Papa's komen tien kilo bij na geboorte

Moderators: g&f&s, Biomam

Papa's komen tien kilo bij na geboorte

Berichtdoor Linda » 22 jun 2012, 09:34

Het Nieuwsblad
Tot voor kort werd aangenomen dat alleen vrouwen geconfronteerd worden met babykilo’s, maar ook mannen hebben er last van. De gemiddelde kersverse papa komt zo’n 10,43 kilogram aan na de geboorte van zijn eerste kind. Dat bewijst een peiling van de Britse gezondheidsorganisatie Benenden Healthcare waaraan 2.000 mannen meewerkten.
De reden van de gewichtstoename is logisch te verklaren. Kersverse papa’s slapen slecht, grijpen sneller naar afhaalmaaltijden dan kinderloze mannen en haasten zich na een uitputtende werkdag snel in de zetel. Zo’n 42 procent van hen heeft een of meerdere energiedrankjes nodig om te voorkomen dat ze overdag indommelen.

Ruim een kwart van de geënquêteerde mannen geeft toe dat ze wel eens een uiltje knappen op het werk. Een kleine 5 procent bekent dan weer dat ze al even een dutje gedaan hebben tijdens een toiletpauze. Daarnaast blijkt dat papa’s vaak in slaap vallen terwijl ze hun kindje ’s avonds een verhaaltje voorlezen.

Volgens Benenden Healthcare moeten nieuwe vaders meer aandacht besteden aan hun gezondheidstoestand. Slecht slapen, snelle maaltijden, drukke werkdagen en gewichtstoename zijn immers factoren die een aanleiding kunnen zijn tot hartaandoeningen.

-----

Ik moet toegeven dat wij, vooral na Runa, allebei een mooi pakje waren bijgekomen :oops:
Afbeelding Afbeelding
Afbeelding Afbeelding
Linda
Blastocyste

Re: Papa's komen tien kilo bij na geboorte

Berichtdoor vlindertje » 22 jun 2012, 09:42

Amai! 10 kilo is niet niks :shock: hier heeft J. er geen last van hoor, hij gaat nog altijd 3 keer per week sporten. Maar daarna is hij wel bekaf natuurlijk. En slaaptekort hebben we ook wel, ook al slaapt N. goed door, maarja, slaaptekort krijg je zomaar niet ingehaald op een paar nachten. Voor de rest kom ik zeker niet bij, ik weiger :lol: 't wil niet zeggen dat ik mama ben, dat ik geen aandacht meer heb voor m'n figuur :D hoewel ik niet te kritisch moet zijn, want die zwangerschap heeft serieus 'sporen' nagelaten..
Afbeelding
vlindertje
Vruchtje

Berichtdoor Sylvie S » 22 jun 2012, 11:23

Bij ons is dat niet geldig. wij zijn wel serieus bijgekomen toen we gingen samenwonen (allebei ongeveer 10kilo) maar nu met de kids zijn we zelfs iets lichter geworden.
Afbeelding
Afbeelding
Sylvie S
Blastocyste

Berichtdoor Vivache » 22 jun 2012, 12:13

J en ik zijn allebei sinds er kindjes zijn heel wat bijgekomen
en idd de reden klopt: meer afhaalmaaltijden, 's avonds doodmoe in zetel zitten (vroeger gingen we vaak nog een grote toer fietsen na het werk) en slecht slapen
Vivache
Baby

Berichtdoor marijke77 » 22 jun 2012, 12:30

Hier klopt het ook omwille van dezelfde redenen. Al proberen we er de laatste weken wel op te letten dat we minder afhaal gaan halen en gezondere maaltijden op tafel brengen.
Afbeelding Afbeelding[/url]
Afbeelding
marijke77
Zygote

Berichtdoor bioMam » 22 jun 2012, 12:51

Ik zeg het hè, de vorige keren heeft hij die aan mij doorgespeeld ja :o ;) en deze keer gaat dat niet pakken :P :lol:
Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding
bioMam
Embryo

Berichtdoor Sylvie S » 22 jun 2012, 13:31

:lol:
Afbeelding
Afbeelding
Sylvie S
Blastocyste

Berichtdoor Vivache » 22 jun 2012, 19:07

een gewaarschuwd vrouw is er twee waard hé bioke :mrgreen:
Vivache
Baby

Berichtdoor miere » 23 jun 2012, 06:55

Bij ons klopt het helemaal niet van die kilo's.
Ik ben naar mijn vroegere gewicht terug gekeerd na de eerste zwangerschap, en ik hoop dat dat deze keer ook zo zal zijn.
En mijne man, die was al aardig bijgekomen voor de bevalling. Nochtans gaat die regelmatig sporten en zo, dus daar ligt het niet aan.
De geboorte van ons kleine heeft er niet nog een schepje bovenop gedaan.

De vermoeidheid is natuurlijk wel een feit. Maar das meer mijn eigen fout denk ik.
Ons kleine meid is er 's morgens elke dag om half 7. Dus ik heb geen enkele dag om uit te slapen.
En hoe later ik ze 's avonds in haar bedje steek, hoe vroeger ze er 's morgens is. :?
En dat bovenop het feit dat ik in ploegen werk, das niet altijd even interessant hè.
miere
Zwemmertje

Berichtdoor bioMam » 23 jun 2012, 09:29

Vivache schreef:een gewaarschuwd vrouw is er twee waard hé bioke :mrgreen:

:mrgreen: jazeker en ik ben deze keer al terug heel wat lichter dan voor mijn zwangerschap :D dus op nazr het gewicht van voor de vorige - dat is het streefdoel ... maar ik ga ook niks forceren en ben al content als ik dit volhou en terug met een gezonder regime blijf bijsturen.
Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding
bioMam
Embryo

Keer terug naar Actualiteit