Buren sturen politie af op huilende peuter

Moderators: g&f&s, Biomam

Re: Buren sturen politie af op huilende peuter

Berichtdoor Anneleen_Fiene » 16 jan 2011, 16:52

beefje schreef:ik vind zelfs de vier minutenregel te lang
ik ben nooit meer dan 30 seconden uit de kamer geweest van mijn kinderen als ze onbedaarlijk huilen (na eerst te hebben nagekeken wat het probleem kon zijn: voeding, pamper, troost, etc) maar dat was enkel op latere leeftijd!
Mijn dochtertje heeft maanden echt pijn gehad van vocht achter haar oren. Wij waren ons daar in het begin niet van bewust, ze sliep in een co-sleeper naast ons en kreeg nog borstvoeding.
Had ik de boekjes moeten geloven, dan had ik haar moeten laten huilen (al is het voor 4 minuten of een half uur) maar dat kind had dus wel pijn eh? Ze had soms zoveel pijn dat we haar met niks konden troosten (niet pakken, niet de borst, niks). Dan konden we ze alleen maar wat sussen. En ja, ik heb heel moeilijke nachten gehad maar heb mij (bijna nooit) kwaad gemaakt op haar of haar alleen gelaten met haar verdriet. Nadat het probleem aan haar oren was vastgesteld en we buisjes hebben laten steken, dan is ze na 2 weken beginnen door te slapen (en toen was ze al 14 maanden).

Nu nemen we haar nog wel eens mee in bed maar uiteindelijk hebben wij geen slaapproblemen met onze kinderen meer. Dat in bed nemen is enkel bij moeilijke nachten (ziek of pijn of nood aan mamawarmte). Ik heb daar geen probleem mee en heb ondertussen ook een grenzeloos vertrouwen dat dit goed komt. Veel onzekere ouders maken zich er druk in wat vaak resulteert in nog meer aanhankelijk gedrag bij je kind. Want het snapt echt niet waarom jij het afwijst.
Net als die opmerkingen van 'ze snappen het goed genoeg' of 'zie je wel, mijn kind speelt met mijn voeten want als ik naar de kamer ga dan begint het te lachen'. Daar gruwel ik dus van. Komt het bij sommige mensen niet op dat zo'n kind op dat moment lacht omdat hij zoiets heeft van 'oef eindelijk, ik ben niet alleen, ik hoef niet meer bang en onrustig te zijn?'

Sorry anneleen_Fiene maar ik deel je mening dus absoluut niet. Ik ben van de mening van Dagmar, luisteren naar je kindje en zoeken waarom het weent is nog altijd de beste oplossing.
en zoals je ziet in dit geval, die ouders laten hun peuter ook huilen en slaapt het ondertussen door? Er ligt hier iets meer aan de basis hoor. Vaak zijn slaapproblemen (of gedragsproblemen) uitingen van dingen die zich in het gezin afspelen (stress bij moeder of vader, etc). Maar soit, dat is weer een ander verhaal....

Bij jouw dochter was er ( achteraf gezien) een oorzaak voor het gehuil, een duidelijke oorzaak. Dat is niet bij alle kinderen zo, sommigen huilen echt zonder reden ( zoals Fiene ).
Uiteindelijk als zij ziek is ( wat je merkt als moeder ) laat ik ze ook niet huilen in bed hoor. Dan ga ze ook bij mij. Maar als ze huilde om uit het bed te gaan is dat een totaal ander gehuil dan als ze huilt van pijn of niet goed voelen.

Uiteindelijk kan je uw kindje ook geruststellen en knuffelen voor hij/zij gaat slapen en dan heeft het niet het gevoel dat ie afgewezen wordt. Nuja, het is ieder zijn mening he.

Maar toch, ik heb NOOIT gezegd dat je kind aan één stuk laten huilen goed is en dat mensen dat moeten doen en dat dit de enige goede manier is. ( Wat precies wel zo lijkt dat het zo overkomt ). Maar ik heb een manier, jij en dagmar en vele anderen hebben een andere manier en dat is oke.
Wil dus ook absoluut niet zeggen dat wat deze ouders (van het artikel ) goed is. Zij moeten mss een achterliggende reden zoeken ( zoals mss bij jouw dochter dat er echt iets mis is ).
AfbeeldingAfbeelding
Anneleen_Fiene
Zwemmertje

Berichtdoor mamavans » 16 jan 2011, 16:54

hangt van de reden af, akkoord daarmee. als het is om enkel aandacht te vragen snachts vind ik zelfs de regel van 4 minuten te kort. maar je kan het ook opbouwen. eerst 4 minuten. tutje kusje knuffel en mooi slapen zeggen. de volgende nacht 8 minuten....
mamavans
Zygote

Berichtdoor Dagmar » 16 jan 2011, 17:50

Iedere moeder/vader zijn eigen aanpak, en laten huilen is iets dat voor mij (met de nadruk op MIJ) niet werkt.. Heb er veel over gelezen om uiteindelijk een goede aanpak te vinden voor mij en mijn kinderen. Ik oordeel ook niet over andere moeders, als jij je er goed bijvoelt, dan moet je dat doen.. Ik wilde gewoon even mijn mening geven en hoe ik me daarbij voel.. ;) Daarom dat ik er ook duidelijk bij zet dat ik weet dat ieder kind anders is, ik heb ooit gelezen dat er evenveel opvoedingsmethoden als ouders zijn en daar kan ik me wel in vinden.. Is iets wat ik zeg DE aanpak? Bijlange niet, maar voor ons hier thuis werkt het! ;)
mama van één meisje '02 en drie jongens '04, '08 & '08..
gecertificeerd draagconsulente Trageschule Dresden
voorzitter Draagconsulenten Vlaanderen vzw
Dagmar
Vruchtje

Berichtdoor beefje » 17 jan 2011, 07:05

voor mij werkt laten huilen ook helemaal niet.
En verder ben ik nog van mening dat een kind altijd huilt met een reden (al is het gewoon om aandacht of omdat het idd niet moe is en wil slapen, of het is oververmoeid en overprikkeld geweest,...)
Altijd wel een reden te vinden...

Als de kinderen hier nachten hadden dat ze niet wilden slapen (wegens niet moe wat gelukkig niet zoveel is voorgekomen) dan ben ik ermee beneden komen zitten, filmpje opgezet en na het filmpje probeerde ik ze terug in bed te steken, dat ging meestal zonder veel problemen. Laten huilen is iets wat ik op dat moment zeker nooit zou doen. Maar ik was ook niet blij op zulke momenten natuurlijk, je wil ook je eigen nachtrust.
En sorry dat ik sommige mama's het gevoel mss heb gegeven een slechte moeder te zijn maar dat is helemaal de bedoeling niet. Ik heb ook nachten gehad met tiegan dat ik de wanhoop nabij was en snap heel goed dat je soms gewoon niet meer weet wat je nog moet doen en als even laten huilen dan wel helpt en dat werkt voor jullie is dat toch ok.
Maar ik gruwel er bv van als mijn collega zei dat ze hun baby lieten huilen want niks hielp toch en ze sloten de deuren zodat ze het niet zouden horen :shock: daar word ik dan als moeder heel triest van ...... :(
En ik sta ook niet bij de minste kick aan hun bed. Maar er is idd een verschil tussen wat zeuren (dat je hoort dat ze gewoon zeuren omdat ze moe zijn) en echt krijsen.

Ik denk dat mama's die hun kinderen mee in bed nemen vaak heel wat verwijten naar hun hoofd krijgen. Dat het niet gezond is, dat je je kind verwent, ....
maar het is hier al gezegd, elke ouder moet zoeken welke manier voor hen het beste werkt en waar ze zich goed bij voelen.
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
beefje
Embryo

Berichtdoor Vivache » 17 jan 2011, 20:42

vannacht nog zo'n voorbeeld gehad
Pepijn huilt en ik hoorde dat er meer aan de hand was
ben meteen binnen geweest en hij had gewoon dorst, het ventje
hij vroeg gewoon water, niet spelen of niet bij mama komen
hij heeft een volledige beker water uitgelebberd en daarna gewoon tutje aanvaard en beertje en weer geslapen
zoals met alles zijn er heel veel verschillende situaties en kindjes, ik denk niet dat ik die nacht de verkeerde beslissing genomen heb om hem te laten huilen
Vivache
Baby

Berichtdoor Sandy » 17 jan 2011, 20:55

Yana heeft een paar jaar nachtmerries gehad, tot een paar keer per nacht. Ik durf gerust toe te geven dat ik omdenduur echt geen raad meer wist: ik heb haar getroost, ik ben boos geworden op haar, ik heb haar eens laten huilen,....
Na 2 minuten was die trouwens stil, evenlang als ik haar in mijn armen hield want die hield niet op wegens niet wakker worden.
Als je niet gelijk beefje aanhaald, je baby in een andere kamer legt te huilen om het niet meer te horen, of niet naar je zieke kind gaat kijken, dan ben je geen goede mama. Dat doe je niet.
Maar eens laten huilen als het alleen maar aandacht wil? Maak je geen zorgen, dat doen er nog wel (zonder toe te geven dan)
Afbeelding Afbeelding
Sandy
Foetus

Berichtdoor Spotje » 17 jan 2011, 23:13

hier momenteel een huilertje omdat ze ziek is
ze komt 1 a 2 keer wakker snachts omdat ze gewoon niet goed ligt
we verleggen haar dan gewoon, en ze slaapt dan verder
mama's lieve schatten....
Afbeelding Afbeelding
Spotje
Embryo

Berichtdoor kimpietjeuh » 18 jan 2011, 13:34

Ik vind het een beetje overdreven, voor een huilend kind bel je toch geen politie?
Ik moet altijd denken aan de tijd dat wij nog op ons appartement woonde,
Onze Jonas zat 's avonds rond 22u in zijn box te spelen, hij net geen jaar denk ik.
De appartementsblok naast ons was anders ingedeeld, die hun slaapkamer lag aan de straatkant en bij ons net andersom, de living aan de straatkant, op een dag ging de bel rond 22u het was de buurvrouw die kwam vragen of de kleine kon stoppen met spelen want ze kon niet slapen ( was zo een ramelaarke met belletjes) dat ding ging thans niet luid, en al zeker niet dat je denkt dat de appartementsblok naast je dat kan horen :?
En zo bleef dat maar duren, maar ik dacht echt van 'ale die overdrijft toch'
zo kwam ze nog een paar keer aanbellen, en de laatste keer vroeg ze dan ' kan je hem niet achteraan in zijn slaapkamer laten spelen?' wij zeiden 'neen dat gaat niet, we kunnen hem niet alleen laten op deze leeftijd, en wij gaan geen ganse avond in de slaapkamer zitten waar nota bene geen verwarming in stond!
Dan dreigde ze dat ze de politie ging bellen voor de decibels te laten meten van Jonas zijn speelgoed lawaai :lol:
Ik ben de dag daarna zelf naar de politie gegaan, dat rammelaarke zelfs meegenomen, die moesten ook eens lachen.
Je hebt echt onverdraagzame mensen zenne!

Langs den andere kant in dit verhaal, ik kan die buren ook wel verstaan, als je echt uit je slaap gehouden word,
Maar ze hebben zelf kinderen, dan zouden ze toch ook mogen weten dat je een huilend kind soms zomaar niet sust!
Ze zeiden in het artikel dat ze zot zouden worden als een van hun kinderen zo zou huilen, awel, ze mogen blij zijn dat ze het niet doen!
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
kimpietjeuh
Zwemmertje

Berichtdoor ElLoLa » 18 jan 2011, 13:45

Ik snap niet, he, dat de mensen niet inzien dat het voor die ouders ook al erg genoeg is.
Ons Lorah kan zo ook kwelen en krijsen en als er dan nog plots politie voor de deur zou staan, ik zou het kind nog in hun armen durven duwen en zeggen "lost gelle het dan op."
ElLoLa
Blastocyste

Vorige

Keer terug naar Actualiteit