2008 kids

Moderators: Ericardtje, Sandy

Re: 2008 kids

Berichtdoor Billieke » 30 okt 2009, 15:08

Onze kleine meid is nu bijna 14 maanden. Maar ik heb een probleem. Ik voel dat ik als mama faal. Ons T. kan namelijk nog niet stappen (wel aan de 2 handen maar niet alleen of zeker niet aan haar loopwagentje). Ze heeft ook nog steeds geen tandjes, geen 1! :oops: Kweet wel dat ik er weinig kan aan doen maar toch doet het mij iets als mensen daar steeds blijven over vragen. Ik hou me dikwijls bezig met haar en probeer ze te stimuleren enz, maar als ik andere mama's hoor dan kunnen die hun kindjes precies al meer op die leeftijd.
Billieke
Zygote

Berichtdoor speedy » 30 okt 2009, 19:04

hey billieke jij faalt zeker NIET als mama jij bent een supper goeie mama en je dochter vindt je de liefste van alleamaal

ieder kind is anders en ja jou kindje is nu ietsje trager ik ken kinderen die aan 18maand nog niet liepen wees maar gerust op tyd en stond zal u kleine meid wel lopen de een is nu gewoon eenmaal rapper of de andere

en troost je t'is gemakkenlijker nu ze nog niet stapt hoor kben net met nanko naar frietkot geweest enja hoor hij was sebiet aan het rondhollen en overal aanzitten pff :roll:

je bent echt GEEN slechte mama je bent een super goeie mama
speedy
Zygote

Berichtdoor voetballover » 30 okt 2009, 22:12

Billieke,je faalt helemaal niet hoor ,je kindje heeft nu eenmaal een eigen tempo he? je doet het zeer goed,knoop dat in je oren :D Je bent haar aant stimuleren enz,meer kan je toch ni doen?

ik heb me ook enorm zorgen gemaakt in Xiebe,Xiebe is van 21 april 2008. Sinds een week ofzo loopt hij,sinds een paar dagen kan hij echt van de salontafel naar de andere tafel bijvoorbeeld...pas op,er zijn stukken die hij nog kruipt,maar de start is er...Xanthe was nog geen 13 maand wanneer ze alleen liep,Xiebe dus 18 maand,bijna 2 uitersten dus... Aan de hand stappen of aan een wagentje doet hij ook nog maar 2a3 maand ofzo hoor... Wanneer hij 14 maand was had hij daar totaal nog geen interesse voor...Rond 15 maand begon hij stillekesaan aan de hand te stappen,en dan aan het wagentje...

Wij zitten met andere dingen aan ons hoofd nu,op 10 november volgt de 2e operatie voor Xiebe...
Ben een beetje bang dat hij het stappen dan weer gaat afgeleerd zijn,omdat hij toch een paar dagen plat gaat liggen,en pijn tussen zn benen gaat hebben,en zo dus misschien weer niet meer wil stappen,zodat we weer opnieuw kunnen beginnen...
maar da zullen we allemaal nog wel zien,eerst zien da de operatie slaagt...
Mama van schattige dochter (28/05/2006) en flinke zoon (21/04/2008).
life is like toilet paper, you're either on a roll or taking crap from some asshole
voetballover
Zygote

Berichtdoor Thai » 30 okt 2009, 22:15

Billieke schreef:Onze kleine meid is nu bijna 14 maanden. Maar ik heb een probleem. Ik voel dat ik als mama faal. Ons T. kan namelijk nog niet stappen (wel aan de 2 handen maar niet alleen of zeker niet aan haar loopwagentje). Ze heeft ook nog steeds geen tandjes, geen 1! :oops: Kweet wel dat ik er weinig kan aan doen maar toch doet het mij iets als mensen daar steeds blijven over vragen. Ik hou me dikwijls bezig met haar en probeer ze te stimuleren enz, maar als ik andere mama's hoor dan kunnen die hun kindjes precies al meer op die leeftijd.

Billiek, ieder kindje volgt zijn of haar eigen ritme. Het 1 is sneller dan het ander. Zo was Lana supersnel met tandjes maar supertraag met kruipen. Tess doet het super en zal op haar eigen tempo ineens stapjes alleen beginnen te zetten.

En dat ze nog geen tandjes heeft, mijn nichtje was pas 2 toen ze haar eerste tandje kreeg.
Het is mss leuk dat ze er nog geen heeft, zo kan ze niet bijten he. ;)
AfbeeldingAfbeelding Afbeelding
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Thai
Embryo

Berichtdoor ericardtje » 31 okt 2009, 10:01

Billieke, je faalt absoluut niet hoor! Ons Joline is een dikke maand ouder dan jouw meisje en die stapt sinds eergisteren...dus alle tijd daarvoor! We hebben haar ook gewoon gestimuleerd maar haar verder niet opgejut ofzo en zoals ze hierboven allemaal al zeiden: elk kind heeft zijn eigen ritme! Geen zorgen over maken, gewoon verder doen zoals je bezig bent! Je meisje is goed bezig! En jij ook! ;)
ericardtje
Blastocyste

Berichtdoor Spooky » 31 okt 2009, 15:12

Yerko was ook pas 16maanden als hij stapte en het 1 kindje is wat rapper in tandjes krijgen dan het ander hé(Ylian is 5,5m heeft zijn 1ste tandje ondertss)
Spooky
Embryo

Berichtdoor voetballover » 04 nov 2009, 13:18

vandaag met xiebe uitzonderlijk naar k&g moeten gaan,hij zat qua lengte en gewicht in de grijze zone(net onder p3) voordien.
hij woog vandaag 9.310 en 79.5 cm.
wat wil zeggen dat hij qua gewicht nog steeds in die grijze zone zit,maar hij blijft wel zn lijn volgen,en qua lengte zit hij tussen p3 en p10 ,dus daar is hij wel gestegen...
wij moeten eiglijk gewoon gaan om zn gewicht int oog te laten houden,want normaal moet je op deze leeftijd niet gaan.
volgende week een weekje ziekenhuis,laten we hopen at hij het stapen daar niet gaat verleren,want de eerste dagen gaat hij toch zn bed niet uitkomen,en dan nog waarschijnlijk met een sonde tussne zn billen :?
life is like toilet paper, you're either on a roll or taking crap from some asshole
voetballover
Zygote

Berichtdoor Sylvie S » 05 nov 2009, 08:45

Ons Tessje stapt ondertussen ook alleen. Het gaat nog wel met veel vallen gepaard maar daar stoort ze zich niet aan. Heeft iemand nog tips hoe te reageren als ze slaat? Ze is echt een vrolijke meid hoor maar als ze haar zin niet krijgt kan ze soms echt agressief uit de hoek komen. Ik heb ook de indruk dat het vooral naar mij toe is. Ik vind nochtans echt niet dat ik haar verwen ...
Afbeelding
Afbeelding
Sylvie S
Blastocyste

Berichtdoor ericardtje » 05 nov 2009, 09:59

Hier een gelijkaardig probleem Sylvie: Joline is heel vrolijk en lief maar ze doet zo een aantal dingen die echt niet mogen zoals constant naar de staanlamp gaan en daar superzwaar aan beginnen schudden. Dat is vooral gevaarlijk voor haar omdat dat ding dan zo hard wiebelt dat ze het op haar hoofdje zou kunnen krijgen. Ze lacht superhard telkens we haar verbieden dat te doen. We probeerden haar af te leiden met een ander speeltje maar omdat ze er telkens hardnekkig naar teruggaat proberen we nu sinds gisteren iets nieuws uit. Telkens ze het opnieuw doet zeg ik: joline dat mag niet. Ik neem haar op en zet haar in haar box. Ik weet niet of het doordringt bij haar maar tis het proberen waard denken we. Dus als ze iets doet dat echt niet mag zetten we haar in de box en negeren we haar tot ze terug flink is en niet meer huilt...

Iemand tips of dat de goede manier is? Misschien is dat ook een idee voor je Tessje als ze slaat Sylvie?
ericardtje
Blastocyste

Berichtdoor Sylvie S » 09 nov 2009, 13:20

Ik zet Tess ook in haar park als ze heel boos is en uiteindelijk kalmeert ze daar wel maar ik wil van het park ook geen strafplaats maken...

Ondertussen heb ik wel de indruk dat het slaan minder is geworden, ik doe nu altijd aaike als ik zie dat ze wil meppen en nu zegt ze zelf al "AAA" en dan streelt ze. Ook de hond krijgt minder mepjes en meer streeltjes. Tja en momenteel is alles speelgoed hé: GSM's, tvbakjes, de snoepjeskast, stapeltje tijdschriften...alles strooit ze in het rond. Maar daar maak ik me niet te druk in. Ik probeer er zoveel mogelijk op te letten om alles weg te leggen.
Natuurlijk als ze zichzelf in gevaar brengt moet je optreden hé. Kan je de lamp niet afschermen zodat ze er niet meer aan kan?
Afbeelding
Afbeelding
Sylvie S
Blastocyste

Berichtdoor ericardtje » 09 nov 2009, 14:38

We kunnen die lamp niet echt afschermen maar ik heb de indruk dat onze techniek met eerst afleiden en indien nodig even afzonderen wel helpt want tis al een paar dagen geleden dat ze het gedaan heeft :-)
ericardtje
Blastocyste

Berichtdoor Sylvie S » 12 nov 2009, 10:48

Ericardje,

Ik zie net in je banner dat je gaat trouwen? Een dikke proficiat hé!
Afbeelding
Afbeelding
Sylvie S
Blastocyste

Berichtdoor Vera » 12 nov 2009, 15:49

Amber was heel snel met stappen. Zoë is naar de kine geweest. En nu kan ze al heel veel stapjes alleen zetten. Grote zus Amber geeft haar vaak een handje om te helpen met stappen. Alleen Amber moet dan niet te snel willen. Zoë begint ook steeds meer woorden te gebruiken. Is een vrolijke meid en zingt graag. Beide meisjes spelen veel samen.
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Vera
Zwemmertje

Berichtdoor Sofie » 11 jan 2010, 11:30

een vraagje, hoe ver staan jullie kindjes op vlak van praten?
Als ik vergelijk met wat Daan al allemaal kon zeggen, dan is dat een hemelsbreed verschil met Thilde. Ik weet ook wel dat alle kindjes verschillend zijn hé, maar je zou toch denken dat een tweede iets vlugger is, dat ze gaat nazeggen?

Thilde zegt nu: mama, papa, paapwel (slaapwel), dada, oma, opa, Bas (hond oma), weg, op, noeg (genoeg), daar, die, ja, nee (en ze is nog geen twee :lol: ), pipi, kaka, mijn, pijn, Bumba, Pooh. Ze kent ook alle dierengeluiden.
Laatst bijgewerkt door Sofie op 11 jan 2010, 12:23, in totaal 2 keer bewerkt.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Sofie
Blastocyste

Berichtdoor voetballover » 11 jan 2010, 12:19

Sofie,het enige dat Xiebe hier momenteel zegt is mama,papa en 'va mij'--> van mij :lol: 8-)
Maar Xiebe is in alles een pak later dan Xanthe,gemiddeld doet hij alles pakweg een half jaar later dan Xanthe op die leeftijd.
Toen Xanthe naar school ging sprak ze wel,ze zei wel woordjes enz,maar echt beginnen spreken was pas int school.En ze heeft veel bijgeleerd van 'Dora' :oops:
Mijn ma zegt altijd dat een tweede(en derde,...) trager is,omdat je daar minder tijd kan insteken. :roll: :ugeek: als bij je eerste.En ergens kan ze wel gelijk hebben denk ik.Bij je eerste kan je je volledig focussen en oefenen en weet-ik-veel op dat eerste kind,en bij je tweede moet die aandacht al wat verdeeld worden.snap je?
voetballover
Zygote

Berichtdoor Sarah » 16 jan 2010, 17:44

Andrès zegt ook nog niet veel zenne. Hoewel hij wel altijd probeert om iets na te zeggen,maar het is echt moeilijk om er iets van te maken.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Sarah
Zwemmertje

Berichtdoor ericardtje » 22 jan 2010, 14:32

Joline begint toch wel flink woordjes na te zeggen:

mama, papa, bij, bal, koe (boe dus), sjaakkie (hond van mijn schoonouders), oma, opa, zalf, poep, choco, bord, slak, beer, kaka, pipi, kaasje, melk, ballon (ballole), bumba, maan, iauw (poesje dus), zo, ziezo, piep (microgolfoven), auto, Kaatje (van ketnet), sjaal, buggy, body, boekje, tuut, kousje, schoentje, banaan (banané), buik, tas, slak, thee, zak, pamper, kwaakwaak (eendje), doosje, pot, bril, tiktak (klok), koekje, trap, slang, ring, slab, aapje, oei, poppemie, lamp, ook, hallo(telefoon), dodo, slapen, badje...

Het is natuurlijk belange nog niet goed uitgesproken natuurlijk!
Papiertje spreekt ze uit als papopé, kapot als apok, allemaal op als al op... :D
ericardtje
Blastocyste

Berichtdoor Billieke » 06 apr 2010, 13:05

Wij zijn vorige week nog eens op controle gemoeten met ons meisje. ZE is nu 79 cm groot en weegt ( :oops: ) 10.250kg. Ze was eigenlijk op die maanden tijd maar een goei 50 gram bijgekomen. ik vond dat heel lastig maar arts zei dat het geen kwaad kon. Peuters komen niet veel meer bij zei ze en ze had nog wat 'overschot' van toen ze kleintjes was dus geen zorgen maken. :D Ze heeft tot hiertoe dus 2 tandjes, vanvoor onderaan. Ik voel of zie er op t eerste zicht nog geen derde te voorschijn komen. Laat ons hopen dat het nu weer geen maanden duurt. :mrgreen: Maar ze heeft gehuild bij de dokter. Ik heb ze na een uur nog horen snikken. Denk dat ze de laatste twee afspraken nog goed herinnert (spuitjes). Ze spreekt ook al een paar duidelijke woorde: papa, mama, bal, dri (drinken), dada, alo, saju, bee (beer), aje (ale dus) ( :mrgreen: ), bijjie (billie, hondje ouders), beebie (baby), kou. Er zullen er nog wel een paar zijn, maar die slippen effe uit mijn gedachten! Ze stapt vlotjes alleen nu, zonder al te veel te vallen. Af en toe wilt ze te snel zijn en ja dan valt ze natuurlijk. Ik heb ze al een paar keer willen laten voelen aan mijn buik, maar ze is er zo niet voor te vinden. Dan haalt ze haar hand weg en zegt ze 'kou'. Ik denk niet dat onze kapoen hier zin heeft in een brusje. :mrgreen:

Maar ze is nu toch al een echte poppemie ze en groot! Ik sta elke dag verwonderd te zien. Tgaat iets te snel vind ik nog altijd.
Billieke
Zygote

Berichtdoor Sylvie S » 15 apr 2010, 12:57

Tess is nu 21 maanden. Tandjes heeft ze al een mondje vol. Stappen, lopen en op dingen kruipen gaat zeer vlotjes (ze gaat al alleen op de glijbaan en op de trap). Ze begint ook heel veel te verstaan. (gooi maar in vuilbak, geef aan mama, geef aan papa, kusje, bravo, waar is je neus/buik,...)

Alleen spreken dat is een beetje weinig naar mijn gevoel.

Volgende dingen zegt ze al:
Papa (tegen iedereen die arriveert), mama (ook tegen iedereen die haar moet troosten), Bob (de hond), Kitty (poes van mijn ma), Chica (poes 2 van mijn ma) datu (danku), op, ja, nee, bumba, pijn en paardje, titi (tante ina). Voor de rest babbelt ze er continu op los maar dit is voor mij onverstaanbaar. ( Ik zeg altijd dat haar koreaans (--> papa is van Korea) heel goed is, maar het mijne nog niet zo)

Wanneer gaan jullie beginnen aan potjestraining en vooral hoe begin je daaraan? Mij werd aangeraden om zeker te wachten tot de nieuwe baby er al eventjes is. Dus ik denk van te beginnen als ze twee jaar wordt, alhoewel ik soms nu al het gevoel heb dat ze er al klaar voor is...
Afbeelding
Afbeelding
Sylvie S
Blastocyste

Berichtdoor Sofie » 15 apr 2010, 18:50

mijn mokketje is volgende week al twee jaar :shock: het gaat toch veel te vlug!
ze is nu sinds enkele weken een echt tettergat geworden en kan vooral goed commanderen ook :? Maar tis wel schattig hoe ze meer en meer woordjes leert en zinnetjes maakt, en dan vooral met zo'n lief meisjesstemmetje *zucht*
Volgende dinsdag gaan we ook de laatste keer met haar naar Kind&Gezin.

Qua potjestraining ... het potje staat er weer; ze weet waarvoor het dient, maar ik laat haar nog efkes. Ik heb haar eens enkele uurtjes haar pamper uit gelaten, maar ze liep er ambetant van. We hebben nog tijd ;) de zomervakantie zal een betere periode zijn denk ik
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Sofie
Blastocyste

VorigeVolgende

Keer terug naar 2008 Babies