2008 kids

Moderators: Ericardtje, Sandy

Re: 2008 kids

Berichtdoor Billieke » 20 jun 2010, 21:53

Hier is ze ondertussen al 21 maanden. Haar mondje staat niet stil maar in haar eigen taal (zoals de dokter zegt :lol: ). Maar er zijn veel woordjes bij die ze wel goed zegt of toch half. En elke dag komen er nieuwe bij heb ik zo de indruk.

Qua potjestraining, ze gaat er altijd opzitten en zegt dan pipi of kaka. En als ik dan vraag of ze pipi of kaka moet doen en ik haar pamper moet uitdoen zegt ze ja. Dus dan doe ik dat ook en dan gaat ze er gewoon 'overhangen' zonder echt te zitten en dan doet ze niks. En dat kan zo wel een uur duren, maar probleem is dat ik er bij moet gaan zitten (lukt niet goed meer met die buik nu). Dus geef ik het nogal snel op.

Hier is het een madammeke met een eigen willetje. We moeten soms echt streng zijn en met de grootouders is dat niet altijd even makkelijk want die vinden dat dan erg (jullie mochten dat toch ook vroeger 'hoewel dat dan niet waar was'). Als we met de auto ofzo weggaan en we komen bij ons in de straat dan begint ze al te wenen en nee te roepen. En als we ze uit de auto nemen of binnen willen zetten kan ze een halfuur staan wenen en tieren en koppen eer ze gekalmeerd is. :oops:

Voor de rest heeft ze nu toch al 4 tandjes! We gaan er op vooruit. En ik denk dat er nog op komst zijn, hoewel ze nog geen tekenen vertoont. Maar ik mag ook niet kijken dus ja.
Billieke
Zygote

Berichtdoor Sylvie S » 05 jul 2010, 15:40

Tess wordt volgende week twee jaar. Ze zegt steevast "kaka gedaan" en dat klopt dan ook meestal. Nu waren we begonnen met haar een tijdje op het potje te zetten (dat lukt goed) maar toen we haar zonder pamper lieten lopen geraakt ze echt in paniek telkens als ze pipi of kaka moet doen dus ik vrees dat we de training een beetje gaan uitstellen. We zitten momenteel in de "nee" en "van mij" periode. Voor broer is ze heel lief, dat is de enige die altijd een kusje krijgt . Voor de rest is ze een druk maar vrolijk meisje al moet ik toegeven dt ik af en toe blij ben dat ik haar bij de creche mag afzetten... :oops:
Afbeelding
Afbeelding
Sylvie S
Blastocyste

Berichtdoor Dagmar » 25 jul 2010, 10:07

En tot slot mijn twee laatste kadees..

Ik merk dat ze de laatste weken enorme vooruitgang maken op taalgebied.. Ze zijn nu 26 maanden en 't begint iets gemakkelijker te gaan.. Als we nu weg gaan, luisteren ze meestal goed.. Maar af en toe lopen ze nog ieder een andere kant uit en dan vinden ze het natuurlijk geweldig dat wij erachter kunnen crossen..

Aurik is momenteel een beetje ziek en daardoor ben ik gisteren met Einar alleen naar Bokrijk geweest.. Ze hebben er een Hopladorp en Einar heeft er zich geweldig goed geamuseerd.. Daarna zijn we het openluchtmuseum ingetrokken (de huisjes gaan bezichtigen), maar E had meer oog voor de schapen, ezels, koeien.. :D

Ze zijn helemaal verschillend en toch ook gelijk.. Ze spelen heel vaak leuk samen, maar ze maken ook ruzie..

Hoewel ze pas in januari naar school gaan, hebben ze toch al een boekentas en brooddoos.. We moesten nl voor Mila en Karsten een nieuwe boekentas hebben, dus maar ineens voor hen meegekocht..
mama van één meisje '02 en drie jongens '04, '08 & '08..
gecertificeerd draagconsulente Trageschule Dresden
voorzitter Draagconsulenten Vlaanderen vzw
Dagmar
Vruchtje

Berichtdoor Sylvie S » 08 nov 2010, 14:11

Hoe is het met jullie kindjes ondertussen?

Tess is de laatste tijd goed vooruit gegaan op taalkundig vlak. Je kan er echt al een beetje mee praten en ze maakt kleine zinnetjes. In de creche is ze nu één van de grote kindjes. Na de krokus mag ze naar school. (Ik zie daar een beetje tegenop, want ze vindt het echt wel leuk in de creche...) Ze gaat nog niet op het potje, maar vanaf overmorgen ben ik 5 dagen thuis en ga ik me er eens intensief mee bezig houden.
Ze is erg lief maar ook erg koppig. (als ze haar zin niet krijgt, legt ze zich op de grond te kloppen en te huilen) Het is een ondeugende petoeter maar wel een schatje. Ze is 85cm en weegt 10kg, nog steeds serieus onder gemiddelde dus, maar ze is heel gezond.
Afbeelding
Afbeelding
Sylvie S
Blastocyste

Berichtdoor Billieke » 08 nov 2010, 15:44

Hier wordt niet echt veel geschreven eh. :lol:

Ons meisje is ook een ondeugend kapoentje met momenten. Sinds een paar weken doet ze alles na wat ik doe (als ik met mijn vinger wijs naar haar omdat ze iets verkeerd doet doet zij het ook, net als ik). Voor de rest heb ik precies de indruk dat ze toch achter staat met alles. Ze babbelt wel veel maar niet echt om te zeggen dat je ze goed verstaat. Natuurlijk zijn er woorden die ik ken en weet wat ze bedoelt. Maar echte zinnen zeggen doet ze niet echt. Dan ook qua zingen... ik hoor iedereen maar zeggen dat hun kind zit te zingen! Als ik hier iets zing, begint ze ook te zingen maar in haar taaltje. Ik kan er ook niet rustig mee in de zetel zitten en een verhaaltje lezen want dan neemt ze de boek uit mijn handen. :roll: Ze heeft nu al wel 8 tanden! Ben eens benieuwd wanneer de andere gaan doorkomen. Zot van buiten te spelen is ze ook, maar nu op ons terras is ze al een paar keer gevallen dus ik zal blij zijn als ze een tuin heeft om in te ravotten.
Billieke
Zygote

Berichtdoor Sylvie S » 09 nov 2010, 12:43

Ik zou me geen zorgen maken hoor. Zingen is ook niet aan mijn dochter besteed, het enige dat ze vlot zingt is HIHIHIHAHAHA en dan kom erbij (ipv ik stond erbij en keek ernaar...)
Afbeelding
Afbeelding
Sylvie S
Blastocyste

Berichtdoor Dagmar » 10 nov 2010, 00:44

@Billieke: ik moet ook dikwijls aan de twee oudsten vragen om te vertalen wat E&A nu weer zeggen.. :lol: Maar ik merk wel vooruitgang, dus ja, laat ze maar brabbelen.. Zingen doen ze ook in hun eigen taaltje en dan versta ik het omdat ik de melodie herken.. Einar zingt regelmatig, Aurik iets minder..
@Sylvie: ik denk dat E&A niet veel groter zijn hoor.. Maar ze zijn vrolijk en eten goed, dus maak ik me geen zorgen.. ;)

Hier is het nog twee maandjes en dan mogen ze naar school, E gaat al zelf op de wc zitten, enorm grappig zo'n klein kereltje op zo'n grote wc..

Slapen is nog steeds een ramp, ze worden elk 6 van de 7 nachten nog wel wakker. 't Is erger geworden na het stoppen met de bv en met het starten van mijn studies, dus ik veronderstel dat ze gewoon mama-honger hebben. Maar zal er ook wel uitgroeien.. ;)

Kleuren doen ze heel graag en dan nog het liefst van al op de muren of op zichzelf.. :roll: :D
Dagmar
Vruchtje

Berichtdoor ericardtje » 25 jan 2011, 22:04

tient, heel herkenbaar allemaal...die kapoen van ons babbelt er op los, zingt supergraag en zoekt meestal ergens een soort podiumeke (lees verhoogje, trapje ofzo) en gaat dan luidkeels piet piraat zingen... :lol:

Kleuren vindt ze ook de max, en zoals de deugnieten hierboven ook liefst op de muren, de stoelen, tafels, vaatwasser en alles waar het juist niet op mag...we hebben de sint nu zo een magnetisch tekenbord laten brengen en daarmee is het wel geminderd op de "verboden oppervlaktes" ;-)

Wij hebben de knoop doorgehakt en na krokus zal ze halve dagjes naar school gaan, al is het met een klein mamahartje hoor...(en dan nog te weten dat haar school mijn huidig werk is dus eigelijk ben ik nog vaak erg dichtbij...)
ericardtje
Blastocyste

Berichtdoor Sylvie S » 08 feb 2011, 17:17

En we zijn weer een beetje verder. Ondertussen draagt Tessje overdag geen pampertjes meer. Ze begint steeds beter te spreken en verstaat mij ook goed. Ze houdt ervan dat ik zing voor haar maar zelf zingt ze maar af en toe een woordje. Kleuren, tekenen of puzzelen daar heeft ze weinig interesse voor. Ze speelt graag met potjes en pannekes en is de koning te rijk als ze mama mag helpen in de keuken. Nog één maandje en ze gaat naar school. Oh ik hoop zo dat ze het een beetje leuk zal vinden...
De interactie met broertje Kjell neemt ook toe, soms zitten die twee op de achterbank van de auto te gieren van het lachen zonder dat wij weten waarom. En ze geeft hem speelgoed en neemt hem speelgoed af. Voorlopig laat hij zich nog redelijk doen maar oh wee als dat ventje ook gaat lopen, dan gaat het wat worden denk ik!
Afbeelding
Afbeelding
Sylvie S
Blastocyste

Berichtdoor Billieke » 17 feb 2011, 11:44

Gisteren zijn we nog eens naar de dokter geweest op controle. Ons Tess weegt 12.2 kg en meet 86.7 cm.
We moeten ze ijzer en vitaminen bijgeven in siroop want ze is de laatste maand enorm moe en lusteloos. Dokter denkt dat het wel komt door de verhuis, nieuwe kamer enz... Plus het feit dat ze ook niet echt veel eet van fruit of groentjes. De ene dag eet ze veel, dat ik denk dat ze ontploft en de andere dag eet ze niks. :roll: Normaal mag ze in maart naar school gaan maar ze gaat nog niet op haar potje. Ik ga er echt wel eens werk van moeten maken want ik denk dat het haar wel goed zal doen als ze naar school kan gaan, hoewel ik dat niet echt zie zitten. :D Hier ook eentje dat graag met potjes en pannekes speelt en mij helpt het afwasmachine uit te laden en alles in de kasten te zetten. Qua spraak vind ik wel dat ze beter wordt. Als ze praat tegen ons verstaan we ze al goed en ze zegt ook al wat zinnekes. Maar zingen is nog steeds in haar eigen taal. Hoewel als ik het zing en ze zingt mee dan versta ik ze wel. ;) Ondertussen zijn er weer drie tanden bijgekomen, dus nog een paar en ze heeft ook een mond vol. Ik hoop dat ze ze allemaal heeft als ze naar school gaat want ben anders bang dat ze zal worden uitgelachen. :oops:
Billieke
Zygote

Berichtdoor Peggy » 17 feb 2011, 18:02

Hallo

Hier zitten we met Marit reeds enkele maanden in de "mijn-fase". Alles is mijn en wij trachten haar dan "ons" te laten zeggen, dat klink minder hebberig.
Overdag is ze zo goed als proper, behalve kaka dat moeten we echt in de gaten houden als ze haar wil wegstoppen dan is het zover.
Tekenen, kleuren, puzzelen en potten en pannen zijn haar beste vrienden. Ik tracht haar nu nog de boekjes erbij te laten nemen, omdat dat voor de komende maanden heel interessant kan zijn.
Marit spreekt reeds geruime tijd heel duidelijk, al komen er nu meer echte zinnen uit.
Ze weegt 13.5kg en is 93cm groot, ondanks haar prematuriteit zit ze perfect op P50.
Qua ziek zijn mogen we echt niet klagen, al loopt ze nu wel met een snotneus rond.
Namen onthoud ze heel erg goed, en beleefdheid ken ze ook; als ze ergens iets krijgt komt er duidelijk "dank uuuuuuu" met een diepe buiging => echt grappig hoor.
Regelmatig wel peuterpuber manieren. Kleertjes niet willen aandoen of uitdoen, schoenen niet willen aandoen enzovoort. Maar dan hoor je wel "dat is een periode" - OK maar hoe lang duurt die periode.
Marit is ingeschreven voor school om te starten 1 september, dit omwille van haar operatie binnen enkele weken.

Vele groetjes
Afbeelding
Peggy
Vruchtje

Berichtdoor Sylvie S » 21 feb 2011, 13:17

Oei operatie? Hopelijk niet te ernstig?
Ik ga donderdag samen met Tess naar een infomiddag op school. Daar zal ze haar nieuwe juf ontmoeten en de kindjes die samen met haar starten na de krokus. Ik ben eens benieuwd.
Afbeelding
Afbeelding
Sylvie S
Blastocyste

Berichtdoor Billieke » 21 feb 2011, 13:54

Hier hebben we ook een brief gekregen dat ze naar school mag komen om kennis te maken met haar klasgenootjes en juf. Maar gezien ze totaal nog niet op potje wilt gaan, gaat ze 14 maart dus niet kunnen starten vrees ik. Hebben dan afgesproken om het te houden op na de paasvakantie. Hoop dat het potje gaan binnenkort lukt want nu wil ze echt niet zonder pamper rondlopen. :roll:

Peggy ik heb het meegevolgd over de operatie maar ik wil je hier toch even veel succes wensen voor dan. Kan geloven dat het zwaar is en emotioneel moeilijk maar het zal allemaal wel goed verlopen. ;)
Billieke
Zygote

Berichtdoor Sylvie S » 28 feb 2011, 12:51

De info-middag op school is goed meegevallen. Ze vind de juf duidelijk ok, want ze kreeg zelf een handje en een kusje als we weggingen. De andere kindjes heeft ze aandachtig bestudeerd maar zich nog niet echt gemengd. In het klasje begon ze direct met het speelgoed te spelen en ze is daar flink op het potje geweest. Ja ja nog twee weekjes en het is zover...
Afbeelding
Afbeelding
Sylvie S
Blastocyste

Berichtdoor voetballover » 28 feb 2011, 13:27

Xiebe gaat hier eindelijk binnen 2 weken naar school.
Normaal mocht hij in november naar school maar toen was hij er absoluut niet klaar voor.
Nu nog niet helemaal ,vooral zijn zindelijkheid is er absoluut geen vordering.Maar dat kan,gezien zijn afwijking,nog jaren duren volgens de uroloog.
Daar kunnen we niet op gaan wachten.En de school maakt er geen probleem van.
Praten gaat al iets beter dan een paar maanden geleden,in die zin dat hij veel begint te herhalen.
Creche heeft een paar weken geleden testjes gedaan en we weten waar we nog aan kunnen werken.
Hij kan bijvoorbeeld nog geen lichaamsdelen benoemen,dus daar blijven we spelenderwijs op oefenen.
Maar over het algemeen was het dus de spraak en zindelijkheid.
De spraak proberen we aan te werken,nog meer voorlezen dan eerst(al een geluk heeft ie dat graag).
En zindelijkheid,goh,we mogen dat absoluut niet forceren bij hem.
in de krolusvakantie ben ik thuis,dan nog eens proberen te oefenen,maar als het niet lukt,dan proberen we binnen een paar weken nog eens,geen ramp.
Mama van schattige dochter (28/05/2006) en flinke zoon (21/04/2008).
life is like toilet paper, you're either on a roll or taking crap from some asshole
voetballover
Zygote

Berichtdoor Dagmar » 28 feb 2011, 15:37

Hier gaat het naar school gaan enorm goed, ze gaan graag..
Einar zingt constant liedjes van school, Aurik danst mee, maar zingen doet hij niet echt.. Hij kent de liedjes wel, maar zelf zingen.. :roll:

Zindelijkheid ging goed, tot ze allebei ziek zijn geweest en hele platte stoelgang hadden.. Dus even een terugval, maar zal wel weer beteren.. Ik kijk wel uit naar het moment dat ze helemaal uit de pampers zijn.. We zitten er nu al zolang in, dat we er aan zullen moeten wennen.. :lol: Binnenkort gaan we eens kijken voor fietsjes, dan is dat alweer de volgende stap in hun ontwikkeling..

Dus ja, 't gaat hier zijn gangetje en ze worden groter.. ;)
Dagmar
Vruchtje

Berichtdoor Peggy » 02 maart 2011, 07:44

Sylvie S schreef:Oei operatie? Hopelijk niet te ernstig?
.

Beste Sylvie, zie "probleemkindjes" ;)
Afbeelding
Peggy
Vruchtje

Berichtdoor Dagmar » 04 jun 2012, 20:38

Ondertussen zijn ze alweer vier geworden (24/5)! Ze worden zo groot en doen wel dagelijks een paar hilarische/vertederende/verrassende/.. uitspraken.. De baby- en peutertijd ligt echt wel definitief achter ons en ik geniet ervan! Ze worden zo groot, steeds zelfstandiger en ik ben benieuwd wat de toekomst nog allemaal gaat brengen.. ;)
Dagmar
Vruchtje

Berichtdoor voetballover » 05 jun 2012, 00:42

voetballover schreef:Xiebe gaat hier eindelijk binnen 2 weken naar school.
Normaal mocht hij in november naar school maar toen was hij er absoluut niet klaar voor.
Nu nog niet helemaal ,vooral zijn zindelijkheid is er absoluut geen vordering.Maar dat kan,gezien zijn afwijking,nog jaren duren volgens de uroloog.
Daar kunnen we niet op gaan wachten.En de school maakt er geen probleem van.
Praten gaat al iets beter dan een paar maanden geleden,in die zin dat hij veel begint te herhalen.
Creche heeft een paar weken geleden testjes gedaan en we weten waar we nog aan kunnen werken.
Hij kan bijvoorbeeld nog geen lichaamsdelen benoemen,dus daar blijven we spelenderwijs op oefenen.
Maar over het algemeen was het dus de spraak en zindelijkheid.
De spraak proberen we aan te werken,nog meer voorlezen dan eerst(al een geluk heeft ie dat graag).
En zindelijkheid,goh,we mogen dat absoluut niet forceren bij hem.
in de krolusvakantie ben ik thuis,dan nog eens proberen te oefenen,maar als het niet lukt,dan proberen we binnen een paar weken nog eens,geen ramp.

Ondertussen zijn we meer dan een jaar verder.
Voor de grote vakantie was er van zindelijkheid niks te bespeuren,maar dan is hij,dankzij lieve speelpleinmedewerkers vooral,zindelijk geworden op een paar weken tijd overdag,en van oktober is hij s nachts zindelijk,waw,dat hadden we nooit verwacht met zijn geschiedenis.
De uroloog zal verrast zijn binnenkort :)
Praten heeft lang'niet goed' gegaan,maar sinds februari heeft hij buisjes laten plaatsen,en sindsien gaat het vooruit joh,zelfs de juf viel het al op na een dag.
Voordien was hij een 'stout' kind dat niet luisterde,maar als je naderhand bekijkt,het kind had wss kweenihoeveel vocht achter zn oren,hij hoorde wss gewoon niet goed,ocharme.Ik ga nu niet zeggen dat hij nu een engeltje is maar je merkt goed het verschil voor buisjes-> na buisjes.
Heb gisteren nog tegen Kristof gezegd;maar hoor nu toch eens wat een zinnen hij kan maken...

Het blijft een klein fijn manneke,alhoewel hij precies een scheut gekregen heeft.Hij probeert precies zus in te halen.
Waar ze eerst zeker een hoofd verschilden in lengte zit er nu maar een 10 cm meer tussen.
Xiebe is nu blijkbaar 99 cm en 13 kg(Xanthe 110 cm en 14 kg)
Mama van schattige dochter (28/05/2006) en flinke zoon (21/04/2008).
life is like toilet paper, you're either on a roll or taking crap from some asshole
voetballover
Zygote

Berichtdoor Sylvie S » 05 jun 2012, 13:44

Hier is Tess ook een grote meid aan het worden. Ze heeft wel geen simpel karakter en is zeer gevoelig en soms ook humeurig. Maar ze heeft een gouden hart en kan ook een enorm zotte doos zijn. Op school doet ze het heel goed alleen het afzetten is nog steeds een drama. Maar volgens mijn spionnen zit ze er echt wel graag en is ze de hele tijd vrolijk. Haar kleine broer ziet ze doodgraag maar ze maken ook best wel veel ruzie. Maar als puntje bij paaltje komt, lachen ze heel wat af en neemt ze het steeds voor hem op. Vorige week haar eerste verjaardagfeestje gevierd met kindjes uit de klas en het was heel leuk. Ze is ondertussen een meter groot en weegt ongeveer 14kg wat vrij normaal is denk ik. Ze houdt van schilderen, stickertjes, dansen, zingen, i-pad spelletjes en tv kijken. Maar het liefst van al ravot ze in de tuin en op de trampoline. Ze krijgt ook al enkele weken zwemles omdat ze dat heel graag doet maar het wil nog niet echt vlotten.
Afbeelding
Afbeelding
Sylvie S
Blastocyste

VorigeVolgende

Keer terug naar 2008 Babies