Babyacne

Moderators: Sandy, mini

Babyacne

Berichtdoor Liesjeroen » 17 mei 2011, 09:33

Heeft iemand zijn baby ook zoveel last van babyacne?
Ons Lore heeft dat een heel klein beetje gehad, maar ons Jana haar gezicht staat vol!
Vooral als ze BV gehad heeft is de kant van haar gezicht dat tegen mijn borst gelegen heeft vuurrood en vol puntjes.
Heb een vroedvrouw aangesproken die ik ken en ze zei dat ik er de creme van adreme Exomega op moest doen tegen het uitdrogen (hetgeen aan het gebeuren was)
Ik heb het er gisteren voor het eerst aangedaan en deze morgen was haar huidje nog meer uitgedroogd ( echt zo al loskomende korstjes)
Deze morgen wou ik na haar badje terug creme aanbrengen en toen krijste ze alles bij elkaar als ik het eraan deed.
Heb het vlug met lauw water terug afgespeold... Het leek heel pijnlijk, terwijl ze de andere dagen er nooit last van gehad heeft :oops: voel me zo schuldig.

Dus nu durf ik het er niet meer aandoen.
Van andere hoor ik dan weer dat het mss een allergie is en dat ik een speciaal dieet ga moeten volgen als ik BV wil blijven geven.
Maar voort zelfde geld is het gewoon hele erge babyacne en gaat het vanzelf weg?
Het is enkel op haar gezichtje, oortjes en een heel klein beetje in haar hals, nek...
De rest van haar lichaampje niet...

Iemand die dit herkent?
Afbeelding

Afbeelding
Liesjeroen
Zwemmertje

Re: Babyacne

Berichtdoor Vivache » 17 mei 2011, 10:59

nee, ik kan je niet helpen
Pepijn had enkel die witte puntjes, maar die deden geen pijn en zaten niet geïrriteerd
misschien best eens naar de kinderarts ermee? Hij zal misschien wel rapper zien van wat het juist komt. :?
Vivache
Baby

Berichtdoor Sylvie S » 17 mei 2011, 12:24

Ik ben niet zeker hé, (heb absoluut geen medische achtergrond) maar zou ze niet allergisch reageren op jouw huid (en dan bedoel ik de zeep of bodylotion of zo die je gebruikt.) Want als je het zo omschrijft dan komt het volgens mij vooral op plaatsen waar ze met jou in contact komt tijdens BV.
Bij droge huid (geen kapotte open huid hé) gebruik ik coldcreme van mustella, dat hydrateert zeer goed.
Hoe lang blijven die bolletjes staan? Heeft ze er last van als je er niets aansmeert?
Afbeelding
Afbeelding
Sylvie S
Blastocyste

Berichtdoor kyrodu » 17 mei 2011, 13:05

Als ze een gevoelige huid heeft doe je best geen mustella of iets met een parfum in aan haar gezichtje.
Hier eentje die nog meer uitslag kreeg van mustella,zit een parfum in waar ze niet tegen kan.
En mijn kleine meid heeft een ongelooflijke droge huid en dus smeerde ik haar dagelijks in met mustella bodycreme en cold creme,tot ik merkte dat ze vol uitslag stond nadat ik dat gebruikte.
Heb die tubes rap aan de kant gesmeten en naar de apotheek gelopen om iets anders.
Ik gebruik nu een lichaams creme van louis widmer,een grote pot,is absoluut parfumvrij en is voor zowel het lichaam als voor het gezicht.
Haar droge huid verdween als sneeuw voor de zon en ze heeft nu ook geen last meer van uitslag die ze kreeg door die mustella.
Is wat duurder ja,maar liever dat dan een kind dat vol uitslag staat en niet weet waar gekropen van de jeuk.
Trotse mama van Kyana (1998),Ronan (2001),Duncan (2004) en Ona (2010)!
AfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeelding
kyrodu
Blastocyste

Keer terug naar Babies