babyzwemmen

Moderators: Sandy, mini

babyzwemmen

Berichtdoor bubblegoose » 06 sep 2010, 19:50

Aangezien Jeff absoluut gek is van water zou ik graag es met hem willen gaan babyzwemmen. Dat kan hier bij mij in buurt.

Ik stel me alleen een paar vragen van hoe dat praktisch in zijn werk gaat. Moet ik bijvoorbeeld een relax meenemen om hem in te zetten terwijl ik me omkleed? Zijn er dingen die ik absoluut moet meenemen of dingen die net hopeloos overbodig zijn?

Heeft iemand hier al ervaring mee?

thx
bubblegoose
Vruchtje

Re: babyzwemmen

Berichtdoor kimberlyvdb » 06 sep 2010, 19:53

toen wij met de kids gingen zwemmen als baby kleedden wij eerst hen om om die dan even in de maxicosi te zetten en jezelf vlug om te kleden;.. als je gedaan hebt met zwemmen, eerst kids afdrogen, maxicosi in en daarna jezelf aankleden ;)
AfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeelding
kimberlyvdb
Blastocyste

Berichtdoor Sandy » 06 sep 2010, 19:56

Zoals Kimberly het zegt, deden wij het ook.
En het leuke is, tegendat baby aangekleed in zijn MC zit, ben jij opgedroogd :lol:
Afbeelding Afbeelding
Sandy
Foetus

Berichtdoor kimberlyvdb » 06 sep 2010, 19:56

ja das waar;. is ook altijd zo warm als je uit het zwembad komt in die kleedcabines
AfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeelding
kimberlyvdb
Blastocyste

Berichtdoor mini » 06 sep 2010, 21:18

En hoe deden jullie dat dan als de kindjes niet meer in de MC zaten? :oops:
AfbeeldingAfbeelding
F. geboren op 27/11/2009 om 17u09 - 3kg810 en 52 cm
L. geboren op 11/07/2011 om 12u30 - 3kg410 en 51 cm
mini
Baby

Berichtdoor kimberlyvdb » 07 sep 2010, 04:59

er zijn altijd kottekes voor babytjes om te kleden, dan liet ik die daar opzitten en dan is t wel ff sukkelen aankleden en de klein in het oog houden, maar das goed gelukt... of er gaat één van de ouders voor... maar das voor bubblegoose op dit moment iets moeilijker
:oops:
AfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeelding
kimberlyvdb
Blastocyste

Berichtdoor babz » 07 sep 2010, 08:01

Wij deden ons zwemgerief al thuis aan. Dan kon je op het gemak de baby klaarmaken en dan roefroef, gewoon vlug je eigen kleren afsmijten.
Uit het water is idd eerst de kleine drogen en aankleden, in de maxi cosy vast steken en dan je eigen aankleden.
Een relax zou 'k dus niet meenemen. Maxi cosy zal voldoende zijn.
Wat moet je zeker meenemen: goh ja, voldoende handdoeken (voor jeff en jezelf). Voor de kleine deden we meestal zo'n cape mee, kan je hem lekker inwikkelen zodra ie uit het water komt.
Een zwempamper en zwembroekje (veel mensen doen enkel een zwempampertje aan). Kleertjes zal ie al aanhebben eh. Verse pamper(s). Misschien een crèmeke om hem in te smeren als ie afgedroogd is? Dat zal het zowat zijn denk 'k? Of ja, voor in het water zelf, zo'n band waar ze kunnen inzitten. In de meeste zwembaden met kinderbadje hebben ze wel zo'n watergerief liggen.
Geniet ervan! Misschien kan je zus es meegaan, of oma? Zullen ze wel gelukkig mee zijn denk 'k en hoef jij minder te stressen :).
Afbeelding

Afbeelding
babz
Embryo

Berichtdoor bubblegoose » 07 sep 2010, 20:11

thx ladies
Ik denk dat ik het volgende week es ga proberen.

Een probleem in dezelfde categorie is het volgende:
Jeff is dus echt gek van water. Als hij in bad moet beleeft hij de tijd van z'n leven :D
maar als hij eruit moet draagt hij precies al het verdriet van de wereld met zich mee.
Ik kriig hem ook heeeel moeilijk getroost. Tijdens het afdrogen en verzorgen bleef hij luidkeels huilen. Tot ik hem terug op de arm neem.

Enig idee wat ik kan doen om dit te verhelpen?
bubblegoose
Vruchtje

Berichtdoor babz » 07 sep 2010, 20:33

Een tuutje? :)
Of iets om te knabbelen, of een flesje met water?
Afbeelding

Afbeelding
babz
Embryo

Berichtdoor beefje » 10 sep 2010, 13:41

een zwembad is totaal iets anders dan een badje thuis eh
veel meer indrukken, veel meer lawaai
onze miatan vond het maar niks en dat was thuis ook een waterrat
maar dat was snel voorbij hoor :D

hier voor het zwemmen nooit een zwempamper gebruikt, wel een strak zitten zwembroekje (zodat bij kaka het niet in het zwembad liep, dan kon ik gewoon zwembroek uit, afspoelen en zwembroek terug uit)
ik heb dat maar twee of drie keer voor gehad (en gingen bijna wekelijks zwemmen met hen)

wel hem goed afspoelen na het zwemmen want die chloor is echt niet goed
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
beefje
Embryo

Berichtdoor Cindy » 10 sep 2010, 13:54

geen zwempamper? en als ze dan plassen? :oops:

wat betreft het niet uit het water willen komen, denk dat veel kinderen waterratten zijn, hier nog eentje die niet uit bad is te krijgen, zit vaak met ijskoud water in bad en dat vind hij dus lekker he! :shock:
denk dat het gewoon een kwestie is van hem snel aangekleed te hebben zodat je hem kunt pakken :D babytjes huilen nu wel eens he, niets mis mee en zeker niet mee inzitten naar omstaanders toe.
Cindy
Vruchtje

Berichtdoor marijke77 » 10 sep 2010, 14:06

Cindy schreef:geen zwempamper? en als ze dan plassen? :oops:

.

Zwempampertjes houden enkel de kaka tegen. De pipi loopt er ook bij zwempampertjes gewoon door.

Wat betreft het niet graag uit bad komen en afgedroogd worden, misschien eens proberen om hem af te leiden met een speeltje?
Afbeelding Afbeelding[/url]
Afbeelding
marijke77
Zygote

Berichtdoor nonijn » 10 sep 2010, 14:35

marijke77 schreef:

.

Zwempampertjes houden enkel de kaka tegen. De pipi loopt er ook bij zwempampertjes gewoon door.
Wat betreft het niet graag uit bad komen en afgedroogd worden, misschien eens proberen om hem af te leiden met een speeltje?

idd... Heb ik van de zomer mogen ondervinden :? Had hem zoeen aangedaan op het strand omdat ik dacht... als we dan naar het water gaan en meneertje laat zich zakken op zijn poep... Mare... tis anders gelopen: natte body en natte broek door pipi (en ik natte vlek op mijn t-shirt). Dacht dus ook dat zo'n zwempamper de pipi tegenhield. Is enkel goed voor kaka.
We hebben zo'n zwembroekje met daarin nog zo'n broekje om kaka tegen te houden. Maar doen dus ook zwempamper aan gewoon omdat je die dan met kaka en al kan weggooien.
nonijn
Zygote

Berichtdoor nonijn » 10 sep 2010, 14:36

ah ja en wij hadden voor Tobe zijn tutje mee. Had ik aan zijn speentouwtje gehangen en zo aan zijn zwembroek.
nonijn
Zygote

Berichtdoor bioMam » 10 sep 2010, 15:11

Wij hebben ook eens zwemluiers getest en ik moet zeggen dat ik het brol :roll: vond en rap terug mijn lassiek babyzwembroekje (met netje erin zodat het net zo goed de kaka tegen zou hebben gehouden) heb bovengehaald :mrgreen: en ik kleedde onze kinderen altijd eerst aan (die krijgen rapper kou dan wij hè) en dan liet ik de baby op het luierkussen liggen of als ze al ouder waren dan zette ik ze op het bankje en dan kleedde ik snel mezelf an en dat vond ik wel eens vervelend om zo te staan "knoeien" maar plaats voor ene relax zou er niet geweest zijn waar wij gingen - en ik heb meerdere adresjes getest ;) hoor. Nu ja, een goeie handdoek (eventueel zo ene met een kapje aan) is het belangrijkste en als het kort voor zijn voedingstijd is dan misschien ook "eten" meenemen. Vaak is er wel een cafetaria waas je een fles kan laten opwarmen na de "zwemles" en vaak zijn ze daar enorm moe van: ontspannen en voldaan, maar toch ook totaal knock-out en dan slapen ze als een roos op de terugweg. :P
Hier in 't zwembad is er maar 1 familiecabine maar je kan de baby eventueel aan de kant opzij van 't zwembad al omkleden want daar liggen luierkussens. 't Is soms wat zoeken en af en toe zelfs eens even sukkelen, maar het zwemmen zelf daar gaan jullie zeker en vast allebei deugd van hebben - en jaja, ik ben bevooroordeeld, want een zwemmaniak ;) met een zoon die zeker mijn watterratgenen geërfd heeft, maar 't is echt genieten.
Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding
bioMam
Embryo

Berichtdoor beefje » 11 sep 2010, 05:57

wat betreft het niet uit het water willen komen, denk dat veel kinderen waterratten zijn, hier nog eentje die niet uit bad is te krijgen, zit vaak met ijskoud water in bad en dat vind hij dus lekker he! :shock:
denk dat het gewoon een kwestie is van hem snel aangekleed te hebben zodat je hem kunt pakken :D babytjes huilen nu wel eens he, niets mis mee en zeker niet mee inzitten naar omstaanders toe.

zoals hierboven al gezegd, zwempampers houden geen pipi op, op vakantie waren zwemluiers verplicht maar als tiegan dat buiten het zwembad droeg en ze plaste liep dat er ook gewoon door;
Ik vind zwempampers een heel gedoe (moeilijk aan te krijgen soms), dus een gewoon (zonder netje zelfs) zwembroekje of zwempakje werkte bij ons het beste. Als dat strak rond de poep zit, dan is er geen kaka dat eruit kan hoor.
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
beefje
Embryo

Berichtdoor lienewien » 12 sep 2010, 12:34

na een half uurtje stevig plonsen zal hij het niet zo erg vinden om uit het water te gaan, denk ik. Ik denk dat dat best wel vermoeiend is. Meenemen: zwempamper, zwembroekje, genoeg handdoeken (als hij niet in maxicosi past, kan je hem even op een handdoek zetten terwijl jij je omkleedt), gewone pamper, babydoekjes, kleertjes. En voor jou: best badpak op voorhand aandoen. En ik raad je aan om, zeker de eerste keer, iemand mee te nemen die een handje kan helpen in de kleedkamer voor en na het zwemmen. Succes en veel plezier!
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
lienewien
Zwemmertje

Berichtdoor bubblegoose » 12 sep 2010, 13:08

lienewien schreef: En voor jou: best badpak op voorhand aandoen.

dan ga ik er toch heel raar bijlopen denk ik ;)

Ik zal het gewoon op een zwemshort houden :D (papa's kunnen ook bezig zijn met de kindjes eh ;)
bubblegoose
Vruchtje

Berichtdoor g&f&s » 12 sep 2010, 15:34

Toen ik ging zwemmen toen ze nog baby waren, kleedde ik eerste mezelf om VOOR het zwemmen, anders heeft baby het kou en meer kans op plasjes door temp verschil en na het zwemmen eerst de baby en dan pas ikke ;)

Ik heb ook nooit zwempampers gebruikt, ook zo'n duur zwempakje dat ook bestand was tegen ongelukjes en wasbaar was meer mijn ding. Maar moet zeggen dat bij Femke zowel het zwembroekje (was bikini dat ze had) of zelfs zwemluiers hield nooit alles tegen, want heb eens ongelukje gehad met haar en toen was ze al 18mnd en denk toen bij uitzondering toch een zwempampertje (in dat zwembad mocht je anders niet binnen) en dat hield het ook niet tegen, maar ja ze heeft altijd vrij platte stoelgang gehad (zonder reden want na veel onderzoeken en medicatie uittesten bleef dat zo) en dat kwam daar dus ook vantussen :oops: we zaten gelukkig in een jacuzzi dus zijn er direct uit gegaan en dat werd sowieso nog gespoeld na gebruik... Maar dat is één keer voorgekomen en voor de rest hebben mijn 2 meisjes nooit iets gedaan in het zwembad.

Veel zwemplezier :D

Doei
G&F&S
AfbeeldingAfbeelding
g&f&s
Blastocyste

Berichtdoor lienewien » 13 sep 2010, 12:36

bubblegoose schreef:
lienewien schreef: En voor jou: best badpak op voorhand aandoen.

dan ga ik er toch heel raar bijlopen denk ik ;)

Ik zal het gewoon op een zwemshort houden :D (papa's kunnen ook bezig zijn met de kindjes eh ;)

Bwa, ik weet niet, als papa's zo vooruitstrevend zijn dat ze op een babyforum zitten, moeten ze ook maar een badpak aan doen :D

Tja, ik was blijkbaar een beetje bevooroordeeld... :oops:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
lienewien
Zwemmertje

Volgende

Keer terug naar Babies