buikslaper

Moderators: Sandy, mini

buikslaper

Berichtdoor Veerle » 01 mei 2011, 17:36

hallo allemaal

zijn er onder jullie nog mensen waarvan de babies op hun buikje willen slapen?
robby wil steeds maar op zijn buik slapen, snachts en overdag. wim hebben een sensormatje o der de matras liggen, maar toch maak ik mij regelmatig zorgen ivm wiegedood. hij is ondertussen al wel vrij stevig in zijn nekje om zijn hoofdje te draaien, maar toch... nu drinkt hij bv s avonds rond 21 uur en slaapt dan tot ongeveer 6 uur de laatstdagen e 8-)
Veerle
Zwemmertje

Re: buikslaper

Berichtdoor g&f&s » 01 mei 2011, 18:37

Hier sliep Sitske van dag één op haar buikje, op rug was een ramp, dan was ze binnen de kortste keren helemaal overstuur. Had me op weg naar k&g al helemaal voorbereid op een aanval langs hun kant omdat ze op buik lag, maar ze zeiden me dat als ik alle andere risico's wat kon uitsluiten, ze wel op buik mocht liggen, want een kind dat zich in slaap krijst kan ook niet echt "veilig" slapen hé.

's nachts sliep ze wel bij mij tot haar 6 à 7 mnd, maar voor middagslaapjes, lag ze al snel op haar eigen kamertje.

Doei
G&F&S

AfbeeldingAfbeelding
g&f&s
Blastocyste

Berichtdoor elien » 01 mei 2011, 20:03

Mijn beide kindjes zijn/waren buikslapers.
Onze yarne van dag 1 in het ziekenhuis al, daar hebben ze er nooit iets van gezegd.
Ons Fien is begonnen op haar zij, in het ziekenhuis, en thuis al vrij rap op haar buik gelegd. Een week of vier geleden hebben we in het ziekenhuis gelegen ivm uitdroging van ons Fien en ook daar lag ze gewoon op haar buik. De eerste twee dagen/nachten heeft er niemand iets van gezegd. Den derde nacht heb ik een fameuze preek gekregen van de nachtverpleegster, maar ze stond rapper buiten dan ze binnen gekomen was zenne :twisted:
Mijn oudste broer is gestorven aan wiegedood en hij lag op zijn rug te slapen.
Hoe erg wiegedood ook is, als je het moet voorkrijgen dan krijg je het voor. Op je buik, op je zij of op je rug.
Dus ik zou me niet teveel zorgen maken en gewoon naar de noden van je kleine mannetje luisteren
AfbeeldingAfbeelding
Afbeelding
AfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeelding
elien
Blastocyste

Berichtdoor sann » 01 mei 2011, 20:08

hier ook een buikslapertje, aangezien het hier onze eerste is en ik dus ook enorm schrik had voor wiegedood durfde ik het ook niet.
Tot ik het besprak met de Ka en aangezien hij ofwel amper sliep of wel op zijn buikje sliep heeft ze ons zo'n MR10 monitor voorgeschreven. Die gebruikten we tot hij kon rollen.
Afbeelding

Afbeelding
sann
Zygote

Berichtdoor Vivache » 01 mei 2011, 20:10

Pepijn is begonnen op zijn zij omdat hij melk opgaf maar ik heb hem 'plichtsbewust' 's nachts wel steeds op zijn rug gelegd
Pepijn kon pas laat echt goed draaien, hij had geen kracht genoeg in zijn arm om zich goed op te drukken, maar vanaf hij het kan draait hij zich meteen op zijn buik
het zijn de meest onmogelijke positief waarin we hem terugvinden: op zijn knieën, of zoals deze middag op zijn buik, zijn beide armen naar achter gestrekt en één been geplooid ;)
mijn kinderarts heeft gezegd dat de meeste kindjes eigenlijk graag op hun buik slapen (hoe ben je zelf als je liever op je buik slaapt en dan niet mag, je slaapt ook niet zo goed eh) en dat er inderdaad een risico kan zijn maar dat het toch ook vaak overroepen wordt - nu ik zeg het, ik heb het ook nooit gedurfd toen hij kleiner was
Vivache
Baby

Berichtdoor mini » 01 mei 2011, 20:11

elien schreef: Den derde nacht heb ik een fameuze preek gekregen van de nachtverpleegster, maar ze stond rapper buiten dan ze binnen gekomen was zenne :twisted:

:lol: ow yeah
AfbeeldingAfbeelding
F. geboren op 27/11/2009 om 17u09 - 3kg810 en 52 cm
L. geboren op 11/07/2011 om 12u30 - 3kg410 en 51 cm
mini
Baby

Berichtdoor Hope » 01 mei 2011, 22:13

Kobe was en is nog steeds een buikslaper.
In heb begin was ik ook enorm bang voor wiegedood.
Toen heb ik altijd een opgerold deken naast hem gelegd, zodat hij geklemd lag en dus niet op zijn buik kon terecht komen.
Maar uiteindelijk heb ik het niet meer tegen gehouden en nu slaapt hij nog 9 van de 10 keer op zijn buik.
Ik slaap ook altijd op mijn buik, dus hij zal dat van mij hebben zeker? :D
Hope
Blastocyste

Berichtdoor beefje » 02 mei 2011, 10:04

ik heb de kindjes altijd afwisselend op hun zij laten slapen met zo'n anti overrolkussentje
en goed ingeduffeld
en heb daar van K&G ook commentaar op gehad
nu je moet doen waar jullie je het beste bij voelen, jij kent je kind het beste. Als je een alarmpje hebt, dan is het toch goed en je kindje is meer op zijn gemak?
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
beefje
Embryo

Berichtdoor Veerle » 02 mei 2011, 17:35

t is door het sensormatje dat ik hem zo laat slapen, anders zou ik nog meer ongerust zijn.
gisteren avond had Robby het lastig (krampjes) en heeft B hem getroost zodat ik kon gaan slapen. uiteindelijk is Robby dan mooi gaan slapen op zijn rugje en ja hoor, hij was veel vroeger wakker dan de voorbije dagen.
en overdag merk ik het ook heel goed als hij op zijn buikje wil, hij kijkt mooi naar zijn mobiel en als hijj moe wordt begint hij te wenen. leg je hem dan op zijn buikje valt hij onmiddellijk in slaap.
dus ja, ik laat hem maar op zijn buik slapen, zelff doe ik dat ook. en vroeger was het toch ook zo.
Veerle
Zwemmertje

Berichtdoor kyrodu » 03 mei 2011, 09:11

Ona sliep altijd op haar rug of zij.
Maar rond haar 6 maand begon ze op haar buik te draaien.
Heb haar laten doen.
Als zij zo beter slaapt,heb ik er geen bezwaar tegen.
En ook was ze al stevig genoeg om zelf haar hoofd te draaien.
Trotse mama van Kyana (1998),Ronan (2001),Duncan (2004) en Ona (2010)!
AfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeelding
kyrodu
Blastocyste

Berichtdoor inneke » 05 mei 2011, 16:09

Louis sliep gewoon veel vaster op zijn buikje.
Hij was minder wakker, minder vroeg wakker,...
Nu gaat hij er meestal wel op zijn rug in maar 's morgens ligt hij bijna 90% van de tijd op zijn buik.

Inneke
Afbeelding

Afbeelding
inneke
Embryo

Keer terug naar Babies