7 maand en nog steeds flessenvoeding snachts

Moderators: Sandy, mini

7 maand en nog steeds flessenvoeding snachts

Berichtdoor Liesjeroen » 27 okt 2011, 09:00

Ons Jana is 7 maand oud en drinkt nog steeds flessenvoeding!!
In het begin maar 1 flesje, maar tegenwoordig 2 flessen pfff... echt vermoeiend en vooral als Lore om 6 u klaarwakker is en niet meer wilt slapen...
Ik ben dus doodmoe....
Ik heb al vanalles gebrobeerd, verzadigde melk (helpt dus niets!!)
Later laatste fles geven, maar dan slaapt ze al zo vast dat ze gewoon niet dringt...

Ben beetje einde raad... Iemand tips?
Want nu zit ik heel de dag met de twee klein mannen en mijn humeur is echt alles behalve...
Afbeelding

Afbeelding
Liesjeroen
Zwemmertje

Re: 7 maand en nog steeds flessenvoeding snachts

Berichtdoor mel » 27 okt 2011, 09:08

niet leuk voor de nachtrust maar bij Thomas was dat ook zo, rond zijn 13 maand is het ineens gestopt
heb dus geen tips maar abnormaal is het zeker niet...
Afbeelding
Afbeelding
mel
Zygote

Berichtdoor Thai » 27 okt 2011, 09:16

Niet echt tips, maar denk dat de kindjes pas doorslapen als ze er klaar voor zijn. Niet echt bemoedigend ik weet het.
Als het een troost mag zijn, ik geef ook nog gemiddeld 3nachtvoedingen bij W en hij is nu ook bijna 7 maand :shock:
AfbeeldingAfbeelding Afbeelding
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Thai
Embryo

Berichtdoor Winter » 27 okt 2011, 10:36

Liesjeroen schreef:Ons Jana is 7 maand oud en drinkt nog steeds flessenvoeding!!
In het begin maar 1 flesje, maar tegenwoordig 2 flessen pfff... echt vermoeiend en vooral als Lore om 6 u klaarwakker is en niet meer wilt slapen...
Ik ben dus doodmoe....
Ik heb al vanalles gebrobeerd, verzadigde melk (helpt dus niets!!)
Later laatste fles geven, maar dan slaapt ze al zo vast dat ze gewoon niet dringt...

Ben beetje einde raad... Iemand tips?
Want nu zit ik heel de dag met de twee klein mannen en mijn humeur is echt alles behalve...

Hoi,
Ik zou er een beetje een schema in steken..ik veronderstel dat Jana ook groentenpap en fruitpap eet? of heb ik dit verkeerd voor?
Als verzadigde melk niet helpt dan denk ik dat ze puur uit gewoonte wakker wordt :oops:
Wij geven een fles om 19 uur en nog een fles om 23 uur. Tussen 19 uur en 23 uur heeft ie er al een dutje in zijn bedje opzitten. Na het flesje van 23 uur slaapt hij door tot 8 uur.
Gr. En veel succes
Afbeelding

Afbeelding
Winter
Zygote

Berichtdoor mel » 27 okt 2011, 11:03

Ik ben van mening dat doorslapen niks te zien heeft met welke voeding je geeft, Noah sliep veel vlugger langer door dan Thomas terwijl Thomas ook fv kreeg met rijstvlokken in.
Dan konden we kiezen tussen hem een fles geven en na een kwartier sliep iedereen weer of hem zijn tut geven en er de komende 2 uur ieder kwartier uit mogen om hem zijn tut te geven ;)
En opeens sliep hij door, zonder iets te doen...

elk kindje slaapt op den duur wel door, het ene wat vlugger dan het andere
je kan dat afdwingen door te laten huilen of de 5 min. regel in te voeren maar dat is niet aan mij besteed
Afbeelding
Afbeelding
mel
Zygote

Berichtdoor Vivache » 27 okt 2011, 13:31

toch niet op de leeftijd van 7 maanden dan
wij hebben bij Pepijn laten huilen maar hij was toen 13 maanden

enfin, ik denk ook eerder dat haar inwendige klok zo is ingesteld, en dat je er jammer genoeg weinig aan kunt doen
Vivache
Baby

Berichtdoor Sylvie S » 27 okt 2011, 14:59

En wat als je bij het wakker worden, gewoon effe troost en teruglegt, blijft ze dan wenen? Wij passen die 5 min regel wel toe ook al bij 7 maanden, dus als ze wenen effe kijken of alles ok is en terugleggen, dit om de 5 a 10 min. Ik heb eigenlijk nog nooit meer dan 2 x moeten teruggaan. Nu Kjell heeft wel een periode gehad (na periode van doorslapen) dat hij tussen 22u en 23u wakker was. Dat lieten we hem een beetje spelen bij ons (maar geen extra eten)en na een uurtje terug leggen om te slapen en dat lukte, dat heeft zo een drietal weken geduurd daarna terug doorgeslapen...Veel succes, is echt wel vermoeiend hé? Ze heeft geen reflux?
Afbeelding
Afbeelding
Sylvie S
Blastocyste

Berichtdoor Liesjeroen » 27 okt 2011, 16:16

Tja reflux niet echt, ook al geef ik ze wel (in overleg met KA) NAN AR... (antireflux melk)
Het is een hele strijdt geweest om het juiste pap en water te vinden waar ze geen krampen van krijgt...
We hebben nu ook al BEBA verzadigd geprobeerd, maar helpt niets, zelf met rijstvlokken...

Misschien moet ik ze inderdaad eens laten doorhuilen, maar dan wordt Lore weer wakker ( ze slapen op dezelfde kamer)
En ja ik geef toe dat ik gemakkelijk een fles geef om dan na 15min weer te slapen, want 3 - 4 keer uit je bed komen is echt vermoeiend...
Als ze dan weent zijn haar ogen ook gesloten... ze is niet ' wakker'
Voor de rest is ze een schat van een baby, eet goed haar patatjes, fruitpap gaat overdag en savonds zonder moeite slapen ( we leggen ze wakker in bed, ze babbelt een beetje en up in slaap)
Maar dan is ze wakker en ja snachts weent ze als ze slaapt.
Als ik dan een fles geef (210ml) drinkt ze die ook in een slok op (5min tijd) dus ja wiilt dit zeggen dat ze honger heeft? Want haar tutje wilt ze niet...

Wat is die 5 min regel? 5 min laten wenen, tutje geven? Ze zeggen steeds dat je ze best niet uit bed halen?
Afbeelding

Afbeelding
Liesjeroen
Zwemmertje

Berichtdoor mel » 27 okt 2011, 16:40

ik zou gewoon die fles geven, ze is nog maar 7 maand en veel kindjes op die leeftijd hebben die fles of bv nodig, zeker als ze ze helemaal uit drinkt
Afbeelding
Afbeelding
mel
Zygote

Berichtdoor cindyd » 27 okt 2011, 20:00

Ik zou ze toch ook niet laten wenen hoor ,Lotte is hier bijna een jaar en het is nog maar 2tal weken dat ze geen nachtvoeding meer krijgt, al zou het nog wel eens gebeuren als ze overdag niet eet zoals ze moet ;)
Als ik ze geen flesje geef kan ik er ook om de 10a15minuten uit om tutje te gaan geven en slaapt ze niet tot ze haar fles heeft.
Elinka en Yentl moesten al op hun 4 maand geen voedingen meer hebben s'nachts,maar blijkbaar is ieder kindje verschillend en geloof je heel goed als je zegt dat je supervermoeid bent ;)
Hier soms nachten ,de meeste nachten zelfs,dat ze allemaal wakker worden :roll:
Nog even tanden bijten en wie weet slaapt ze binnenkort haar nachtjes door ;)
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
cindyd
Zygote

Berichtdoor Hope » 27 okt 2011, 20:53

Kobe werd elke nacht wakker voor een fles tot 6 maanden, daarna gebeurde het nog regelmatig maar niet meer elke nacht. (soms sloeg hij eens een nachtje over)
Nu durft hij 's nachts soms nog wakker te worden en vraagt hij zelf een flesje (gebeurd amper 1 keer per maand)
Maar ik heb hem 's nachts altijd een fles gegeven als hij wakker werd.
Ik zag het nut er niet van in om hem gedurende 2-3 uur te moeten sussen om terug in slaap te vallen, terwijl hij honger/dorst had en het probleem gewoon opgelost was met een flesje. Zo kreeg hij zijn rust en ik ook.
Ik denk dat het een periode is dat je door moet en dat je er maar weinig aan gaat kunnen veranderen.
Hope
Blastocyste

Berichtdoor Winter » 28 okt 2011, 22:09

Liesjeroen schreef:Tja reflux niet echt, ook al geef ik ze wel (in overleg met KA) NAN AR... (antireflux melk)
Het is een hele strijdt geweest om het juiste pap en water te vinden waar ze geen krampen van krijgt...
We hebben nu ook al BEBA verzadigd geprobeerd, maar helpt niets, zelf met rijstvlokken...

Misschien moet ik ze inderdaad eens laten doorhuilen, maar dan wordt Lore weer wakker ( ze slapen op dezelfde kamer)
En ja ik geef toe dat ik gemakkelijk een fles geef om dan na 15min weer te slapen, want 3 - 4 keer uit je bed komen is echt vermoeiend...
Als ze dan weent zijn haar ogen ook gesloten... ze is niet ' wakker'
Voor de rest is ze een schat van een baby, eet goed haar patatjes, fruitpap gaat overdag en savonds zonder moeite slapen ( we leggen ze wakker in bed, ze babbelt een beetje en up in slaap)
Maar dan is ze wakker en ja snachts weent ze als ze slaapt.
Als ik dan een fles geef (210ml) drinkt ze die ook in een slok op (5min tijd) dus ja wiilt dit zeggen dat ze honger heeft? Want haar tutje wilt ze niet...

Wat is die 5 min regel? 5 min laten wenen, tutje geven? Ze zeggen steeds dat je ze best niet uit bed halen?

Hey,
Van Beba kan je heuse krampen krijgen... ik kan me voorstellen dat het moeilijk was om de juiste melk te vinden. Nan AR is zeker een goeie melk. Nutrilion omneo is tegen de krampjes heb ik hier ondervonden. Als je zegt dat ze huilt met haar oogjes dicht, vermoed ik eigenlijk wel dat ze krampjes heeft??? Je kindje heeft dan idd deugd van de vaste voeding want dan heeft ze blijkbaar geen last.
Veel succes hoor.
Gr.
Afbeelding

Afbeelding
Winter
Zygote

Berichtdoor elien » 29 okt 2011, 08:45

ik ben zooooooo blij dat ik dit allemaal lees, alle niet voor jullie e, maar gewoon voor mezelf.
Ons Fien is ook bijna 13 maand en die krijgt ook nog iedere nacht een flesvoeding, KA had al gezegd dat het uit gewoonte was en dat ze moet leren om haar ochtendfles ook 's ochtends te drinken ipv 's nachts. :?
Hier moeten we er dus ook nog iedere nacht uit, maar na een 20 tal min ligt ze terug in haar bed en slaapt ze terug.
Ik ben blij te lezen dat je dan toch geen slechte moeder bent als je die fles nog geeft 's nachts
Dank u dames :D
AfbeeldingAfbeelding
Afbeelding
AfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeelding
elien
Blastocyste

Berichtdoor beefje » 29 okt 2011, 15:06

wij hebben nooit laten wenen.
Miatan hebben we wel wat geholpen met door te slapen, die begon ook opeens meer drinken te vragen
nu dat was uit dorst en we hebben dan gewoon begonnen met een flesje van 125 of 150 met 1 lepeltje poeder maar. In het begin moesten we dat twee keer doen, dan nog maar 1 keer per nacht en na een tijdje niet meer....
we gaven geen fles meer want hij was ook onrustiger daarna omdat hij wss teveel binnen kreeg...

soms is het even zoeken natuurlijk, doe wat voor jullie goed aanvoelt, luister naar de signalen van je kind
geef je een gewone voeding en slaapt ze door daarna, wat is het probleem? het is niet fijn dat je eruit moet maar dan is het teken dat ze het nodig heeft
als ze onrustiger is, is het misschien niet altijd van honger, meer van dorst of een ander ongemak.... (met tiegan haar nachten hebben we lang gesukkeld en toen bleek ze vocht achter haar oortjes te hebben)
het is een zoektocht... maar ga er vanuit dat je kind niet huilt om je te pesten maar gewoon omdat er wel iets is (al is het wat nood aan nabijheid van de mama)
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
beefje
Embryo

Berichtdoor Biebel » 31 okt 2011, 10:56

Hoi,

hier ook nog een nachtdrinkertje en Nina is bijna 14 maanden, het gebeurt dat ze al eens een nachtje doorslaapt maar 5 op 7 mogen we er nog uit. Tis echt onafhankelijk wanneer de laatste fles was en of ze die al of niet ingedikt helemaal of maar half heeft gedronken... En laten wenen is hier geen optie met Lani'tje die zou wakker worden, dusja, nog even doorbijten zeker?

Courage aan iedereen!!
Afbeelding
Afbeelding
Biebel
Zwemmertje

Berichtdoor Liesjeroen » 02 nov 2011, 15:57

Even een update :)
Eerst en vooral waarom bestaat die stomme uurwisseling???? :x Das voor niets goed!!! Ocharme onze kindjes ;)
Ik kan er ni goed tegen, laat staan kleine kinderen!!

Maar alle dat even gezegt :) Ik heb min of meer een oplossing gevonden!
Die BEBA heb ik weg gesmeten (kreeg ze idd krampen van!) dus terug naar Nan AR!
Nu geef ik een fles om 18u - 210ml (drink ze meestal op of toch 180ml) en dan om 19u30 in bad met grote zus en up allebei om 20u in bed.
Daarna om 22u ten vroegste of voor ik ga slapen nog een fles van 240ml (drinkt ze ook bijna elke keer op) en dan probeer ik pas om 6u terug een fles te geven.
Meestal wordt ze om 4uur wakker en kan ik ze met een flesje water of tutje sussen, ik heb ze gisteren voor eerst 7min laten wenen (lijkte super lang, maar dat was het eigelijk niet) en is ze in slaap terug gevallen tot 5u30!!
Dus ja ikke super blij!! Dat is echt al heeeeeeeel goed!!
Hopelijk gaat het deze nacht ook goed... want ze zit met een verstopt neusje ocharme, kan soms bijna niet ademen door haar neusje en dan snokt ze zo op haar tutje en kan dan niet ademen, begint te wenen.
En ja die tranen (vocht) + verstopt neusje maakt het precies nog erger hehe.. lang geven fysiologisch en peertje! En in erge gevallen speciale neusspray!!

Tips blijven welkom!! En ik hou jullie op de hoogte!!
Afbeelding

Afbeelding
Liesjeroen
Zwemmertje

Berichtdoor Winter » 03 nov 2011, 22:33

Super hoor! volhouden hé. Jullie komen er!
Dikke duim voor mama en de kleine meid!
Afbeelding

Afbeelding
Winter
Zygote

Keer terug naar Babies