afplatting hoofdje

Moderators: Sandy, mini

Re: afplatting hoofdje

Berichtdoor kyrodu » 08 jun 2011, 20:53

g&f&s schreef:Maar een KA is geen osteo en veel dokters "voelen" dat niet zoals een osteo dat wel voelt hoor.

Denk dat een extra keertje bij de osteo zeker geen kwaad kan en als je je erop instelt dat ze wat lastiger zal zijn zal het mss wel meevallen hoor. Steek ze anders gewoon veel in draagdoek, ook als je gewoon thuis bent, dan zijn jullie beiden veel geruster.

Doei
G&F&S

Neen dat is zo,maar ik heb wel het geluk dat ik een kinderarts heb die vaak op bijscholing gaat om zo'n dingen te leren voelen en eventueel doorverwijst naar een osteopaat. :D
Trotse mama van Kyana (1998),Ronan (2001),Duncan (2004) en Ona (2010)!
AfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeelding
kyrodu
Blastocyste

Berichtdoor Voila » 08 jun 2011, 21:05

idd nog interessant! heb eentje gevonden tweedehands!!

babz schreef:Afwisselend tijdens de nacht/dag dus meerdere keren tijdens dag/nacht. Als 'k hem uithaal om te drinken, leg 'k het al klaar langs de andere kant.
Zou het wel es moeten navragen of oma en opa dat ook doen, heb ze ook gekocht voor bij hen in het park.

Dan zal die snoozzzz idd iets voor haar zijn. Hellend vlak onder de matras leggen en dan die snoozzzz 'op' de matras?
AfbeeldingAfbeelding

Afbeelding
Voila
Zygote

Berichtdoor JLo » 09 jun 2011, 08:49

Teruggaan naar de Osteopaat. Na twee keer gaat die voorkeursligging niet over zijn. Ex-schoonbroer is Osteopaat en heeft me ooit een hele uitleg gedaan over het hoe en wat met baby's. Tijdens de bevalling ondergaat zo'n kleintje grote krachten op het hoofdje En bovenlichaam. De bevalling zelf heeft ook een grote invloed. Was het vlotte bevalling, sterrekijk, keizersnede, zat het gekneld ergens, hebben ze zuignap moeten gebruiken etc.
De combinatie van verschillende factoren kunnen ervoor zorgen dat bepaalde stresspunten vastzitten waardoor het kleintje las theeft als het in een bepaalde houding ligt, het gaat dan in een andere houding liggen waar het geen last heeft van die stresspunten.

Oplossing: na een 8 tal behandelingen zou dit moeten overzijn. Indien er herval is kan er terug een behandeling starten.

Pepijn had de neiging om een voorkeurshouding aan te nemen. Als ik me goe herinner zat de rechterzijde van zijn nekje / schouder vast. We zijn ermee naar mijn ex-schoonbroer geweest en na een 8 tal behandelingen was dit volledig weg. Enige nadeel is (had ie ook gezegd) dat ze de dag na de behandeling wat lastig kunnen zijn omdat ze uiteindelijk toch het lichaampje manipuleren. Normaal gaat dit na een dag over.

Mijn advies, zeker teruggaan naar de osteo en doorbijten
JLo
Vruchtje

Berichtdoor Voila » 09 jun 2011, 09:01

volgende donderdag heb ik terug een afspraak! :)
AfbeeldingAfbeelding

Afbeelding
Voila
Zygote

Berichtdoor kyrodu » 09 jun 2011, 12:24

JLo schreef: Tijdens de bevalling ondergaat zo'n kleintje grote krachten op het hoofdje En bovenlichaam. De bevalling zelf heeft ook een grote invloed. Was het vlotte bevalling, sterrekijk, keizersnede, zat het gekneld ergens, hebben ze zuignap moeten gebruiken etc.
De combinatie van verschillende factoren kunnen ervoor zorgen dat bepaalde stresspunten vastzitten waardoor het kleintje las theeft als het in een bepaalde houding ligt, het gaat dan in een andere houding liggen waar het geen last heeft van die stresspunten.

Dat is wat mijn kinderarts ook vertelde,en als hij merkt dat het inderdaad vast zit stuurt hij door naar Osteopaat.
Trotse mama van Kyana (1998),Ronan (2001),Duncan (2004) en Ona (2010)!
AfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeelding
kyrodu
Blastocyste

Vorige

Keer terug naar Babies