Aantal dutjes

Moderators: Sandy, mini

Aantal dutjes

Berichtdoor Vivache » 17 okt 2011, 14:29

Ik sprak vorige week met Tima en Emile doet veel meer en langere dutjes dan Floris op een dag
Pepijn sliep ook zo weinig, Floris ook, ik let er wel op hem zoveel mogelijk te slapen te leggen maar is hij niet moe dan is hij niet moe hé
even schetsen vandaag:
voeding rond 6u50, geslapen vanaf 8u30, weer voeding om 9u 40
wakker tot 11u30
voeding om 12u50
wakker tot nu, nu net weer een voeding...
waarschijnlijk zal hij tot vanavond 20u nog een uur slapen, en dan rond 20U30 gaat zijn nacht in
Vivache
Baby

Re: Aantal dutjes

Berichtdoor bioMam » 17 okt 2011, 15:56

ik heb de jongens hun ritme daar altijd gewoon in gevolgd en tja, elk kind is daar anders in - Runar was een ramp op dat vlak met zijn miniem aantal hazenslaapjes :roll: en ik had nog zo gedacht dat ik overdag al eens tijd ging hebben, want ah ja, ik was gewend dat zo een kind veel sliep. Hèt grote verschil tussen Jelmer en zijn broer was op dat vlak dus al meteen van meet af aan duidelijk. :roll:
Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding
bioMam
Embryo

Berichtdoor Lizelore » 17 okt 2011, 17:10

:oops: Fen slaapt dus door de dag amper in zijn bedje :oops: Mede omdat hij dan zo vaak wakker wordt. In de draagdoek slaapt hij precies wel altijd wakker.
Nu hij slaapt eigenlijk ook niet veel maar wel veel meer dan Maaike vroeger.

Om zo ongeveer te schetsen (niet van toepassing op een woensdag):

Rond 7u - 7u30 eet hij meestal. Dan blijft die dus wakker totdat we Maaike in school hebben afgezet. Dan valt hij dus in slaap in de maxi-cosi. Daar laat ik hem steken (ook al weet ik dat het niet zo gezond is). Dat wil zeggen dat we rond kwart voor 9 terug thuis zijn en tegen 10u - half 11 is hij er terug voor te eten. Meestal slaapt hij dus ongeveer van kwart voor 9 tot kwart na 9, soms slaapt hij wel door tot aan zijn voeding, soms wordt hij direct wakker.
Na die voeding stop ik hem meestal terug in de draagdoek en slaapt hij weer tot aan de volgende voeding. (=ongeveer 13u)
En na die middagvoeding is hij wakker. Hij wordt dan moe rond 15u maar kan dan onmogelijk slapen want een kwartiertje later moeten we Maaike gaan ophalen.
Dan blijft hij meestal ook wakker tot aan de volgende voeding en dan speelt hij weer OF moet ik hem dwingen om te slapen omdat hij te moe is.
Dan slaapt hij soms nog een beetje tot aan zijn badje van 21u. En dat badje moet ik gewoon zo laat zetten omdat hij anders hysterisch wordt en enkel te troosten is door te eten.

Dus concreet wilt dat zeggen dat hij in de voormiddag vooral slaapt en dan aan een totaal van zo'n 4uurtjes of zo komt. In de namiddag heeeeeeel veeeeel wakker is, maar dat hangt ook af van dag tot dag.
En dan 's avonds nog een uurtje of zo slaapt. En dat is het.

En ja sommige dagen heb je dan weer wel het gevoel dat hij een ganse dag slaapt. En de woensdag is zo druk doordat de school al om 12u gedaan is dat hij in de ganse voormiddag zo goed als geen dut heeft kunnen doen. Hij is dan meestal slechtgezind en dan moet je wel moeite doen om hem na zijn middagvoeding in slaap te krijgen.

En ja hij slaapt dus veel in de draagdoek. Enkel rond de middag, als hij moe is, probeer ik hem wel in zijn bed in slaap te krijgen omdat dat de dut is die het langste blijft bestaan.

Maar gelijk ik zeg: doe ik hem in zijn bed dan slaapt hij amper in half uur, met alle gevolgen van dien.
Afbeelding

Afbeelding
Lizelore
Zygote

Berichtdoor Vivache » 17 okt 2011, 17:15

Floris slaapt de laatste tijd zelfs niet in de doeken, veel te geïnteresseerd om rond te kijken. als ik een wandeling doe van drie kwartier valt hij misschien de laatste tien minuten in slaap
Vivache
Baby

Berichtdoor mini » 17 okt 2011, 18:25

Lore haar schema vandaag

wakker om 8u15
eten om 8u30
wakker tot volgende voeding 11u30
in bed gestoken samen met Fien omstreeks 12u
groot uur geslapen
om 15u30 terug eten
om 16u30 in bed gelegd, ze was aan't vechten tegen haar slaap en Fien was serieus wat kabaal aan't maken
om 17u30 wakker
nu heeft ze om 19u15 haar volgende voeding gehad, ze ligt nu op m'n buik en zal binnen een goed kwartier gaan slapen, samen met Fien
AfbeeldingAfbeelding
F. geboren op 27/11/2009 om 17u09 - 3kg810 en 52 cm
L. geboren op 11/07/2011 om 12u30 - 3kg410 en 51 cm
mini
Baby

Keer terug naar Babies