baby versus kattespullen

Moderators: Sandy, mini

baby versus kattespullen

Berichtdoor miere » 11 jan 2012, 09:32

Hey,

ons madam kruipt tegenwoordig heel graag rond, en ze is supersnel! Nu gaat ze altijd recht naar de kattenmand of naar het bakje met katteneten.
Ik ben daar natuurlijk niet al te happy mee. Hoe moet ik haar dit belemmeren? Moet ik daar een hekje gaan rondzetten of zo?
Hoe hebben jullie dit opgelost?
miere
Zwemmertje

Re: baby versus kattespullen

Berichtdoor EEE » 11 jan 2012, 11:21

Bij ons staat het eten bovenop de vaatwasmachine in de berging...
ons dochtertje kan er nog steeds niet aan...
Mandje staat hier gewoon altijd op de grond maar daar keek ze eigenlijk niet naar
Afbeelding
Afbeelding
EEE
Blastocyste

Berichtdoor verena » 11 jan 2012, 13:29

hopelijk heb je geen krabpaal anders zou ik zeggen zet hem uit de buurt van je sloebertje
hier heeft LM toen ze een jaar ofzo was haar aan opgetrokken en op haar voetje gekregen :oops:
ik was net te laat er zat gelukkig alleen maar een schaafwonde op maar ja de paal is toch buiten gevlogen hoor ;)
Louise Marie 6 maart 2007 om 14u17 48cm groot en 3kg15 zwaar
Helena 25 Mei 2011 om 15u28 50 cm groot en 3kg250 zwaar
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
verena
Zygote

Berichtdoor elien » 11 jan 2012, 13:39

onze krabpaal, kattenbak en eten van de poezen staat in het waskot en de deur is altijd toe. Het enige "nadeel" is dat ik altijd de deur open en toe moet doen voor de poezen als ze naar de kattenbak willen. Dus ons Fien kan er ook niet aan, als ze er wel zou aankunnen zou ze ook wel eens proeven van het eten zenne ;)
AfbeeldingAfbeelding
Afbeelding
AfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeelding
elien
Blastocyste

Berichtdoor bioMam » 11 jan 2012, 15:28

elien schreef:onze krabpaal, kattenbak en eten van de poezen staat in het waskot en de deur is altijd toe. Het enige "nadeel" is dat ik altijd de deur open en toe moet doen voor de poezen als ze naar de kattenbak willen. Dus ons Fien kan er ook niet aan, als ze er wel zou aankunnen zou ze ook wel eens proeven van het eten zenne ;)

Kattenluikje steken? Mijn schoonouders hadden die spullen vroegere in de garage met een lui,je vanuit de keuken naar daar en ook eentje vanuit de garage naar buiten en naargelang hoe het uitkwam werden die luikjes (soms eentje, soms allebei, tot ergernis van de poezen) afgesloten want dat kon je zo vastklikken) en de kleintjes kunnen proberen, maar zelfs een baby komt niet door dat luikje heen hoor. ;)

Ik moet zeggen dat wij daar meer last hadden van de katten die in de babymand sprongen en zo :x dan dat de kinderen er aan het gerief van die beestjes zaten.

Miere, eens ze mobiel zijn dan heb je zo een fase van zowat alles aan het plafond moeten bewaren - of zo voelde dat hier toch - maar ik heb er niet echt zicht op hoe jullie inrichting is. Een hekje kan volgens mij zeker geen kwaad.
Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding
bioMam
Embryo

Berichtdoor Anne83 » 11 jan 2012, 15:51

wij hebben alles in de bijkeuken staan en een traphekje ervoor gezet zodat e velyne er niet aan kan en de poes toch gewoon gaan en staan kan waar hij wil.
Afbeelding

Afbeelding
Anne83
Vruchtje

Berichtdoor cindyd » 11 jan 2012, 21:11

hier staat ook alles in het washok met een kattenluikje in de deur voor de poezen en ze zou wel af en toe eens durven koekeloeren erdoor maar ze kan er niet door ;)
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
cindyd
Zygote

Berichtdoor Vivache » 11 jan 2012, 21:47

de katten en alle materiaal ervoor is bij ons buiten gevlogen met de geboorte van Pepijn :oops:

maar inderdaad, voor zo'n kruipertje is alles interessant
Vivache
Baby

Berichtdoor Ingetjeuh » 23 jan 2012, 11:14

met renske haar geboorte hadden we nog geen katten, maar sinds ze begon te kruipen waren er 2 en die zaten dan in de keuken op ons appartement met de deur toe en kattenbak bij hun en katteneten ook. nu zaten die natuurlijk binnen in ons huis en als die buiten wilden lieten we die buiten. maar nu zijn ze met 3, er is een kater van nog geen jaar bijgekomen en john slaapt meestal in zijn park in huis en er al 2 keer een kat "bijgevallen" is (niets ergs gewoon mispakt aan de sprong en van de rand gegleden, john bleef schoon doorslapen :D want het was aan zijn voeten.) en 1 van de 3 gewoon binnen haar behoefte doet sinds de geboorte van John zijn ze allemaal buiten gevlogen. ze hebben nu alle drie een lekkere slaapplaats en genoeg eten op het overdekt terras. ze kwamen gewoonlijk toch nie veel binnen, dus nu komen ze ook nog binnen maar als ze hun kuren krijgen steek ik ze buiten. natuurlijk john kruipt ook nog nie, maar ik zou dan ook het eten buiten zetten. maar dan nog ons renske heeft vorig jaar ook al eens aan de kattenbrokjes gezeten dus... en die werd er 4...
maar ik denk met tim en renske in de buurt dat de katten ook liever buiten zitten want ze gaan nogal behoorlijk wild om met die beestjes :D
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Ingetjeuh
Zwemmertje

Berichtdoor beefje » 23 jan 2012, 13:17

hier stond alles in de veranda en een babyhekje tussen de deur, de katten konden daar gewoon overspringen
maar katteneten stond hier zowieso al hoger want we hadden op dat moment nog 2 hondjes
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
beefje
Embryo

Berichtdoor Loxy » 05 feb 2012, 13:19

Hier staat ons eten sowieso al op een verhoog door de hond, dus dat zal geen probleem zijn als er hier een kindje zal zijn, alleen de kattenbakken, daar gaan we misschien nog iets moeten op vinden, maar we hebben nog wat tijd daarvoor.

Wij hebben 6 katten en 1 hond en geen haar op mijn hoofd die er aan denkt om ze weg te doen omdat wij kinderen willen.
Een dier neem je voor het leven en niet voor even.

Dus de reactie hier een paar posts boven, stoot me toch wel erg tegen de borst.
Afbeelding
Loxy
Eicelletje

Keer terug naar Babies