afplatting hoofdje

Moderators: Sandy, mini

afplatting hoofdje

Berichtdoor Voila » 08 jun 2011, 13:06

Jasmijn begint een afplatting te krijgen aan de rechterkant van haar hoofdje omdat dat de favoriete kant is waar ze op ligt...

ben tweemaal naar de osteo geweest om haar te laten behandelen voor haar reflux en ze heeft dit terwijl ook gedaan (voor het hoofdje), maar nu ga ik niet meer omdat Jasmijn superveel last had ervan...

nu zit ik er wel mee in. groeit dit vanzelf weer goed??

heb een mailtje gestuurd naar onze osteo en het haar es gevraagd...

xxx
AfbeeldingAfbeelding

Afbeelding
Voila
Zygote

Re: afplatting hoofdje

Berichtdoor babz » 08 jun 2011, 13:17

Matisse heeft dit ook gehad: nu kan je dat nog een beetje zien vind 'k.
Heb daar indertijd vré mee ingezeten, gaat dat ooit nog weggaan..
'Spijtig' dat je niet meer gaat naar de osteo want dat komt toch vanuit de nek/schouders he (dacht 'k) dus die kunnen dat als de beste behandelen en verhelpen.
Voor de rest kan 'k enkel denken aan: haar stimuleren om naar links te kijken (op verzorgkussen, in park naar speeltjes, in wippertje of zo'n zitzak etc).
Afbeelding

Afbeelding
babz
Embryo

Berichtdoor elien » 08 jun 2011, 13:19

ja dat is het enige dat je zelf kan doen denk ik zenne. Regelmatig haar hoofje naar de andere kant draaien. Als ze slaapt of als je ziet dat ze op die ene kant ligt
AfbeeldingAfbeelding
Afbeelding
AfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeelding
elien
Blastocyste

Berichtdoor Voila » 08 jun 2011, 13:20

ja, 't is daarvan dak nu weer tweifel om toch terug te gaan naar de osteo, want zit er wel mee in ze... 't is niet erg afgeplat, maar toch, je ziet het wel een beetje...

voor Jozefien zijn we id tijd ook naar de osteo geweest voor behandeling van haar voorkeurskant, maar ze had ook een blokkage in haar nekje. en dat is perfect opgelost geweest.

mss moet 'k ff doorbijten ivm osteo en toch gaan? ze zal wel weer enorm slecht zijn erna :( zucht...

xxx
AfbeeldingAfbeelding

Afbeelding
Voila
Zygote

Berichtdoor nonijn » 08 jun 2011, 13:23

eventueel met een zijligkussentje haar op haar andere zij laten slapen.

Wij hebben nu zo'n snoozzz gekocht, wordt blijkbaar ook gebruikt door mensen die kindjes hebben met voorkeurshouding. Maar wij hebben het gekocht voor zijn reflux, zodat we het bedje veel schuiner kunnen zetten en hij niet meer kan doorschuiven naar beneden.
nonijn
Zygote

Berichtdoor Voila » 08 jun 2011, 13:24

wat is dat precies, zo'n snoozzz?

nonijn schreef:eventueel met een zijligkussentje haar op haar andere zij laten slapen.

Wij hebben nu zo'n snoozzz gekocht, wordt blijkbaar ook gebruikt door mensen die kindjes hebben met voorkeurshouding. Maar wij hebben het gekocht voor zijn reflux, zodat we het bedje veel schuiner kunnen zetten en hij niet meer kan doorschuiven naar beneden.
AfbeeldingAfbeelding

Afbeelding
Voila
Zygote

Berichtdoor Voila » 08 jun 2011, 13:26

aha, heb es gepiept op internet en zou dat ook wel kopen, zo'n snoozzz! ziet er handig uit! want Jasmijn zakt soms wel een beetje in haar bedje!

en slaapt Warre er goed in? een slaapzakje is dan wsl niet meer mogelijk?

xxx
AfbeeldingAfbeelding

Afbeelding
Voila
Zygote

Berichtdoor babz » 08 jun 2011, 13:30

Ja, zo'n kussentje om op haar zijde te slapen. Gebruiken we hier ook.

Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding
babz
Embryo

Berichtdoor Voila » 08 jun 2011, 13:34

ja dat zijligkussentje heb 'k! gebruiken we in haar park, maar ze is dan kwaad als ik haar op de niet voorkeursligging leg.
we doen het elke keer, want 's nachts slaapt ze blijkbaar op haar favoriete kant...

zouden we dat ook in haar bedje mogen gebruiken? qua veiligheid? kan geen kwaad zeker?

xxx
AfbeeldingAfbeelding

Afbeelding
Voila
Zygote

Berichtdoor babz » 08 jun 2011, 13:40

Hier ligt het in het park beneden en in z'n bedje boven (voor 's nachts). Op zo'n groot kussen met hellend vlak.
Soms gebeurt het wel dat ie wat dieper zakt (als ie bv met z'n armpje naar boven ligt, boven het kleine kussentje) maar goed, dat is niet voor lang en hij staat naast mij. Moest er iets zijn, dan zou 'k het wel horen (hoop 'k toch).
Afbeelding

Afbeelding
babz
Embryo

Berichtdoor Voila » 08 jun 2011, 13:42

en leg je hem dan afwisselend de ene nacht op de ene zij, en de andere andere zij?

hier hebben we ook het groot kussen met hellend vlak, maar dat gaat absoluut niet met Jasmijn, ze glijdt er elke keer van in haar bedje :shock:

babz schreef:Hier ligt het in het park beneden en in z'n bedje boven (voor 's nachts). Op zo'n groot kussen met hellend vlak.
Soms gebeurt het wel dat ie wat dieper zakt (als ie bv met z'n armpje naar boven ligt, boven het kleine kussentje) maar goed, dat is niet voor lang en hij staat naast mij. Moest er iets zijn, dan zou 'k het wel horen (hoop 'k toch).
AfbeeldingAfbeelding

Afbeelding
Voila
Zygote

Berichtdoor babz » 08 jun 2011, 14:13

Afwisselend tijdens de nacht/dag dus meerdere keren tijdens dag/nacht. Als 'k hem uithaal om te drinken, leg 'k het al klaar langs de andere kant.
Zou het wel es moeten navragen of oma en opa dat ook doen, heb ze ook gekocht voor bij hen in het park.

Dan zal die snoozzzz idd iets voor haar zijn. Hellend vlak onder de matras leggen en dan die snoozzzz 'op' de matras?
Afbeelding

Afbeelding
babz
Embryo

Berichtdoor nonijn » 08 jun 2011, 14:19

Wij wisselende elke keer als we een voeding hadden gegeven. Overdag lag het in het park, en 's nachts ging het mee naar boven. T heeft er tot zijn 6 maanden meegeslapen, de moment dat hij zelf kon rollen.

Maar nu gebruiken we het niet, omdat W er te diep mee zakt en daar mee de snoozzz gekocht. In princiepe zouden wij wel nog een slaapzakje kunnen gebruiken omdat we die hebben van babyboum met zo'n gat in voor in een autostoel. Maar omdat hij er nu toch niet meer mee zakt, leggen we een dekentje op hem. Want hij drinkt 's nachts ook nog en anders is dat een heel gedoe om er hem dan uit te halen.

Bij diene snoozzz zitten er 2 inlegstukjes. eentje van o tot 3 maand en eentje van 3 tot 36 maand. Past dus ook op een bed van 90 cm breed.
nonijn
Zygote

Berichtdoor nonijn » 08 jun 2011, 14:26

we hebben van die bedblocks onder het bedje staan en gisteren hebben we er nu ook nog van die metalen cd-koffertjes (ooit bij gsm proximus gekregen) onder gezet zodat hij redelijk schuin ligt. Zo'n hellend vlak hebben we ook; ligt in zijn park, maar dat is eigenlijk niet voldoende. (de KA had dat nog gezegd bij T, dat het eigenlijk wel te weinig is om effect te hebben). In zijn bedje boven kunnen we het voorlopig niet gebruiken want het is een kleiner formaat. Wieg van mij van vroeger.
nonijn
Zygote

Berichtdoor beefje » 08 jun 2011, 14:43

ik heb hier hetzelfde gedaan als babz
telkens van kant gewisseld op de zij bij het slapen met zo'n zijligkussentje
mijn kinderen hebben een gewoon hoofdje.

Mijn zus heeft die voorkeurshouding niet gecorrigeerd en nooit naar de osteopaat gegaan en haar zoon haar hoofd heeft een scheef afgeplat hoofd. Je ziet dat heel erg vind ik.

Dus ik zou toch nog eens naar osteo gaan en je gewoon erop instellen dat jasmijn de eerste twee dagen erna lastiger is maar normaal ga je moeten merken dat als je dan haar op haar andere kant legt, ze dit beter gaat verdragen. Als je geen vertrouwen hebt in deze osteo, zoek dan een goede andere osteo met ervaring met baby's!
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
beefje
Embryo

Berichtdoor kyrodu » 08 jun 2011, 15:43

http://www.deltababy.be/products/gb_supremSleep.html

Ik heb dat liggen van Ona,nu gebruiken we dat natuurlijk niet meer,maar dat helpt echt!
Ona had ook afplatting aan haar hoofdje en de kinderarts praatte ook van op haar zij te leggen enz...
Maar dat hielp niet,zelfs niet met die 2 driehoeken.
Dus heb ik dat dan gekocht en daar zitten ook twee rollen aan tegen het op het buikje draaien.
Dat is met traagschuim en waar het hoofdje ligt is een vlak met aerosleep ,dus echt wel veilig moest het gebeuren dat ze zich eens op hun buikje draaien.
Trotse mama van Kyana (1998),Ronan (2001),Duncan (2004) en Ona (2010)!
AfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeelding
kyrodu
Blastocyste

Berichtdoor Liesjeroen » 08 jun 2011, 16:30

Bij Lore had ik er niet echt oog voor, het was bij ook nooit opgevallen of iets over gezegt.
En ja nu zie je als haar haar nat is dat de ene kant boller staat dan de andere.
Maar ik denk dat er nu niets meer aan te doen is.

Bij ons Jana heb ik er dan wel aandacht aan gegeven en het viel me al rap op dat ze een voorkeurhouding had.
We zijn èèn keer naar de osteo geweest en de blokkage in haar nekje is weg en ze draait nu heel vlot haar hoofd naar beide kanten.
's Nachts ligt ze wel nog vaak op haar voorkeurshouding maar overdag bijna nooit.
Ik stimuleer haar ook echt, door alles in haar park aan de andere kant te zetten (mobieltje, zonlicht, muziek, speelgoed,...)
Ook leg ik ze overdag op haar zij te slaap in haar doomoo borstvoedingskussen met speciaal omhulsel (lijkt op doomoo seat dan)

Op die manier is haar hoofdje gelijkmatig afgeplat ;)

Maar ik zou zeker nog eens contact opnemen met je osteo...
Afbeelding

Afbeelding
Liesjeroen
Zwemmertje

Berichtdoor kyrodu » 08 jun 2011, 19:42

Liesjeroen schreef:Bij ons Jana heb ik er dan wel aandacht aan gegeven en het viel me al rap op dat ze een voorkeurhouding had.
We zijn èèn keer naar de osteo geweest en de blokkage in haar nekje is weg en ze draait nu heel vlot haar hoofd naar beide kanten.
's Nachts ligt ze wel nog vaak op haar voorkeurshouding maar overdag bijna nooit

Ona kon vlot haar hoofdje draaien,maar hoe we haar ook legden altijd lag ze weer op dezelfde kant van haar hoofdje.
Vroeg ook aan de kinderarts of er een blokkage was,maar die heeft haar onderzcht en van een blokkage was geen sprake. ;)
De kinderarts zei ook dat er veel ouders zijn die dat denken omdat hun kindje een voorkeurshouding heeft en dus zomaar uit eigen beweging naar een osteopaat trekken terwijl het eigenlijk niet nodig is.
Dus ik wil maar zeggen dat er niet altijd sprake is van blokkage om een voorkeurshouding te hebben. ;)
Trotse mama van Kyana (1998),Ronan (2001),Duncan (2004) en Ona (2010)!
AfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeelding
kyrodu
Blastocyste

Berichtdoor g&f&s » 08 jun 2011, 20:42

Maar een KA is geen osteo en veel dokters "voelen" dat niet zoals een osteo dat wel voelt hoor.

Denk dat een extra keertje bij de osteo zeker geen kwaad kan en als je je erop instelt dat ze wat lastiger zal zijn zal het mss wel meevallen hoor. Steek ze anders gewoon veel in draagdoek, ook als je gewoon thuis bent, dan zijn jullie beiden veel geruster.

Doei
G&F&S
AfbeeldingAfbeelding
g&f&s
Blastocyste

Berichtdoor Voila » 08 jun 2011, 20:44

heb ondertussen de osteo gehoord en mag volgende donderdag in de namiddag langsgaan. Ben blij dat het zo snel kan, want ze is enorm drukbezet!

zou ik haar 's nachts niet elke keer nu aan de niet favoriete kan leggen? want haar voorkeurskant is nu wel lichtjes afgeplat.
AfbeeldingAfbeelding

Afbeelding
Voila
Zygote

Volgende

Keer terug naar Babies