Afbeelding
Afbeelding
annagirl
Vruchtje

Keer terug naar Babies